Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin joka kolmannella 35v ei ole lapsi, mistä johtuu?

Vierailija
23.03.2016 |

En millään usko, että kaikki ovat omasta tahdosta lapsettomia.

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lasta? 

Varovaisia kävelijöitä?

Vierailija
2/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan halua aiemmin yhtään lasta. Mieluummin olen lapseton kuin alle 35 äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut uskoo, että vielä ehtii. Ei ole yksi eikä kaksi kolmekymppistä, jotka sanoo, että haluaa lapsia, mutta ei ihan vielä. Osalla ei ole ole sopivaa kumppania. Osalla on raskauden yritys meneillään, jotkut ei pysty saamaan omia lapsia lainkaan. Loput ei edes halua. Siinäpä ne syyt.

Vierailija
4/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoinen lapsettomuus on kovasti lisääntymässä, eipä aikaakaan kun tästä oli Hesarissakin juttua. Ja hyvä niin!

Vierailija
5/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on nyt lapsissa niin kiva? Mulle riittää kun kavereitten lapset joskus käy kylässä ja että näen ne lapset kun käyn heillä. En kyllä jaksaisi tuota touhua 24h millään. Olen onnellinen että saan olla rauhassa kun haluan ja että voin tehdä mitä lystää. Lapset? - yliarvostettu! Keksin muutakin tekemistä kun kakaroiden hoitamista.

Vierailija
6/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy on se, että ei kelpaa. Omasta tahdosta lapsettomia naisiakin on vain osa.

Vierailija
7/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia eikä kolme neljästä lähimmästä ystävästänikään halua. Olemme kaikki yli 35.

Kaupunkilainen ilmiö pääosin, elämässä on niin paljon muuta tarjontaa että lapsiperhe-elämä tuntuu kuolemantuomiolta.

Vierailija
8/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on vielä järki päässä.

Vierailija
9/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa osa niistä lapsettomista naisista on lukenut tätä palstaa? Täällähän tulevien, pienten ja vähän isompienkin lasten äitejä lyödään kuin vierasta sikaa, kaikki yhteiskunnan ongelmat on äitien syytä. Paitsi osa ongelmista kuuluu lapsettomille naisille, hehän ovat syynä alhaiseen syntyvyyteen. Minä olen ollut tähän asti siinä uskossa, että lapset tai niiden puuttuminen on myös miesten vastuulla.

10/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on se, että ei kelpaa. Omasta tahdosta lapsettomia naisiakin on vain osa.

Toisaalta kyllähän nainen voi ihan hyvin hankkia lapsen yksinkin, ei tuollaista nykyaikana edes pidetä ihmeellisenä. Vaikeampaa se on miehelle yksin alkaa lasta pykäämään. Varmasti sellaisiakin on.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
11/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, koen elämäni olevan riittävän täyteläistä ja sisältörikasta ilman jälkeläisiä. Ei ole koskaan ollut tarvetta lisääntymiseen eikä lapsiperhe-elämä vaikuta siltä, mitä omalta elämältäni toivon. Lapsia on monilla läheisilläni, enkä koe haluavani omia. Vanhuus menee ilman lapsiakin. Mies on samaa mieltä.

N35 Hki

Vierailija
12/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä on vaikea tehdä lapsia. Moni pelkää esim. menettävänsä työpaikan. Lisäksi nykypäivän lapset vie tosi paljon rahaa. Lasta saatetaan kiusata jos ei ole tietynlaisia vaatteita tai älypuhelimia yms. Ihan ymmärrettävää mielestäni.

Vierailija
13/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vielä ihan 35:tä, mutta ei paljoa puutukaan. Luulen, että jos ehkäisy ei petä, niin lapseton olen vielä 35 vuoden iässäkin. En tiedä haluanko lapsia ikinä, nyt en ainakaan. Mies on samaa mieltä. Jos ei tilanne muutu niin aika päättänee puolestamme. Olen jotenkin aina ajatellut, että jään lapsettomaksi, vaikka en ole puolesta tai vastaan.

Vierailija
14/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta järjestyy, kun valtion uskonto vaihtuu piakkoin, niin teineillä on varmaan keskimäärin kolme lasta.

Vierailija
15/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koulutetuimmat naiset jää useimmiten lapsettomiksi? Ihmiskunta tyhmentyy, kun tyhmimmät lisääntyy eniten, uutisoitiin joskus myös. Eikö oleellisempaa olisi kysyä, miksi ne tyhmät lisääntyy? Tai ihmiset, jotka eivät osaa pitää huolta edes itsestään?

Vierailija
16/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 36 v. ja ei ole lapsia. Aviomies kyllä on. Tietenkin joskus olen miettinyt, että pitäisikö se lapsi silti vain hankkia, kun ikuisuuksiinkaan en voi asiaa harkita ja tulenko kenties vanhana katumaan, jos olen lapseton, mutta kun en vain yhtään halua lasta (eikä mieskään ole kiinnostunut). Pääosa ikäisistä ystävistäni on myös lapsettomia. On vain niin paljon muita kiinnostuksen kohteita elämässä, kuten ura, matkustelu, harrastukset, kulttuuritapahtumat ym. Lähisukulaisten lasten hoito muutaman kerran vuodessa on ihan ok, mutta tuntuu jo ajatuksenakin epämiellyttävältä, että itse olisi koko ajan kiinni siinä lapsessa. Lisäksi viihdyn töissä niin hyvin, että olisi kamalaa joutua olemaan äitiyslomalla. Joku kommentoi, että tämä on kaupunkilainen ilmio. Voi olla, minä ja mieheni ollaan Hgistä.

Vierailija
17/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole löytänyt miestä. Haluaisin kyllä lapsen. 

Vierailija
18/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää näissä keskusteluissa se, kun vapaaehtoisesti lapsettomat nostavat itseään jollekin oudolle älykkyyden jalustalle, ja hokevat kuin mantrana sitä miten kouluttamattomat ja vähä-älyisemmät vain lisääntyvät. Mistä ihmeestä tuollainen älykkyyden todistelun tarve kumpuaa? Ei kovin sivistynyttä käytöstä ainakaan. Omassa tuttavapiirissä lapsia on eniten kaikkein korkeimmin koulutetuilla (omat opiskelukaverini). Sen sijaan lapsuuden koulukavereista ne vähiten kouluja käyneet eivät ole lapsia hankkineet.

Vierailija
19/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela.

Vierailija
20/133 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää näissä keskusteluissa se, kun vapaaehtoisesti lapsettomat nostavat itseään jollekin oudolle älykkyyden jalustalle, ja hokevat kuin mantrana sitä miten kouluttamattomat ja vähä-älyisemmät vain lisääntyvät. Mistä ihmeestä tuollainen älykkyyden todistelun tarve kumpuaa? Ei kovin sivistynyttä käytöstä ainakaan. Omassa tuttavapiirissä lapsia on eniten kaikkein korkeimmin koulutetuilla (omat opiskelukaverini). Sen sijaan lapsuuden koulukavereista ne vähiten kouluja käyneet eivät ole lapsia hankkineet.

Samaa mieltä. Myös lapset ovat "kuolemantuomio"-mantra ei kuvaa mitään muuta kuin kirjoittajan omaa, ilmeisen surkeaa lapsuutta ja suhtautumistaan lapsiin. Kai se on ylipäätään jonkinlaista itsesuojelua; ei haluta myöntää itselle, että voisi tehdä uraa ja olla onnellinen lasten kanssa. Heitäkin on, ja valtaosa tekee vielä monta lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan