Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylyt myyjät, Suomen asiakaspalvelu maailman huonointa?

Vierailija
20.03.2016 |

Paljon keskustellaan täälläkin asiakkaista, mutta vähemmälle huomiolle jää myyjät. Tylyjä ja naama norsunvitulla, niin luotaantyöntäviä, että olen joissakin kaupoissa lopettanut asioimisen näiden myyjien takia. Tyttöystäväni on tehnyt kerran valituksen yhdestä R-Kioskin myyjästä, senverran ala-arvoista kohtelua, kyseistä myyjää ei enää R-Kioskilla näkynyt viikon päästä.

Kyllä maksavilla asiakkaillakin, jotka heidänkin palkat maksaa on oikeus saada muutakin palvelua kuin vittuuntuneen näköisiä naamoja ja muuta perseilyä. Olenkin ajatellut ruveta antamaan palautetta suoraan heidän pomoilleen tästä lähtien.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt ikinä Venäjällä?

Onko se tekosyysi hyväksyä huono palvelu?

-eri

Eihän tässä niin väitetä. Ap kyselee, että onko asiakaspalvelu Suomessa maailman huonointa ja tuo on eräänlainen kannanotto kysymykseen. 

eri

Vierailija
82/86 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin on alueellisia ja liikekohtaisia eroja. Tukholmassa kokemus että keskustassa tylyä, vanhassakaupungissa ymmärretään turisteja palvella. Tallinassa en ole sattunut sellaiseen tosi ystävälliseen paikkaan vielä. Yötä en ole siellä koskaan ollut.  Täällä lännessä ollaan tylympiä kuin idässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ei Suomessa kyllä perinteisesti ole mitään erityisen huonoa asiakaspalvelua verrattuna muihin maihin. Yleensä se on ollut asiallista, mikä riittää minulle paremmin kuin hyvin.

Olen matkustellut vähän joka puolella Eurooppaa, ja väittäisin, että olen joka puolella Eurooppaa saanut enemmän v*ttumaista palvelua kuin Suomessa. Pahimmat kokemukset taisi olla Portugalista ja Virosta. Iso-Britanniasta oli parhaat kokemukset aikoinaan, mutta en tiedä millaista siellä ihan viime vuosina on ollut, koska maa on muuttunut paljon.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että koko ajan - täällä ja mediassa - keskitytään painajaisasiakkaisiin (ihan kuin valtaosa asiakkaista ei olisi normaaleja ihmisiä) ja harvemmin puhutaan huonoista asiakaspalvelukokemuksista. Itse en ole Suomessa juurikaan saanut mitään suoranaista v*ttuilua, mutta hyvin usein olen joko täysin näkymätön tai sitten saan tuntea häiritseväni myyjiä olemassaolollani, jos asiakkaana kysyn jotain. Useimmiten nuorissa myyjissä on niitä silmien pyörittelijöitä ja tuijottajia, ja niitä jotka kohtelevat jo kolmekymppisiä asiakkaita kuin eksyneitä dementikkomummoja :D Vanhoissa myyjissä on yleensä parhaat asiakaspalvelijat. Ja myös ne harvat totaalisen v*ttumaiset, jotka ovat selkeästi kyllästyneet työhönsä.

Nykyään myös yhä useammin törmää siihen, että asiakaspalvelijoilta saa täysin väärää tietoa. Puhelimessa asiakaspalveluun saa jonottaa ainakin kolme kertaa, ennen kuin asia viimeinkin ratkeaa (jos ratkeaa ollenkaan).

Vierailija
84/86 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt ikinä Venäjällä?

Mitä se tähän kuuluu?

Kuuluu se. Kommentoija haluaa huomauttaa asiakaspalvelusta Venäjällä, koska ap epäilee Suomessa olevan maailman huonoimman asiakaspalvelun. Ap'n mielestä ei ole selvätikään näin.

Vierailija
85/86 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjänä ruokakaupassa ja myönnän olevani huono asiakaspalvelija.

Olen introvertti, epäsosiaalinen enkä erityisesti pidä ihmisistä. Asun kuitenkin pienellä paikkakunnalla eikä täällä ole juurikaan valinnanvaraa työpaikkojen suhteen. Palkka ja työajat ovat myös huonot.

En tietysti ole töykeä tai ilkeä mutta en myöskään jaksa olla tekopirteä. Teen pakollisen minimin.

Toki vaihtoehtona olisi maata kotona Kelan rahoilla mutta en ole halunnut siihen alkaa 

Vierailija
86/86 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyppäs Saksassa ja tule sitten sanomaan uudestaan.:D

Saksassa asiakaspalvelu ja ystävällisyys on todella paljon parempaa kuin Suomessa. Suomalaisilta puuttuu liian usein peruskäytöstavat ja kohteliaisuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi