Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työkaveri ahdistelee ja sulla ei oo mitään mahista saada oikeutta

Vierailija
19.03.2016 |

Olen hoitoalalla, se huonommin palkattu työntekijä. Teen tiivistä yhteistyötä hyväpalkkaisen, sanotaan tässä yhteydessä vaikka lääkärin (etten paljastu) kanssa. Näistä lääkäreistä on huutava pula, joten heidän asemansa on todella turvattuja. Meitä hoitsuja on paljon, jokainen on korvattavissa. Tämä "lääkäri" on vanhempi mies, joka on sellainen herttainen, huumorintajuinen, kaikkien rakastama hyvä tyyppi. Oman tiensä kulkija, joka ei noudata työpaikan sääntöjä, mutta hoitaa työnsä hyvin ja potilaat rakastavat häntä. Hänen menetyksensä kunnalle olisi katastrofi. Potilasajat ovat muutenkin kortilla ja jonot ovat pitkät.

Mutta mutta. Hän on hirveä ihminen. Aina kun olemme kahdestaan, hänen juttunsa ovat kaksimielisiä ja suorastaan naista halventavia. Aluksi kaikki oli pikku huumorilla sävyttämää vihjailua, josta ei voinut olla varma, että mitä hän nyt oikein tarkoitti. Pitkään leikin "tyhmää", en muka tajunnut hänen heittojaan. Viimein jouduin kunnolla reagoimaan, mutta tällöin hän vain vain sanoi, että enhän sellaista tarkoittanut, mutta kiva kun ajattelet niin!

Voisin kertoa lukuisia esimerkkejä hänen seksuaalisesta ahdistelustaan. Alan olla ihan loppu tähän. Mutta tiedän, että jos kerron pomolle, se olen minä, joka saa kenkää. Rikkailla on aina toiset rikkaat tukenaan. Minähän olen pelkkä hoitaja. Huoh.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällä hetkellä reagoit noihin heittoihin, sanotko edelleen suoraan heti tilanteessa vai miten? Minulla oli entisellä työpaikallani sama tilanne ja esitin tuloksetta, etten olisi "ymmärtänyt" niitä vitsejä. Ei auttanut. Vaikea kuvitella, että tuo tuosta muuttuisi :(

Vierailija
2/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vain sanoa että lopettaa pervot läpät. Voi olla ettei tajua loukkaavansa sua josset asiaa ilmaise - todennäköisesti luulee että tykkäät niistä :D

Eiköhän se osaa muutakin puhua sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoita ne ja kuuntelette parhaat palat yhdessä potilaitten kanssa 😂

Njaa vitsi vitsi, mut hankala tilanne.

Vierailija
4/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun joudut hänen kanssaan olemaan tekemisissä, varaudu nauhoittamaan keskustelunne. Ilmoita hänelle selväsanaisesti että nuo puheesi ovat työpaikkahäirintää. Ja edelleen tämän jälkeen nauhoita hänen puheensa. Jos jutut jatkuvat, esimiehen puheille.

Laki on sinun puolellasi: esimiehen on puututtava työpaikkahäirintään viimeistään silloin kun häiritsijälle on tehty tiettäväksi että hänen käytöstään pidetään häiritsevänä. Nauhoittamalla keskustelun voit todistaa että näin on tapahtunut. Sinua ei todellakaan voida irtisanoa asian takia. Myöskään sana sanaa vastaan tilannetta ei voi syntyä jos sinulla on nauhoitetut todisteet.

Vierailija
5/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauhoitat vaan sen jutut kännykällä olevalla nauhuriappsilla. teet tota tarpeeksi pitkään, jotta ei jää epäselvyyttä asiasta ja sitten pistät vaan asian eteen päin välittämättä mitä kunnan tms lääkäritilanteelle tapahtuu.

Vierailija
6/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkisin hankkimaan pitävän näytön pidemmältä ajalta (useiden kuukausien ajalta) pienellä digitaalisella audio-tallentimella, jota kantaisin töissä huomaamattomasti työtakin taskussa. Laittaisin sen nauhottamaan aina kun olen töissä ja on mahdollisuus että olen tekemisissä kyseisen henkilön kanssa. Kaikki sellainen aineisto, joka ei kuulu tapaukseen poistaisin ensi tilassa tallenteiden purkamisen yhteydessä.

Vasta sitten kun raskauttavaa aineistoa olisi kertynyt riittävästi, asioisin luottamuksellisesti oman liiton lakimiehen kanssa, että miten asia tulisi hoitaa.

Esim. seuraavan kaltaisella

laitteella voisi onnistua.

Missään nimessä näitä aineistoja ei saa jakaa, julkaista, antaa muiden kuunnella. Parasta on myös olla mitenkään ilmaisemasta että mitä teet tai olet tehnyt, ei edes jälkikäteen, koska asiasta sopiminen toisen osapuolen kanssa voi vaikeutua jos asiasta tulee julkinen riita. Vasta jos toinen osapuoli käyttäytyy asian sitten myöhemmin paljastuttua siten, että tapahtuu uhkailua hänen tai työnantajan puolelta voit harkita ja tuoda asian julkisuuteen.

Parasta kun kuitenkin annat lakimiesten ja työsuojeluvaltuutetun, jos hänet siihen myöhemmin lakimiehen neuvosta pyydetään, hoitaa asian. Ennen kenellekään muulle antamista tietysti pari kappaletta kopioita muualle, sellaisiin paikkoihin, että niitä ei sieltä kukaan vahingossa löydä eikä erikseen etsimälläkään osaa etsiä. Sitten kun asia on käsitelty, sovittu jne. niin ehkä vuosikymmenen päästä tuhoat viimeiset kopiot.

Kannattaa perehtyä lainsäädäntöön, että ymmärtää hyvin missä lain mukaan ylittyy raja salakuuntelusta

https://fi.wikipedia.org/wiki/Salakuuntelu ja Rikoslaki 25/§5 .

Vierailija
7/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään nauhoittamisia vaan saanot suoraan, että nuo jutut on törkeitä.

Tyhmän leikkiminen on tyhmää. Pidä puolesi.

Vierailija
8/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olkoon vaikka maailman paras ja ainoa lääkäri, niin ei oikeuta ahdistelemaan yhtään ketään. Se on voi voi, mitäs läks. Tee ihmeessä kuten edellä neuvottiin, ja sitten lyö korttisi pöytään. Vittu mikä liero.

Vierailija
9/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sanominen auta.

Vierailija
10/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sehän noissa ahdistelijoissa ja yhtä lailla peruskiusaajissakin on sisäänrakennettua myös, että jos kohde tarttuu tilanteeseen ja puuttuu ja kieltää tekemästä sitä enää, saattaa liero väitää silmät kirkkaana takaisin että eihän hän mitään tehnyt tai sanonut. Naulaa se vitun paskiainen, oikeasti! Nauhalle kaikki ja sen jälkeen vastuuseen teoistaan.

Vierailija
11/11 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tämmöinen työyhteisössö, olis silloin nuori assari ja tämä äijä taputteli kaikkia peffalle etc.

Muut oikeesti kikatti eikä sanonut mitään.

Minä sanoin, että minuun et koske ja nyt loppu!

Se lopetti, taputteli edelleen niitä muita mutta mä sain olla rauhassa.

Sanokaa selvästi EI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme