Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko ulosottomiehet oven taakse mitään ilmoittamatta ? Pelkään että ne on justiinsa mun oven takana

Äkkiä apua
17.03.2016 |

Mulla on ulosottovelkaa ja kuulin kun alaoven summeri soi minun ovelleni mutten koskaan avaa ovea tuntemattomille mutta joku muu avasi heille oven ja kuulin kun kaksi miestä oveni takana vissiin ihmetteli oveni turvalukkoa kun ei heillä ollut siihen jotain toista avainta niin toinen heistä lähti jonnekin toimistolle?

En avannut siinä ovea kun olin niin kauhusta jäykkänö ja nyt pelkään että tänne tulee jotain tyyppejä, en ole siivonnut en mitään, mitä he täällä tekisivät edes? Mua pelottaa niin sairaasti

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet lähtivät niin avaa ovi ja kurkkaa jos siihen ovat jättäneet jonkin lapun jos kerran lapusta puhuivat

Vierailija
42/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvisikö asia?

Vierailija
44/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ulosottoon ja nyt saan itkeä helpotuksesta. Pahoittelin aluks et jos kuulostan joltain vesiputoukselta mut siis sielltä sanottiin että mulla on tällä hetkellä velkaa aika mitätön summa ja edelliset velat mitä on ollut niin on lähtenyt varattomina takaisin velkojille ? Passiivisulostotto tmv... Eli ne laskut jotenkin sit kiertää kehää. Kysyin et mitä näille vois tehdä ja se sano vaan että ei auta muu kuin odottaa jos joskus tilanne paranisi. Siis.... Kysyin myös tuosta voiko ne tulla suoraan avaimilla sisään ja sanoi että sellainenkin on käytäntö, mutta ei mulle kai kun koti-irtaimisto nykypäivänä on niin arvotonta. Keitä mun oven takana on ollut ja mitä halunneet, ei ole häädöstäkään kyse.

Tää helpotus kun sain sentään soitettua ja tiedän ettei mulle voida tulla tänne sisään avaimilla tuosta noin vaan..

Joku kun kysyi avun piiristä niin käyn psyk.poliklinikalla ja olen kai yhä jonossa jonnekin muualle...mutta ei se koskaan ole tuntumut auttavan kun ei tunnu että he siellä tajuaisivat miltä mun ahdistus ja olo tuntuu kun joutuisi menemään ovesta ulos ja kuinka se lamaannuttaa, ja pelottaa. Mun elämänhallinta on niin pielessä, em tiedä mitä tälle vois tehdä:( kyseessä ei ole siis mitään päihdeongelmia, en käytä, vaan henkinen puoli..

Vierailija
45/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö asia vai tuliko häätö kun ei mitään kuulu?

Vierailija
46/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi ap?

Vierailija
47/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, luin otsikon väärin "tuleeko ulostemiehet oven taakse"... 

Ei mulla muuta, jatkakaa! :D

Vierailija
48/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulosotosta sanoivat, ettei tulla avaimilla sisään, ei se tarkoita sitä etteikö joku toinen taho tulisi. Oves takana on kutienkin ollut joku tulossa avaimilla sisään, ei varmaan ollut ulosotosta kun noin sanoivat sulle 

Vierailija
49/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa ovat käyneet, enkä ole kummastakaan kerrasta mitään ilmoitusta saanut. Toisella kerralla tuli häätö, että asunnosta on poistuttava kahdessa viikossa. Toisella kerralla toivat haasteen oikeuteen hakemaan jotain haastehakemusta.

Oliks tää siis Ap:n? Sit siellä oven takana ei ole ulosottomiehet vaan häätömiehet!! Jos olet saanut häädön etkä ole lähtenyt vapaaehtoisesti asunnosta määräajassa niin silloin tullaan kyllä oven taakse. Et voi siellä asunnossa ikuisesti piileskellä.

Ei ole mitään erillisiä häätömiehiä häätövirastoista, vaan nimenomaan ulosottomiehet toimittaa häädön.

t: vouti

Vierailija
50/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille kävi kerran niin, että haastemies oli jo jonkun aikaa yrittänyt tavoitella, ja rohkaistiin sitten soittamaan hänelle. Mies totesi, että oli juuri samaksi illaksi tilannut huolto miehen avaamaan oven. Huoltomies peruttiin, ja otin haasteen vastaan sovittuna aikana.

Mutta siis, kyseessä oli haaste oikeuteen riita-asiassa, tämä ei liittynyt velkoihin tai ulosottoon. Toki myös velka-asioissa voi saada haasteita. Ja tiedän myös sen, että poliisi voi virka-apua antaessaan vaikka kutsua lukkosepän poraamaan turvalukon sisään.

Ap, onko mahdollista että kyse on haasteesta? Soita vielä käräjäoikeuteen, ja kysy onko siellä mitään vireillä.

Vierailija
51/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kylmän viileesti ulosottoon.

Sano että haluaisit varata ajan ja tulla keskustelemaan tästä velkatilanteestasi jonkun kanssa mahdollisimman pian.

Sitten menet sinne ja keskustelet. Uomiehiltä on sen verran monta kertaa hermot mennyt hyvinkin erilaisten velallisten kanssa että pääsääntöisesti ovat vallan rentoa porukkaa.

Jos joku pimpottaapi sun ovella , hiivi hipihiljaa oven taakse , sitten äkkiarvaamattomasti yllärinä kiskaiset oven sepposelälleen ja karjaiset : MITÄS  ÄIJÄT ?!!

Jos tulee häätö, niin sitten hommaat uuden asunnon ja sillä sipuli. Lain mukaan annetaan muutama kk aikaa.

Hommaa ystävä tukihenkilö itsellesi  jos tuntuu että alkaat säikkyä noita normijuttuja vähän turhan paljon, yksin jos marinoituu kämpässään niin tasavarmasti voi alkaa pelkäämään ihmisiä tai ainakin jännittämään puhelinta , ovikelloa ja siitä se riemu sitten pikkuhiljaa repeää kun asiat muuttuu turhan isoiksi kun itekseen niitä yksin ihminen mielessään hautoo ja itseään säikyttelee kaikella mahdollisella mitä mieleen juolahtaa.

Vierailija
52/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö katsomassa onko oveen jätetty jokin lappu?

Vierailija
53/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin ulosottoon ja nyt saan itkeä helpotuksesta. Pahoittelin aluks et jos kuulostan joltain vesiputoukselta mut siis sielltä sanottiin että mulla on tällä hetkellä velkaa aika mitätön summa ja edelliset velat mitä on ollut niin on lähtenyt varattomina takaisin velkojille ? Passiivisulostotto tmv... Eli ne laskut jotenkin sit kiertää kehää. Kysyin et mitä näille vois tehdä ja se sano vaan että ei auta muu kuin odottaa jos joskus tilanne paranisi. Siis.... Kysyin myös tuosta voiko ne tulla suoraan avaimilla sisään ja sanoi että sellainenkin on käytäntö, mutta ei mulle kai kun koti-irtaimisto nykypäivänä on niin arvotonta. Keitä mun oven takana on ollut ja mitä halunneet, ei ole häädöstäkään kyse.

Tää helpotus kun sain sentään soitettua ja tiedän ettei mulle voida tulla tänne sisään avaimilla tuosta noin vaan..

Joku kun kysyi avun piiristä niin käyn psyk.poliklinikalla ja olen kai yhä jonossa jonnekin muualle...mutta ei se koskaan ole tuntumut auttavan kun ei tunnu että he siellä tajuaisivat miltä mun ahdistus ja olo tuntuu kun joutuisi menemään ovesta ulos ja kuinka se lamaannuttaa, ja pelottaa. Mun elämänhallinta on niin pielessä, em tiedä mitä tälle vois tehdä:( kyseessä ei ole siis mitään päihdeongelmia, en käytä, vaan henkinen puoli..

Mikset kysynyt oven takana olijoilta ketä ovat ja mitä asiaa? Olisi selvinnyt kerralla.

Mahdollisesti olivat jotain huoltomiehiä, joiden olisi pitänyt päästä hoitamaan joku asia.

Ei siellä mitkään tappajat ole, joten järjetöntä on täristä lukkojen takana itkemässä ja kyselemässä palstalta, jossa asiasta ei voida tietää yhtään mitään.

Vierailija
54/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ulosotosta sanoivat, ettei tulla avaimilla sisään, ei se tarkoita sitä etteikö joku toinen taho tulisi. Oves takana on kutienkin ollut joku tulossa avaimilla sisään, ei varmaan ollut ulosotosta kun noin sanoivat sulle 

Pääsin koneelle niin pystyn lainaamaan nyt näitä. Juuri kun olo tuntui vähän helpottuneelta niin nyt iski taass ahdistus, tuntuu että olo menee ahdistuksesta paniikkiin ja päässä vaan pyörii lause "en mä selvii mitä teen"

Mikä toinen taho tulisi oveni taaksse koittaen päästä sisään ? En ole ajateellut muita kuin että ulosotolla olisi tällaista asiaa

Vierailija
55/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysynyt oven takana olijoilta ketä ovat ja mitä asiaa? Olisi selvinnyt kerralla.

Mahdollisesti olivat jotain huoltomiehiä, joiden olisi pitänyt päästä hoitamaan joku asia.

Ei siellä mitkään tappajat ole, joten järjetöntä on täristä lukkojen takana itkemässä ja kyselemässä palstalta, jossa asiasta ei voida tietää yhtään mitään.

Nauroin ääneen tälle :D

Vierailija
56/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin koneelle niin pystyn lainaamaan nyt näitä. Juuri kun olo tuntui vähän helpottuneelta niin nyt iski taass ahdistus, tuntuu että olo menee ahdistuksesta paniikkiin ja päässä vaan pyörii lause "en mä selvii mitä teen"

Mikä toinen taho tulisi oveni taaksse koittaen päästä sisään ? En ole ajateellut muita kuin että ulosotolla olisi tällaista asiaa

Huoltomiehet senkin pönttö :D Tai isännöitsijä on voinut yrittää soittaa sinulle jostakin asiasta mutta jos ei ole saanut sinua kiinni niin pyytää jotakin käymään

Vierailija
57/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö katsomassa onko oveen jätetty jokin lappu?

Kävin nyt, ei ole mitään ovessa, eikä postiluukustakaan ole tullut mitään :s

Vierailija
58/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat varmaan vain huoltomiehiä. Koska olet viimeksi käynyt ulkona? Ajattelin vain sen takia, että jos rappukäytävän ilmoitustaululla olisi joku lappu että päivänä x huolletaan kaikkien asuntojen asia x.

Vierailija
59/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinulla on tällä hetkellä vain vähän velkaa ulosotossa passiiviperinnässä, on tietenkin mahdollista, että sinulle on tulossa uusi ulosottoon menevä velka ja käräjäoikeudelta on haettu velkomustuomiota. Jos näin olisi, tästä on todennäköisesti lähetetty tiedoksianto, jossa sinua pyydetään hakemaan haaste haastemieheltä tiettyyn päivämäärään mennessä. Mikäli tällaista kirjettä et ole avannut, haastetta voidaan yrittää toimittaa sinulle. Soitolla käräjäoikeuteen asia selvinnee, lisäksi suosittelisin sinua avaamaan oven ja reippaasti kysymään, mitä asia koskee. Siitä se asia sitten lähtee selviämään.

t: se vouti

Vierailija
60/127 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin AP, että kyseessä on taloyhtiön huoltomiehet.

Oletko katsonut viime aikoina onko rappukäytävän ilmoitustaululle jätetty joku tiedoite tulevista tarkastuksista/remonteista. Voivat esim. tulla katsomaan/tarkistamaan ilmastointikanavia, pattereita, ikkunoita, parvekkeita....

Meillä noita huoltomiehiä ravaa vähä väliä tarkistelemassa jotain - ihan mukavia ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän