Miksi lapsiperheen avioliitto ei kestä
Lähes kaikki tietämäni perheet, joilla lapsia, niin vanhemmat ovat järjestään eronneet tai harkitsevat eroa, kun lapset alle kouluikäisiä.
Mikä suhteessa menee pieleen, miksi niin monet eroavat.
Pelottaa, että se on omakin kohtalo.
Miksi sitten suosutaan lapsen hankintaan, kun tiedossa on varmasti varsin erilainen elämä kuin muutoin. Mielestäni se in väärin lapsia kohtaan, että tavoitellaan koko ajan omaa hyvinvointia. Sama lapsi ruljanssi on edessä vaikka hankkisi uudet lapset toisen kanssa.
Onko se vain, että ei kestetä sitä perhearkea.
Kommentit (214)
Koska koko energia menee niihin lapsiin. Itsellä ei ole antaa enää mitään puolisolle. eikä puolisollakaan ole energiaa. Lopputuloksena on näivettyminen, kun ei saa itse täyttöä.
Kuten olen kirjoittanut useat kerrat aikaisemminkin, niin mahdollisesti jälkikasvua harkitseville miehille pitäisi kertoa että pahimmillaan:
- raskausaikana naisesta tulee ihan täysi hirviö hormooniensa kanssa
- vauva-aikana miehen rooli on hieman koiran alapuolella
- seksiä ei kannata miettiä raskauden alusta lapsen 3-vuotissynttäreihin.
- vapaa-aikaa ei ole, ja varsinkaan poikein saunailtoihin ei saa missään tapauksessa osallistua.
Jos ja kun mies on valmis noihin ylläoleviin asioihin, niin hän on valmis isäksi.
Toiset avioliitot sen sijaan vahvistuvat entisestään lasten myötä. Onnellisista perheistä ei vain huudella niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuten olen kirjoittanut useat kerrat aikaisemminkin, niin mahdollisesti jälkikasvua harkitseville miehille pitäisi kertoa että pahimmillaan:
- vapaa-aikaa ei ole, ja varsinkaan poikein saunailtoihin ei saa missään tapauksessa osallistua.
Jos ja kun mies on valmis noihin ylläoleviin asioihin, niin hän on valmis isäksi.
Naurettavaa yleistystä. Meillä pantiin päivittäin raskausaika ja nyt taaperoikäisen kanssa 4-5 kertaa viikossa. Koiraakaan meillä ei ole.
Minne se aika menee? Kasvatus olkoistettu, päiväkodille, koululle ja lopuksi viranomaisille. Vanhemmille ei kuulu kun alulle saattaminen nykyään!?!
Siksi että lapsen saaneet naiset unohtavat hoitaa parisuhdetta. Muistan kuinka iltalehti tai ilta-sanomat kirjoittivat aiheesta. Kertoivat samalla kuinka ranskalaisnaiset eivät unohda hoitaa parisuhdetta ja lapsiperheet ovat siellä onnellisempia.
Omassa kaveripiirissäni taas ei juurikaan olla erottu lasten saamisten jälkeen. Riippuu varmaan kaveripiiristäkin; jos kaverit on näitä jotka tekee heppoisaan parisuhteeseen jo nuorena pari lasta, eroaa, löytää uuden, tekaisee siihen uuteenkin suhteeseen pari mukulaa, eroaa, löytää uuden...jne.niin kyse ei ole lapsista vaan siitä, että lapsi on tehty liian nuorina. Oma kasvu, oma itsetuntemus ja kyky huomioida toista on vielä keskeneräistä. Ei ymmärretä mitä stressitekijöitä elämässä on, ei osata käsitellä niitä ja nähdään kaikki nuoruuden ehdottomuuden läpi. Nämä eroaisivat ilman lapsiakin, ehtivät ne vaan siihen jostain käsittämättömästä syystä tehdä jo ensimmäisten seurusteluvuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa yleistystä. Meillä pantiin päivittäin raskausaika ja nyt taaperoikäisen kanssa 4-5 kertaa viikossa. Koiraakaan meillä ei ole.
Naurettavaa ja lapsellista olla ensinmäisenä puolustelemassa, jos omassa suhteessa on kokenut toisin. Kai sinäkin ymmärrät, että tämä on yksi lukemattomista syistä, eikä mitään mustavalkoista oikeaa vastausta kyseiseen kysymykseen ole. Voidaan puhua vain yleisestä näkemyksistä omien lasien läpi katsottuna.
Yhteisen ajan puute ajaa erilleen. Lapsiperheessä on helpompi järjestää sitä omaa aikaa vanhemmille erikseen, kuin aikaa keskenään. Lisätään tähän vielä työt ja arjen pyöritys, niin sen ymmärtää. Kauhea säälihän se on, mieheni jäi kiinni vuosia kestäneestä rinnakkaissuhteesta pari vuotta sitten. Asiaa eron jälkeen miettiessäni, en toki itseäni syytä asiasta, mutta ymmärrän kyllä jollain tasolla miksi meille kävi niin. Kun kolmen pienen kanssa sitä parisuhdeaikaa ei kertakaikkiaan ole, koskaan. On vain perheaikaa. Parisuhdetta ei kuitenkaan voi laittaa hyllylle vuosiksi ja kuvitella, että kaiken se kestää.. Sanoisin teille muille, että ennen kuin hankitte lapsia, katsokaa että teillä on jonkinlainen tukiverkko. Antakaa edes joskus huomiota sille puolisollekin, vaikka se onkin aikuinen ja "pärjää" ilmankin. Vanhempien parisuhde on lapsen koti, joku viisas joskus sanoi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pannaan taaperoikäistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko sinä tuota viestiä. Siinä sanottiin pahimmillaan. Ja jos valmistautuu tuollaiseen, niin sinun esittämä tapaus on pelkkää juhlaa ja tuskin johtaa eroon. Vaikka teillä meni noin, niin sinun näkemys on toinen ääripää ja sitäkään ei voida yleistää.
http://www.vau.fi/Perhe/Vanhemmuus/Nainen-sitten-vasta-aiti/
Juuri näin! Nainen, sitten vasta äiti.
Voisithan sinä vaikka kysyä niiltä kaikilta tietämiltäsi perheiltä sen sijaan, että esität omia teorioitasi vauva-palstalla.
Luulen, että silloin erottuu jyvät akanoista. Eli useimmiten ne miehet, jotka makaa illat sohvalla, kun naiset joutuvat raatamaan.
t: kerran eronnut siitä syystä, nyt naimisissa miehen kanssa, joka tekeekin jotain. Ja nuorin täyttää 6v. syksyllä eli kohta kai voi sanoa liiton kestäneen pikkulapsiajan.
Jos suhteessa ei alunperinkään ole semmoista me-henkeä, että ollaan päätetty rakastaa ja elää elämää yhdessä ja nähdään perhe ja avioliitto yhteisenä elämänmittaisena projektina, josta ei noin vain lähdetä kun ei enää huvita, vaan ollaan valmiita näkemään vaivaa hyvän elämän ja arjen eteen, niin kyllähän se luovuttaminen voi tulla mieleen synkkinä hetkinä. Minusta vaikuttaa siltä, että ehjä perhe ja elinikäinen rakkaus ei vain ole monille kovin tärkeä juttu nykypäivänä. Asenne koko hommaan on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Toiset avioliitot sen sijaan vahvistuvat entisestään lasten myötä. Onnellisista perheistä ei vain huudella niin paljoa.
Joku voisi tehdä tutkimuksen, että näissä perheissä tehdään toisin. Ja kuten sanoit, eihän tuollaiset lööpit ole mediaseksikkäitä. Vai kumman klikkaisit auki:
- 75% pienlapsiperheistä eroaa. Luen eronneiden kommentit
- Onnellisten lapsiperheiden vanhemmat kertovat tarinansa
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että silloin erottuu jyvät akanoista. Eli useimmiten ne miehet, jotka makaa illat sohvalla, kun naiset joutuvat raatamaan.
t: kerran eronnut siitä syystä, nyt naimisissa miehen kanssa, joka tekeekin jotain. Ja nuorin täyttää 6v. syksyllä eli kohta kai voi sanoa liiton kestäneen pikkulapsiajan.
Meillä mennyt toisinpäin. Vaimo pitänyt huolen omista menoistaan ja minä olen uhrautunut kodin ja lastenhoidon vuoksi. Nyt tajuan, että olen itse toiminut tyhmästi, kun en ole omasta hyvinvoinnistani huolehtinut. Parisuhde on jo vuosien ajan näivettynyt ja ainakin minä olen kitunut vuosia. Nyt sitten rouva hakee eroa :(
Omasta ystäväpiiristä tai perheestä ei ole eronnut kukaan.
Tiedän toki eronneita mutta omaan lähipiirikn sellaisia ei kuulu.
Hassua, en tiedä yhtään mistä johtuu lapsia kaikissa perheisä 2-4 ja liitot kestäneet vähintään 10v.
Perhepeti. Perhepeti. PERHEPETI!!!
Koska lapset pilaa elämän