Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, monopoliliike ALKO vain tänään auki ennen juhlapyhäputkea, miksi?

Vierailija
24.03.2016 |

On se vaan kumma, että kun nyt on saatu vuoden alusta laki, että tavalliset kaupat saavat olla avoinna vapaasti, niin eikös tämä valtiomme yksiripainen yksinoikeudellaan jynssää samaa tahtiaan aukioloineen, ja tänään on sitten pääsiäiseksikin hankittava pullotolkulla punaviiniä jne.
Voisiko nyt vihon viimoinkin Suomi mennä keskisen euroopan valtioiden mukaisesti, että viinat ja viinit ruokakauppoihin. Voisihan ne vahvemmat viinakset olla lukkojen ja lasikkojen takana kuten esim. Saksassakin; ja viinit vapaasti hyllyissä. Mutta kun ei, kun tää on sarvikuonopäättäjien takajunttila.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on muuten siinä mielessä jännä hyödyke, että se muuttuu sitä halvemmaksi mitä enemmän sitä kuljettaa. Jos vaikka olut siirtyy suomalaiselta panimolta suoraan suomalaiseen kauppaan ja siitä suomalaiselle kuluttajalle, niin se on liki ennätyskallista jopa koko maailman mittakaavassa. Jos se taas käy välissä tekemässä lenkin Viroon ennen kuluttajan pöytään päätymistä, niin se muuttuu jo yli puolet halvemmaksi. Sitten taas jos suomalainen vaivautuu matkustamaan vaikkapa Saksaan ja ostaa sieltä Suomessa pannun kaljansa, niin se on jo liki puoli-ilmaista.

Vierailija
42/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku virkamies on arvioinut, että pitkät pyhät saavat aikaan sen, että suomalainen herkeää ryyppäämään, ja näin ollen Alkoa ei ole sopivaa pitää auki edes lauantaina.

Ja onkohan tuo virkamies oikeassa? Vissiinkin, kun katselee kulutuslukuja, poliisikeikkoja, sairaalan päivystystä. Kun olisikin juominen vähän sivistyneempää mutta kun ne lärvit... Ja jos itse ei osaa putkea kiinni laittaa, ehkä yhteiskunnan on pakko hieman avustaa. Että selviäisi tiistaina taas töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Alkon sulkeutuminen 3 päiväksi aiheuttaa kriisin, niin kannattaa hakeutua johonkin AA ryhmään miettimään omia juomistapojaan ja määriään.

Vierailija
44/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes muista koska olisin viimeksi käynyt alkossa. Omasta varastosta löytyy tallinnan tuliaisia montaa sorttia vielä pitkäksi aikaa. Mun kohdalla se ei tarkoita sitä että kaikki pitäis juoda kerralla mitä sinne hommataan.

Vierailija
45/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Alkon sulkeutuminen 3 päiväksi aiheuttaa kriisin, niin kannattaa hakeutua johonkin AA ryhmään miettimään omia juomistapojaan ja määriään.

4 päiväksi

Vierailija
46/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kolme päivää kestän, mut nyt onkin kiinni neljä päivää, herranjestas tulee kurjat ajat...

Vierailija
47/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku virkamies on arvioinut, että pitkät pyhät saavat aikaan sen, että suomalainen herkeää ryyppäämään, ja näin ollen Alkoa ei ole sopivaa pitää auki edes lauantaina.

Ja onkohan tuo virkamies oikeassa? Vissiinkin, kun katselee kulutuslukuja, poliisikeikkoja, sairaalan päivystystä. Kun olisikin juominen vähän sivistyneempää mutta kun ne lärvit... Ja jos itse ei osaa putkea kiinni laittaa, ehkä yhteiskunnan on pakko hieman avustaa. Että selviäisi tiistaina taas töihin?

Suomessa ihmisille on opetettu, että he eivät itse ole vastuussa alkoholinkäytöstään, vaan vastuun kantaja on aina se virkamies tai joku muu.

Toisin kuin 95%:ssä maailman maista joissa vastuullinen on ihminen itse, eikä hän siten juo itseään sairaaksi vaikka esim. viinipullon saakin ostettua lähikaupasta eurolla-parilla vaikka keskellä yötä.

48/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella hyvä että edes jotain yritetään tehdä tämän kansan alkoholismille, joka pahenee koko ajan.

Kieltolaki toimi hyvin. Silloin  ei kukaan juonut.

Todella hyvin toimikin. Silloin virallisen alkoholitilaston mukaan virallista alkoholia käytettiin tosiaan nolla litraa per lärvi.

Kuinka tekopyhää alkoholipolitiikka voi olla? Siinä tuskin on mitään rajaa.

Vierailija
49/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mites kun mä en käytä alkoholia lainkaan ja olen silti sitä mieltä että alkon pitäisi olla auki siinä missä ruokakauppojenkin?

Vierailija
50/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää unohtako tupla-annosten myyntikieltoa anniskeluravintoloissa (A-, B- tai C-oikeudet) tai anniskelualueen rajoja.

Vierailija
51/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo juotava hyysäys. Luuletko että juopot ei viinaa saa jos Alko on kiinni? Ei mulle tule tästä mitään kriisiä kun varastot on täynnä ja kaupasta saa kaljaa. Siksi aivan joutavaa pistää Alko neljäksi päivää kiinni, sillä ei ole mitään muuta vaikutusta kuin se että ihmisiä ärsytetään turhilla säännöillä jotka eivät hydöytä ketään.

Vierailija
52/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kolme päivää kestän, mut nyt onkin kiinni neljä päivää, herranjestas tulee kurjat ajat...

Naurattaa kerta kaikkiaan, härren gyyd sentäs, ajatella neljä päivää ilman alkon aukiolemista, aah, mitenkä ton kestänkään?

En edes huomaisi oman pienen määrän alkoholin käyttöni suhteen, vaikka koko kyseinen kauppa olisi kiinni kuukauden päivät  yhteen putkeen:D

Vierailija
53/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kerta kaikkiaan, härren gyyd sentäs, ajatella neljä päivää ilman alkon aukiolemista, aah, mitenkä ton kestänkään?

En edes huomaisi oman pienen määrän alkoholin käyttöni suhteen, vaikka koko kyseinen kauppa olisi kiinni kuukauden päivät  yhteen putkeen:D

Onnea, haluatko oikein mitalin tästä?

Vierailija
54/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että sinäkin voisit olla ainakin yhden päivän selvänä juhlapyhien aikana.

Vierailija
55/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Alkon henkilökunnan tietämyksestä, ainakin meidän Alkossa on herrasmies joka osaa vastata kaikkiin kysymyksiin mitä alkoholiin tulee, aina on löytynyt hyvät tuotteet. Lisäksi valikoiman laajuus on minusta mukavaa. Hinnat ja aukiolot sitten eivät ole. Tästä syystä Alko kaipaisi kilpailijan. Jonkin toisen tahon täyden palvelun alkoholiliike huokeammilla hinnoilla ja pitemmillä aukioloajoilla ja SILTI asiantuntevalla palvelulla olisi kyllä todella hyvä. Epäilen, ettei ruokakauppojen valikoima kattaisi esimerkiksi viinien osalta kuin pienen siivun. Ärsyttää myös miten Alkon johtajan palkkapussissa saumat ratkeilee pullistuksesta, kun työpaikka on aika suojatyöpaikka vailla mitään paineita tai muita ammatin varjopuolia ja vielä valtion kassasta.

Vierailija
56/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvä että ihmiset tekevät muutakin, kuin juovat pelkkää alkoholia. Muutenkin, baarista saa jos mieli tekee sitä.

Ai, jos alkoholin myynti vapautettaisiin, niin ihmiset eivät tekisi muuta kuin joisivat alkoholia vuorokaudet ympäriinsä? 

Tyypillinen holhouspolitiikan aivopesemä uhri siellä haastelee. 

Jos ihan itse ihmiset kuitenkin saisivat päättää, milloin juomansa ostavat? Syövätkö suklaa-addiktit nyt 24/7 vain suklaata, koska kauppojen aukiolo vapautettiin? 

Jos syövät, niin heidän valintansahan se sitten on. 

Oi miten yksinkertaista ajattelua. Jos Alko ei ole auki, pitää tyytyä miedompiin. Jos sunnuntaina viiniä saisi marketista, joisin todellakin viiniä, en tyytyisi kaljaan. Terveyden kannalta miedommat on parempi vaihtoehto.

Vierailija
57/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo juotava hyysäys. Luuletko että juopot ei viinaa saa jos Alko on kiinni? Ei mulle tule tästä mitään kriisiä kun varastot on täynnä ja kaupasta saa kaljaa. Siksi aivan joutavaa pistää Alko neljäksi päivää kiinni, sillä ei ole mitään muuta vaikutusta kuin se että ihmisiä ärsytetään turhilla säännöillä jotka eivät hydöytä ketään.

Pun intended? :D Juotava hyysäys todellakin! :) Hauska.

Vierailija
58/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein mulle kotiviinin.

Vierailija
59/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pun intended? :D Juotava hyysäys todellakin! :) Hauska.

Pakko tunnustaa että oli kyllä ihan puhdas vahinko. :D Juotava hyysäys kyllä kelpaisi.

Vierailija
60/69 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota lauantain kiinnioloa voi perustella oikeen millään järkevällä. Normaali lauantaipäivä, kaikki muut liikkeet auki paitsi Alko. Naurettavaa pelleilyä!