Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns. turhin kuolinsyy jonka tiedät sattuneen tuntemallesi/tietämällesi ihmiselle?

Vierailija
24.03.2016 |

Minä tiedän näitä kaksi. Vähän päälle 2-kymppinen nuori mies kuoli tukehduttuaan oksennukseensa baari-illan jälkeen, 4-kymppinen nainen kuoli kolarissa koska ei käyttänyt turvavyötä vaikka keliolosuhteet oli haastavat ja tie todella liukas.

Kommentit (311)

Vierailija
41/311 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli maksakirroosiin. Ihan turhaan. Ei koskaan myöntänyt alkoholiongelmaa. Ikää 45 ja edessä monta hyvää vuotta. Viina on katala aine.

Vierailija
42/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka sanoi että huonosti hoidettuun diabetekseen, oliko ykkös vai kakkostyyppiläinen? Kauan oli sairastanut ja minkä ikäinen oli kuollessaan? Mihin siis kuoli tarkalleen? (Insuliinishokki, ketoasidoosi, sydänkohtaus..) kiitos jos vastaat :) t: ykköstyyppiläinen

Oma isäni joutui sairaalahoitoon hoitamattoman 2-tyypin diabeteksen takia. Verensokeriarvot olivat pahimmillaan 38. Oman ymmärrykseni mukaan oli erittäin vakavasta tilasta kyse. Nyt käyttää insuliinipiikkiä.

Jos olisi kuollut, niin itse pitäisin täysin turhana kuolemana, sillä ei ole hoitanut tilaansa vaikka olisi siihen täysin kykenevä. Tosin.. Hieman olen samaa mieltä toisen keskustelijan kanssa siitä, ettei omalla toiminnallaan aiheutettu kuolema ole turha vaan "ansaittu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve ihminen kuoli lääkärin mokien takia päiväkirurgisen leikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin.

Vierailija
44/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini serkku kuoli kun oli mennyt vahingossa väärään junaan ja junan jo lähdettyä liikkeelle oli tajunnut olevansa väärässä junassa. Oli hypännyt hitaasti liikkuvasta junasta pois, mutta kuoli sairaalassa vammoihinsa.

Vierailija
45/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava kuoli kun jotkut olivat päästäneet pikkupojat leikkimään auton sisälle.  Auto oli pihassa joka oli mäen päällä, pojat saivat sitten käsijarrun pois päältä ja auto lähti valumaan jyrkkää mäkeä alas juuri kävelytiellä kulkevan tuttavani päälle. Henki siinä lähti, pojille ei onneksi sattunut mitään mutta aivan turha onnettomuus kaikenkaikkiaan.

Vierailija
46/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli maksakirroosiin. Ihan turhaan. Ei koskaan myöntänyt alkoholiongelmaa. Ikää 45 ja edessä monta hyvää vuotta. Viina on katala aine.

Ei viina (tai alkoholi yleisemmin) ole mikään katala aine. Käyttöön liittyvät riskit on kaikilla tiedossa, alkoholi toimii ihmiskropassa ominaisuuksiensa mukaisesti.

Vierailija
47/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävän pieni poika kuoli sairaalassa hoitovirheeseen ;(

Vierailija
48/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämmen pysähdys lääkkeen sivuvaikutuksesta.

Vierailija
49/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori mies lenkkeili junaraiteilla nappikuulokkeet korvissaan.

Nyt meni aamukahvit väärään kurkkuun, siis mitä ihmettä mä luin??!

Vierailija
50/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori mies lenkkeili junaraiteilla nappikuulokkeet korvissaan.

Nyt meni aamukahvit väärään kurkkuun, siis mitä ihmettä mä luin??!

Joo, tää on varmaan se extreme-urheilulajien kunkku.

Vierailija
51/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin diabeteksen komplikaatiot, koska noudatti virallisia ruokasuosituksia, joissa kaikki on tavallaan sallittua kunhan vaan piikittää. Oikeasti noita ruokasuosituksia pitäisi valvoa yhtä tarkkaan kuin raskausdiabeetkoilla valvotaan.

Vierailija
52/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka sanoi että huonosti hoidettuun diabetekseen, oliko ykkös vai kakkostyyppiläinen? Kauan oli sairastanut ja minkä ikäinen oli kuollessaan? Mihin siis kuoli tarkalleen? (Insuliinishokki, ketoasidoosi, sydänkohtaus..) kiitos jos vastaat :) t: ykköstyyppiläinen

Oma isäni joutui sairaalahoitoon hoitamattoman 2-tyypin diabeteksen takia. Verensokeriarvot olivat pahimmillaan 38. Oman ymmärrykseni mukaan oli erittäin vakavasta tilasta kyse. Nyt käyttää insuliinipiikkiä.

Jos olisi kuollut, niin itse pitäisin täysin turhana kuolemana, sillä ei ole hoitanut tilaansa vaikka olisi siihen täysin kykenevä. Tosin.. Hieman olen samaa mieltä toisen keskustelijan kanssa siitä, ettei omalla toiminnallaan aiheutettu kuolema ole turha vaan "ansaittu".

Minä taas käsitän " turhan" kuoleman siten että olisi ollut helposti vältettävissä jos olisi menty lääkäriin, lääkäri kuunnellut potilasta, oltu huolellisia, lainkuuliaisia jne.

Vierailija
53/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kommentoija, mutta kerton oman tarinsni. Mun molemmat vanhemmat ykköstyyppiläisiä. Isä kuoli vähän päälle 50-v. ja äiti vähän päälle 60-v.

Isä sai jo alle 40-v. aivoverenvuodon ja halvaantui toiselta puolen loppuiäksi. N. 50-v. joutui loppuiäkseen dialyysiin. Ääreiseverenkierron häiriöitä. Viimeisen vuotensa aikana amputoitiin toinen jalka jahteen kertaan. Ekalla kerralla ei haavat parantuneet. Sydämen rytmihäiriöitä oli aina, lopulta sai sydänkohtauksia useamman muutamassa kuukaudessa, ja viimeisimmästä ei enää selvinnyt, vaikka ehti jo abmbulanssilla sairaalaan. Lisäksi näkö lähti alle 40-v. mutta palautui jotenkin leikkausten ansiosta.

Äidillä meni paremmin, joskin alle 50-v. joutui ekaan sydämen ohitusleikkaukseen. Näkö lähti häneltäkin ja silmiä opetoitiin useaan otteeseen. Ääreisverenkierron kanssa ongelmia. Vajaa 60-v. joutui sydänteholle useaksi viikoksi ja lähtö oli lähellä. Käytiin jo hyvästelemässä. Selvisi pallolaajennusleikkauksella muttei koskaan palannut ennalleen.

Toinen puoli kropasta, erityisesti jalka loppuvuosina heikko. Käytti rollaa. Lopulta kuoli äkillisesti mitä todennäköisimmin sydänkohtaukseen yksin kotonaan. Vasta kuolemansa jälkeen kävi ilmi, että munuaiset olivat niin pitkälle vaurioituneet, että dialyysihoito olisi pitänyt aloittaa ihan muutaman kuukauden sisään. Oli salannut asian.

Itse olen terve ja siitä kiitollinen!

En koe, että vanhempieni kuolemat olisi olleet ns. turhia kuolemia, sillä eivät ne tulleet salama kirkkaalta taivaalta tai jonkun ulkopuolisen tekijän vuoksi. Elämä vaan on.

Vierailija
54/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

armadillo kirjoitti:

Mikä lääke?

Vierailija
55/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

armadillo kirjoitti:

Mikä lääke?

En tiedä.

Vierailija
56/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juoksi liikkuvaan junaan ja luiskahti sen alle. Karmea tapa kuolla, ja perustui vieläpä väärinymmärrykseen.

Vierailija
57/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun olin suorittamasi autokoulun 2. vaihetta niin yhdellä "rastilla" opiskeltiin turvavyön tärkeydestä. Opettaja kertoi esimerkin eräästä pojasta, jonka mielestä oli noloa käyttää turvavyötä. Niimpä poika käytti turvavyötä niin ettei ulkoapäin katseltaessa näe että turvavyö on päällä. Jotenkin siis turvavyö oli laitettu ihmeellisesti käsien alta. Poika oli sitten ajanut kolarin ja turvavyö oli puhkaissut keuhkot, koska se oli väärin laitettu, vaan siis sen takia, että oikeinlaitettuna se olisi näyttänyt nololta.

En tiedä oliko tämä autokoulun puolelta jokin täysin keksitty valistustarina. Mutta, jos tarina oli totta ja poika oli toiminut typerästi niin seurauksena oli kuitenkin kuolema. Niin tuntui hiukan erikoiselta, että opettaja naureskellen kertoi jutun, mitä joa paikalla olisi ollut vaikka pojan tuttuja

Työkaveri pitää vyötä juuri noin, molempien käsien alla +50 hienohelma.

Vierailija
58/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ku kiipes junan katolle grillaantumaan ja se kun kiipesi sähkötolppaan grillaantumaan. Hitto, että ihminen voiki olla tyhmä.

Vierailija
59/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni humalaisen kyytiin... Kännikuski jäi henkiin, kyytiläinen kuoli.

Vierailija
60/311 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen opiskelukaveri tukehtui oksennukseensa. Todistin samana iltana kuinka hänet vedettiin ihan viime sekunneilla rekan edestä pois. Tuli sellainen olo että kuolema oli pakko kohdata. Ei edes juonut paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi