"Ei ole aikaa laihduttaa?" Siis mitä helvettiä?
Ei ole mitään noin typerää ajatusta. Laihduttaminenhan itse asiassa vie vähemmän aikaa kuin lihominen, koska nopeampaa se on syödä vähemmän ruokaa.
Kommentit (213)
Minulta ainakin kesti niin kauan tämän ketjun läpilukemiseen, että siinä ajassa olisi ehtinyt tehdä jo vaikka mitä terveellistä :)
Vinkkinä muuten noista pavuista ja linsseistä, että niitä saa valmiina kaupasta. Ei tarvitse liottaa tms, sen kuin vain laittaa suoraan pakkauksessaan mikroon ja lämmittää. Sellaisia vihreitä pieniä pahvipakkauksia, löytyy kohtalaisen pienistäkin kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Sitten syöt vähemmän sitä toisen mielen mukaista mättöä. Ei kaikkea tartte vetää kukkuralautasellista vain siksi että pitää jaksaa pitkä päivä.
Mä syön hiton epäterveellisesti, siis ruokarytmiltäni. Aamupalaksi pelkkää kahvia, lounaaksi salaattia ja illalla pari näkkäriä. Hyvin jaksan fyysistä työtä kun kroppa on tottunut. Eikä mistään säästöliekistä ole tietoakaan.
Jos tuo on sinun ruokasi koko päivänä niin kohta alkaa elimistö pettämään. Et saa tarvittavaa määrää energia etkä ravintoaineita, elät hengenvaarallisesti.
Hyvin olen pysynyt hengissä 15 vuotta tällä tyylillä. Toki viikonloppuisin syön enemmän, mutta en silloinkaan mätä mitään järjettömiä määriä.
Mulle sopii tämmönen tyyli ja jokainen etsii oman tyylinsä
Mutta sitten ei kannata valittaa olevansa lihava kun ei ole aikaa laihduttaa, sitten vaan toteaa että on lihava koska haluaa olla sellainen.
Öö..mä en ole missään kohtaa sanonut olevani lihava. Päinvastoin, yritän vakuuttaa ettei sitä ruokaa tarvitse mättää älyttömiä määriä vaikka tekisikin pitkää päivää ja raskasta työtä.
Ja kyllä, on olemassa myös kultainen keskitie. Vaihtoehdot ei ole vain jättiannokset roskaruokaa tai salaatti ja näkkäri.
Ootko lukenut tätä keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Ote oon just laihduttanut "pikaruualla". Makaroonimössö (30g pasta +100g naudan jliha), kanaa ja riisiä (30g riisi + 100g kana) painot raakapainoja . Kasvikset pääasiassa porkkana, kurkku ja tomaatti. Pilkottuna niin on nopsaa. Mausteet sallittuja niin makuakin on.
Ruoka on polttoainetta.
Kuvailit ruokavalioni, tosin määrät isompia koska olen 85kg mies. Olen tiputtanut rasvprosenttini 25 -> 15 tuolla. Rasvaa lähtenyt ehkä 15kg tms.. paha sanoa. Ruoka on tosiaan vain polttoainetta, turhaa sen kanssa leikkii enempää jos vaan saa kurkusta alas peruspolttoaineen. Silloin tällöin tulee syötyä "parempaa" jossakin lounasravintolassa. Av-laihduttajien mukaan tosin kuolen syöpään ihan lähiaikoina, niin eikait tätä voi suositella vaikka toimiikin ja periaatteessa kaikki urheilijat syövät samalla tavalla.
- mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ote oon just laihduttanut "pikaruualla". Makaroonimössö (30g pasta +100g naudan jliha), kanaa ja riisiä (30g riisi + 100g kana) painot raakapainoja . Kasvikset pääasiassa porkkana, kurkku ja tomaatti. Pilkottuna niin on nopsaa. Mausteet sallittuja niin makuakin on.
Ruoka on polttoainetta.
Kuvailit ruokavalioni, tosin määrät isompia koska olen 85kg mies. Olen tiputtanut rasvprosenttini 25 -> 15 tuolla. Rasvaa lähtenyt ehkä 15kg tms.. paha sanoa. Ruoka on tosiaan vain polttoainetta, turhaa sen kanssa leikkii enempää jos vaan saa kurkusta alas peruspolttoaineen. Silloin tällöin tulee syötyä "parempaa" jossakin lounasravintolassa. Av-laihduttajien mukaan tosin kuolen syöpään ihan lähiaikoina, niin eikait tätä voi suositella vaikka toimiikin ja periaatteessa kaikki urheilijat syövät samalla tavalla.
- mies
Puhdasta ja simppeliä perussafkaa. Juhlapäivinä voidaan revitellä ;)
Mistä noista tulee syöpä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on polttoainetta.
- mies
Siis mitä sä oikein sekoilet? Kuka on sanonut että sä kuolet syöpään? Kuka on ylipäänsä sanonut että kana ja riisi olisi epäterveellisiä? Nyt hei mies valoja päälle ja luetunymmärtäminen kuntoon... ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on polttoainetta.
- mies
Mistään noista ei tuu syöpää, vaan -mies ei vaan oikein ymmärtänyt tuolla yhdessä kommentissa ollutta sarkasmia... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Sitten syöt vähemmän sitä toisen mielen mukaista mättöä. Ei kaikkea tartte vetää kukkuralautasellista vain siksi että pitää jaksaa pitkä päivä.
Mä syön hiton epäterveellisesti, siis ruokarytmiltäni. Aamupalaksi pelkkää kahvia, lounaaksi salaattia ja illalla pari näkkäriä. Hyvin jaksan fyysistä työtä kun kroppa on tottunut. Eikä mistään säästöliekistä ole tietoakaan.
Jos tuo on sinun ruokasi koko päivänä niin kohta alkaa elimistö pettämään. Et saa tarvittavaa määrää energia etkä ravintoaineita, elät hengenvaarallisesti.
Hyvin olen pysynyt hengissä 15 vuotta tällä tyylillä. Toki viikonloppuisin syön enemmän, mutta en silloinkaan mätä mitään järjettömiä määriä.
Mulle sopii tämmönen tyyli ja jokainen etsii oman tyylinsä
Mutta sitten ei kannata valittaa olevansa lihava kun ei ole aikaa laihduttaa, sitten vaan toteaa että on lihava koska haluaa olla sellainen.
Öö..mä en ole missään kohtaa sanonut olevani lihava. Päinvastoin, yritän vakuuttaa ettei sitä ruokaa tarvitse mättää älyttömiä määriä vaikka tekisikin pitkää päivää ja raskasta työtä.
Ja kyllä, on olemassa myös kultainen keskitie. Vaihtoehdot ei ole vain jättiannokset roskaruokaa tai salaatti ja näkkäri.
Ootko lukenut tätä keskustelua?
Oon mutta vastaan vain niihin kommentteihin jotka on liitetty mun kirjoituksiin. Oletan mulle suunnatun vastauksen koskevan minua eikä 11 edellistä sivua.
Ei nyt kuulu tähän ketjuun oikeastaan, mutta en halua uuttakaan avata: kysynkin, miksi laihduttajat haluavat syödä hyvin huonosti?
Kun he luettelevat ruokiaan, niin siellä toistuu samat:
Kanasalaatti, kanapihvi, -suikaleet, raejuusto, rahka, mehukeitto, täysjyvä, kevyt sitä ja tätä.
Uteliaisuudesta vain kysyn. Itse laihdutin syömällä hyvin kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on polttoainetta.
Mutta kana ja riisi vie liian kauan valmistaa, ja kasvisten pilkkominen on turhan kova ponnistus. Sitähän tässä ketjussa on jauhettu vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on polttoainetta.
- mies
Aina kun kerron syöväni joka päivä lihaa monta sataa grammaa, niin mulle kerrotaan että epäterveellistä ja saan syövän.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kuulu tähän ketjuun oikeastaan, mutta en halua uuttakaan avata: kysynkin, miksi laihduttajat haluavat syödä hyvin huonosti?
Kanasalaatti, kanapihvi, -suikaleet, raejuusto, rahka, mehukeitto, täysjyvä, kevyt sitä ja tätä.
Eiköhän niissä oo toistunut kasvikset, pavut, linssit, keitot, muhennokset, kana, kala, salaatit, puurot, marjat... Mikä on huonoa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on polttoainetta.
- mies
Aina kun kerron syöväni joka päivä lihaa monta sataa grammaa, niin mulle kerrotaan että epäterveellistä ja saan syövän.
Mutta jos sulle sun omassa elämässä sanotaan niin, niin miksi tuut tähän ketjuun avautumaan että av-laihduttajat sanovat näin. Kukaan ei ole sinulle tälläista sanonut. Kannattaa vaihtaa ehkä se liha vaikka välillä kalaan niin pysyy aivotkin kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaas nyt sitten sellaisia nopeita laihdutusruokia, kun minä voisin listata tästä heti useamman kymmenen erilaista kaloripommiruokaa, jotka ovat edessäni 10 minuutissa. Sellaisia, jotka oikeasti pitävät nälkää.
Tässä yksi: Paistat pannussa jauhelihaa, kippaat pakastekasvispussin (niitä löytyy miljoona erilaista) sisällön sekaan, mausta, lisää vähän kermaa.
Onko jauheliha ja kerma terveellistä ruokaa?
On. Voit mennä pelkäämään sitä syöpää peiton alle.
Mistä lähtien ne ovat aiheuttaneet syöpää? Tähän mennessä joka paikassa on sanottu kerman ja jauhelihan olevat epäterveellisiä, koska ne sisältävät paljon rasvaa. Hyvä tietää että makaronimössöni onkin suurimmaksi osaksi terveellistä, jatkan siis sen syömistä.
Jauhelihan ja kerman rasva on terveellistä rasvaa. Rasvan määrä ei tee jostain ruuasta epäterveellistä, vaan rasvan laatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on polttoainetta.
- mies
Mutta jos sulle sun omassa elämässä sanotaan niin, niin miksi tuut tähän ketjuun avautumaan että av-laihduttajat sanovat näin. Kukaan ei ole sinulle tälläista sanonut. Kannattaa vaihtaa ehkä se liha vaikka välillä kalaan niin pysyy aivotkin kunnossa.
Mun kommentti ei ole ollut montaa minuuttia vielä tässä ketjussa, mutta ota huomioon että tämä ei ole aihe vapaan ensimmäinen laihdutusketju. Oikeastaan aika harvinainen tilanne, että tässä on nyt monta "perusruokavalion" puolestapuhujia johon kuuluu ne paljon parjatut pastat, riisit ja jauhelihat/kanat. Yleensä tuputetaan pelkkää itua ja marjarahkaa. Jos kertoo syövänsä lihaa ja pastaa, niin on vähintään koko suolisto tulehdustilassa ja sigmasuolen syöpä tulossa siitä jatkuvasta lihan syömisestä.
Ja joo huomenna vois syödä uunilohta pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaas nyt sitten sellaisia nopeita laihdutusruokia, kun minä voisin listata tästä heti useamman kymmenen erilaista kaloripommiruokaa, jotka ovat edessäni 10 minuutissa. Sellaisia, jotka oikeasti pitävät nälkää.
Tässä yksi: Paistat pannussa jauhelihaa, kippaat pakastekasvispussin (niitä löytyy miljoona erilaista) sisällön sekaan, mausta, lisää vähän kermaa.
Onko jauheliha ja kerma terveellistä ruokaa?
On. Voit mennä pelkäämään sitä syöpää peiton alle.
Mistä lähtien ne ovat aiheuttaneet syöpää? Tähän mennessä joka paikassa on sanottu kerman ja jauhelihan olevat epäterveellisiä, koska ne sisältävät paljon rasvaa. Hyvä tietää että makaronimössöni onkin suurimmaksi osaksi terveellistä, jatkan siis sen syömistä.
Niissä on kovia rasvoja jotka liikaa syötynä tukkii verisuonistoo. Mutta koitas nyt päästä yli tuosta mustavalkoisesta ajattelutavasta ja ymmärtää että kohtuus kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kommentoinut aihetta tässä aiemmin, mutta uudestaan ihan keskustelun riemusta (hyvä ja valaiseva keskustelu itse asiassa!): sitähän meille myydään näin laihdutuskannalta! On juttailua, fitnessiä, kanaa, raejuustoa ja rahkaa. Laihduttajan on pakko käydä salilla ja punnita jokainen ateriansa. Laihduttajan tulee löytää nautintonsa kastikkeettomasta salaatista ja maustamattomasta maitorahkasta. Se on sitä oikeaoppista Laihdutusta, jolla tulee nopeita tuloksia ja kruunu päähän.
Olen laihduttanut joskus syömällä askeettisen pieniä annoksia ja liikkumalla kuin hullu, ja laihduttaminen pyöri mielessä 24/7. Ei ollut kauhean nautinnollista elämää, vaikka tuloksia tulikin. Ja lahjaksi tästä puurtamisesta sainkin kaikki menetetyt kilot tuplana takaisin ja lisäksi sen, että jos minä koskaan haluan olla hoikka, minun pitää elää näännyksissä, nälkäisenä ja rikkoa itseni liikunnalla (kärjistettyä, mutta erittäin lähellä tunnelmiani noina aikoina). Itse asiassa vaikeinta on tässä nykyisessä "prosessissani" tolkuttaa itselleen, että minun ei tarvitse ostaa kaloreita liikunnalla, eikä minun tarvitse edes laihduttaessani syödä näitä "salaatti ilman kastiketta" laihdutusruokia, saati punnita niitä. Ja siinäpä taisi olla tieni siihen, että painoni putoaa hitaasti mutta varmasti, ja olo on oikeasti hyvä. :)
Heh, jauhelihassa on siis terveellistä rasvaa joka tukkii verisuonet. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kommentoinut aihetta tässä aiemmin, mutta uudestaan ihan keskustelun riemusta (hyvä ja valaiseva keskustelu itse asiassa!): sitähän meille myydään näin laihdutuskannalta! On juttailua, fitnessiä, kanaa, raejuustoa ja rahkaa. Laihduttajan on pakko käydä salilla ja punnita jokainen ateriansa. Laihduttajan tulee löytää nautintonsa kastikkeettomasta salaatista ja maustamattomasta maitorahkasta. Se on sitä oikeaoppista Laihdutusta, jolla tulee nopeita tuloksia ja kruunu päähän.
Olen laihduttanut joskus syömällä askeettisen pieniä annoksia ja liikkumalla kuin hullu, ja laihduttaminen pyöri mielessä 24/7. Ei ollut kauhean nautinnollista elämää, vaikka tuloksia tulikin. Ja lahjaksi tästä puurtamisesta sainkin kaikki menetetyt kilot tuplana takaisin ja lisäksi sen, että jos minä koskaan haluan olla hoikka, minun pitää elää näännyksissä, nälkäisenä ja rikkoa itseni liikunnalla (kärjistettyä, mutta erittäin lähellä tunnelmiani noina aikoina). Itse asiassa vaikeinta on tässä nykyisessä "prosessissani" tolkuttaa itselleen, että minun ei tarvitse ostaa kaloreita liikunnalla, eikä minun tarvitse edes laihduttaessani syödä näitä "salaatti ilman kastiketta" laihdutusruokia, saati punnita niitä. Ja siinäpä taisi olla tieni siihen, että painoni putoaa hitaasti mutta varmasti, ja olo on oikeasti hyvä. :)
Jee, peukku sulle! (ja tää ihan oikeesti, ei vinoiluna. Kirjotetun tekstin voi aina käsittää miten vaan)
Vierailija kirjoitti:
Heh, jauhelihassa on siis terveellistä rasvaa joka tukkii verisuonet. :D
Mammoilla ei ole noi rasvat oikein hallussa, kun eiväthän ne syö niitä :D