Helsinkiläiset kertokaas
Missä kaupunginosassa asut ja missä stadin kaupunginosassa haluaisit asua?
Itse asun Malmilla, toiveena Käpylä
Kommentit (114)
Vastaan aivan rehellisesti että asun Myllypurossa, muuten paikka on ihana mutta kaipaan johonkin meren äärelle, Skattalle tai Laruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika varakasta väkeä täällä aaveella kun kukaan ei asu huonommilla asuinalueilla.
Tai ne vastaavat, jotka pitävät asuinalueestaan.
Totta tämäkin. Itä- helsinkiläiset ei ehkä halua vastata kun tulee paskaryöppy, ja yleensä nuo ryöpyt tulee muilta kuin helsinkiläisiltä:).
Mielenkiintoista kuitenkin nähdä että meitä on täällä av-palstalla aika paljon, helsinkiläisiä siis:).
Asun Konalassa. Haluaisin Etelä-Haagaan, Pikkuhuopalahteen tai Länsi-Pasilaan.
Asun Vattuniemessä, mutta haluaisin mielummin asua Kruununhaassa tai Katajanokalla.
Vierailija kirjoitti:
Itä- Pasila. Olen asunut täällä 11v. ensin yksiössä ja nyt 7kk kaksiossa (+iso parveke). Tykkään asua täällä, naapurit tulleeet hyvin tutuiksi ja helppo liikkua joka paikkaan. Teen töitä ympäri pk-seutua ja tästä on todella hyvät yhteydet jopa Espoon perukoille.
Tietenkin jos olisin rikas, haluaisin asua meren rannalla, silti edelleen Helsingissä:). Olen asunut myös Kalliossa, Vallilassa, Hermannissa ja Etelä-Haagassa. Kallio oli nuorempana kiva kun baarit oli lähellä. Nyt en enää jaksaisi sitä möykkää 24/7 (asuin mm. Hesarilla).
Itä-Pasila täälläkin ja pois en halua. Ihan loistava paikka, rauhallinen, palvelut löytyy ja minne tahansa pääsee helposti. Nyt jo 17 vuotta. Aiemmin asuin Etu-Töölössä ja Kaisaniemessä.
Asun Sörnäisissä Lintulahden korttelissa enkä haluaisi minnekään muualle. Jos pitäisi muuttaa jonnekin, niin mieluiten Kruununhakaan.
Asun Munkkiniemessä, aion muuttaa Espooseen. Olen saanut tarpeekseni tämän kaupungin politikoista.
Puotinharjussa asutaan. Jos olis rahaa niin merenrantatontti Lauttasaaresta. Kun ei oo rahaa niin haaveina olis seuraavaksi Vantaan Pähkinärinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika varakasta väkeä täällä aaveella kun kukaan ei asu huonommilla asuinalueilla.
Tai ne vastaavat, jotka pitävät asuinalueestaan.
Totta tämäkin. Itä- helsinkiläiset ei ehkä halua vastata kun tulee paskaryöppy, ja yleensä nuo ryöpyt tulee muilta kuin helsinkiläisiltä:).
Mielenkiintoista kuitenkin nähdä että meitä on täällä av-palstalla aika paljon, helsinkiläisiä siis:).
Minä en kai saisi vastata kun olen espoolainen, mutta olen aina saanut niskaan tosi paljon paskaa kertoessani, että asuisin mieluummin Vuosaaressa. Sitä ei haluta uskoa. No miksi sitten en asu siellä? Koska sieltä olisi liian pitkä työmatka.
Minä olen tuleva helsinkiläinen, uusi asunto Kalasatamasta varattu ja muutto espoolaisesta erillistalosta kerrostaloon vähän hirvittää. Sopeutuuko sitä pitkän pientalossa asumisen jälkeen taas kerrostaloelämään?
Olen toki asunut Helsingissä ennenkin; nuorena Siltasaaressa, sitten Kontulassa ja myöhemmin Mechelinin varrella.
Asun Kumpulassa, enkä kyllä muualle kaipaa. Jos pakko olisi muualle muuttaa, niin valinta olisi Toukola. Molemmat alueet ovat erittäin viihtyisiä puutaloidyllejä.
Mä asun Vuosaaressa, ja viihdyn täällä tosi hyvin. Ihan oikeasti :)
Mutta jos jokin muu kaupunginosa pitäisi valita, niin ehkä Marjaniemi. Siellä ne omakotitalot merenrantatonteilla on upeita!
Arabianrannassa asun ja viihdyn, ei aikeita muuttaa. Jos pitäisi valita joku muu paikka, niin tämän ja keskustan välille se asettuis. Olen kerrostaloihminen ja haluan elämän olevan ennen kaikkea helppoa, hyvät palvelut, hyvät yhteydet.
Asun Tapanilassa ja tykkään tosi paljon. Toukolaan voisin muuttaa... tai jonnekin Kulosaareen! Kantakaupungissa asuin pitkään, mutta keskustan läheisyys ei enää innosta.
Plääh kirjoitti:
Asun Munkkiniemessä, aion muuttaa Espooseen. Olen saanut tarpeekseni tämän kaupungin politikoista.
Politikko XD
Asun (Länsi-)Herttoniemessä ja viihdyn tosi hyvin. Metro ja kaikki palvelut ihan lähellä, nopea yhteys keskustaan, lenkkeilyalue ym. Olen asunut paljon muuallakin mm. Sörnäisissä, jossa myös viihdyin oikein hyvin. Voisin mielelläni asua myös Itä-Pasilassa (ruman kaunis, hyvät kulkuyhteydet) tai Krunassa (kaunis ja tunnelmallinen).
Asun Aurinkolahdessa ja perheelle ja luontoa rakastavalle tämä on upea paikka. Sitten kun lapset ovat isoja eikä tarvita enää niin paljon neliöitä, muutetaan Töölöön. Siellä asuttiin joskus aiemminkin.
Punavuoressa asun ja tykkään asua täällä. Jos olis "rajaton" budjetti asunnon ostamisen suhteen, niin muuttaisin tohon naapuriin, eli Eiraan tai sit Ullalinnaan merenrannalle. :)
Vierailija kirjoitti:
Asun Aurinkolahdessa ja perheelle ja luontoa rakastavalle tämä on upea paikka. Sitten kun lapset ovat isoja eikä tarvita enää niin paljon neliöitä, muutetaan Töölöön. Siellä asuttiin joskus aiemminkin.
Aurinkolahti ei tosin ole kaupunginosa, vaan osa Vuosaarta. Eli asut siis Vuosaaressa.
Kuulostaahan tuo tosin hienommalta :)
Asuin Larussa jo lapsena (välillä muualla), ja silloin aina nauratti tuo Nahkahousuntie. Naurattaa vieläkin :-)
Hauskaa tosiaan larulaisten määrä tässä ketjussa.