Helsinkiläiset kertokaas
Missä kaupunginosassa asut ja missä stadin kaupunginosassa haluaisit asua?
Itse asun Malmilla, toiveena Käpylä
Kommentit (114)
Jätkäsaari. Tykkään tästä Saukonpaaden puolesta, ei tarvetta muualle. Välillä iskee ikävä Kallioon (ja nuoruutta ja baareja ;))
Töölökään ei haittaisi.
Olen kotoisin Vuosaaresta, nyt asun Käpylässä. Olen asunut elämäni aikana vaikka missä, Helsingin alueella myös Vallilassa, Uudessa Ruoholahdessa, viettänyt pitkiä aikoja Kalliossa ja Larussa.
Ruoholahdesta en pitänyt erityisemmin, Kalliokaan ei nyt hirveesti napannut.
Vallilan aikana tykästyin Kumpulan alueeseen ja siitä sitten edemmäs Käpylään. Viihdyn hyvin, mutta joskus tulee ikävä Vuosaareen, jossa kumminkin olen viettänyt lapsuuteni ja nuoruuteni.
Se, että joku landelta stadiin muuttanut jyväjemmari on kuullut, että Vuokissa asuu pari mamua, ei muuta sitä, että se on upea paikka.
Asutaan Taka-Töölössä ja just nyt en muuttaisi mihinkään. Koulu, päiväkoti, kaupat, terveyskeskus, apteekki ja suurin osa harrastuksista muutaman korttelin sisällä.
Lähipuistot, Töölönlahti, merenranta, Seurasaari, Uimastadikka, Keskuspuisto, Kisahalli jne ulkoilu- ja urheilumahdollisuudet ihan lähellä. Kirjastokin avataan taas kohta.
Jos ei jaksa laittaa ruokaa, voi miettiä hakeeko lähikortteleista pizzaa, pitoja, susheja, kiinalaista vai intialaista.
Jos olisi pakko muuttaa, niin Etu-Töölöön.
Juuri nyt asun ulkomailla mutta Helsingin koti sijaitsee Punavuoressa, viihdyn hyvin ja olen asunut siellä myös lapsuuteni. Haluaisin asua Kaartinkaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä- Pasila. Olen asunut täällä 11v. ensin yksiössä ja nyt 7kk kaksiossa (+iso parveke). Tykkään asua täällä, naapurit tulleeet hyvin tutuiksi ja helppo liikkua joka paikkaan. Teen töitä ympäri pk-seutua ja tästä on todella hyvät yhteydet jopa Espoon perukoille.
Tietenkin jos olisin rikas, haluaisin asua meren rannalla, silti edelleen Helsingissä:). Olen asunut myös Kalliossa, Vallilassa, Hermannissa ja Etelä-Haagassa. Kallio oli nuorempana kiva kun baarit oli lähellä. Nyt en enää jaksaisi sitä möykkää 24/7 (asuin mm. Hesarilla).
Itä-Pasila täälläkin ja pois en halua. Ihan loistava paikka, rauhallinen, palvelut löytyy ja minne tahansa pääsee helposti. Nyt jo 17 vuotta. Aiemmin asuin Etu-Töölössä ja Kaisaniemessä.
Huomenta naapuri :). Halusin vielä lisätä, että mä ainakin odotan tuon triplan valmistumista kuin kuuta nousevaa!
Vierailija kirjoitti:
Jätkäsaari. Tykkään tästä Saukonpaaden puolesta, ei tarvetta muualle. Välillä iskee ikävä Kallioon (ja nuoruutta ja baareja ;))
Töölökään ei haittaisi.
Saukonpaasi tosiaan on ainakin tällä hetkellä kivointa aluetta Jätkäsaaressa. Itse asun toisella laidalla saarta.
Yllättävän paljon meitä jätkäläisiä täällä AV:lla, vaikka Jätkäsaaressa ei vielä ole kovin paljon asukkaita. :D
Tosi kiva ketju (muutamaa hapannaamaa lukuunottamatta, mutta niitä nyt on aina).
Olen Hertsikasta kotoisin ja nyt asun Arabianrannassa, asuin myös pitkään Pihliksessä. Vantaanjoen ja Vanhankaupunginlahden rannat, Viikin metsät on tuttuja pienestä pitäen, joten olen ihan oikeassa paikassa.
Joku kirjoitti, että Skatta oli hänelle ihan valkoinen läikkä kartalla, sillä oli merkitystä vain satamana. Huvittelin kerran piirtämällä stadin kartan päälle oman stadini: koti, työpaikka, ystävien kodit, suosikkipaikat. Valtavasti alueita jäi ihan katveeseen. Pitäisi ehkä tehdä kartta "elämän osoitteista", missä kaikkialla on asunut? Mainittujen lisäksi olen asunut seuraavissa:
Puotila
Kannelmäki
Munkkiniemi
Hietalahti (onko se Kamppia, vai mitä?)
Kruna
Kaikki hyviä paikkoja (sitä Kannelmäkeä lukuunottamatta ...) :)
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku landelta stadiin muuttanut jyväjemmari on kuullut, että Vuokissa asuu pari mamua, ei muuta sitä, että se on upea paikka.
=D
Maunula. Täällä on hyvä asua, enkä edes haluaisi muualle. Jos kuitenkin pitäisi valita joku muu kaupunginosa, se olisi Pitäjänmäki tai Oulunkylä.
Asun Laajasalossa ja haluaisin asua Puniksessa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon lauttasaarelaisia 😃 mua jotenkin viehättää vanhemmat kerrostalot, joten siksi esim vanha Hertsika. Missä muualla Helsingissä on samantyylisiä, about 50-luvulla rakennettuja kerrostaloja?
Lauttasaari, Etelä-Haaga, Käpylä, Kumpula, Koskela esimerkiksi.
Hassua miten kaupunginosan houkuttelevuus muuttuu elämäntilanteen mukaan. Aloitin junantuomana Töölöstä. Alakerrassa baari, videovuokraamo ja mäkkäri. Mitä se nuorimies muuta tarvii! Sitten menin rakastumaan. Piti päästä johonkin rauhalliseen ja romanttiseen kaupunginosaan. Käpylään siis! Mahtava miljöö ja koiralenkkejä kumpulan kallioilla! Olympiakylän kerrostalokaksio oli pieni mutta kotoisa. Leveissä ikkunasyvennyksissä mahtui vaikka ottamaan päikkärit. Lapsen syntymä sai toisiin ajatuksiin. Kämpässä ei ollut lainkaan eteistä missä pitää vaunuja, ei parveketta missä nukuttaa lasta. Vaunuvarasto taas oli ahdas ja väärässä päässä taloa. Muutettiin siis Viikkiin uuteen kerrostaloon jotka on suunniteltu lapsiperheille. Isot hissit ja vaunuvarastot. Eteisestä pääsee suoraan pesuhuoneeseen kuravaatteissa. Vaikka kaipaan välillä käpylän tunnelmaa, on Viikki nyt just passeli. Kohta sitä alkaa varmaan haikailemaan omakotitaloa ja sit taas alue vaihtuu...
Vierailija kirjoitti:
Asun Vattuniemessä, mutta haluaisin mielummin asua Kruununhaassa tai Katajanokalla.
Lauttasaaressa siis. Tosin kyllä mielestäni Aurinkolahtikin on alue, eli ei pidä täsmentää Vuosaari... Helsinkiläiset kyllä tuntevat paikan.
Laajasalossa, tarkemmin sanottuna Jollaksessa. Pussinperäisyydestään huolimatta viihdyn tosi hyvin, täällä on paljon merenrantaa ja kaunista luontoa :) Jos pitäisi johonkin muuttaa, niin Halkolaiturin lähettyville tai Ullanlinnaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika varakasta väkeä täällä aaveella kun kukaan ei asu huonommilla asuinalueilla.
Noh, itse tosiaan asun Maunulassa joka etenkin AVlla tuntuu joidenkin silmissä olevan Helsingin pahin ghetto :D näiden mielipiteiden huutajista toki huomaa, etteivät he todella tunne asuinaluetta ja kuvittelevat sen olevan samanlainen lähiö kuin se joskus 70-luvulla oli. Todellisuudessa täällä asuu lähinnä lapsiperheitä ja vanhuksia, luonto ja palvelut ovat lähellä, liikenneyhteydet mielettömän hyvät ja yhteishenki korkealla.
-47
Täällä kamppi ja Bulevardi, 0/ kaikille :) ! Sisäpihan rauhassa. Tykkään, enkä muuttaisi muualle.Kävellen pääsee aika moneen paikkaan ja sporalla duuniin.
Asun etu-töölössä ja haluan muuttaa pois helsingistä.
Asun Roihuvuoressa ja täällä haluankin asua. Merenrantaa, luontoa, ihania ihmisiä. Ikkunasta on merinäköala (talvella) :)
Asun Länsi-Pakilassa ja olen tähän enemmän kuin tyytyväinen.