Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työkaveri syö työpaikan vessassa, miksi?

Vierailija
24.03.2016 |

Me muut kokoonnumme taukotiloihin syömään pöydän ääreen. Olemme yrittäneet ottaa hänet porukkaan ja olla mukavia. Olemme kutsuneet hänet useasti syömään samaan pöytään, mutta hän sanoo ettei hänellä ole nälkä. Kerran kun oli sanonut näin, löysin hänet vessasta syömästä voileipää. Siis ei sieltä kopista vaan siinä odotustilassa missä on peilit ja lavuaarit. Hän selkeästi nolostui, joten sanoin vain "Ai, anteeksi" ja poistuin.

Ollut meillä jo pari kuukautta töissä ja aina lounasaikaan katoaa ilmeisesti sinne vessaan syömään. Muutkin kuulleet vessasta syömisen ääniä. Aihe on aika nolo etten viitsi ottaa puheeksikaan (?)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä on joku sellainen juttu ettei joko a) kehtaa /tykkää syödä muiden seurassa tai b) ei voi sietää muiden syömisääniä ja ruoka suussa puhumista ym.

Vierailija
2/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syömishäiriö enkä kehtaa syödä muiden nähden. Tämä ehkä kuulostaa hullulta sellaisen korviin, joka ei koskaan ole sairastanut syömishäiriötä. Muiden seurassa syöminen nolottaa tosi paljon.

Ehkä työkaverillasi on jotain samanlaista ongelmaa. En tietenkään voi sanoa varmaksi, mutta voi olla... Sinuna antaisin asian olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsisiköhän ns. kahvikuppineuroosista? Itselleni oli opiskelujen alkuaikoina vaikeaa, kun täytyi käyttää vaikka mitä vippaskonsteja, että olin varmasti ruokapöydässä yksin tai parin lähimmän kaverin kanssa - jolloin pystyin nostamaan haarukan ja syömään.

Vai onko kovin ujo, jolloin voisi olla kyse sosiaalisista peloista?

Vierailija
4/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin teen noin. Työpaikalla kiusataan eikä johto tai luottamusmies tee asialle mitään, koska ovat kiusaajan kanssa kavereita myös työpaikan ulkopuolella. Vietän kaikki taukoni vessassa että pääsen edes hetkeksi eroon niistä.

Vierailija
5/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan syödä lounaspöydässä, mutta ei ole parempaakaan paikkaa, ja kotiin ei ehdi. Kaikki kaksi työkaveriani tulevat aina samaan. Jos menen ennen kuin yleensä on menty, he tulevat. Jos viivyttelen, he viivyttelevät.

Syy on se, että toinen utelee koko ajan yksitysasioista ja toinen rouskuttaa ja maiskuttaa niin ärsyttävästi, että menee ruokahalut. 

Vierailija
6/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä nainen vai mies, nuori vai vanha, kantasuomalainen vai maahanmuuttaja? Esim. sellaisesta nuoresta sporttisesta tai toisaalta lihavammastakin muuten sosiaalisen ja normaalin oloisesta naisesta tulisi mieleen mahdollinen syömishäiriö tai neuroosi. Puolestaan sellaisesta iäkkäämmästä, mahdollisesti ikisinkusta naisesta tulisi vaikutelma, ettei kehtaa syödä noloja leipiään muiden nähden tai sitten joku päähänpinttymä syödä juuri tietyllä tavalla ja "omassa rauhassa". Joku voi olla niin köyhä, että syö vaikkapa pelkkää leipää tai makaronia pirkista tms. Kerro lisää ko. henkilöstä, niin yritämme analysoida. Muuten kannattaisi kysyä häneltä suoraan.

Vierailija
7/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saattaa olla lievästi autistinen. Käyttäytyykö hän muuten "normaalisti"?

Vierailija
8/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas sellainen kokemus että siirryin syömään lounaani autooni, koska pilkattiin.

Söin ennen muiden kanssa pöydässä, kunnes kuulin kuinka lihavuudestani oli juoruiltu. Söin siis useimmiten kanasalaatin. Olivat puhuneet että mitä oikein esitän kun minusta näkee että kotona mätän kolmen ihmisen edestä rasvaa.

Oletko varma ettei kukaan porukasta ole puhunut hänestä pahaa? Jos, niin puutu ja sano että sellainen on todella lapsellista.

T. Hoitoala

Vierailija
9/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kolmekymppinen nainen, muuten ihan reippaan oloinen eikä vaikuta ujolta.

Ylipainoinen, muttei mitenkään hirveästi.

Ap

Vierailija
10/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä teollisuusvakoilija. Potkut vaan ja ilmoitus myös aviomiehelle, jotta ymmärtää erota.

Vierailija
11/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen noin. On minuakin pyydetty yhdessä syömään, mutta en uskalla. Tuntuu, että olen vain tiellä ja pilaan porukan jutustelun. Kädetkin tärisevät niin, etten meinaa saada ruokaa suuhun asti, ja sitten hermostuttaa se virheiden tekeminen ja itsensä nolaaminen. Lisäksi syön aika ankean näköisiä eväitä, joita en halua muiden näkevän. Tiedän, että tämä on outoa käytöstä, mutta rohkeutta ja itsetuntoa ei vain ole.

Vierailija
12/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna asian olla. Työkaverinne ei halua syödä seurassa, ettei voi häntä siihen pakottaa ja asian selvittely nolaa hänet.

Itsekin vihaan taukohuoneessa syömistä, kun siellä on muita lounastamassa, yritän ajoittaa ruokiksen niin ettei tarvitse olla kenenkään muun kanssa samaan aikaan. Minulla tosin ei ole mitään jaloa syytä, olen vain epäsosiaalinen ja inhoan, kun en voi esimerkiksi lukea mitään, koska heti joku on kyselemässä mitä luen. Argh. Tai muuten vain aloittamassa väkinäistä keskustelua tai jopa kommentoimassa eväitäni (ihan normaalit eväät, ei mitään eksoottisia outouksia).

Ehkä minäkin siirryn syömään vessaan.

Vierailija
13/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö teillä muut jotain avokado-vadelmaluomuksiaan koristeltuna luomupähkinöillä? Jos näin, niin ehkä hän häpeää voileipä-eväitään? (mihin ei siis tietenkään ole mitään syytä)

Vierailija
14/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi mikä sairaus tai neuroosi, en ikinä kehtaisi syödä vessassa. Siellä pissataan ja paskotaan, ei syödä. Olisin sitten vaikka syömättä tai söisin ihan jossain muualla, siivouskomerossa vaikka. Vessassa syöminen on täydellistä käytöstapojen ja itsekunnioituksen puutetta. 

Vierailija
15/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatatko sinä itse ne versot, joita syöt?

Näin minulle on huudeltu monen pöydän takaa. Kiusallista, jos muut vaanii eväitä.

Jonkun hedelmän, manteleita tai pähkinöitä syön usein pukukopilla. En jaksa vaivautua taukohuoneeseen. Joskus taukohuoneessa on melkoinen hulabaloo.

Tuoreita kasviksia syövänä meinaa mennä ruokahalut, toisten mikrossa kuumennettuja eväitä haistellessa 😥

Vierailija
16/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vissiin käy koskaan ravintolassakaan syömässä, koska siellä saattaa syödä muita ihmisiä samaan aikaan? 

Vierailija
17/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lakkasin syömästä toisten seurassa kun meni hermot kun aina oli joku kommentoimassa eväitä. "Ai sulla on tänään tollasta teitkö ite" "Eihän tolla nälkä lähde" "hyii mä en syö ikinä nuudeleita"

gsus get a life!

Vierailija
18/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erittäin autostista käytöstä.

Vierailija
19/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin eilen yksin kokoushuoneessa taukohuoneen sijaan koska siellä taukohuoneessa oli se kolmikymppinen nainen joka ei ikinä sano mitään, enkä sietänyt ajatusta että pitäisi mennä istumaan häntä vastapäätä ja syödä siinä piinaavan hiljaisuuden vallitessa.

Pakenen tuollaisia naisia.

-mies29-

Vierailija
20/46 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"You you you threw my sandwich away....................MY SANDWICH???! MYYYYYYYYYYYYYYYYY SANDWICH!!!!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä