Tuleeko ulosottomiehet oven taakse mitään ilmoittamatta ? Pelkään että ne on justiinsa mun oven takana
Mulla on ulosottovelkaa ja kuulin kun alaoven summeri soi minun ovelleni mutten koskaan avaa ovea tuntemattomille mutta joku muu avasi heille oven ja kuulin kun kaksi miestä oveni takana vissiin ihmetteli oveni turvalukkoa kun ei heillä ollut siihen jotain toista avainta niin toinen heistä lähti jonnekin toimistolle?
En avannut siinä ovea kun olin niin kauhusta jäykkänö ja nyt pelkään että tänne tulee jotain tyyppejä, en ole siivonnut en mitään, mitä he täällä tekisivät edes? Mua pelottaa niin sairaasti
Kommentit (127)
Kyllä tulevat.
Ulosottomies tulee nimenomaan varoittamatta, jollet ole postissa tulleesta kehoituksesta huolimatta ottanut yhteyttä ulosottomiehen toimistoon.
Kirje siis tulee ensin, mutta jollet vastaa, niin tulevat paikan päälle.
Myös haastemies tulee suoraan ovelle. Eli jos velkojasi on haastanut sinut oikeuteen, niin tieto oikeudenkäynnistä tuodaan sinulle haastemiehen välityksellä ja joudut allekirjoittamaan, että olet saanut haasteen tiedoksi.
Suoraan ulosottokelpoisiahan ovat vain tietyt velat, kuten verovelat tai julkisoikeudelliset maksut, esim. päivähoitomaksut. Muista veloista velkoja joutuu haastamaan sinut oikeuteen saadakseen oikeudelta velkoomustuomion, jonka jälkeen velka vasta voidaan ulosmitata.
Jollet ole saanut ulosottomieheltä kehoitusta ottaa yhteyttä ja jättänyt tätä huomiotta, niin kyseessä on todennäköisesti haastemies, joka yrittää toimittaa sinulle haastetta, koska joku velkojistasi on haastanut sinut oikeuteen maksamattomista veloistasi.
Esimerkiksi huoltomiehet tulossa ilmaamaan pattereita tai jotain.
Avaimiahan ei muilla huoneiston omistajan lisäks olekaan, niin että ei avaimilla tulijoiksi kovin monia mahdollisuuksia ole.
Asia olisi selvinnyt kerralla, jos olisit toiminut kuin normaali ihminen, eli avannut oven ja kysynyt mitä asiaa.
Ei ulosottomies sieltä avaimilla tule hakemaan vanhoja romujasi riesakseen, ellei sinulla siellä ole jotain tiedossa olevia rahakätköjä tai muuta erityistä arvotavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulevat.
Ulosottomies tulee nimenomaan varoittamatta, jollet ole postissa tulleesta kehoituksesta huolimatta ottanut yhteyttä ulosottomiehen toimistoon.
Kirje siis tulee ensin, mutta jollet vastaa, niin tulevat paikan päälle.
Myös haastemies tulee suoraan ovelle. Eli jos velkojasi on haastanut sinut oikeuteen, niin tieto oikeudenkäynnistä tuodaan sinulle haastemiehen välityksellä ja joudut allekirjoittamaan, että olet saanut haasteen tiedoksi.
Suoraan ulosottokelpoisiahan ovat vain tietyt velat, kuten verovelat tai julkisoikeudelliset maksut, esim. päivähoitomaksut. Muista veloista velkoja joutuu haastamaan sinut oikeuteen saadakseen oikeudelta velkoomustuomion, jonka jälkeen velka vasta voidaan ulosmitata.
Jollet ole saanut ulosottomieheltä kehoitusta ottaa yhteyttä ja jättänyt tätä huomiotta, niin kyseessä on todennäköisesti haastemies, joka yrittää toimittaa sinulle haastetta, koska joku velkojistasi on haastanut sinut oikeuteen maksamattomista veloistasi.
Vähän korjaan sinun viestiä. Haastemies ei välttis tule suoraan ovelle, vaan voi lähettää kirjeen, jossa pyydetään hakemaan haaste tiettyyn päivämärään mennessä. Nämä on tapauskohtaisia.
Haastemies on mahdollinen, mutta ei kai hän nyt avaimilla sisälle tule? En ainakaan ole koskaan kuullut tällaisesta. Minulle haastemies soitti ja kysyi vain missä olen, että hänellä olisi haaste minulle. Asuin n.50-60km:n päässä oikeustalosta joten siksi soitti ensin. Satuin olemaan asioilla, joten sovittiin tapaaminen yhden huoltsikan pihaan ja siitä kävin hakemassa haasteen ja allekirjoitin sen. Yleensä haastemiehetkin on ihan mukavia mutta en tosiaan usko, että avaimilla sisään yrittäisivät
Tätäkään asiaa ei tarvisi täällä arvuutella jos ap vain olisi avannut oven :D
Ap, soita isännöitsijälle jos rappukäytävässä ei ole lappua mistään huoltotöistä/tarkastuksista. Voihan olla, että joku on saanut avaimet asuntoosi jollakin ihmeen keinolla, eikä hän edes tiedä asiasta. Katkera ex tmv.
Mitähän se ap. pelkää ulosottomiesten tekevän, vaikka olisivatkin siellä oven takana? Vievän kaikki tavarat asunnosta ja vaatteet päältä niin että ei jää kuin mainoslehti häpeiltävien paikkojen peitoksi? Ja pieksevän vielä ennen lähtöään?
Toivottavasti on nyt soittelemassa eri virastoihin tai tutkimassa juttua, niin ei tarvitse yöuniaan menettää tuolle. Kun nyt on viime aikoina ollut niitä hämäriä tyyppejäkin liikkeellä
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se ap. pelkää ulosottomiesten tekevän, vaikka olisivatkin siellä oven takana? Vievän kaikki tavarat asunnosta ja vaatteet päältä niin että ei jää kuin mainoslehti häpeiltävien paikkojen peitoksi? Ja pieksevän vielä ennen lähtöään?
Vierailija kirjoitti:
Haastemies on mahdollinen, mutta ei kai hän nyt avaimilla sisälle tule? En ainakaan ole koskaan kuullut tällaisesta. Minulle haastemies soitti ja kysyi vain missä olen, että hänellä olisi haaste minulle. Asuin n.50-60km:n päässä oikeustalosta joten siksi soitti ensin. Satuin olemaan asioilla, joten sovittiin tapaaminen yhden huoltsikan pihaan ja siitä kävin hakemassa haasteen ja allekirjoitin sen. Yleensä haastemiehetkin on ihan mukavia mutta en tosiaan usko, että avaimilla sisään yrittäisivät
Sinähän vastasit haastemiehen puheluun. Mutta jos kirjeisiin/puheluihin ei reagoi, todellakin haastemies tulee oven taakse, ja myös ovesta läpi, huoltomiehen tai poliisin avustuksella.
En ole maksanut mitään kolmeen kuukauteen , en : vuokraa, sähkölaskua, vakuutusmaksuja , osamaksuja , en siis mitään , olen paskaperse minun kaltaisia on suomessa noin 400 000 kpl ja lisää tulee
Antaa mennä kun on alamäki , mitä väliä
Ei mua ainankaan ole poliisi koskaan tullu hakemaan,vaik oon jättäny menemättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän vastasit haastemiehen puheluun. Mutta jos kirjeisiin/puheluihin ei reagoi, todellakin haastemies tulee oven taakse, ja myös ovesta läpi, huoltomiehen tai poliisin avustuksella.
Totta muuten, unohdin että ap ei ole vastannut puhelin soittoihinkaan
Tee työtä jolla on tarkoitus- ammattina ulosottomies
Vierailija kirjoitti:
Oikeesir mulla on niin paha olo en voi olla itkemättä, en tiedä lähtikö ne mut kuulin ku se toinen tuli takas ja sano et ei löytyny sellasta avainta. Oon vielä niin nuori ja kaikki mt-ongelmat ja tällaset ongelmat mä en jaksa enää hädintuskin koskaan lähen ovesta ulos tuntuu et tääl neljän seinän sisällä olis turvallisinta olla mut nyt tuntuu et sekin rikotaan iham varmaan syystä. Viedäänkö multa kaikki
Eiku pyörii ne tos vielki mun oven takana ja puhuu et täytyy nyt jotenkin junailla tää
Ei luoja oikeesti :((4
Pitäisköhän sun olla jossain hoitolaitoksessa. Esim, suljetulla osastolla. Kun elämä on tuommoista. Muussa tapaksessa lopeta nillittäminen täällä ja hanki munat.
Ihmisongelmajäte kirjoitti:
En ole maksanut mitään kolmeen kuukauteen , en : vuokraa, sähkölaskua, vakuutusmaksuja , osamaksuja , en siis mitään , olen paskaperse minun kaltaisia on suomessa noin 400 000 kpl ja lisää tulee
Antaa mennä kun on alamäki , mitä väliä
Asiat saa järjestymään kyllä, ei pidä alkaa halveeraamaan itseään.
Ajan kanssa hommat saa johonkin kuosiin.
(itsellä takana jatkuvat, toistuvat palkanalennukset: en suosittele - umpikuja siinä mielessä, että jos ottaa loparit, seuraa karenssia vähint. 3 kk tietääkseni).
Eli kyllä vaan maksuhäiriöisiä tulee lisää joka päivä.
Soitahan ap sinne ulosottoon nyt niin saat selvyyden asioihin. Voit sanoa, että ovesi takana kävi joku etkä ehtinyt avaamaan, ja että nyt epäilyttää oliko se ulosottomies. Jos oli, niin sitten sinulle kerrotaan, mitä asiaa sillä oli. Jos ei ollut, voit toivottaa hyvät päivän jatkot, ja voit myös pyytää neuvoa, mistä saisit apua raha-asioiden hallintaan, heillä on kyllä kokemusta vastaavista tapauksista.
Veikkaan minäkin vahvasti huoltomiehiä. Ap taisi jossain viestissä sanoakin, että ei ole ollut kykenevä mihinkään, joten en usko että on uloskaan päässyt lähtemään, jolloin ei myöskään olisi nähnyt tällaista lappua.
Joten ap, käy kurkkaamassa ilmoitustaulu, jos ei ole mitään, kannattaa ilmoittaa isännöitsijälle tai kysyä, tietääkö hän asiasta. Ja soita myös sinne käräjäoikeuteen ja kysy, onko sinulle tiedoksiantoja