Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä voisin aloittaa suhteen älykkään miehen kanssa? Pelkään, että sellainen mies turhautuisi minuun.

Vierailija
10.04.2026 |

En varsinaisesti ole tyhmä mutta hajamielinen kyllä. Loogisissa asioissa välillä kestää, että menee ymmärrykseen. Kielet ovat hankalia, en vain jaksa opiskella moniakaan asioita. En ole älykäs siten kuten yleisesti pidetään ihmistä älykkäänä. Olen kuitenkin muuten ihan fiksu, ihana, iloinen, ystävällinen, en käytä päihteitä, saan nautintoa elämässä aika pienistä asioista. En välttämättä edes tahdo miestä mutta olen miettinyt, että jos mies minuun rakastuisi mies jonka minä huolisin (itseäni älykkäämmän), niin kestäisiköhän se minua.. 

N30v. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parisuhteessa keskustella muusta kuin miten kotityöt jaetaan ruuasta ja kuinka paska mies on. Näin kaikissa parisuhteissa oli kuka vaan suhteessa.

Vierailija
2/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin kertoa että todennäköisesti ei onnistu pidemmän päälle, toki poikkeuksiakin voi aina olla. Itse seurustelin nuorempana ns. normiälyisten kanssa ja kyllähän se alkoi ottaa hermoon ennemmin tai myöhemmin kun ei toinen tajunnut minulle yksinkertaisia asioita. 

Sitten aloin seurustelemaan tekniikan tohtorin kanssa ja tajusin asian. (En silloin nuorena pitänyt itseni erityisen älykkäänä, selvisi vasta noin kolmekymppisenä kun tein testin) Nykyinen vaimoni on myös mensan jäsen ja oltu yhdessä jo kaksikymmentä vuotta. Helpottaa elämää kummasti kun molemmat ajattelevat samalla tavalla ja löytävät ratkaisut ongelmiin itsenäisesti tarvittaessa. Nykyään tälle on jo termikin, kommunikaatioväli. Ihmiset kommunikoivat parhaiten toisten ihmisten kanssa kun ÄÖ ero on maksimissaan +/- 15-20 heidän välillään.

Jos ero on tuon 15-20 pinnaa miehen eduksi niin kommunikointi voi hyvinkin onnistua "älykkäämmän" miehen kanssa. Mutta jos ero on luokkaa 50 pinnaa niin takaan että haasteita tulee. Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei parisuhteessa keskustella muusta kuin miten kotityöt jaetaan ruuasta ja kuinka paska mies on. Näin kaikissa parisuhteissa oli kuka vaan suhteessa.

Mun mies on poikkeusälykäs, minä yli keskitason kyllä mutta ei missään samoissa kantimissa. Meillä keskustellaan todella paljon, itse asiassa meidän parisuhteen kantava voima. En ikinä jaksaisi tyhmää miestä ja vähän veikkaan ettei hänkään tyhmää naista.

Vierailija
4/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minun puoliso kestänyt aika pitkään vaikka olen selvästi tyhmempi. 

Vierailija
5/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot rinnat, hoikka vyötärö ja superimu. Mies alkaa seurustella suorastaan kiireellä.

Vierailija
6/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä lapsia. T. Mummu 73

Vierailija
7/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (nainen) olen fiksumpi kuin puolisoni (mies), mutta ei se haittaa. Hän on kuitenkin ns. ihan fiksu ja kovin kiva. Jaksan kyllä pakittaa ja selittää, kun on tarvis. 

Vierailija
8/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyn lisäksi tunneäly ja empatiakyky ratkaisevat lopulta. Persoonan piirteet. 

Vierailija
9/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin kertoa että todennäköisesti ei onnistu pidemmän päälle, toki poikkeuksiakin voi aina olla. Itse seurustelin nuorempana ns. normiälyisten kanssa ja kyllähän se alkoi ottaa hermoon ennemmin tai myöhemmin kun ei toinen tajunnut minulle yksinkertaisia asioita. 

Sitten aloin seurustelemaan tekniikan tohtorin kanssa ja tajusin asian. (En silloin nuorena pitänyt itseni erityisen älykkäänä, selvisi vasta noin kolmekymppisenä kun tein testin) Nykyinen vaimoni on myös mensan jäsen ja oltu yhdessä jo kaksikymmentä vuotta. Helpottaa elämää kummasti kun molemmat ajattelevat samalla tavalla ja löytävät ratkaisut ongelmiin itsenäisesti tarvittaessa. Nykyään tälle on jo termikin, kommunikaatioväli. Ihmiset kommunikoivat parhaiten toisten ihmisten kanssa kun ÄÖ ero on maksimissaan +/- 15-20 heidän välillään.

Jos ero on tuon 15-20 pinnaa miehen eduksi niin kommunikointi voi hyvinkin onnistua "älykkäämmän" miehen kanssa. Mutta jos ero on luokkaa 50 pinnaa niin takaan että haasteita tulee. Onnea matkaan!

Teidän älykkyytenne on Mensa älykkyyttä joka mittaa tietynlaisia asioita. Teiltä kummaltakin puuttuu ilmeisesti tunneälykkyys kun tunnut käsittelevän asioita hieman erikoisella tavalla.  Tai ainakin sinulta tunneälykkyys puuttuu. Tulee mieleen kaksi autistia jotka ymmärtävät toisiaan.

Vierailija
10/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyn lisäksi tunneäly ja empatiakyky ratkaisevat lopulta. Persoonan piirteet. 

Kyllä. Sellaiset suoraviivaiset asiakeskeiset mensatyypit ovat rasittavia, varsinkin he ketkä älykkyyttään korostamalla korostavat. Kaikki ihmissuhteisiin liittyvät asiat ovat heille hepreaa ja osa on hyvinkin ylimielisiä.

Vierailija
11/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita onnellisia pariskuntia, joilla on selvästi eroa älykkyydessä. Esim. Appiukkoni on selvästi huomattavan älykäs ja anoppini ihan tavis. Ovat lähes ällöttävän rakastuneita yhä kahdeksankymppisinä.

Minusta tuntuu, että mieheni tulisi loppujen lopuksi paremmin toimeen itsensä vähemmän älykkääksi kokevan kanssa. Sellaisen, joka ihailisi miehen älyä, eikä jatkuvasti haastaisi häntä kuten minä teen.

Vierailija
12/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan kuvioälykkyys testi nyt ei kerro kokonaisuutta kenenkään älykkyydestä, se vain kertoo, että on taitava kuvioiden hahmottamisessa. Ei siinä selviä esim. sosiaaliset taidot tai muut käytännön taidot jne. Puhumattakaan syvemmistä persoonallisuuteen liittyvistä tekijöistä. Mutta jos molemmat ovat mensan jäseniä niin varmasti aivot jotenkin ovat samankaltaiset ja siten on helpompi ymmärtää toisiaan, mutta ehkä nykyisin on jo vähän vanhanaikaista sanoa, että mensa olisi se kaiken älykkyyden mitta. Mensan älykkyystestissä vaikuttaa myös se, että kuinka kauan pystyy keskittymään ratkaisemaan tehtäviä/kuvioita. Jos esim. keskityt vain alkuosaan, mutta et loppuosaa enää jaksa niin se ei kerro totuutta älykkyydestä. Mutta ihmisenä, joka itsekin opiskelen Yliopistossa niin en pystyisi välttämättä enää parisuhteeseen esim. automekaanikon kanssa ellei hän olisi jotenkin muuten laajasti perehtynyt ja ymmärtäisi Yliopisto tason juttuja. Koska jos ihminen puhuu aivan eri asioista mistä itse puhuu tai kiinostuu niin ei siinä tosiaan tule sitä soljuvaa hyvää kommunikointia. Onhan siinä aika iso ero jos toinen lukee tieteellisiä artikkeleita ja toinen seiskaa niin voi olla, että jutun aiheet ovat hyvinkin erilaisia. Jos toinen on kiinostunut julkkis juoruista mitä julkkikset teki viikonloppuna ja toinen haluaisi pohtia vähän vaikeampia Yliopisto tason juttuja niin ei siinä tule älykkäämmälle tarpeeksi stimulaatiota aivoille pitää yllä suhdetta ns. yksinkertaisempaan ihmiseen. Yksinkertaisempaakin ihmistä voi kohdella hyvin, mutta ei se riitä välttämättä pidemmän päälle pitämään suhdetta hyvänä ja laadukkaana ja sitten se ns. tyydytyksensä seiska lehti tasoisista jutuista saava voi alkaa tuntea riittämättömyyttä kun ei yllä samalle keskustelualueelle. Elintavat voivat olla myös hyvin erilaiset, koska tutkitusti mitä ylemmäs mennään niin sitä paremmin ihmiset voi ja sitä terveemmin elävät joten jo elämäntyylissäkin voi tulla vastaan haasteita. Siinä, mitä haluaa tehdä vapaa-ajalla, millaista ruokaa syödä ym. 

Vierailija
13/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö punasiirtymää tai fotoneja? Kyllä älykkäät naiset on seksikkäitä mutta niistä ei ole ainakaan ylitarjontaa.

Vierailija
14/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että aloitus on miehen tekemä. Tuollainen hieman erilainen tapa jälleen kerran vähätellä ja halveksia naisia.

Vierailija
15/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että aloitus on miehen tekemä. Tuollainen hieman erilainen tapa jälleen kerran vähätellä ja halveksia naisia.

ÄÖ ei kerro mitään sosiaalisista taidoista, niitä ei mensan testissä näe. Mutta jos mensan jäsen haluaa toisen mensan jäsenen kanssa olla vaikka ilman sosiaalisia taitojakin niin ei siinä mitään väärää ole. Kunhan ei kiusaa sitten niitä jotka ei kuulu Mensaan. Minusta ihan ymmärrettävää haluta olla samankaltaisen kanssa, vaikka ei se Mensan testi kaikkea älykkyyden osa-alueita paljastakkaan. 

Vierailija
16/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän älykkyytenne on Mensa älykkyyttä joka mittaa tietynlaisia asioita. Teiltä kummaltakin puuttuu ilmeisesti tunneälykkyys kun tunnut käsittelevän asioita hieman erikoisella tavalla.  Tai ainakin sinulta tunneälykkyys puuttuu. Tulee mieleen kaksi autistia jotka ymmärtävät toisiaan.

En kyllä löytänyt tekstistä mitään mikä kertoisi tunneälyn puutteesta.

-eri

Vierailija
17/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän pitää itseään liian älykkäänä kysymään täältä mitään. Paitsi jos tekeytyy naiseksi, josta on kiinnostunut ja jota älykkäämpi kuvittelee olevansa.

Vierailija
18/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mensan kuvioälykkyys testi nyt ei kerro kokonaisuutta kenenkään älykkyydestä, se vain kertoo, että on taitava kuvioiden hahmottamisessa. Ei siinä selviä esim. sosiaaliset taidot tai muut käytännön taidot jne. Puhumattakaan syvemmistä persoonallisuuteen liittyvistä tekijöistä. Mutta jos molemmat ovat mensan jäseniä niin varmasti aivot jotenkin ovat samankaltaiset ja siten on helpompi ymmärtää toisiaan, mutta ehkä nykyisin on jo vähän vanhanaikaista sanoa, että mensa olisi se kaiken älykkyyden mitta. Mensan älykkyystestissä vaikuttaa myös se, että kuinka kauan pystyy keskittymään ratkaisemaan tehtäviä/kuvioita. Jos esim. keskityt vain alkuosaan, mutta et loppuosaa enää jaksa niin se ei kerro totuutta älykkyydestä. Mutta ihmisenä, joka itsekin opiskelen Yliopistossa niin en pystyisi välttämättä enää parisuhteeseen esim. automekaanikon kanssa ellei hän olisi jotenkin muuten laajasti perehtynyt ja ymmärtäisi Yliopisto tason juttuja. Koska jos ihminen puhuu aivan eri asioista mistä itse puhuu tai kiinostuu niin ei siinä tosiaan tule sitä soljuvaa hyvää kommunikointia. Onhan siinä aika iso ero jos toinen lukee tieteellisiä artikkeleita ja toinen seiskaa niin voi olla, että jutun aiheet ovat hyvinkin erilaisia. Jos toinen on kiinostunut julkkis juoruista mitä julkkikset teki viikonloppuna ja toinen haluaisi pohtia vähän vaikeampia Yliopisto tason juttuja niin ei siinä tule älykkäämmälle tarpeeksi stimulaatiota aivoille pitää yllä suhdetta ns. yksinkertaisempaan ihmiseen. Yksinkertaisempaakin ihmistä voi kohdella hyvin, mutta ei se riitä välttämättä pidemmän päälle pitämään suhdetta hyvänä ja laadukkaana ja sitten se ns. tyydytyksensä seiska lehti tasoisista jutuista saava voi alkaa tuntea riittämättömyyttä kun ei yllä samalle keskustelualueelle. Elintavat voivat olla myös hyvin erilaiset, koska tutkitusti mitä ylemmäs mennään niin sitä paremmin ihmiset voi ja sitä terveemmin elävät joten jo elämäntyylissäkin voi tulla vastaan haasteita. Siinä, mitä haluaa tehdä vapaa-ajalla, millaista ruokaa syödä ym. 

Älykkyys ei ole sosiaalisia taitoja, käytännön taitoja tai luonteenpiirteitä, nämä ovat ihan eri ominaisuuksia. Tyhmäkin ihminen voi olla vaikka miten mukava ja älykäs voi olla vaikka millainen kakkipää. Itse ottaisin mieluummin mukavan ja hyväntahtoisen, vaikka hän ei kovin fiksu olisikaan. Yllä olevan viestin kirjoittaja ei tyylistä päätellen ole opiskellut edes peruskoulussa. 

Vierailija
19/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä löytänyt tekstistä mitään mikä kertoisi tunneälyn puutteesta.

-eri

Mikä mielestäsi tekstissä viittaa tunneälyyn? Olet ilmeisesti itse kuvatun kaltainen ja siksi osaat virittyä samalle tasolle.

Vierailija
20/26 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on myös sosiaalisia taitoja, puhutaan sosiaalisesta älykkyydestä, tunneälystä ym. Mensan testi ei ole ainoa tapa mitata älykkyyttä. Mensan klubilaiset joutuvat  nyt tippumaan takaisin maanpinnalle, koska täällä on muunkinlaista älykkyyttä kuin Mensa älykkyyttä. Toki ihminen voi olla Mensan jäsen ja myös Sosiaalisesti älykäs ja tunneälkäskin, mutta hän voi olla myös vaikka persoonallisuushäiriöinen tai häneltä voi puuttua se tunneäly. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi