Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön. Mistä rahat 110 euron hammaslääkäri laskuun!?

Vierailija
21.03.2016 |

Kävin kuun alussa hammaslääkärissä, jossa paikkattiin kaksi reikää. Tänään tuli postissa 110 euron lasku! Mitä teen? Ei ole todellakaan varaa tuollaisiin summiin! :(

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammashoitaja kirjoitti:

Voi voi voi mitä tietämättömyyttä ja sitä kylvetään täällä niinku vapaata kauraa! Ensinnäkin, yksityisten hinnat voivat kunnasta riippuen olla kolmin- tai jopa nelinkertaiset kunnalliseen verrattuna. Ja toiseksi, se riippuu täysin hammaslääkäristä, kuinka hyvää työtä hän tekee. Ei voi vain yleistää että yksityisellä sitä ja kunnallisella tätä. Tai no sen verran voi, että hygienian taso yksityisellä SAATTAA olla huonompaa kuin kunnallisella. Tätä ei sanota ääneen, mutta koska yksityiset klinikat maksavat itse joka ainoan välineen ja asian, jota hoitotyössä käytetään, kaikessa SÄÄSTETÄÄN! Voitte kuulkaa uskoa, että monet kertakäyttöisiksi tarkoitetut tavarat vaan pestään ja käytetään uudelleen. Kaupungilla sentään ei näissä asioissa säästetä (ainakaan vielä, odotellaan nyt kuinka kovaksi lama käy), mutta ainakin tällä hetkellä voitte ihan hyvin mielin mennä hoitoon ja olla varmoja ettette lähde sieltä hepatiitti mukana. Ai mistäkö tiedän? Mistäköhän! ;)

Kuinka monta tapausta tunnet, jossa Suomessa on ihminen saanut yksityisestä hammaslääkärikäynnistä hepatiitin?

Vierailija
42/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus! 110 euroa romahduttaa elämän! Ja mies käy työssä? Työmarkkinatuki on 522 euroa neljältä viikolta. Vaikka vuokraan asumistuen jälkeen menisi tuosta ylimääräinen satku, niin 110 euroa olisi siitä 1/4-osa. Sitä paitsi, kun lasku on saatu nyt, niin siinä on aikaa maksaa se. Sitten jos saat vielä lisäaikaa, niin aina parempi. Ja jätät kylmästi maksamatta 2 kuukautta. Ei mene luottotiedot vielä. Tällä tavalla saat venytettyä maksuajan jotain 3 työmarkkinatuen ajalle. Siis jotain 35 euroa kuukaudessa. Alle kymmenesosa kuukauden tuloista. Hiukan nipistää ehkä, mutta ihan tehtävissä.

Ei ole oikeutta asumistukeen! Maksan vuokraa 250€/kk laskut n.100€/kk ja siihen päälle muut menot ja sitten vielä tämä 110€ hammaslääkäri lasku. Ei jää mitään jäljelle. Kai sitä maksamista vois yrittää venyttää kuvailemallasi tavalla, mutta mieluummin maksan ennen kuin alkaa karhukirjeitä pukkaamaan postiluukusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hammashoidossa kysyä maksua etukäteen! Itse olen halunnut toimenpiteet kuukauden välein, että kertalasku ei olisi niin suuri.

Vierailija
44/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus! 110 euroa romahduttaa elämän! Ja mies käy työssä? Työmarkkinatuki on 522 euroa neljältä viikolta. Vaikka vuokraan asumistuen jälkeen menisi tuosta ylimääräinen satku, niin 110 euroa olisi siitä 1/4-osa. Sitä paitsi, kun lasku on saatu nyt, niin siinä on aikaa maksaa se. Sitten jos saat vielä lisäaikaa, niin aina parempi. Ja jätät kylmästi maksamatta 2 kuukautta. Ei mene luottotiedot vielä. Tällä tavalla saat venytettyä maksuajan jotain 3 työmarkkinatuen ajalle. Siis jotain 35 euroa kuukaudessa. Alle kymmenesosa kuukauden tuloista. Hiukan nipistää ehkä, mutta ihan tehtävissä.

Ei ole oikeutta asumistukeen! Maksan vuokraa 250€/kk laskut n.100€/kk ja siihen päälle muut menot ja sitten vielä tämä 110€ hammaslääkäri lasku. Ei jää mitään jäljelle. Kai sitä maksamista vois yrittää venyttää kuvailemallasi tavalla, mutta mieluummin maksan ennen kuin alkaa karhukirjeitä pukkaamaan postiluukusta!

Jokin kertomassasi ei täsmää. Asuinkuntasi on Porvoo. Silti leikitään, ettei näin ole. Mikset saa asumistukea? Miehesi on töissä. Joku 110 euroa yhtenä ainoana ylimääräisenä menona ei kyllä tavalliselle työssäkäyvälle ole kauhean vaikea asia, vaikka miten pieni palkka olisi. Jos oikeasti on hätä, niin sitä laskunmaksua lykätään. Itsekin tein niin, kun oli oikea hätä päällä.

Vierailija
45/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyin maksamaan hyvin työttömyyskorvauksesta yli 300e hammaslääkärilaskut (ei tullu kaikki samalla kertaa) vuoden aikana, kun mies on töissä. Meillä toki myös semmonen suhde, että mieskin maksanut mun hammaslääkärilaskuja jos mulla ollut tili tyhjänä. Terveys on meille molemmille ykkösenä, eikä terveydenhoitokuluista riidellä vaan se maksaa kummalla on rahaa.

Jos mies on töissä niin sossu ei tosiaan auta, mutta soittamalla saat kyllä laskun kaupungilta useampaan erään. 

Vierailija
46/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopisko lastenhoito sulle? Ilmoitus lähikaupan seinäille.[/

=) Antaisitko lapsesi hoitoon tuntemattomalle joka ilmoittelisi lähikaupan seinällä ?

Vierailija
47/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kunnallisella! Kävin viime syksynä työttömien terveystarkastuksessa, mistä sain lähetteen suuhygienistille, ja sieltä edelleen hammaslääkärille. Ja nyt tuli tuollainen jättilasku! :(

Ap

No ei oo kyllä jättilasku. Mulla meni 250 ja vasta tutkittiin. Nyt alkaa hoidot.

Vierailija
48/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tälle täytyy antaa 12 alapeukkua miksi?

Vierailija
49/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittajalla ei ole mitään käsitystä asumisen kalleudesta. Isoissa kaupungeissa vuokrat yksiöistä ovat yli 500€. Vain opiskelijat muuten saavat asumistukea puolison tuloista riippumatta.

Vierailija
50/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin kertomassasi ei täsmää. Asuinkuntasi on Porvoo. Silti leikitään, ettei näin ole. Mikset saa asumistukea? Miehesi on töissä. Joku 110 euroa yhtenä ainoana ylimääräisenä menona ei kyllä tavalliselle työssäkäyvälle ole kauhean vaikea asia, vaikka miten pieni palkka olisi. Jos oikeasti on hätä, niin sitä laskunmaksua lykätään. Itsekin tein niin, kun oli oikea hätä päällä.

Siis häh? Mikä tää Porvoo juttuki täällä av:lla on? Asun tampereella. Asumistukea en saa, koska asun miehen kanssa, joka jakaa asumiskulut kanssani. Ja en ole tavallinen työssäkäyvä vaan työtön työnhakija! Miten ootkin noin pihalla?

Vierailija
51/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittajalla ei ole mitään käsitystä asumisen kalleudesta. Isoissa kaupungeissa vuokrat yksiöistä ovat yli 500€. Vain opiskelijat muuten saavat asumistukea puolison tuloista riippumatta.

Totta kai minulla on käsitys vuokran kalleudesta: älä ole hölmö. Olen köyhänä laskeskellut vuokrien ja asumistuen suhdetta hyvin tarkasti, ja elämäni elänyt suurissa kaupungeissa. Sitten jos puoliso on työssä, niin sehän helpottaa tilannetta aika lailla, vaikka palkka olisi pienikin. Joten joku satku ja ehkä vähän päälle pois työmarkkinatuesta on suhteellisen realistinen arvio moneltakin kantilta.

Vierailija
52/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Mikä tää Porvoo juttuki täällä av:lla on? Asun tampereella. Asumistukea en saa, koska asun miehen kanssa, joka jakaa asumiskulut kanssani. Ja en ole tavallinen työssäkäyvä vaan työtön työnhakija! Miten ootkin noin pihalla?

Keep telling that to yourself!

Vierailija
53/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mitä tahansa, mutta älä ota pikavippiä.

Vierailija
54/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hammashoitaja kirjoitti:

Voi voi voi mitä tietämättömyyttä ja sitä kylvetään täällä niinku vapaata kauraa! Ensinnäkin, yksityisten hinnat voivat kunnasta riippuen olla kolmin- tai jopa nelinkertaiset kunnalliseen verrattuna. Ja toiseksi, se riippuu täysin hammaslääkäristä, kuinka hyvää työtä hän tekee. Ei voi vain yleistää että yksityisellä sitä ja kunnallisella tätä. Tai no sen verran voi, että hygienian taso yksityisellä SAATTAA olla huonompaa kuin kunnallisella. Tätä ei sanota ääneen, mutta koska yksityiset klinikat maksavat itse joka ainoan välineen ja asian, jota hoitotyössä käytetään, kaikessa SÄÄSTETÄÄN! Voitte kuulkaa uskoa, että monet kertakäyttöisiksi tarkoitetut tavarat vaan pestään ja käytetään uudelleen. Kaupungilla sentään ei näissä asioissa säästetä (ainakaan vielä, odotellaan nyt kuinka kovaksi lama käy), mutta ainakin tällä hetkellä voitte ihan hyvin mielin mennä hoitoon ja olla varmoja ettette lähde sieltä hepatiitti mukana. Ai mistäkö tiedän? Mistäköhän! ;)

Kuinka monta tapausta tunnet, jossa Suomessa on ihminen saanut yksityisestä hammaslääkärikäynnistä hepatiitin?

Kärjistämisen jalo taito sarkasmilla maustettuna! ;) Onhan se tietenkin totta, että Suomessa hygienian taso on maailman huippuluokkaa, ja veriteitse tarttuvan taudin saaminen terveydenhuollossa on häviävän pieni mahdollisuus. Halusinkin vain ravistella ihmisiä ymmärtämään, ettei yksityinen ole yhtäkuin huippupalvelu, automaattisesti. Tottahan yksityiselle pääsee nopeasti, jos on rahaa millä mällätä, mutta ei se aina takaa parasta mahdollista hoitoa. Kuten sanoin, paljon riippuu hammaslääkärin pätevyydestä ja yksityispuolella rehellisyydestä. "Tehdäänpäs nyt vielä yksi lääkkeenvaihto ennen lopullista täyttöä, tai paikataanpa tämä reikä (joka saattaisi hyvinkin olla vasta alkava, jota ei koskaan tarvitsisi paikata)"  Katsokaa asioita kriittisellä silmällä, ei mulla muuta! :)

Vierailija
55/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tää on niin tätä kun yrität ehdottaa ihmisille säästämistä yllättäviä menoja varten niin aina vittuillaan. Ei sellaiselle muka ole tarvetta. Mutta aina kun lukee näitä aloituksia, vituttaa yhtä paljon. Niitä yllättäviä menoja vaan toi tulla ihan kenelle vaan!

Vierailija
56/156 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammashoitaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hammashoitaja kirjoitti:

Kärjistämisen jalo taito sarkasmilla maustettuna! ;) Onhan se tietenkin totta, että Suomessa hygienian taso on maailman huippuluokkaa, ja veriteitse tarttuvan taudin saaminen terveydenhuollossa on häviävän pieni mahdollisuus. Halusinkin vain ravistella ihmisiä ymmärtämään, ettei yksityinen ole yhtäkuin huippupalvelu, automaattisesti. Tottahan yksityiselle pääsee nopeasti, jos on rahaa millä mällätä, mutta ei se aina takaa parasta mahdollista hoitoa. Kuten sanoin, paljon riippuu hammaslääkärin pätevyydestä ja yksityispuolella rehellisyydestä. "Tehdäänpäs nyt vielä yksi lääkkeenvaihto ennen lopullista täyttöä, tai paikataanpa tämä reikä (joka saattaisi hyvinkin olla vasta alkava, jota ei koskaan tarvitsisi paikata)"  Katsokaa asioita kriittisellä silmällä, ei mulla muuta! :)

Asia on niin, että yksityinen on useimmilta kohdiltaan huonompi kuin julkinen, mutta ei sitä kannata tuoda julki esimerkillä, joka ei ole tästä maailmasta.

Vierailija
57/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika valitettavaa, että maassa joka sanoo olevansa hyvinvointivaltio ei työttömällä ole oikeautta hammashoitoon varallisuuden puutteen takia. Näin se vain menee. 

Vierailija
58/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap ei saa toimeentulotukea, jos hänellä on puoliso.

Jos paremmin toimeentuleva puolisio ei tuollaisen laskun kanssa auttaisi, olis mulla entinen puoliso.

Minulla on töissäkäyvä puoliso, mutta ei hänkään mikään rahasampo ole. Tiukkaa on taloudellisesti ja ahdistaa pyytää häntä maksamaan minun laskujani. Mutta ei kai tässä hirveästi vaihtoehtoja ole, kun en8 ole toimeentulotukeenkaan oikeutettu.

Ja työttömänä rahaa tulee niin vähän, ettei minulla ole varaa vuokran ja laskujen jälkeen kerryttää mitään "puskurirahastoa". Kaikki rahat menee.

Ehkä olin sitten tyhmä, kun en tajunnut julkisen hammashoidon maksavan noin hemmetisti. Lääkärissä olen ravannut syksystä asti ja sinne ei ole uponnut kuin muutama kymppi.

Ap

Ei sinun kuulu maksaa työmarkkinatuestasi vuokraa vaan tienaava puoliso maksaa sen yksin. Ei kukaan muukaan maksa vuokraa, sähköä ja vesimaksua työmarkkinatuesta muuta kuin jonkun ripusen omavastuuosuuden.

Sinä maksat vain ruokasi, hygieenia ja muut perustarpeesi sekä terveydenhoito kulusi. Jos jotain jää niin voi osallistua vesi ja sähkölaskuun. Sinulle pitää myös jäädä kohtuullisesti jotain harrasterahaakin.

Jos puoliso kynii niin muuta omaan yksiöön jolloinka saat terveydenhoitokulut, lääkkeet, vesi, vuokra, sähkö Kelasta.

Vierailija
59/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae toimeentulotukea. Merkkaat sinne hakemukseeen tulot ja menot ja siellä on jokin kohta erityismenot, josta voi klikata lääkärilaskut. 

Vierailija
60/156 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap ei saa toimeentulotukea, jos hänellä on puoliso.

Jos paremmin toimeentuleva puolisio ei tuollaisen laskun kanssa auttaisi, olis mulla entinen puoliso.

Minulla on töissäkäyvä puoliso, mutta ei hänkään mikään rahasampo ole. Tiukkaa on taloudellisesti ja ahdistaa pyytää häntä maksamaan minun laskujani. Mutta ei kai tässä hirveästi vaihtoehtoja ole, kun en8 ole toimeentulotukeenkaan oikeutettu.

Ja työttömänä rahaa tulee niin vähän, ettei minulla ole varaa vuokran ja laskujen jälkeen kerryttää mitään "puskurirahastoa". Kaikki rahat menee.

Ehkä olin sitten tyhmä, kun en tajunnut julkisen hammashoidon maksavan noin hemmetisti. Lääkärissä olen ravannut syksystä asti ja sinne ei ole uponnut kuin muutama kympp

Ai työttömän ei tarvitse maksaa vuokraa? Outo ajatus. Mä maksan työmarkkinatuella talolainan.