Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehiin väsynyt kassaneiti avautuu

Vierailija
19.03.2016 |

Täällä palstalla on puhuttu kauniista kassaneideistä. Itse olen 21-vuotias lähikaupan kassa ja suoraan sanottuna lopen kyllästynyt ahdisteleviin miehiin. Mua ei todellakaan saa syttymään "saisinko sut kaupan päälle/jos maksan vähän ekstraa"-tyyliset heitot tai katseellaan riisuvat miehet. Se vaan ahdistaa ja oksettaa. Ostin muutama kuukausi sitten kullanvärisen, suht aidon näköisen rihkamasormuksen jota näyttämällä saisin olla rauhassa, mutta sitkeimmät ei lopeta silloinkaan.
Mäkin olen vaan ihminen ja teen työtäni. Inhottaa saada tuollaista huomiota. Kiitos kaikille miehille jotka käyttäydytte mua kohtaan asiallisesti, teitä on liian vähän.

Kommentit (457)

Vierailija
401/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja multa ne kassaneidit oikein kerjäävät huomiota. En ole huomaavinaankaan enkä koskaan hymyile tai moikkaa heille. M30 painoa 78kg rasvaprosentti 10%. 

Läski

Vierailija
402/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteesi ap, sain kestää asiakaspalvelutyössä lähes joka päivä tuota ja ahdistus oli hirveä. Kyseltiin mennäänkö panemaam varastoon ja yritettiin vaatia nimeä, lähestyttiin facessa, kyseltiin milloin pääsen töistä että tietää tulla saatille, kommentoitiin ulkonäköä ja suoria ja oksettavia ehdotuksia. Se ei ole kivaa eikä sitä tarvi töissä sietää. Itse sanoin pomolle asiasta, joka oli kauhuissaan (on mies) ja sanoi että minul ei tatvitse sitä sietää vaan saan ohjata asiakkaan toiselle asiakaspalvelijalle, kun ei kerran asiallinen asiointi onnistu. Tämän kun pari kertaa teki niin eipä enää vakioahdistelijat tulleet kassalleni ja hyvä niin. En ymmärrä, miksi miehet kokevat oikeudekseen ehdotella tai että heidän heitot piristää kassaa? Sitä se ei todellakaan tee. Ja osaavat naisetkin, minua ahdisteli myös muutama vanhempi nainen. Enkä näyttänyt mitenkään provosoivalta ja olen hieman ylipainoinenkin. Vissiin iloisuus ja kohteliaisuus ovat näillä säälittäville yksilöille merkki siitä, että kassa heitä himoitsee? Nyt onneksi muissa töissä ja koskaan en enään asiakaspalvelutyöhön palaisi.

Niin ja toisaalta naiset valittavat kun suomalaiset miehet ovat niin urpoja etteivät koskaan uskalla tulla juttelemaan tai iskemään naista.

Niin kumpi se nyt on oikea tapa suomimiehelle? Saako olla sosiaalinen ja tulla sanomaan naiselle kuinka kaunis hän on ja kysyä treffeille, vai eikö saa?

Sitten vielä ihmetellään kun kukaan mies ei koskaan lähesty. Miettikää vähän että miksi ei.

Miksi pitää heti olla kommentoimassa ulkonäköä? Sosiaalinen saa olla, mutta onhan niitä muitakin jutunaiheita kaupan kassalle kuin "kyllä sä oot hyvännäköinen". Ei tuollaista ole kiva kuulla töissä jonkun randomtyypin suusta. Sano vaikka, että olipa teillä hyviä tarjouksia tai sattuipa tuuri, kun ruuhka-aikaan ei tarvinnut jonottaa kassalle tai just ehdin kauppaan sisälle ennen karmeaa sadekuuroa, toivottavasti on lakannut tai tänään oli viimeinen työpäivä, nyt on ihan lomafiilis tai jotain vastaavaa.

Jos taas haluat tutustua naiseen jossain muualla, niin älä silloinkaan aloita kommentoimalla ulkonäköä. Normaalit ihmiset osaavat tehdä niin.

Kuitenkin tätä palstaa lukeneenani voin sanoa että suurin osa naisista nimenomaan haluaa kehuja ulkonäöstään. "Tulipa hyvä mieli kun mies tuli spontaanisti kehumaan kuinka kaunis olen" jne. Näitä saa lukea päivittäin. 

Ihan totta? Kuinka minulle ei ole osunut silmään, vaikka on noin älyttömän yleistä? Linkkaas nyt malliksi vaikkapa eilinen ja toissapäiväinen avaus?

Kirjoita hakuun: "tuntematon mies kehui" tai jokin samantyylinen haku ja silmillesi hyppää kymmeniä ketjuja joissa naiset ovat sitä mieltä että oi kun mukavaa ja harvinaista.

Tein kuten pyysit. Ketjuja oli aloitettu ehkä 1-2 vuodessa, ja niissäkin monissa oltiin aika paljon sitä mieltä, että esim. peffan kehuminen kadulla on enemmän ahdistavaa kuin imartelevaa.

Kerro nyt vielä, mistä löytyy niitä päivittäin avattuja "oi kun ihanaa" -ketjuja.

Itselläni löytyi yli 10 sivua pelkästään tällä yhdellä haulla.

http://www.vauva.fi/search/google/tuntematon%20mies%20kehui?query=tunte…

Lue niitä ketjuja sieltä kyllä löytyy monenlaista jos kiinnostusta on.

Ja vielä siis, lähestyäkin voi niin monella tavalla. On aika iso ero siinä, huutaako huuliaan lipoen "kiva perse, paljonko maksaa" vai sanooko jonkin kohteliaan kommentin.

Tosin en kyllä keksi, miksi jonkun ventovieraan pitäisi esimerkiksi kadulla tai kaupassa mennä kommentoimaan yhtään kenenkään ulkonäköä. Eri asia, jos on ollut edes jonkinlaista kontaktia aiemmin ja sitten haluaa sanoa kohteliaisuuden. Ja ymmärtää lopettaa, jos toinen ei ilahdukaan huomiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteesi ap, sain kestää asiakaspalvelutyössä lähes joka päivä tuota ja ahdistus oli hirveä. Kyseltiin mennäänkö panemaam varastoon ja yritettiin vaatia nimeä, lähestyttiin facessa, kyseltiin milloin pääsen töistä että tietää tulla saatille, kommentoitiin ulkonäköä ja suoria ja oksettavia ehdotuksia. Se ei ole kivaa eikä sitä tarvi töissä sietää. Itse sanoin pomolle asiasta, joka oli kauhuissaan (on mies) ja sanoi että minul ei tatvitse sitä sietää vaan saan ohjata asiakkaan toiselle asiakaspalvelijalle, kun ei kerran asiallinen asiointi onnistu. Tämän kun pari kertaa teki niin eipä enää vakioahdistelijat tulleet kassalleni ja hyvä niin. En ymmärrä, miksi miehet kokevat oikeudekseen ehdotella tai että heidän heitot piristää kassaa? Sitä se ei todellakaan tee. Ja osaavat naisetkin, minua ahdisteli myös muutama vanhempi nainen. Enkä näyttänyt mitenkään provosoivalta ja olen hieman ylipainoinenkin. Vissiin iloisuus ja kohteliaisuus ovat näillä säälittäville yksilöille merkki siitä, että kassa heitä himoitsee? Nyt onneksi muissa töissä ja koskaan en enään asiakaspalvelutyöhön palaisi.

Niin ja toisaalta naiset valittavat kun suomalaiset miehet ovat niin urpoja etteivät koskaan uskalla tulla juttelemaan tai iskemään naista.

Niin kumpi se nyt on oikea tapa suomimiehelle? Saako olla sosiaalinen ja tulla sanomaan naiselle kuinka kaunis hän on ja kysyä treffeille, vai eikö saa?

Sitten vielä ihmetellään kun kukaan mies ei koskaan lähesty. Miettikää vähän että miksi ei.

Luitko aloitusviestiä? Kiinnostava käsitys sinulla on treffeille pyytämisestä ja kauniiksi sanomisesta: "paljon pitäisi maksaa ekstraa että sut sais kaupan päälle"?

Vierailija
404/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Itse vain tervehdin ja kiitän. Lopuksi moikkaan pienissä kaupoissa. Juttelen vain jos tulee jokin erikoinen tilanne tai kassa juttelee mulle. Voisinko jotenkin piristää päiväänne, vinkkejä?

Melko tylsää jos aina noin.

Vierailija
405/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää heti olla kommentoimassa ulkonäköä? Sosiaalinen saa olla, mutta onhan niitä muitakin jutunaiheita kaupan kassalle kuin "kyllä sä oot hyvännäköinen". Ei tuollaista ole kiva kuulla töissä jonkun randomtyypin suusta. Sano vaikka, että olipa teillä hyviä tarjouksia tai sattuipa tuuri, kun ruuhka-aikaan ei tarvinnut jonottaa kassalle tai just ehdin kauppaan sisälle ennen karmeaa sadekuuroa, toivottavasti on lakannut tai tänään oli viimeinen työpäivä, nyt on ihan lomafiilis tai jotain vastaavaa.

Jos taas haluat tutustua naiseen jossain muualla, niin älä silloinkaan aloita kommentoimalla ulkonäköä. Normaalit ihmiset osaavat tehdä niin.

Kuitenkin tätä palstaa lukeneenani voin sanoa että suurin osa naisista nimenomaan haluaa kehuja ulkonäöstään. "Tulipa hyvä mieli kun mies tuli spontaanisti kehumaan kuinka kaunis olen" jne. Näitä saa lukea päivittäin. 

Ihan totta? Kuinka minulle ei ole osunut silmään, vaikka on noin älyttömän yleistä? Linkkaas nyt malliksi vaikkapa eilinen ja toissapäiväinen avaus?

Kirjoita hakuun: "tuntematon mies kehui" tai jokin samantyylinen haku ja silmillesi hyppää kymmeniä ketjuja joissa naiset ovat sitä mieltä että oi kun mukavaa ja harvinaista.

Kaikestahan sitä saa ahdistua ja mielensä pahoitta. Onko siinä sitten järkeä, se on eri asia.

Ihan hirvittävintä maailmassa, mitä voi tapahtua? Joku sanoo sinulle jotain positiivista?

Av-mammoillehan se on toki vierasta ja ei sovi av-mamman arvomaailmaan.

Näillä seksuaalisesti ahdistelevilla nimenomaan on pointtina alistaminen ja vallankäyttö, koska asiakaspalvelijana nainen on käytännössä kyvytön puolustautumaan asiattomuuksilta. Tätä "asiakas on aina oikeassa" -valta-asetelmaahan esim moni asiakaspalvelijoille raivoava/ heitä kiusaava ihminen käyttää hyväkseen.

Vierailija
406/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on todiste siitä, että feminismiä tarvitaan vielä Suomessakin.

Mihin sitä tarvitaan ketjun mukaan? Miesvihan lisäämiseen entisestään? Miehet saavat vielä puhua naisille ja katsoa kassaneitiä silmiin?

Vierailija
407/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset lempipuuhanssa äärellä, uhriutumisen.

Vierailija
408/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikestahan sitä saa ahdistua ja mielensä pahoitta. Onko siinä sitten järkeä, se on eri asia.

Ihan hirvittävintä maailmassa, mitä voi tapahtua? Joku sanoo sinulle jotain positiivista?

Av-mammoillehan se on toki vierasta ja ei sovi av-mamman arvomaailmaan.

Näillä seksuaalisesti ahdistelevilla nimenomaan on pointtina alistaminen ja vallankäyttö, koska asiakaspalvelijana nainen on käytännössä kyvytön puolustautumaan asiattomuuksilta. Tätä "asiakas on aina oikeassa" -valta-asetelmaahan esim moni asiakaspalvelijoille raivoava/ heitä kiusaava ihminen käyttää hyväkseen.

Nämä tyypit eivät koskaan uskalla esim miehen kanssa kulkevalle naiselle alkaa ehdotella mitään, yksin oleva nainen on helppo uhri.

Vierailija
409/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modet on kusipäitä, asia ketjuja poistetaan jatkuvasti ja tällaisen paskan annetaan olla.

Vierailija
410/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä tarvitaan ketjun mukaan? Miesvihan lisäämiseen entisestään? Miehet saavat vielä puhua naisille ja katsoa kassaneitiä silmiin?

Edelleenkin on vaikea käsittää, miksi samaistut niin voimakkaasti häiriköihin ja ahdistelijoihin, joita suurin osa miehistä siis EI ole. Miksi sinusta on miesvihan lietsomista, jos sanotaan ääneen, että heitä kuitenkin on ja he ovat ongelma?

Miksi et samaistu normaaleihin, hyväkäytöksisiin miehiin, jotka aivan varmasti tuomitsevat työtään tekevien asiakaspalvelijoiden ahdistelun, olivatpa nämä sitten miehiä tai naisia?

Vierailija
411/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, me päästään ihan kohta Novan radiokanavalle keskustelunaiheeksi.

.

Mahtavaa, että tämä on huomattu myös mediassa!

T. Ap-se kaunis kassaneiti.

Iloista päivänjatkoa kaikille! :)

No  voi,voi sentään kaunista kassaneitiä nyt.Onneksi sinut nyt on huomattu mediassakin (muutenhan sinne tuskin olisit millään huomioarvollasi päässytkään).  Mahottomat sympatiat siulle meiltä rumilta kassatyöntekijöiltä.Onneks ei oo ite  kaunis,niinkuin sie oot. Kyllä kaikkie pitäis siut aina ensimmäiseks huomata kuitenkii...

Vierailija
412/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet myötätunnot sulle, ap.

Itse olen joskus opiskeluaikoina tehnyt satunnaisesti tapahtumapromoottorin ja tuote-esittelijän keikkoja. Ja en nyt edes tarkoita moottoripyörämessujen nahkashortsityttönä olemista, vaan ihan perus tapahtumissa asiallisissa vaatteissa. Voi luoja, voitte silti vain kuvitella sitä kommenttien määrää mitä noissa saa. Vaikka olen hymyilevä, aurinkoinen promoottori ja edustan jotakin tuotetta ja (tottakai, kun työnkuvaani kuuluu) hymyillen esittelen sitä sinulle EI, se EI tarkoita mitään henkilökohtaista sinua kohtaan ja että olisin imarreltu jonkun 50v Sepon seksistisestä flirtistä. Tuo on se työnkuva jossa miehet lähes poikkeuksetta asennoituvat sinuun esineenä ja sitä tuntuu olevan ihan äärimmäisen vaikeaa muuttaa. Ja korostan vielä, että en tosiaan tarkoita tässä minään tissiherumallina esiintymistä. Monissa yritystapahtumissa ja messuilla kun on lähes aina myös ihan normaaleja promoottoreja työskentelemässä.

Vierailija
413/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääääääääääääääääääääääääääh, MINULLA on nyt toistaiseksi viimeinen sana! Hallitsijan sekunti!

Vierailija
414/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on väliä, mitä ja miten puhuu. Todellakin. Kukaan tuskin pahastuu normaalista, asiallisesta käyttäytymisestä, johon kuuluu toki siliin katsominen, tervehtiminen, asiansa esittäminen. Mutta tuo asia ei saa olla "kivat tissit, mennäänkö panemaan" -tyyppistä läppää (mikä nyt on kaikille normaalijärkisille ihmisille ihan itsestään selvää, mutta jostain syystä rakettitiedettä JOILLEKIN yksilöille).

Vierailija
415/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaupoissa ole enemmän itsepalvelu kassoja?

Päästäis eroon kaikista happamista ja töykeistä kaupan akoista.

Vierailija
416/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaupoissa ole enemmän itsepalvelu kassoja?

Päästäis eroon kaikista happamista ja töykeistä kaupan akoista.

Tilaa netistä.

Vierailija
417/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi, ensimmäistä sivua pidemmälle en viitsinyt lukea... Huomaa, että kommentoijat ovat porukkaa, jotka eivät ole koskaan tehneet ap työtä. Kun kuulet samana päivänä kymmenettä kertaa ja päivästä toiseen sitä samaa, niin eipä ne "vitsit" juuri enää naurata, vaan niistä tilanteista oikeasti tulee vain yököttäviä. Joo-o, vaihda vaan alaa, jos olet niin herkkä... 😟

Omassa työssäni on vielä niitä halvatun alennuksen ruinaajia. Varsinkin miehet kuvittelee, että pieni "flirtti" tepsii. Aivan kuin minulla tavallisena rivimyyjänä olisi siihen oikeuksia. Ketjusta kun on tullut määräys, että alennuksia ei anneta, niin niitä ei anneta, ja myyjänumeron perusteella pystyy seuraamaan, mitä ja mihin hintaan myyt ja kysely tulee välittömästi, jos olet mennyt hintaa sorkkimaan.

Vierailija
418/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus opiskeluaikoina tehnyt satunnaisesti tapahtumapromoottorin ja tuote-esittelijän keikkoja. Ja en nyt edes tarkoita moottoripyörämessujen nahkashortsityttönä olemista, vaan ihan perus tapahtumissa asiallisissa vaatteissa. Voi luoja, voitte silti vain kuvitella sitä kommenttien määrää mitä noissa saa. Vaikka olen hymyilevä, aurinkoinen promoottori ja edustan jotakin tuotetta ja (tottakai, kun työnkuvaani kuuluu) hymyillen esittelen sitä sinulle EI, se EI tarkoita mitään henkilökohtaista sinua kohtaan ja että olisin imarreltu jonkun 50v Sepon seksistisestä flirtistä. Tuo on se työnkuva jossa miehet lähes poikkeuksetta asennoituvat sinuun esineenä ja sitä tuntuu olevan ihan äärimmäisen vaikeaa muuttaa. Ja korostan vielä, että en tosiaan tarkoita tässä minään tissiherumallina esiintymistä. Monissa yritystapahtumissa ja messuilla kun on lähes aina myös ihan normaaleja promoottoreja työskentelemässä.

Olet siis sen verran ruma ja huono runkoinen ettet pääse mihinkään nahkahame hommiin, tissiheruhommiin pitää olla tissejä, millään löysillä rukkasilla on turha edes haaveilla.

Vierailija
419/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa aloitusviesti uudelleen! Siinä kerrotaan että kaupan tyttö on kyllästynyt törkeisiin seksistisiin ehdotteluihin asiattomuuksiin! Mikä on vaikea ymmärtää? Hän on TÖISSÄ. Nämä hoidellaan ihmisten vapaa aikana jos silloinkaan saa seuraa noilla koordinaateilla. Maksaako nämä miesasiakkaat ruuassaan mielellään siitä jos kaupassa saa palkkaa flirttailemalla asiakkaille?

Nyt äijät lopettakaa ulina ja häirintänsä . Mieluiten toistenkin, piste.

Vierailija
420/457 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sen verran ruma ja huono runkoinen ettet pääse mihinkään nahkahame hommiin, tissiheruhommiin pitää olla tissejä, millään löysillä rukkasilla on turha edes haaveilla.

Miesvihasta kirjoittava henkilö, mitä olet mieltä tästä kommentista? Jos vastaava olisi kirjoitettu miehestä, olisiko se mielestäsi miesvihaa? Entä nyt kun se on naisesta, onko tämä nyt sitä hauskaa läppää, jota naisten vain tulee kestää tai ovat hiekkap*lluja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän