Uusi työkaveri syö työpaikan vessassa, miksi?
Me muut kokoonnumme taukotiloihin syömään pöydän ääreen. Olemme yrittäneet ottaa hänet porukkaan ja olla mukavia. Olemme kutsuneet hänet useasti syömään samaan pöytään, mutta hän sanoo ettei hänellä ole nälkä. Kerran kun oli sanonut näin, löysin hänet vessasta syömästä voileipää. Siis ei sieltä kopista vaan siinä odotustilassa missä on peilit ja lavuaarit. Hän selkeästi nolostui, joten sanoin vain "Ai, anteeksi" ja poistuin.
Ollut meillä jo pari kuukautta töissä ja aina lounasaikaan katoaa ilmeisesti sinne vessaan syömään. Muutkin kuulleet vessasta syömisen ääniä. Aihe on aika nolo etten viitsi ottaa puheeksikaan (?)
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Minä lakkasin syömästä toisten seurassa kun meni hermot kun aina oli joku kommentoimassa eväitä. "Ai sulla on tänään tollasta teitkö ite" "Eihän tolla nälkä lähde" "hyii mä en syö ikinä nuudeleita"
gsus get a life!
Apua, olen sosiaalinen ihminen ja tulee kyllä joskus ihailtua vaikka muiden eväitä. Ei ole tullut mieleenkään että ei olisi ok Toki olisin normaalit sosiaaliset taidot omaavana huomannut, jos joku olisi tähän mennessä siitä pahoittanut mielensä. Onneksi näin ei ole vielä käynyt.
Itseä herkkänä ihmisenä ehkä vähän pahoitti mieltä toi sun loppukaneetti. Itse nimittäin yritän aina olla ystävällinen ja ottaa ihmisiä huomioon, en jätä ketään yksin vaan aina jotain pientä jutustelua löytyy kaikille. ( Poissuljettuna jos joku selvästi haluaa olla rauhassa). Ja olen ajatellut näin olevani enemmänkin ystävällinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lakkasin syömästä toisten seurassa kun meni hermot kun aina oli joku kommentoimassa eväitä. "Ai sulla on tänään tollasta teitkö ite" "Eihän tolla nälkä lähde" "hyii mä en syö ikinä nuudeleita"
gsus get a life!
Apua, olen sosiaalinen ihminen ja tulee kyllä joskus ihailtua vaikka muiden eväitä. Ei ole tullut mieleenkään että ei olisi ok Toki olisin normaalit sosiaaliset taidot omaavana huomannut, jos joku olisi tähän mennessä siitä pahoittanut mielensä. Onneksi näin ei ole vielä käynyt.
Itseä herkkänä ihmisenä ehkä vähän pahoitti mieltä toi sun loppukaneetti. Itse nimittäin yritän aina olla ystävällinen ja ottaa ihmisiä huomioon, en jätä ketään yksin vaan aina jotain pientä jutustelua löytyy kaikille. ( Poissuljettuna jos joku selvästi haluaa olla rauhassa). Ja olen ajatellut näin olevani enemmänkin ystävällinen
Juuri näin minäkin toimin. Jos kehun toisen kotoaan mukaan ottamaan lounasta, tarkoitan kehut positiivisessa hengessä. En ajattele asiaa sen syvemmin.
Tarkoitukseni ei ole olla hyökkäävä vaan ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Kai näitä on monenmoista tarinaa, itselläni vaikeuksia syödä muiden seurassa ja yleensä se ei vaan onnistu. Kädet tärisee niin ettei saa mitään suuhunsa.
Liekö johtuu siitä, että lapsuudenkodissani oli aina tapana syödä yhdessä ruokapöydän äärellä ja samalla käsitellä kaikenlaista negatiivista. Jos olin tehnyt jotain pahaa, huudettiin siitä, sitten piti itkeä ja yrittää syödä yhtä aikaa.
Jos ei ollut tehnyt mitään pahaa, huudettiin siitä että olin lihava. Kuitenkin oli samaan aikaan pakko syödä tai olin kiittämätön, mutta kuitenkaan ei olisi saanut syödä eikä olla lihava.
Jossain vaiheessa aloin saamaan hirveitä paniikkikohtauksia, jos joudun syömään ihmisten kanssa.
Että semmosta.
Minulla oli nuorempana, että tein pitkään sellaista työtä, jossa ruokailu tapahtui yksin jossain vessassa, kellarissa tai ahtaassa siivouskopissa. Sitten kun tästä siirtyi toisiin tehtäviin, jossa ruokailtiin yhdessä sivistyneesti kaikki pöydässä hienosti niin aiheutti se alussa jonkinlaista jännitystä kun piti olla niin sivistynyt niin sivistynyt ja syödä oikein, istua oikein, puhua oikein ja pitää ruokailuvälineitä oikein käsissä ja pitää olla esimerkillinen kaikille muille samalla. Sama jos on jokin ihastus lähellä niin kädet tärrää olipa tilanne mikä tahansa ja milloin tahansa, vapaalla, työelämässä, treffeillä tai vaikka juhlissa. Treffejä on vaivaannuttava sopia jonkin ihastuksen kanssa niin, että treffit on jossain kahvilassa kahvia juoden kun kädet väkisinkin tärrää. Samoin esiintyminen yleisölle jos ihastus on yleisössä katsomassa niin varmasti kädet tärrää. Itsellä on myös paljon allergioita ja erikoisruokavaliota ja se pistää helposti vatsan sekaisin ja sitten sitäkin pitää jännittää. Olen ratkaissut asian monesti ottamalla hieman rohkaisuryyppyä ennen treffejä tai esiintymistä, mutta työelämässä jossa pitää olla täysin selvinpäin niin tietenkään se ei onnistu tai sellaisen ihmisen kanssa, jolla on kielteinen suhtautuminen alkoholiin. Jotkut käyttävät jotain lääkkeitä jännitykseen, mutta sitten heistä saattaa tulla niin flegmaattisia jotenkin. Ei sekään ole kiva.
Ai ei ole tarkoitus olla hyökkäävä ja kuitenkin kommentoit toisten ruokia yhteisessä lounaspöydässä! Huh huh miten aggressiivinen tyyppi!
Anna sen olla ja viettää taukonsa missä haluaa. Et ole niin kiinnostava mitä luulet.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ole tarkoitus olla hyökkäävä ja kuitenkin kommentoit toisten ruokia yhteisessä lounaspöydässä! Huh huh miten aggressiivinen tyyppi!
Omaa epävarmuutta ja pahaa oloa puretaan kommentoimalla toisten syömisiä, vaikka maailmassa olisi miljoona muutakin puheenaihetta.
minä aikoinaan en mennyt ruokapöytään muiden tapaan koska mulle riitti yksi leivänpala ja söin sen pukuhuoneessa. Minusta oli vaan hölmöä kantaa yhtä leipää toiseen päähän taloa ja istua siellä pari minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin ylimmälle pomolle viestiä, että wc-tiloja tarvitaan lisää, jotta ruokailijoiden ja torttua vääntävien ei tarvitse olla samoissa wc-tiloissa yhtaikaa.
Työnantaja on jo järjestänyt viralliset taukotilat missä voi ruokailla. Mikäli jo rajouttunut ei kykene taukotilaa käyttämään olkoon syömättä. Työnantaja on työnantaja eikä mikään terapeutti.
Riippuu siitä onko ylipainoa. Vessakopissa saan syödä sen määrän ruokaa kuin haluan ilman häijyjä silmäyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko ylipainoa. Vessakopissa saan syödä sen määrän ruokaa kuin haluan ilman häijyjä silmäyksiä.
No varmasti saa silmäyksiä, jos syö taukotuvassa yhdellä lounaalla saman määrän ruokaa kuin meidän koko perhe syö viikossa. Ja päälle vielä muffinsit ja berliinin munkit. Ei tuollainenkaan ahmiminen ihan tervettä ole.
ujo vaan ja ehkä häpeää sitä leipäänsä jos muilla on jotain paljon parempaa. jos ollut työttömänä niin ei ole varaakaan vielä muuhun.
Mä pyrin kans meillä töissä mennä syömään kun siellä ei ole muita. Mä en halua jutella,aina on uteliaita: mitä sä syöt?
Muistin taas kuinka ihanaa nauttia yötyössä rauhassa särpimensä
Siellä paskabakteerien seassa leipäkin maistuu Savela.
Vierailija kirjoitti:
Mä pyrin kans meillä töissä mennä syömään kun siellä ei ole muita. Mä en halua jutella,aina on uteliaita: mitä sä syöt?
Mitä sä syöt -kysymykseen vastaan aina, että eilen kotona ylijäänyttä ruokaa. En lähde sen tarkemmin yksilöimään lounasboksini sisältöä ja luettelemaan, montako tomaattiviipaletta tai perunaa annokseni sisältää ja onko kanakastikkeeni tehty tavalliseen kermaan vai kaurakermaan jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä syöt -kysymykseen vastaan aina, että eilen kotona ylijäänyttä ruokaa. En lähde sen tarkemmin yksilöimään lounasboksini sisältöä ja luettelemaan, montako tomaattiviipaletta tai perunaa annokseni sisältää ja onko kanakastikkeeni tehty tavalliseen kermaan vai kaurakermaan jne...
Mä en edes vastaa noin. Usein vaan: no vit bashkaa!!!! Jos se ei tajua et ruokaa mä syön ja miksi pitää edes kurkkia mitä toinen syö tai juo??
Tiimiläiset voivat ilmoittaa uudelle tulokkaalle, että jos sä lounastat vessassa, mekin aletaan lounastaa siellä, koska ketään ei haluta jättää yksin. Eiköhän se uusi työkaverikin päädy lopulta siihen, että on parempi syödä yhdessä ruokalassa kuin vessassa?
Syön vaan yhden hedelmän lounaaksi työpöydän ääressä.
Hulluhan se on ! Päässyt töihin silti teidän firmaan ? !
Miksi lisää vessatiloja? Eikö olisi paljon järkevämpää tehdä yksi ruokailutila lisää, jossa olisi pakollinen hiljaisuus? Tällainen ruokailutila sopisi sosiaalisesti ujoille ja kaikille muillekin, jotka haluavat rauhoittua työpäivän aikana.
Lisävessoja tekemällä osa joutuisi edelleen syömään vessatiloissa ja ne eivät sovellu kovin hyvin ruokailuun.