Minkä ikäinen on liian "vanha" virpomaan?
Pyörittelisitkö silmiäsi, jos esiteinit tulisivat muutamalla köyhällä rusetilla koristellun risun kanssa vaatimaan suklaata?
Kommentit (71)
7-12-vuotiaat käy virpomassa. Sitä pienemmät vanhemman kanssa tai esim mummolleen. 12-vuotias voi olla jo pitkä, mutta on edelleen lapsi. Yleensä virpomishalu loppuu viimeistään yläasteelle päästyä.
Alakouluikäinen. Ja nimenomaan se, että tullaan ovelle ilman vanhempia. Ärsyttää se, että 2-vuotias seisoo ovella äidin kanssa. Annetaan äidin tekemä vitsa ja äiti lausuu lorun. Ei näin. Tutuille tottakai eri asia.
Mun 12v meni kaverin kanssa ja molempien pikkusiskot oli mukana. Mun mielestä vielä ihan ok. Tiedostavat itsekin, että tämä on viimeinen vuosi. Ensi vuonna ovat jo seiskalla.
Virpojat olivat saman pituisia kukn virvottava, ei oikein enää sovi, että teinit käyvät virpomassa.
Vierailija kirjoitti:
Esiteinihän tarkoittaa alla teini-ikäistä. Sitähän ikäluokkaa ne virpojat just on. Harvemmin näkee alle kouluikäisiä, paitsi isosisarusten kanssa. Eihän se ihan pikkulasten juttu ole, paitsi tietysti jos käydään ihan vain isovanhemmilla, kummeilla tms. Olishan se nyt koomista jos joku tuntematon 2-3v tulisi ovelle vanhemman taluttamana.
Ai, meillä kävi vanhempiensa kanssa 5,5v ja 2,5v. Olivat söpöjä kuin mitkäkin ja kovasti ujostutti virpoa. Siinä samalla tutustuttiin uusiin kyläläisiin. Kivaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa lasten itse päättää. Ei saa pakottaa, mutta ei myöskään väittää liian vanhaksi kuten tässä moni vanhempi kertoi. Antakaa lasten olla lapsia iästä huolimatta!
Olipa typerästi sanottu. Juuri se ikä määrittää sen onko lapsi vai teini. Ei teini voi enää käyttäytä kuin pikkulapsi.
Nykyaikana autoileva 20v aikuinen on kuin mopopoika.
Purskahtaisin nauramaan, jos siellä oven takana olisi sulkakoristellun pajunoksan kanssa ja huivi päässä joku jonne45. Kuuntelisin esityksen naurua pidätellen ja antaisin jonnen vasuun vähän karkkeja.
Itse lopetin virpomisen 50 vee. täytettyäni.
Perinteisesti tämä virpomishomma taitaa olla alakouluikäisten ja sitä nuorempien perinne.
Jos on huolellisesti tehdyt vitsat ja pukeuduttu, mulle käy minkäikäinen vaan.
Antakaa lasten itse päättää. Ei saa pakottaa, mutta ei myöskään väittää liian vanhaksi kuten tässä moni vanhempi kertoi. Antakaa lasten olla lapsia iästä huolimatta!