Tuleeko ulosottomiehet oven taakse mitään ilmoittamatta ? Pelkään että ne on justiinsa mun oven takana
Mulla on ulosottovelkaa ja kuulin kun alaoven summeri soi minun ovelleni mutten koskaan avaa ovea tuntemattomille mutta joku muu avasi heille oven ja kuulin kun kaksi miestä oveni takana vissiin ihmetteli oveni turvalukkoa kun ei heillä ollut siihen jotain toista avainta niin toinen heistä lähti jonnekin toimistolle?
En avannut siinä ovea kun olin niin kauhusta jäykkänö ja nyt pelkään että tänne tulee jotain tyyppejä, en ole siivonnut en mitään, mitä he täällä tekisivät edes? Mua pelottaa niin sairaasti
Kommentit (127)
Kävin papereita läpi ja löysin jonkun lapun käräjäoikeudelta "haaste riita-asiassa, kirjallisen vastauksen pyytäminen" ja että joku "viimeinen tied.antopv: 16.3.2016".
en tiedä mitä tälle tehdä, koitin lukea lapun läpi mutta en ymmärrä, millaisen vastauksen minun pitää antaa ja miten :(
Vierailija kirjoitti:
Kävin papereita läpi ja löysin jonkun lapun käräjäoikeudelta "haaste riita-asiassa, kirjallisen vastauksen pyytäminen" ja että joku "viimeinen tied.antopv: 16.3.2016".
en tiedä mitä tälle tehdä, koitin lukea lapun läpi mutta en ymmärrä, millaisen vastauksen minun pitää antaa ja miten :(
Soita sinne käräjä oikeuteen äkkiä niin asia selviää.
Vierailija kirjoitti:
Soita käräjäoikeuteen. Saanet sieltä haastemiehesi numeron, ja sitten soitat hänelle ja sovit, miten haaste toimitetaan.
Saamassasi lapussa on varmasti joku numero, mihin soittaa.
Kun olet saanut haasteen, siitä sitten selviää, mistä asiasta on kyse. Sinulla on joku aika haasteen saamisesta reagoida siihen (esim. maksaa lasku, jos velasta on kyse, jos juttu menee oikeuteen, kulut kasvavat hurjasti).
Ja voit toki ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon, jos olet varaton, ei maksa mitään. Riidattomassa velkajutussa heistä tuskin on sinänsä apua.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä lapussa joku puhelinnumero? Soita sinne heti ja kysy sieltä, mitä sinun pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No kirjoita se tänne tai soita käräjäoikeuteen?
Joku velkojistasi on ilmeisesti haastanut raastupaan. Yritettiin toimittaa haastetta sinulle perille.
Käräjäoikeuden kirjeessa on varmaan yhteystiedot, mistä saa listätietoja.
Ois tuokin hoitunut yhdellä oven avauksella...
Vierailija kirjoitti:
Soititko jo??
Selviskö asia?
Just soitin ja sieltä sanottiin että antavat mulle lisäaikaa 4.4. asti ja sitten heille täytyy soittaa uudelleen ja kertoa olenko saanut maksettua. On jotenkin huojentunut olo jossain määrin, kun tietää että nää asiat voikin ehkä ratketa. Ehkä pitääkin käydä pohjalla jotta voi taas nousta, en tiedä.
Haastemies oli kuulemma yrittänyt soitella joskus helmikuun lopulla. Nää on edistysaskelia, en kyllä ois saanut soitettua tai edes präläiltyä papereita läpi ilman av:ta... Täältä oikeesti sain auttavia kommentteja ja neuvoja miten toimia. Edelleen oon kyllä ahdistunut, mutta ainakaan mulla ei ole hätää ja tuntuu ettei pelota enää niin paljoa. Se hätä ja paniikin tunne aiemmin oli jotain ihan kamalaa ja tuntu niin lopulta :(
Vierailija kirjoitti:
Saamastasi kirjeestä käy ilmi asiaa hoitavan haastemiehen puhelinnumero. Jos haastehakemus on toimitettu postitse, on vastaanottotodistus toimitettava käräjäoikeuteen. Sen jälkeen, kun olet saanut haasteen, sinulla on kaksi viikkoa aikaa vastata kirjallisesti. Oletetaan, että kyseessä on velkasaatava, sinun on vastattava siihen niin että joko myönnät tai kiellät (perustelut!). Mikäli et vastaa ajoissa, tulee käräjäoikeudesta yksipuolinen tuomio. Sinun on mahdollista vielä haasteen saamisen jälkeen hoitaa velka ennen tuomiota, mutta silloin sinun tulee hoitaa sekä velka kokonaisuudessaan että oikeudenkäyntikulut.
Kyseisestä kirjeestä käynee ilmi, onko se haastehakemus vai kehoitus hakea haastehakemus? Jos tämän kerrot, voin neuvoa sinua paremmin. Kummassakin tapauksessa on kuitenkin syytä välittömästi ottaa yhteyttä kirjeessä olevaan puhelinnumeroon ja aloittaa asian selvittely siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soititko jo??
Selviskö asia?
Just soitin ja sieltä sanottiin että antavat mulle lisäaikaa 4.4. asti ja sitten heille täytyy soittaa uudelleen ja kertoa olenko saanut maksettua. On jotenkin huojentunut olo jossain määrin, kun tietää että nää asiat voikin ehkä ratketa. Ehkä pitääkin käydä pohjalla jotta voi taas nousta, en tiedä.
Haastemies oli kuulemma yrittänyt soitella joskus helmikuun lopulla. Nää on edistysaskelia, en kyllä ois saanut soitettua tai edes präläiltyä papereita läpi ilman av:ta... Täältä oikeesti sain auttavia kommentteja ja neuvoja miten toimia. Edelleen oon kyllä ahdistunut, mutta ainakaan mulla ei ole hätää ja tuntuu ettei pelota enää niin paljoa. Se hätä ja paniikin tunne aiemmin oli jotain ihan kamalaa ja tuntu niin lopulta :(
Olitkin kirjoittanut jo ennen kuin lähetin oman neuvoni. Hienoa, että asiat alka selvitä. Ei ne asiaa hoitavat henkilöt mitään mörköjä ole, vaan reilusti, kun selvität asiaa niin en aina jotenkin päin ratkeaa. Ymmärsinkö oikein, että olet saanut lisäaikaa haastehakemukseen vastaamiseen tuonne 4.4 asti? Jos tulee pohdittavaa/kysyttävää, aktivoi ketju uudelleen, yritän huomata sen ja vastata sinulle. Mukava lukea ihmisestä, joka omista ongelmista huolimatta loppujen lopuksi alkaa selvitellä ja hoitaa asioita. Toivon kaikkea hyvää sinulle jatkossa.
Monilla ihmisillä on velkaa ja maksuhäiriöitä, mutta kun vaan rohkeasti alkaa asioita selvittää, myös sieltä käräjäoikeuden/ulosoton päästä löytyy ihan tavallinen viranomainen, jonka kanssa voi yhteistyössä selvitellä asioita.
Hyvä, että sait soitettua ja selvitettyä asian!
Sellaista vielä kyselisin että onko sulla hoitokontakti jonnekin tuon ahdistuksen kanssa? Entä oletko sossun asiakas? Tarvitset apua ahdistukseen ja elämänhallintaan myös. Saisitko nyt tällä samalla huojennus-adrenaliini-energialla soitettua vaikka terveyskeskuksesta itsellesi aikaa? Ahdistuneisuushäiriö on nimittäin sairaus jota pitää hoitaa, ja pakoilu ja välttely eivät auta vaan pahentavat sitä, joten tarvitset pikimmiten siihen apua. Sun ei tarvitse olla tuossa suossa loputtomasti, vaan on täysin mahdollista nousta sieltä ja saada elämä taas omaan hallintaan. T: toinen ahdistunut.
Viihdyttävä ketju, mutta täyttä soopaa
Ihmisongelmajäte kirjoitti:
En ole maksanut mitään kolmeen kuukauteen , en : vuokraa, sähkölaskua, vakuutusmaksuja , osamaksuja , en siis mitään , olen paskaperse minun kaltaisia on suomessa noin 400 000 kpl ja lisää tulee
Antaa mennä kun on alamäki , mitä väliä
Olet varmaan suloisesti tuudittautunut ajatukseen, että noin voisit jatkaa. Maksimissaan 3 kuukautta ja olet koditon. Et saata saada edes kaupungilta asuntoa. Kyllä sinua tuo jossain vaiheessa harmittaa ja paljon. Suosittelisin, että yrität selvittää asioitasi, vaikka se vaikealta tuntuisikin. Ymmärrän jos ei ole rahaa, mutta aina voi yrittää. Saada vaikka takuusäätiön lainaa tai päästä velkajärjestelyyn. Asunto on tärkein. Jos yhtään voit vähentää vuokravelkaa, niin hyvällä lykyllä lähtö ei tule ihan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastemies on mahdollinen, mutta ei kai hän nyt avaimilla sisälle tule? En ainakaan ole koskaan kuullut tällaisesta. Minulle haastemies soitti ja kysyi vain missä olen, että hänellä olisi haaste minulle. Asuin n.50-60km:n päässä oikeustalosta joten siksi soitti ensin. Satuin olemaan asioilla, joten sovittiin tapaaminen yhden huoltsikan pihaan ja siitä kävin hakemassa haasteen ja allekirjoitin sen. Yleensä haastemiehetkin on ihan mukavia mutta en tosiaan usko, että avaimilla sisään yrittäisivät
Sinähän vastasit haastemiehen puheluun. Mutta jos kirjeisiin/puheluihin ei reagoi, todellakin haastemies tulee oven taakse, ja myös ovesta läpi, huoltomiehen tai poliisin avustuksella.
Joskus tulee jopa oven tiivisteiden välistä jos sattuu olemaan anorektinen haastemies asialla.
Vierailija kirjoitti:
No ei tule.
No kyllähän tulevat. Älä puhu asiasta, josta et mitään tiedä. Eivät tv-lupatarkastajatkaan aikoinaan kulkemisistaan etukäteen infonneet.
Joo ulosottoselvitykseen kannattaa mennä, kun on ulosotossa todettu varattomaksi niin sen jälkeen saat olla ihan rauhassa, kukaan ei häiritse enää.
Jos on vuokrat maksamatta ja vuokranantaja yrittänyt ottaa sinuun yhteyttä, tod.näk. yrittävät saada sinua ulos asunnosta. Joka tapauksessa hyvä että sait nyt soitettua. Ota asia ja askel kerrallaan, hakeudu velkaneuvontaan. Asuntoa ei kannata menettää koska uutta et saa jos olet luottotiedoton. Kaikki on järjestettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vuokrat maksamatta ja vuokranantaja yrittänyt ottaa sinuun yhteyttä, tod.näk. yrittävät saada sinua ulos asunnosta. Joka tapauksessa hyvä että sait nyt soitettua. Ota asia ja askel kerrallaan, hakeudu velkaneuvontaan. Asuntoa ei kannata menettää koska uutta et saa jos olet luottotiedoton. Kaikki on järjestettävissä.
Siis voi luoja, ota nyt ensin selvää faktoista ennenkuin lauot näitä aivopieruja.
Turhaan lässytätte että olisi vaan avannut oven ja toiminut kuin normaali ihminen.
Jos on ahdistus niin siinä ei oikein järjellä ole mitään tekemistä asian kanssa. Se ei välttämättä edes liity siihen onko kirjeessä/oven takana/puhelimessa olevat uutiset hyviä vai huonoja. Voi jopa oikein naurattaa itseä että voi jeesus että olen vammanen, miksen nyt vaan voi avata sitä helvetin kirjettä? Vaikka jopa tietäisit mitä siellä sanotaan ja että se ei ole mikään ihmeellinen juttu. Vähän kuin Schrödingerin kissalaatikko, niin kauan kun et katso laatikkoon, kissa on yhtä aikaa elossa ja kuollut.
"Fobia on tiettyihin tilanteisiin tai kohteisiin liittyvä todellisen uhkan olemassaoloon perustumaton pelko (kammo tai kauhu), jonka ahdistuneisuusoireita henkilö ei pysty hallitsemaan. "