Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen on liian "vanha" virpomaan?

Vierailija
18.03.2016 |

Pyörittelisitkö silmiäsi, jos esiteinit tulisivat muutamalla köyhällä rusetilla koristellun risun kanssa vaatimaan suklaata?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se nyt mikään ihan pienten juttu ole. Vai viekö vanhemmat niitä virpomaan :D Täällä mennään sitten kun muutenkin saa yksikseen kulkea, eli yleensä ekaluokkalaisena aloitetaan, jotkut jo eskarilaisina. Koulussa yleensä askartelevat vitsoja 1.-4.-luokalla. 

Todellakin vanhemmat vie pienet lapset virpomaan. Ei nyt tietenkään muuta kuin tuttuihin taloihin. Näin ainakin täällä maalla.

Vierailija
22/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 12v menee, yläasteella tuskin enää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttäret lopetti 9-10 v aikanaan, asutaan Helsingissä.

Vierailija
24/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi naapurin jantteri mopolla virpomassa. Virpoi katkaisemallaan aurausviitalla ( mitkä täällä maalla siis tehty pajassa). Ei kelvannut suklaamuna, olisi halunnut 2e, muttei ollut antaa. Että tämmöinen tapaus.....

PAJUSTA ei pajassa... He he

Se oranssi aurausviitta olisi ollut kova sana. Siinä on heijastinraitakin.

Vierailija
25/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörittelisitkö silmiäsi, jos esiteinit tulisivat muutamalla köyhällä rusetilla koristellun risun kanssa vaatimaan suklaata?

No onhan se hiukan koomista, kun sellainen 180-senttinen pojanrötkäle, jolla on jo muutama haiven ylähuulessa, seisoo ovella ja rätkii risulla koiville samalla kun hokee virvonvarvontuoreeksterveeks

Meillä omat ja naapurin teinit hoitivat asian niin että tarjoutuivat "jalomielisesti" huolehtimaan pikkuisista ja jopa kuljettamaan näitä pyörällä ympäri asuinaluetta, kun pikkuiset virpovat. Ryhmän tytöt jopa yhtä "jalomielisesti" auttoivat pieniä naamioitumaan ja piirsivät herttaisia kuvioita näiden kasvoihin.

No, oishan se pitänyt tajuta että ketunhäntä niillä oli kainalossa: raahasivat pieniä koko päivän pitkinpoikin ovelta ovelle, vaanivat itse kulman takana odottamassa ja verottivat raskaalla kädellä pienten virpomissaalista. Naapurin 5-v kyllästyi ja meni kotiinsa valittamaan teinien perivän veroa ja siellä vanhemmat olivat ihmetelleet, että mitä veroa. 5-v oli kirkkain silmin selittänyt, että Suomessa kaikkien pitää maksaa tuloveroa ja mekin joudutaan maksamaan näistä karkeista veroa. Että semmoinen verokarhu meillä.

Vierailija
26/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset saa kaydä niin kauan, kun kunnolla suostuvat "noidiksi" pukeutumaan ja tekemään virpomavitsoja. Tänä vuonna 8- ja 10v aikoivat viel lähteä virpomaan.

Okt alueella asutaan ja vain tuttuihin lapsiperheisiin on lupa mennä, 5-8taloutta siis kiertävät.

Vierailija
27/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset saa kaydä niin kauan, kun kunnolla suostuvat "noidiksi" pukeutumaan ja tekemään virpomavitsoja. Tänä vuonna 8- ja 10v aikoivat viel lähteä virpomaan.

Okt alueella asutaan ja vain tuttuihin lapsiperheisiin on lupa mennä, 5-8taloutta siis kiertävät.

Voi kun kaikki muutkin toimisivat noin! Saan harmaita hiuksia jo nyt, kun ajattelenkin ensi sunnuntaina. Haluamme nukkua sunnuntaiaamuna pitkään, mutta taas herätään ovikellon rimputukseen nippa nappa yhdeksältä. Omakotialueella asutaan ja tuntemattomia virpojia riittää jonoksi asti koko päivän. Ja minä teen töitä kotona.

Vierailija
28/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on oikea virpominen ja virpojat sukulaisia tai muuten hyvin läheisiä, niin kyllä varhaisteinitkin voivat tulla toivottamaan siunausta ja hyvää vointia läheisilleen. Mutta ilman kasvomaalauksia ja naamiaisvaatteita. Ne eivät kuulu oikeaan ortodoksiseen virpomisperinteeseen.

Vierailija
29/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siinä 50 vuotta?

No no, eipä nyt vähätellä viiskymppisten potenssia.

Vierailija
30/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun kaikki muutkin toimisivat noin! Saan harmaita hiuksia jo nyt, kun ajattelenkin ensi sunnuntaina. Haluamme nukkua sunnuntaiaamuna pitkään, mutta taas herätään ovikellon rimputukseen nippa nappa yhdeksältä. Omakotialueella asutaan ja tuntemattomia virpojia riittää jonoksi asti koko päivän. Ja minä teen töitä kotona.

Meillä ei ole käyny 15 vuoteen yhden yhtä vierasta virpojaa :( Oon asunut lähiössä Vantaalla, Helsingin keskustassa, maalla ja nyt pienessä kaupungissa Itä-Suomessa. Miehen siskon lapset on käyneet ja kerran kaverin lapsi. Olisi ihanaa, jos lapset kävisi, saisin antaa karkkeja ja vastaanottaa kauniita vitsoja. Mutta ei...

Vierailija
31/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt täällä meilläpäin noin 35-40v noitiakin. Tosin olivat pienten lasten seurana mutta pukeutuneet kuitenkin. Yksi oli jopa mies.

Vierailija
32/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole käyny 15 vuoteen yhden yhtä vierasta virpojaa :( Oon asunut lähiössä Vantaalla, Helsingin keskustassa, maalla ja nyt pienessä kaupungissa Itä-Suomessa. Miehen siskon lapset on käyneet ja kerran kaverin lapsi. Olisi ihanaa, jos lapset kävisi, saisin antaa karkkeja ja vastaanottaa kauniita vitsoja. Mutta ei...

Monet eivät enää uskalla päästää lapsia virpomaan vieraisiin taloihin. Pelätään että ihmiset häiriintyvät siitä, tai että siellä oven takana on joku sekopää lapsia säikyttelemässä. 

Olen asunut erittäin lapsivaltaisella alueella, jolla melkein kaikki lapset virpojaiässä. Palmusunnuntait olivat todella hauskoja, lapsia kävi ovella jatkuvasti, kaikkialla oli pieniä noitia ja supersankareita riehakkaissa tunnelmissa ja joka talossa lapset otettiin lämpimästi vastaan. Omat lapseni olivat riemuissaan tästä  karnevaalimeiningistä,  monilla oli toinen vanhemmista mukana ja siinä samalla poristiin vanhempienkin kanssa muutama sana kun nähtiin.

Kun muutin sitten eri kaupunkiin kerrostaloon, niin meininki oli ihan erilainen. Naapurit olivat jo valmiiksi ahdistuneita ja ärtyneitä jo pelkästä ajatuksesta, että virpojia ylipäänsä on tulossa, enkä uskaltanut viedä lapsia virpomaan yhdenkään oven taakse, etteivät muutenkin kireähermoiset naapurit olisi pimahtaneet. Meilläkään ei kukaan käynyt. Oli ankea sunnuntai.

Vierailija
33/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12 v poika menee pikkusiskonsa kanssa, koska sisko 7 v ei uskalla mennä yksin.

Olemme käyneet monta vuotta kolmisin, ensiksi haemme vitsat metsästä, sitten koristelemme ja yhtenä vuotena oli niin paljon lunta, olin aina lähistöllä.

Aina piti kysyä saammeko virpoa ja kauniisti piti kiittää tuli mitä tahansa.

Näillä mentiin myös viime vuonna, saa nähdä otetaanko äiti vielä mukaan.

Rahaa ja munia ja muuta syötävää tulee aivan järkyttävästi, mutta meillä myös on panostettu pukeutumiseen, oksiin ja loruihin.

Isoveli lähtee mukaan mielellään, mutta uskon että kirkkain syy on raha. Sisko on tietty tosi kiitollinen

Vierailija
34/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 12-vuotias kokee olevansa jo liian vanha, viime vuonna kävi vielä virpomassa. Olen hänen kanssaan samaa mieltä, paitsi jos kulkee selkeästi pienempien lasten mukana apuna (joka on mun mielestä jotenkin kivempaa, kuin ihan pienet vanhempien kanssa).

Vierailija
35/71 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on oikea virpominen ja virpojat sukulaisia tai muuten hyvin läheisiä, niin kyllä varhaisteinitkin voivat tulla toivottamaan siunausta ja hyvää vointia läheisilleen. Mutta ilman kasvomaalauksia ja naamiaisvaatteita. Ne eivät kuulu oikeaan ortodoksiseen virpomisperinteeseen.

Voivat toki, mutta joku suklaamunien kerjääminen teiniltä vaikuttaa jo koomiselta.

Vierailija
36/71 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluun virpomaan ja oon 14 v tänä vuonna 15.. En toivoisi vielä olevani liian vanha tälle. Ja en päässyt koronatilanteen vuoksi 5- 6-luokalla virpomaan. Toivottavasti aikuiset eivät pyöräyttele silmiään kun kävelen hassussa asussa joka puolta kylää. Enkä kerjää karkkia/suklaata, vaan haluan jakaa iloista mieltä toisille ja siskolleni, joka on 8v.

Vierailija
37/71 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kaverin kanssa viimeisen kerran virpomassa oliko se 5 vai 6 luokalla.

Yks oven avaaja vihasen ilosesti mainitsi, että eikö olla jo liian vanhoja. 😂 Ei ottanut huumorillakaan.

Olin aikaisin kehittyvä ym joten olin jo tuossa iässä saman pituinen jne kun nyt 32 vuotiaana. Sen jälkeen ei olla enää käyty. 😊

Ei se niin vakavaa mun mielestä ole.

Vierailija
38/71 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siinä 50 vuotta?

No no, eipä nyt vähätellä viiskymppisten potenssia.

Ja niiden sinisten pillereiden avulla näin seiskakymppinenkin virpoo vielä kummasti. Ei vaan tuo puoliso ole niin halukas enää.

Vierailija
39/71 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkinhimoista kerjäämistä en suvaitse, aito ja hyväsydäminen tuoreuden ja terveyden toivotus on ok.

9-10 vuotiaaks max voi virpoa. Ja kunnon kauniit vitsat pitää olla, ei mikään nopeesti kyhätty kalju risu.

Vierailija
40/71 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsukaiseni haluaisi mennä virpomaan 12 vuotiaana kaverin kanssa onko liian vanha ja miksi hän pukeutuisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi