Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa olla SOSIAALINEN ja virikkeistävä äiti. Voitte heitellä paskaa niskaan.

Vierailija
19.02.2006 |

On kaksi alle 3-vuotiasta lasta, kolmas on tuloillaan. Tuttavat joilla on yksi pieni lapsi ja muut esim. koululaisia tai isompia, aina sanovat että mun pitäis jaksaa käydä lapsiharrastuksissa, puuhapäivissä, äiti-lapsijumpassa jne jne. Siellä ja tuolla ja kerhoilemassa ja kaikkea. Mutta kun en jaksa.

Tämä odotus väsyttää niin, että jaksan hoitaa päivän askareet (kaikki kotityöt) juuri ja juuri. Lisäksi kun ollaan vaan terveinä, ulkoillaan ja touhutaan jotain yhdessä. Välistä luetaan satuja jne. En vain jaksa perhekerhoilla, kiireessä lähteä aamulla, pukea lapset, sitten riisua, taas pukea. Kumpikaan ei osaa talvivaatteita pukea vielä itse.

Huono äiti olen, ja sitä kaikki sitten kilvan ihmettelee kun esikoiselle tekis seuroissa olo niin hyvää. Kerhoon saa mennä jos paikka heltiää, kun täyttää 3v. Sitä ennen yritän vain saada tän arjen ja kolmannen raskauden jotenkin hoidettua. Että pysyisin terveenä ja kaikki jaksettais:(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitti kovasti mieltäni!

t. ap.

Vierailija
2/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi on eri kuin 2 ja kolmas tulossa. Tai jos isommat on 6-9 vuotiaita. Silloinhan on aikaa päivisin vain hössöttää sen yhden ympärillä ja miettiä miksei toiset jaksa kaikkia kissanristiäisiä käydä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan aina jaksa kuunnella kun jotkut valittaa kun ei jaksa olla lasten kanssa kun itse tekisi mitä tahansa saadakseen lapsia.

t.2

Vierailija
4/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikkeellinen merkitsee ainakin meillä sitä, että esim. lapsi saa laittaa sukat kuivamaan tai ojentaa niitä märkiä pyykkejä korista äidille. Tai antaa lapsen itse opetella peilin edessä harjaamaan hiuksiaan. Tai että leipoessa annetaan lapsille omat palat taikinaa. yms. Ei sen tartte ola hienoja sinooperin juttuja tai kalliita muskareita. Kukin kykyjensä mukaan.

Vierailija
5/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi nyt jokainen fiksu ihminen tajuta että kyllä se raskaana oleminen niitä voimia vie, eikä todellakaan voi jaksaa kaikkia asioita samalla tavalla kuin ennen, esim. minulla itselläni ainakin menee jostain vähän rankemmasta hommasta palautumiseen kauan aikaa (rv.33) Ja mitä niissä kerhoissa nyt loppujen lopuksi on niin erikoista? Ehtii sitä kerhoilemaan myöhemminkin, ei ole parista kuukaudesta kiinni...

Ota nyt ihan rennosti vaan ja jätä tuommoset kommentit omaan arvoonsa!!

Vierailija
6/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos kerta päivittäin ulkoilette, luette yhdessä jne. Sen lisäksi lapset leikkivät itsekseen ja seurailevat kuinka sinä hoidat kotiaskareita (tosin jos masussa on alivuokralainen, niin väsymys töiden suhteen ymmärrettävää), niin siinä on aivan riittävästi virikkeitä normaalille, terveelle pienelle lapselle.

Nuo harrastetoiminnat ovat nykyajan " äitiydenmitta" , joilla rehvastellaan, että kuinka hyviä äitejä sitä ollaan...

Mutta totuus onkin aivan toinen.

Lastenpsykiatrit ovatkin nykyään huolissaan siitä, kun lapsilla on liikaa harrastetoimintaa, tapahtumia ja ylipäätänsä ohjattua toimintaa, mitä nämä jumpat, muskarit, vauvauinnit, leirit, puuhapäivät jne. ovat.

Ne siis ovat hyviä, mutta sopiva annos on kerran viikossa! Muuten vain sitä normaalia arjen elämistä; lapselle tervein kasvualusta ja ympäristö, sekä riittävätn virikkeellinen

:)

...nyt kaikki " tehoäidit" hyökkää mun kimppuun. ;P

Vierailija
7/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kun vaan hajoovat jos eivät saa jotain sosiaalista elämää. Ei sun lapset siitä kärsi.

Vierailija
8/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija:

Ei vaan aina jaksa kuunnella kun jotkut valittaa kun ei jaksa olla lasten kanssa kun itse tekisi mitä tahansa saadakseen lapsia.

t.2

Vierailija
9/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään lapsen kanssa äiti-lapsi -jumpassa, se on mukava yhteinen juttu. Raskaana olen, toinen tuloillaan. Saa nähdä miten käy, mutta uskoisin että jatketaan edelleen.

Vierailija
10/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin! Nostaa hattua. Noin sen kuuluukin mennä. :)

t:12

Vierailija
11/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinkaan alle 3v tarvitse ihmeen ohjelmaa eikä välttämättä vielä 3v täyttänytkään. Eiköhän se ole paras elää vain oman elämäntilanteen mukaan, eli jos et enempää jaksa niin se riittää. jos ulkoilettekin lasten kanssa niin se on tosi hyvä! Ei kellekään ole iloa/hyötyä jos väsytät itsesi, olet tyytymätön pakko kerhoiluun ja kotikin on kaaoksessa ja sinä äreä kaikesta rasituksesta. Sano tuttaville että lopettavat turhan jauhamisen kun eivät tiedä mistä puhuvat! Oletko pettynyt että olet aivan riittävän hyvä äiti?! ;)

Vierailija
12/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija:

Oletko pettynyt että olet aivan riittävän hyvä äiti?! ;)

Vierailija
13/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta juuri noin ajattelevat kaikki lapsettomat, lasta yrittävät ja ensimmäistään odottavat, kun kuvittelevat haaveminänsä olevan jokin SuperÄiti.

Kyllä elämä sitten kasvattaa ja muokkaa jopa siitä SuperÄidistä ihan OikeanÄidin!

Olen itsekkin kokenut ensin 3:n vuoden yrittämisen ja lopulta sen niin ihanan raskauden, ja voi hyvänen aika miten sitä silloin ajattelikin äitiydestä ja omista tulevista taidoistaan jne... ;D

Mutta se kuuluu tietenkin asiaa. Eihän sellaista voi tietää, mitä ei vielä ole.

Toivon todellakin että sinulla vielä joku päivä tärppää, ja saat kokea hyvän raskauden ja synnytyksen, sekä saada vatsasi päälle sen pienen huutavan, sinisen, vapisevan rääpäleen... jota rakastat niin käsittämättömällä tavalla, mitä et ennen sitä hetkeä osannut edes kuvitellakaan. :) Ja siitä suuresta rakkaudesta huolimatta tulet vielä kokemaan, kuinka oikein nautit, kun saat jättää sen 3-vuotiaan neiti itsenäisen hetkeksi hoitoon, jotta saat omaa aikaa. Se ei rakkautta vähennä. :)¨

*siperia opettaa*

Vierailija
14/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne piikittelee toisia täällä perhepalstoilla asioista joista niillä ei ole mitään kokemuksia.

Kun kakkonen on Äiti, hän ei Koskaan ole Väsynyt, eikä Jaksamaton. Ei tietenkään, heikot ne vain semmoisiin sortuvat:-)

todellakin, siperia opettaa

Vierailija
15/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on kummatkin alle 2v. Hyvin pienellä ikäerolla.

Ikinä en ole käyny vauva jumpissa yms. Enkä koe niitä tärkeäksi. Ja kyllä neuvojia riittää.

Varsinkin eräs ystäväni (hänellä ei ole lapsia) tietää aina paremmin ja neuvoi aikoinaan jopa imetyksessä.!

Hän tietää mitä tekee lasten kanssa ja missä käy heidän kanssa kunhan niitä joskus saa hommattua.

Olenpa vaan huomannut että meillä ei ole lapsilla räkä poskella ja joka ikinen vattatauti kun ei niissä kerholoissa käydä. Sinne kun usein viedään jopa puolikuntoiset lapset jotta äiti saa sosiaalista kanssakäyntiä.

Ei millään pahalla kerhoissa kävijöitä kohtaan, mutta se ei ole meidän juttu. En tuomitse kerhossa yms käviöitä, mutta ei myöskään pidä tuomita äitejä jotka eivät vie lapsiansa tällaisiin paikkoihin.

Jokainen on omalla tavallaan hyvä äiti juuri omille lapsilleen.

Ja jokaisella on omat juttunsa.

Ei vaan piä korvaansa letkauttaa toisten sanomisille. =)

Hyvää kevään odotusta kaikille (kerhoilijoille ja ei kerhoilijoille). =)

Vierailija
16/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijä ja olen sitä mieltä, ettei alle 3-vuotiaat tarvitse mitään kodin ulkopuolista toimintaa. Ihan nämä kotiympyrät riittää!

Vierailija
17/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ehkäsy petti, niin keskeytys on keksitty.

Vierailija
18/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n, mitä kivoja juttuja tulikaan tehtyä. :)

Kukin kiinnostustensa ja voimavarojensa mukaan, kunhan ei stressaamiseen asti mennä.

Vierailija
19/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haluat jotain rentoja virikkeitä lapsille, niin aina voi pelata jotain pelejä lasten kanssa, maalata, leikata vaikka paperia jne. Siinähän niitä samoja taitoja tulee, kuin joissain kerhoissa, eli saksien, kynien ja siveltimien käyttöä ja värien tunnistamista jne. Ei ne virikkeet tosiaan mitään kummoisia tarvi olla...

Noin pienet lapset nyt ei tarvi mitään huimia virikkeitä vielä ja se on tärkeintä että arki sujuu ja kaikki jaksavat :) Ja joku tuolla jos sanoikin, että kyllä siinä arjessa on ihan riittämiin virikkeitä... Erilaiset apulaisen hommat ruuanlaitossa, leipomisessa ja vaikka siivouksessa ovat todellakin hyviä virikkeitä lapselle ;) Sehän on sitä työkasvatusta, mitä suositaan joka paikassa ;)

Vierailija
20/21 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset 2v ja 10kk, eikä vois vähempää kiinnostaa mitkään ohjatut kerhot, piirit, uinnit tms. Ei vain tunnu mun jutulta, enkä usko että lapset jäävät mistään paitsi vaikka meillä ei ole " harrastuksia" .

Kauhulla katselen suvusta löytyvää tapausta, samanikäiset lapset, ja jo on uintia, sisarusryhmää, vauvajumppaa jne. No jokainen tyylillään, mutta meille riittää ihan kotona olo, kavereilla/sukulaisilla käynnit, ulkoillaan lähes joka päivä.

Ollaan koitettu käydä tuossa lähipuistossa, mutta sekin minua välillä ahdistaa, onneksi sieltä löytyy joka lähtöön porukkaa, niin löytyy samanhenkistäkin väkeä. Minua ei vain jaksa innostaa keskustelut Reimateceistä ja mistä löytyikään Goretexit alennuksesta.

Minä itse uskon että lapsi kerkiää kyllä sitten harrastamaan isompanakin. Nyt pienenä riittää virikkeitä varmaan ihan tässä kotosallakin, touhutaan toki paljon kaikkea ja ollaan liikkeellä, mutta nuo tämänhetkiset trendit ei oikein innosta.

Otahan Ap rennosti, ei se ole äitiyden mitta missä kaikkialla lapsen kanssa käy harrastamassa. Nauti raskaudesta ja pikkuisistasi juuri sillä tavalla eläen kun sinun perheelle sopii. Hiiteen ne muut " hyvine" neuvoineen.

Ollaan erilaista porukkaa, onneksi. Odotan vain että päästäisi maalle asumaan omakotitaloon keskelle ei mitään. Siinä sitä olisi pihassa Puuhamaa lapsille. Kuka viisas se nyt noin totesikaan, Kai Lehtinenkö se oli.

Hyvää kevään jatkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi