Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka hullu syö e-pillereitä?

Vierailija
24.03.2016 |

Niistä saa rintasyövän, ei mitään hormonaalista ehkäisyä hyvät naiset! Miksi naiset on niin uhrautuvaisia. En kestä.

Jalat kiinni jos on niin kova ongelma...

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan syö.

Ei kiinnosta saada veritulppaa.

Vierailija
22/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni noita syö, joko ehkäisyyn tai sairauden takia. Mulle e-pillerit eivät sovi ja henk.koht. olen sitä mieltä että hyvä niin. Aikamoista myrkkyähän ne on, vaikka ei yhdistelmäpillerien käyttäjät kaikki todellakaan saa rintasyöpää.

Aika paskoja miehiä teillä, jos on pakko syödä (jopa vuosikymmeniä) pillereitä.

En ole koskaan syönyt, yksi lapsi, sama mies vaikka kuinka kauan.

Ikinä ei mitään tauteja tai vahinkoraskauksia.

Onko tässä luetunymmärtämisessä vaikeuksia vai lainaus väärään viestiin? Vai luuletko oikeasti että mun mies pakottaa mut syömään e-pillereitä, jos ne ei mulle sovi ja jos en itse niitä halua muutenkaan käyttää?

Vastaus tarkoitettu mainitsemillesi "monille", jotka syövät ehkäisyyn pillereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko (alle 30v) sai noista veritulpan, onneksi jalkaan :( Mutta olihan sitä siinäkin.

Vierailija
24/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä valitettavasti näkee nuoria naisia, jotka ovat saaneet kansankielellä "veritulpan" ja opettelevat uudelleen puhumaan ja liikkumaan kun tukos sattui päähän. Kannattaisi kenties miettiä kahdesti näitäkin riskejä, etenkin perheellisten. Siinä menee koko elämä uusiksi - mutta toki kondomit ovat naiselle niin hankalia...

Raskauden aikana on suurempi riski saada veritulppa kuin e-pillereiden takia. Jännä, ettet ole tähän tietoon törmännyt töissäsi.

Vierailija
25/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulansyövän riski moninkertaistuu pillerien syöjillä, tällä hetkellä rintasyöpäleikkauspöydillä makaavat 70 - luvulla pillerit aloittaneet. Miksi?? Miesten takia? Aika paskoja miehiä...

Nykyään e-pillerit ovat hieman matalahormonisempia kuin 40 vuotta sitten...

Eivät silti riskittömiä.

Vierailija
26/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön koska se on ainoa tapa pitää finnit poissa, kaikkea muuta olen kokeillut.

Ota ne finnit.

Vierailija
27/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, 32-vuotias nainen sai myös veritulpan. En ymmärrä kuka noita haluaa popsia. Vaaroista ei puhuta läheskään tarpeeksi. Minun eräs toinen ystävä on syönyt nyt 15 vuotta pillereita ja niistä viimeiset 7 vuotta TURHAAN (sinkku). Ei vaan kuulemma halua kuukautisia joka kuukausi.

Vierailija
28/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä valitettavasti näkee nuoria naisia, jotka ovat saaneet kansankielellä "veritulpan" ja opettelevat uudelleen puhumaan ja liikkumaan kun tukos sattui päähän. Kannattaisi kenties miettiä kahdesti näitäkin riskejä, etenkin perheellisten. Siinä menee koko elämä uusiksi - mutta toki kondomit ovat naiselle niin hankalia...

Raskauden aikana on suurempi riski saada veritulppa kuin e-pillereiden takia. Jännä, ettet ole tähän tietoon törmännyt töissäsi.

Käymmekö mielestäsi keskustelua tässä ketjussa raskauden riskeistä vai e-pillereistä? Aivan. Olen varmasti työssäni törmännyt melko moneen tietoon jota en aiheen vierestä tuohon kirjoittanut ;)

Vierailija
29/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit eivät ole mikään syöpäriski vaan käyttäjillä aika tarkalleen saman verran syöpiä kuin muilla. Joissakin syöpätyypeissä e-pillerit hieman suojaavat.

Raskaaksi tuleminen on monin verroin suurempi riski kuin pillerit ja silti useimmat naiset hankkivat lapsia.

Vierailija
30/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat kiinni? "Kulta, ei harrasteta enää seksiä kun saan ihan satavarmasti rintasyövän pillereistä".

Ei meistä kumpikaan jaksa kumien kanssa leikkiä. Eksä aina sähläsi niiden kanssa, otin jälkiehkäsyn ainaki kolme kertaa, älytön stressi vaan.

Vierailija
31/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön. Salaa mieheltäni. Yhdessä oloa kolme vuotta ja mies luulee että yritämme vauvaa. 

Ensimmäinen puoli vuotta yritimme,mutta sitten mies muuttui ja otin salaa ehkäisyn takaisin.

En ole varma niin en pysty.

Vierailija
32/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulansyövän riski moninkertaistuu pillerien syöjillä, tällä hetkellä rintasyöpäleikkauspöydillä makaavat 70 - luvulla pillerit aloittaneet. Miksi?? Miesten takia? Aika paskoja miehiä...

Nykyään e-pillerit ovat hieman matalahormonisempia kuin 40 vuotta sitten...

Eivät silti riskittömiä.

Raskauden riskit ovat paljon, paljon suuremmat. Kaikkiin  lääkkeisiin liittyy sivuvaikutuksia ja riskejä, eivätkä pillerit ole poikkeus. Vaarallisia ne eivät ole.

Vierailija
33/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit ovat yhtä kaikki ehkä suurin naisten hyvinvointia edistävä tekijä noin historiallisesta näkökulmasta. Ilman ehkäisyä, jota naiset käyttävät ja josta itse päättävät, naiset edelleen olisivat hormonitoimintansa vankeja ja saisivat huomattavan paljon useammin näitä vahinkolapsia, hankalissa elämänvaiheissa kuten kesken opiskeluiden ja epävarmoissa työsuhteissa, ja ihan väärien miesten kanssa.

Edelleen pillerit ovat turvallinen keino ehkäistä, vertaa sen terveysriskejä sitten vaikkapa autolla ajamiseen tai matkustamiseen tai ylipäänsä elämään. 

Vierailija
34/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 70-luvulla on aloittanut pillerit, on tuolloin ollut 20-v ja ylöspäin suurimmalla todennäköisyydellä. Joten nyt mennään reilu 60-vuotiaina. Tiesitkös että ihan se korkeampi ikä nostaa syöpien todennäköisyyttä?

Vierailija
35/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaanako ollaan kolmekymmentä vuottakin per nainen? Niin. Kuitenkin useat naiset syövät e-pillereitä 30v tiedostamatta riskejä, toiset ovat raskaana 9kk. Mutta voihan tuo nyt jonkun päässä olla vertailukelpoista, tietysti...

Vierailija
36/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syövät

Kohdunkaulan syöpää on raportoitu ehkäisytabletteja pitkään käyttäneillä hieman enemmän kuin niitä käyttämättömillä. Tämä voi kuitenkin johtua tartuntoja ehkäisevän kondominkäytön vähäisemmästä suosiosta e-pillereiden käyttäjien keskuudessa tai muista seksikäyttäytymiseen liittyvistä seikoista eikä ehkäisytableteista. Tämä pätee todennäköisesti myös ehkäisyrenkaaseen ja -laastariin.

Rintasyövän esiintymistä ehkäisytablettien käyttäjillä on tutkittu erittäin laajoissa tutkimuksissa. Nykykäsityksen mukaan yhdistelmäehkäisyvalmisteet eivät aiheuta rintasyöpää. Jo alkaneen rintasyövän kehitykseen niillä sen sijaan näyttää olevan haitallinen vaikutus."

Linkin takana myös muista haitoista.

http://www.terve.fi/raskauden-ehkaisy/yhdistelmaehkaisyvalmisteiden-hai…

Vierailija
37/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin, jos saisin. Ehkäisyn lisäksi pitivät ihon ja hiuspohjan kunnossa, mielialan hyvänä, pystyi pitämään taukoviikon mahd. harvoin. Ei mitään muuta kuin positiivisia vaikutuksia.

Vierailija
38/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käymmekö mielestäsi keskustelua tässä ketjussa raskauden riskeistä vai e-pillereistä? Aivan. Olen varmasti työssäni törmännyt melko moneen tietoon jota en aiheen vierestä tuohon kirjoittanut ;)

Puhuit kuitenkin viestissäsi perheellisistä naisista. Raskautuessaan he ovat ottaneet suuremman riskin sairastua veritulppaan kuin e-pillereitä syödessään. Sanotko jokaiselle raskautta suunnittelevalle asiakkaallesikin, että kannattaisi ehkä miettiä näitä riskejä, voi mennä koko elämä uusiksi?

Vierailija
39/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas näen töissäni paljon pyörällä kaatuneita ihmisiä. On ranne ja lonkkakin sökönä ja siinä sitä ollaan. Siksipä olen ajatellut, että kenenkään ei pitäisi pyöräillä.

Vierailija
40/75 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit eivät ole mikään syöpäriski vaan käyttäjillä aika tarkalleen saman verran syöpiä kuin muilla. Joissakin syöpätyypeissä e-pillerit hieman suojaavat.

Raskaaksi tuleminen on monin verroin suurempi riski kuin pillerit ja silti useimmat naiset hankkivat lapsia.

Raskaaksi tullaan vain tiettyyn aikaan kuukaudesta ja spermalla. Ei ole mitään hokkuspokkus hommaa. Fiksu osaa varoa, ei tarvi myrkkypillereitä. Sitä paitsi, kun on kunnon mies, ei se (erittäin epätodennäköinen) raskaus maailmanloppu ole.

Tietysti jos on joku elämänhallintaongelmainen sekakäyttäjä, kannattaa syödä pillerinsä oikein tarkasti.