Helsinkiläiset kertokaas
Missä kaupunginosassa asut ja missä stadin kaupunginosassa haluaisit asua?
Itse asun Malmilla, toiveena Käpylä
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika varakasta väkeä täällä aaveella kun kukaan ei asu huonommilla asuinalueilla.
Noh, itse tosiaan asun Maunulassa joka etenkin AVlla tuntuu joidenkin silmissä olevan Helsingin pahin ghetto :D näiden mielipiteiden huutajista toki huomaa, etteivät he todella tunne asuinaluetta ja kuvittelevat sen olevan samanlainen lähiö kuin se joskus 70-luvulla oli. Todellisuudessa täällä asuu lähinnä lapsiperheitä ja vanhuksia, luonto ja palvelut ovat lähellä, liikenneyhteydet mielettömän hyvät ja yhteishenki korkealla.
-47
Maunulako ghettoa? Olen aina elänyt uskossa että se on rauhallista ja luonnonläheistä seutua hyvillä palveluilla. Toisaalta junantuomien uuskantakaupunkilaisten mielikuva kaikesta sporakiskojen ulkopuolisesta Helsingistä taitaa olla ällöä ghettoa, josta on JOPA 20 minuutin bussimatka rautatieasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin Vuosaaresta... Viihdyn hyvin, mutta joskus tulee ikävä Vuosaareen, jossa kumminkin olen viettänyt lapsuuteni ja nuoruuteni.
Se, että joku landelta stadiin muuttanut jyväjemmari on kuullut, että Vuokissa asuu pari mamua, ei muuta sitä, että se on upea paikka.
Mäkin olen asunut vuosaaressa, siellä vanhalla puolella.
Kukaan ei oikein tajua vuosaarta, jos ei ole siellä asunut, se on omalla tavallaan mahtava paikka ja ihmiset on siellä omanlaisiaan.
Nykyään asun eirassa, perintöasunnossa, ja täälläkin viihdyn, meren takia.
Mutta olen kyllä kuullut vuosaaresta, että se olisi muuttunut viime vuosien aikana huonommaksi, eikä siellä olisi enää niin mukavaa tunnelmaa? Mutta aikoinaan se oli mahtava paikka asua.
Asun Viikissä, ja viihdyn täällä tosi hyvin. Kun opiskelut loppuu, niin haluaisin muuttaa esim. Kallioon, Alppilaan tai Sörnäisiin. Toisaalta myös esim. Meilahti ja Pikku-huopalahti on jotenkin tosi viihtyisän oloisia. Itä-Helsinkikin vois olla vaihtoehto, esim. Herttoniemi, Myllypuro tai Kontula.
Asun Kurkimäellä. Haluaisin asua Viikissä tai Latokartanossa.
Hakaniemi, eikä ole haluja muualle. Kaikki näppärästi parin min kävelyn päässä, merimaisema
Myllikässä asun nyt. Ihan kiva paikka, mutta kaipaan merta. Seuraavaksi niin lähelle merta, että tuoksun tuntee!
AAN kirjoitti:
Hassua miten kaupunginosan houkuttelevuus muuttuu elämäntilanteen mukaan. Aloitin junantuomana Töölöstä. Alakerrassa baari, videovuokraamo ja mäkkäri. Mitä se nuorimies muuta tarvii! Sitten menin rakastumaan. Piti päästä johonkin rauhalliseen ja romanttiseen kaupunginosaan. Käpylään siis! Mahtava miljöö ja koiralenkkejä kumpulan kallioilla! Olympiakylän kerrostalokaksio oli pieni mutta kotoisa. Leveissä ikkunasyvennyksissä mahtui vaikka ottamaan päikkärit. Lapsen syntymä sai toisiin ajatuksiin. Kämpässä ei ollut lainkaan eteistä missä pitää vaunuja, ei parveketta missä nukuttaa lasta. Vaunuvarasto taas oli ahdas ja väärässä päässä taloa. Muutettiin siis Viikkiin uuteen kerrostaloon jotka on suunniteltu lapsiperheille. Isot hissit ja vaunuvarastot. Eteisestä pääsee suoraan pesuhuoneeseen kuravaatteissa. Vaikka kaipaan välillä käpylän tunnelmaa, on Viikki nyt just passeli. Kohta sitä alkaa varmaan haikailemaan omakotitaloa ja sit taas alue vaihtuu...
Käpyläkö rauhallinen? Onhan se nättiä aluetta mutta kovin kaupunkimaista. Asuin siellä vuoden, ja koko ajan oli pinna kireellä.
Asun Munkkisaaressa ja ei tästä mihinkään huvita lähteä. Meri ja pieni ranta vieressä, keskustaan pääsee nopeasti, mutta silti riittävän rauhallista aluetta, palvelut ovat myös lisääntymässä, kun Hernesaareen rakennetaan.
Haaga <3 Kerran muutin pois, mutta tulin takaisin ja tää on koti. Keskuspuisto on tärkeä paikka mulle. En kaipaa keskustaan.
Asun Kumpulassa, haluan johonkin metsän keskelle, pois Helsingistä.
Asun Kumpulassa enkä äkkiseltään keksi parempaa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vallilassa asun ja viihdyn täällä.
Luin "vankilassa".
Asun Munkkiniemessä, viihdyn tosi hyvin! Mutta tää on niin kaukana työpaikasta ja julkisilla kestää ihan liian kauan päästä töihin :/ sen takia haaveissa on ostaa asunto Kulosaaresta tai Herttoniemen rannalta. Pitää vaan saada mies taivuteltua
Suutarilassa, viihdyn oikein hyvin ja huomattavasti mainettaan parempi alue. Jos voittaisin lotossa, muuttaisin Ruoholahteen.