Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, monopoliliike ALKO vain tänään auki ennen juhlapyhäputkea, miksi?

Vierailija
24.03.2016 |

On se vaan kumma, että kun nyt on saatu vuoden alusta laki, että tavalliset kaupat saavat olla avoinna vapaasti, niin eikös tämä valtiomme yksiripainen yksinoikeudellaan jynssää samaa tahtiaan aukioloineen, ja tänään on sitten pääsiäiseksikin hankittava pullotolkulla punaviiniä jne.
Voisiko nyt vihon viimoinkin Suomi mennä keskisen euroopan valtioiden mukaisesti, että viinat ja viinit ruokakauppoihin. Voisihan ne vahvemmat viinakset olla lukkojen ja lasikkojen takana kuten esim. Saksassakin; ja viinit vapaasti hyllyissä. Mutta kun ei, kun tää on sarvikuonopäättäjien takajunttila.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin tehnyt kuten kaikki muutkin täysissä järjissään olevat ihmiset ja olen käynyt hakemassa jo aikoja sitten Tallinnasta kaapit täyteen viinaa. Ei tarvitse tanssia nöyryyttäjä-Alkon pillien mukaan.

Vierailija
2/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainakin tehnyt kuten kaikki muutkin täysissä järjissään olevat ihmiset ja olen käynyt hakemassa jo aikoja sitten Tallinnasta kaapit täyteen viinaa. Ei tarvitse tanssia nöyryyttäjä-Alkon pillien mukaan.

Niin mutta minä saan sillä Tallinnaan matkustelun kuluilla ostettua jo monta putelia meiän omasta Alkosta, että se siitä täydestä järjestä;)

Tuskin ilmaiseksi sinne matkustit, vai ootko rekkakuskin apumies??heh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten eri mieltä, mutta en ymmärrä pääsiäislauantain kiinni oloa. Ihan tavallinen arkipäivä.

Vierailija
4/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika holhous on perseestä mut kai sä yhden viikonlopun (3 päivää) pärjäät ilman alkoholia?

Vierailija
5/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä kiskottava alkomahoolia heti kun vähänkin mahdollisuus ja mikä tahansa tekosyy ilmaantuu. Koska mikäpäs sen hienompaa on kuin olla perseet olalla tämäkin pitkä viikonloppu ja maanantaina sitte hakee loiventavat lähimarketista. Mahdolliset lapsetkin tykkää, kun aikuisilla on hauskaa.

Vierailija
6/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi se on kiinni edes sunnuntaisin. Kerran viinaa ei ruokakaupastaa saa, silloin alkon pitäisi noudattaa tasan samoja aukioloaikoja kuin ruokakauppojen.

Vierailija
7/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta minä saan sillä Tallinnaan matkustelun kuluilla ostettua jo monta putelia meiän omasta Alkosta, että se siitä täydestä järjestä;)

Tallinnaan pääsee Viking Linen alennuslipulla kolmella eurolla satamasta. Matkapoikien tarjousreissu kuljetuksineen parikymppiä. Jos ostan kuusi laatikkoa vodkaa, jotka maksavat Tallinnassa noin 350 euroa ja vastaavan määrän hinta olisi Suomessa vajaa 800 euroa, syntyy säästöä 450 euroa. Mikähän helvetti tässä sinun mielestäsi on se osa mikä ei kannata?

Vierailija
8/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen tässäkin topikissa puolet ekoista vastauksista tuli moralisteilta.

Vierailija
9/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun Suomessa pitää suojella kansalaisia alkoholilta. Toivoisin että 70-luku tulisi takaisin ja Alkossakin pullot olisivat hyllyssä vain pohja edellä, ja kortilla saisi ostaa, mutta ei liikaa, eli korkeintaan yksi pullo kossua per vuosi.

Vierailija
10/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika holhous on perseestä mut kai sä yhden viikonlopun (3 päivää) pärjäät ilman alkoholia?

Ei kai kyse ole siitä, että pärjääkö? 

Kyllä minä pärjään ilman perunoita, maitoa jne. varmaan vaikka pari viikkoa. En kuole. Eikä kukaan mukaan. 

Kyse on monopoliaseman antamisesta yli viisiprossaisten alkoholijuomien myynnille. 

Vierailija
11/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 päivää

Vierailija
12/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen tässäkin topikissa puolet ekoista vastauksista tuli moralisteilta.

Juu, vaihtoehtojahan on vain tasan kaksi, joko pää täyteen tai sitten ei mitään, huoh. Oletettavasti vain Suomessa ja islamilaisissa valtioissa kansalaiset hurraa virkamiesten innolle rajoittaa normaalia elämää. Sama asia toistuu esim. festivaali -keskusteluissa, että "pitääkö sinne mennä kännäämään, eikö voi edes musiikkia kuunnella ilman Alkoholia kitikiti". Muualla maailmassa musiikin ja rennon meiningin yhdistämisessä ei nähdä mitään pahaa vaan se on luonnollista.

Vierailija
13/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan kumma, että kun nyt on saatu vuoden alusta laki, että tavalliset kaupat saavat olla avoinna vapaasti, niin eikös tämä valtiomme yksiripainen yksinoikeudellaan jynssää samaa tahtiaan aukioloineen, ja tänään on sitten pääsiäiseksikin hankittava pullotolkulla punaviiniä jne.

Voisiko nyt vihon viimoinkin Suomi mennä keskisen euroopan valtioiden mukaisesti, että viinat ja viinit ruokakauppoihin. Voisihan ne vahvemmat viinakset olla lukkojen ja lasikkojen takana kuten esim. Saksassakin; ja viinit vapaasti hyllyissä. Mutta kun ei, kun tää on sarvikuonopäättäjien takajunttila.

Se on pitkäripainen...

Vierailija
14/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä että ihmiset tekevät muutakin, kuin juovat pelkkää alkoholia. Muutenkin, baarista saa jos mieli tekee sitä.

Vierailija
15/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku virkamies on arvioinut, että pitkät pyhät saavat aikaan sen, että suomalainen herkeää ryyppäämään, ja näin ollen Alkoa ei ole sopivaa pitää auki edes lauantaina.

Vierailija
16/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon monopoli pitäisi purkaa ja juomien tilalle saisi olla miedompikin vaihtoehto. tiedähän se paja.

Vierailija
17/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valtiomme yksiripainen yksinoikeudellaan/quote]

Se on muuten pitkäripainen, ei yksiripainen.

Vierailija
18/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommareita ei duunit paina.

Vierailija
19/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan siellä Tallinnassa samalla ihan lomailla, niin tulee entistä enemmän vastinetta matkarahoille.

Vierailija
20/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä kiskottava alkomahoolia heti kun vähänkin mahdollisuus ja mikä tahansa tekosyy ilmaantuu. Koska mikäpäs sen hienompaa on kuin olla perseet olalla tämäkin pitkä viikonloppu ja maanantaina sitte hakee loiventavat lähimarketista. Mahdolliset lapsetkin tykkää, kun aikuisilla on hauskaa.

Kuka puhui tekosyistä? Itse ainakin ryyppään juuri silloin kun huvittaa, jossei ole jotain tärkeää  asiaa minkä takia pitäisi olla selvänä. Sama se onko arki- vai juhlapäivä, en tarvitse tekosyitä.