Jaahas, monopoliliike ALKO vain tänään auki ennen juhlapyhäputkea, miksi?
On se vaan kumma, että kun nyt on saatu vuoden alusta laki, että tavalliset kaupat saavat olla avoinna vapaasti, niin eikös tämä valtiomme yksiripainen yksinoikeudellaan jynssää samaa tahtiaan aukioloineen, ja tänään on sitten pääsiäiseksikin hankittava pullotolkulla punaviiniä jne.
Voisiko nyt vihon viimoinkin Suomi mennä keskisen euroopan valtioiden mukaisesti, että viinat ja viinit ruokakauppoihin. Voisihan ne vahvemmat viinakset olla lukkojen ja lasikkojen takana kuten esim. Saksassakin; ja viinit vapaasti hyllyissä. Mutta kun ei, kun tää on sarvikuonopäättäjien takajunttila.
Kommentit (69)
Itse en varsinkaan ymmärrä, miksi jotkut helsinkiläiset yhä ostavat alkoholijuomansa Alkosta. Ei tarvitse kuin pari pulloa käydä ostamassa Tallinnasta, niin matkakulut on jo katettu verrattuna siihen, että olisi maksanut niistä Alkon hinnan. Ja kukaan ei pakota jättämään ostoksia niihin pariin pulloon, vaan sieltä voi hakea vaikka 50 pulloa jos huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin tehnyt kuten kaikki muutkin täysissä järjissään olevat ihmiset ja olen käynyt hakemassa jo aikoja sitten Tallinnasta kaapit täyteen viinaa. Ei tarvitse tanssia nöyryyttäjä-Alkon pillien mukaan.
Niin mutta minä saan sillä Tallinnaan matkustelun kuluilla ostettua jo monta putelia meiän omasta Alkosta, että se siitä täydestä järjestä;)
Tuskin ilmaiseksi sinne matkustit, vai ootko rekkakuskin apumies??heh
Tallinnaan pääsee Viking Linen alennuslipulla kolmella eurolla satamasta. Matkapoikien tarjousreissu kuljetuksineen parikymppiä. Jos ostan kuusi laatikkoa vodkaa, jotka maksavat Tallinnassa noin 350 euroa ja vastaavan määrän hinta olisi Suomessa vajaa 800 euroa, syntyy säästöä 450 euroa. Mikähän helvetti tässä sinun mielestäsi on se osa mikä ei kannata?
Ajattelin nyt vaan ihan tavalliseen pääsiäisen pienemmän porukan juhla-aterian viinipullojen määrää, enkä mitään esim. suurjuhlien erilaisten alkoholilaatujen pullomäärää tai varastoitavaksi pullotolkulla....
On todella hyvä että edes jotain yritetään tehdä tämän kansan alkoholismille, joka pahenee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin tehnyt kuten kaikki muutkin täysissä järjissään olevat ihmiset ja olen käynyt hakemassa jo aikoja sitten Tallinnasta kaapit täyteen viinaa. Ei tarvitse tanssia nöyryyttäjä-Alkon pillien mukaan.
Niin mutta minä saan sillä Tallinnaan matkustelun kuluilla ostettua jo monta putelia meiän omasta Alkosta, että se siitä täydestä järjestä;)
Tallinnaan pääsee Viking Linen alennuslipulla kolmella eurolla satamasta. Matkapoikien tarjousreissu kuljetuksineen parikymppiä. Jos ostan kuusi laatikkoa vodkaa, jotka maksavat Tallinnassa noin 350 euroa ja vastaavan määrän hinta olisi Suomessa vajaa 800 euroa, syntyy säästöä 450 euroa. Mikähän helvetti tässä sinun mielestäsi on se osa mikä ei kannata?
Ajattelin nyt vaan ihan tavalliseen pääsiäisen pienemmän porukan juhla-aterian viinipullojen määrää, enkä mitään esim. suurjuhlien erilaisten alkoholilaatujen pullomäärää tai varastoitavaksi pullotolkulla....
Alkoholi ei mene jotain likööreitä ja olutta lukuunottamatta koskaan pilalle, jonka takia sitä kannattaa ostaa pullotolkulla varastoon jos ei jatkuvasti käy.
AP:lla on ollut vuosi aikaa käydä Alkossa, mutta ei jotenkin ole onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
On ihan hyvä että ihmiset tekevät muutakin, kuin juovat pelkkää alkoholia. Muutenkin, baarista saa jos mieli tekee sitä.
Ai, jos alkoholin myynti vapautettaisiin, niin ihmiset eivät tekisi muuta kuin joisivat alkoholia vuorokaudet ympäriinsä?
Tyypillinen holhouspolitiikan aivopesemä uhri siellä haastelee.
Jos ihan itse ihmiset kuitenkin saisivat päättää, milloin juomansa ostavat? Syövätkö suklaa-addiktit nyt 24/7 vain suklaata, koska kauppojen aukiolo vapautettiin?
Jos syövät, niin heidän valintansahan se sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain nainen voi kirjoittaa näin tyhmän kommentin.
Naurettavaa holhousta. Alkolla pitäis olla samat aukioloajat ku muillakin kaupoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan kumma, että kun nyt on saatu vuoden alusta laki, että tavalliset kaupat saavat olla avoinna vapaasti, niin eikös tämä valtiomme yksiripainen yksinoikeudellaan jynssää samaa tahtiaan aukioloineen, ja tänään on sitten pääsiäiseksikin hankittava pullotolkulla punaviiniä jne.
Voisiko nyt vihon viimoinkin Suomi mennä keskisen euroopan valtioiden mukaisesti, että viinat ja viinit ruokakauppoihin. Voisihan ne vahvemmat viinakset olla lukkojen ja lasikkojen takana kuten esim. Saksassakin; ja viinit vapaasti hyllyissä. Mutta kun ei, kun tää on sarvikuonopäättäjien takajunttila.Se on pitkäripainen...
:D kiva kun korjasit, mut samapa tuo, yksi- tai pitkä/lyhytripainen,heh Eikä monessakaan alkossa tarvitse ripaa nykiä enää lainkaan, kun liukuovet aukeavat, tai isoissa marketeissa on seinän kokoinen sisään astumisaukko:)))) Alkon myymälään tai sitten mekaaninen metalliaita, joka avautuu sisäänastujan tahtiin:)
Juuri eilen kävimme Tallinnassa, kun on wappukin tulossa. Jopa pienen porukan kuoharitkin kannattaa sieltä hakea kun asuu pääkaupunkiseudulla.
Suomen alkoholilainsäädäntö ja holhoava alkoholipolitiikka on osoittautunut epäonnistuneeksi, joten tietenkin jatketaan samalla linjalla ja yritetään toistaa jo tehtyjä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valtiomme yksiripainen yksinoikeudellaan/quote]
Se on muuten pitkäripainen, ei yksiripainen.
;):D Aloittajana korjasin jo tuon, tiesin kyllä,mutta tulipahan nyt kiiruulla kirjoitettua 'yksiripainen' piti olla tietenkin 'pitkäripainen', sori.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi se on kiinni edes sunnuntaisin. Kerran viinaa ei ruokakaupastaa saa, silloin alkon pitäisi noudattaa tasan samoja aukioloaikoja kuin ruokakauppojen.
Nimenomaan. Ihmisen ei olisi mikään pakko päästä ostamaan sitä maitolitraakaan sunnuntaina tai esim huomenna pitkäperjantaina, mutta kerran se pitää saada ostaa minä tahansa päivänä niin kyllä sitten se viinipönikkä tai vaikka farmariautokin pitää pystyä ostamaan pitkäperjantaina. Samoin pitää pystyä hoitamaan lainaneuvottelut ja gynekäynti, hiustenvärjäys ja kasvohoito.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa holhousta. Alkolla pitäis olla samat aukioloajat ku muillakin kaupoilla.
Koko Alkoa ei pitäisi olla olemassa. Yksityiset pystyvät myymään viinit ja viinat ihan siinä missä muutkin elintarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi se on kiinni edes sunnuntaisin. Kerran viinaa ei ruokakaupastaa saa, silloin alkon pitäisi noudattaa tasan samoja aukioloaikoja kuin ruokakauppojen.
Nimenomaan. Ihmisen ei olisi mikään pakko päästä ostamaan sitä maitolitraakaan sunnuntaina tai esim huomenna pitkäperjantaina, mutta kerran se pitää saada ostaa minä tahansa päivänä niin kyllä sitten se viinipönikkä tai vaikka farmariautokin pitää pystyä ostamaan pitkäperjantaina. Samoin pitää pystyä hoitamaan lainaneuvottelut ja gynekäynti, hiustenvärjäys ja kasvohoito.
Itse asiassa Alko voisi olla auki vain kerran viikossa, esim. tiistaisin kello 10-11 aamupäivällä. Jos haluaa itsensä väen vängällä päihdyttää, niin varmasti se ostaminen onnistuu silloinkin kun vähän menojaan suunnittelee. Jos ei halua suunnitella, niin sitten voi olla ilman.
Vierailija kirjoitti:
On todella hyvä että edes jotain yritetään tehdä tämän kansan alkoholismille, joka pahenee koko ajan.
Kieltolaki toimi hyvin. Silloin ei kukaan juonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä matkustin sinne viimeksi 5e:lla, sitä ennen ilmaiseksi ;)
En ole tuon kirjoittaja, mutta helpottaa kummasti kun on viinipulloja, olutta , tonkka ym kotona, eikä tarvitse miettiä onko se alko nyt miten auki. Ja vaikka niitä lasti onkin, ei se tarkoita että joka päivä otetaan, vähääkään. Harmittaa vaan kun ovat tilasyöppönä..
Vierailija kirjoitti:
Häh? Kalja/siideri ei ilmeisesti susta ole alkoholia, sitä nimittäin saa ainakin pääkaupunkiseudulla prismoista ihan joka päivä klo 21 asti. Myös pitkäperjantaina, lankalauantaina ja molempina pääsiäispäivinä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain nainen voi kirjoittaa näin tyhmän kommentin.
Mistä tiedät, kumpiko ton on kirjoittanut nainen vaiko mies, mutta mitään tyhmää en tuossa mielipiteessään näe.
Olisihan se nyt kätevää, jos vain pääsiäisaterilla esim. pari pullollista viiniä nautitaan aterian kanssa, niin ei sitä varten kannata todellakaan jostain Suomijunttilan peräkylästä lähteä Matkapoikien linjakkaalla vuorokauden reissuun Tallinnaan hakemaan paria vinkkupulloa ja samalla väsyttämään itseään moisten puteleiden tarpeen takia.
Nythän on kyse aloittajan mielestä siitä, että Alkotkin voisivat noudattaa samaa kuin ruokakaupatkin aukioloajoillaan juhlapyhien aikaan.
Ei meidän perheessä vaan tuolla tyylillä nautita alkoholia, ihan vaan aterioiden yhteydessä, ja viiniä. Ne ajat ovat omalta ja mieheni kohdalta edesmennyttä elämää, kun ns. perseet olalle otimme.
Sitä paitsi omat lapsemme jo aikuisia, ja tulevat juurikin tähän kotiin kumppaneineen nauttimaan viiniä aterioittemme kera, että ei täällä palstalla kävijät kaikki pikkulapsiperheellisiä enää.