Helsinkiläiset kertokaas
Missä kaupunginosassa asut ja missä stadin kaupunginosassa haluaisit asua?
Itse asun Malmilla, toiveena Käpylä
Kommentit (114)
Muutettiin vähän aikaa sitten Hakuninmaalle, olen tykännyt tosi paljon. Pientaloaluetta, metsä ihan vieressä, mutta kaupunkiin pääsee tosi nopeasti bussilla. Eli tänne jäisin.
Lauttasaaressa asutaan ja tästä tykkään. Mieluiten kyllä asuisin jossain muualla kuin Helsingissä, mutta niin kauan kuin täällä on oltava, Laru paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Larussa asun, toiveena olisi vähän lähemmäs keskustaa eli Gräsa tai Byysa.
Mitä ovat Gräsa ja Byysa?
Tajuan Ruoholahden mutta mikä hemmetin Byysa?
Olisko Byysa Jätkäsaari eli Busholmen, itse kyllä kirjoittaisin Bysa.
Kalliossa asun ja ihan hyvä näin.
Asun Vallilassa ja viihdyn. Jos olisi pakko muuttaa, niin vanha Herttonemi voisi olla kiva. Ja itse asiassa myös Merihaka. Monet vihaa niitä betonitaloja, mutta kämpät ovat tilavia, parvekkeet isoja ja merinäköalat upeat. Ja sijainti loistava.
Uudet merenranta-alueet kuten Jätkäsaari ja Kalasatama kiehtoo, mutta siellä taitaa joutua asumaan vielä vuosia rakennustyömaan keskellä?
Lauttasaaressa asun ja täällä viihdyn.
Lauttasaaressa enkä muualle halua. :)
Vierailija kirjoitti:
Olisko Byysa Jätkäsaari eli Busholmen, itse kyllä kirjoittaisin Bysa.
Joo, byysalla (byysilla) eri merkitys ;-)
Asun Viikissä, haluaisin asua Arabianrannassa (mutta vain merinäköalalla), Kumpulassa tai Käpylässä (mutta vain omakotitalossa).
Laru, tää on ihan jees, mutta ihan ykkönen olis Töölö.
Olen asunut myös Kalliossa, Herttoniemessä ja Käpylässä. Ei niissäkään mitään vikaa.
Jätkäsaaressa. Tästä tulee varmaan upea mesta, mutta mua houkuttaisi vähän erilainen arkkitehtuuri ja tunnelma. Kallio, Vallila, kenties Käpylä. Mutta mikäs täällä Jätkässä ollessa, ei kiirettä pois :)
Asun Herttoniemessä. Tänne olisi kiva jäädä, tarvitaan vaan isompi. Hyvät palvelut ja metro. Vallila oli tosi kiva myös, mutta kantakaupunki on vähän nähty jo.
Vierailija kirjoitti:
Jätkäsaaressa. Tästä tulee varmaan upea mesta, mutta mua houkuttaisi vähän erilainen arkkitehtuuri ja tunnelma. Kallio, Vallila, kenties Käpylä. Mutta mikäs täällä Jätkässä ollessa, ei kiirettä pois :)
Asuin ennen Jätkäsaaressa ja tekisi mieli palata, Vaan aika hulppeita ovat neliöhinnat esim. Saukonpaadessa.
Asun Hermannissa uudehkolla asuinalueella, tämä on ihan mukava paikka, en kaipaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Laru, tää on ihan jees, mutta ihan ykkönen olis Töölö.
Olen asunut myös Kalliossa, Herttoniemessä ja Käpylässä. Ei niissäkään mitään vikaa.
Sinänsä hullua sanoa tällä tavoin alueita, koska niissä on NIIN erilaisia kulmia. Kalliossa on kyllä sellaisia paikkoja, että en kuuna kullan valkeana haluaisi asua. Vaikka jossain Kurvin kohdalla Hämeentien ekassa kerroksessa.
Mutta Torkkelinmäellä asuisin oikein mieluusti.
Torpparinmäki ja täällä haluankin asua. Tällä ns. "paremmalla" puolella jossa vain omakotitaloja. Olisi hirveä asua siellä luhtitalojen ja rivarien keskellä hyi.