Tänään kaupassa nähtyä: keski-ikäistä naista syytettiin varastamisesta, nainen
ei suostunut näyttämään laukkujensa sisältöä vartijalle joka hänet otti kiinni. Sanoi vaan ettei ole ottanut mitään. Poliisit tuli paikalle, tutkivat naisen laukut ja mitään ei löytynyt.
Mielipiteitä?
Kommentit (337)
Ihan oikein. Vartijoilla ei ole oikeutta tutkia ilman lupaa. Kaikki meni niinkuin piti. Kaupan pitäisi vielä kuuluttaa, että epäily oli väärä.
Itse toimisin samoin ja antaisin poliisin tulla. Ei ole mitään velvollisuutta näyttää laukkujaan vartijoille.
Tää on just yks mun (irrationaalisista) peloista, että tiedät ettet taatusti ole mitään pöllinyt mutta silti saat vartijat/poliisit perääsi koko kaupan tuijottaessa...
Vierailija kirjoitti:
ei suostunut näyttämään laukkujensa sisältöä vartijalle joka hänet otti kiinni. Sanoi vaan ettei ole ottanut mitään. Poliisit tuli paikalle, tutkivat naisen laukut ja mitään ei löytynyt.
Mielipiteitä?
Miten pitkäksi ajaksi jäit hengailemaan sinne?
Nainen vietiin varmaan jonnekin takahuoneeseen odottamaan. Miten tiedät lopputuloksen?
Mitä tähän pitäisi sanoa. Näitä sattuu. Usein varkaat ovat juuri niitä kenestä sitä ei uskoisi. Nainen olisi päässyt helpommalla, jos olisi avabbut laukkunssa, mutta ymmärrän, miksi ei niin tehnyt.
Idiootti ämmä. Poliisin ajan haaskuuta. Joutuu näyttämään sen typerän laukkunsa sisällön kumminkin.
No ite en olis jaksanu ruveta jankkaamaan ettei mun laukkuja sais tutkia, varsinkaan kun en mitään olis varastanu. Jääräpäisyyttä ja ylpeyttä on monenlaista, osa hyvinkin lapsellista. Poliiseillahan ei muuta tekemistään varmastikkaan olisi ollut kuin tutkia jonkun naisen laukku, kun hän ei voinut sen sisältöä vartijalle näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä?Miten pitkäksi ajaksi jäit hengailemaan sinne?
Nainen vietiin varmaan jonnekin takahuoneeseen odottamaan. Miten tiedät lopputuloksen?
Ap on joko tuo nainen itse tai joku kaupan henkilökunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti ämmä. Poliisin ajan haaskuuta. Joutuu näyttämään sen typerän laukkunsa sisällön kumminkin.
Jos syyttä vainotaan ja ylimielisinä vaaditaan avaamaan laukku, niin en ihmettele halua nolata vainoava henkilökunta poliiseja odottamalla. Jos taas oli järkevä syy epäillä ja tilanne hoidettu asiallisesti, niin ehkä eri juttu, mutta on sitä perusteetonta vainoamistakin nähty.
Miksi ei voi sitä laukkuaan näyttää, jos ei ole mitään vienyt? Enemmän saa huomiota osakseen kun alkaa raivoamaan asiasta ja viedään takahuoneeseen poliisia odottamaan. Toki jokaisen oma valinta.
Itse olisin varmaan laukkuni näyttänyt, mutta ymmärrän kyllä tuota naistakin. Minuakin on kerran epäilty varkaaksi ilman syytä, se on tosi loukkaavaa enkä haluaisi vartijoita penkomaan tavaroitani.
Munkin mielestä täysin turhaa kutsua poliisit paikalle tossa tapauksessa. Miksi se nainen halusi tuhlata poliisien aikaa? Joku tärkeempi tapaus olisi voinut käydä samaan aikaan, ja sitten poliisit on selvittämässä aiheetonta varkaustapausta.
Ois niin paljon helpommalla selvinyt, jos vartijat olisivat vaan tutkineet. Jos olis varastanut, oli täysin oikein, että poliisit kutsuttiin, mutta nyt. Turhaa rahan ja ajan tuhlausta.
itsekkin olen joutunut syytetyksi varastamisesta vaikken mitään ole tehnyt. paras tuossa tilanteessa on vaa et antaa sekun tutkia kaikki läpi nii pääsee nopeesti jatkaa matkaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi sitä laukkuaan näyttää, jos ei ole mitään vienyt? Enemmän saa huomiota osakseen kun alkaa raivoamaan asiasta ja viedään takahuoneeseen poliisia odottamaan. Toki jokaisen oma valinta.
Sanottiinko jossain että nainen raivosi?
Vierailija kirjoitti:
No ite en olis jaksanu ruveta jankkaamaan ettei mun laukkuja sais tutkia, varsinkaan kun en mitään olis varastanu. Jääräpäisyyttä ja ylpeyttä on monenlaista, osa hyvinkin lapsellista. Poliiseillahan ei muuta tekemistään varmastikkaan olisi ollut kuin tutkia jonkun naisen laukku, kun hän ei voinut sen sisältöä vartijalle näyttää.
Sinun mielestäsi on siis täysin ok, että sinua, maksavaa asiakasta pidetään syyttä varkaana ja nöyryytetään vaatimalla avaamaan laukku? Minä olisin tuossa tilanteessa toiminut aivan samalla tavalla, kuin tuo nainen. No, olisin voinut heittää vartijalle, että avaan laukkuni, kunhan olen ensin päässyt kakkukahveille kotiisi ja käynyt läpi makkarisi laatikot tai saanut älypuhelimesi viesteineen kaikkineen selattavakseni.
Vierailija kirjoitti:
Munkin mielestä täysin turhaa kutsua poliisit paikalle tossa tapauksessa..
Ja siis en syyllistänyt kauppaa/vartijaa, vaan sitä naista. Täysin vastuutonta käytöstä.
Noin voi käydä.