Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä bataatin valmistukseen?!

Vierailija
24.03.2016 |

Tarkoitus oli tehdä kasvisgratiinia helpoimman kautta, mutta kaupassa ei ollut sitä Apetitin valmisgratiini-pussia missä on myös bataattia mukana. Otin sitten sen mitä oli tarjolla, ja ajattelin lisätä bataattia sekaan itse, mutta mulla ei ole hajuakaan kuinka se pitäisi tehdä. :D Koitin googletella, mutta en löytänyt mielestäni sellaista ohjetta mistä olisi mulle hyötyä.

Eli täytyykö mun paloitella ja keittää sitä bataattia tietty aika ennen kuin voin laittaa sen muun gratiiniseoksen kanssa uuniin? Vai valmistuuko se sellaisenaan sekaan pilkottuna?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy. Muuten bataatti ei kypsy tai pakastevihannekset menee mössöksi

Voit kyllä tehdä esim bataattiperunamuusia ja muut vihannekset erikseen

Vierailija
2/3 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan aiot pitää uunissa? Kun tekee uunijuureksia eli max 1 h ja 200 astetta, bataatti saa olla muita isompi lohko ja silti pehmenee ensimmäisenä. (Ihan raakana kaikki laitettu.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan aiot pitää uunissa? Kun tekee uunijuureksia eli max 1 h ja 200 astetta, bataatti saa olla muita isompi lohko ja silti pehmenee ensimmäisenä. (Ihan raakana kaikki laitettu.)

Gratiinin ohjeessa lukee 255 asteessa 35-40 min. Että vissiin sen aikaa sitä uunissa pitäisin. :0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan