Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies 2 yötä pois - tuntuu etten enää jaksa :,(!

Vierailija
17.03.2016 |

Lapset 1,5v, 3,5v ja 7v. Nuorin valvottaa vieläkin, mikään kotiunikoulu ei ole auttanut. Joulusta asti on sairasteltu, keskimmäinen joutui keuhkokuumeen takia sairaalaan. Viime viikolla olin itse räkätaudissa enkä saanut levätä yhtään. Nyt olen sitten niin väsynyt että itkettää ja en ymmärrä miten selviän iltaan, kaikki yksin hoitaen. Isovanhemmista ei ole apua , oma äitini on sairas ja miehen vanhemmat ovat tällä hetkellä aurinkolomalla ja heillä on tanssikursseja ja läjä harrastuksia , eivät halua osallistua. Ei ole edes ketään kenen luo voisi mennä kylään tai joka kävisi kylässä. Olen täysin yksin. Ahdistaa ja itkettää :,(. Olen edelliset vuodet jaksanut esimerkillisesti mutta nyt asiat on kasautunut ja olen aivan loppu :,(!

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä etten yhtään ihmettele suomalaisten masennusta , itsemurhia tai perhesurmia. Jos myöntää että on vaikea jaksaa, saa roppakaupalla vittuilua osakseen. Kyllähän yksin pitää pärjätä, uupumuksesta ei saa puhua ja kyllä on vaan vika itsessä aina! Sylkisin naamaanne jos voisin . Ihmissaastaa, toivon että elämä opettaa teitäkin vaikka pahimman kautta. Kun jaksatte niin pirun hyvin niin toivon teille ne läheisen kuolemat, sairaudet ja kaiken paskan, olette niin pirun hyviä jaksamaan niin selviätte kyllä <3!!

Terkuin Ap

Joo ei tarvii toivoa mulle mitään huonoa, paskafiilikset muutenki. T. Kaksi lasta ja leski. Oikeesti ne asiat vois olka huonomminkin, vaikka se vittuilulta tuntuu.

Vierailija
62/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

61 viestiä ja laskin 5 suoraa ilkeilyä.  Niin että aika asiallisena ketju on pysynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meni kyllä kaikki sympatiat multakin. Entä jos miehellesi sattuu jotain? Miten kukaan voi perustaa elämänsä siihen että toinen on aina siinä rinnalla? Pitää osata etsiä apua!!!

Vierailija
64/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä etten yhtään ihmettele suomalaisten masennusta , itsemurhia tai perhesurmia. Jos myöntää että on vaikea jaksaa, saa roppakaupalla vittuilua osakseen. Kyllähän yksin pitää pärjätä, uupumuksesta ei saa puhua ja kyllä on vaan vika itsessä aina! Sylkisin naamaanne jos voisin . Ihmissaastaa, toivon että elämä opettaa teitäkin vaikka pahimman kautta. Kun jaksatte niin pirun hyvin niin toivon teille ne läheisen kuolemat, sairaudet ja kaiken paskan, olette niin pirun hyviä jaksamaan niin selviätte kyllä <3!!

Terkuin Ap

Voi kyynel sinua. Harmittaako kun ei tullutkaan jaksuhaleja? Sinähän oikein leppoiselta ihmiseltä kuulostat. Käy sääliksi lapsiasi. Ei ihmekkään, että on raskasta, jos sinä olet noin vihainen jakuvasti.

Ja tuolla asenteella sinä kuvittelet, että ihmiset viitsisivät auttaa. Salli minun nauraa.

Vierailija
65/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai me ilkeillään "loppuunpalaneelle"? Nooh, jaksaapa tuo räksyttää takaisin sangen energisesti.

Noilla ap:n kriteereillä 90 prosenttia koko kansasta on loppuunpalaneita.

Vierailija
66/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä näistä "itse oot lapses tehnyt" -tyylisistä kommenteista, ne kertoo kommentoijien tyhmyydestä ja empatiakyvyn puutteesta. Aina ei jaksa, eikä aina ole pakko jaksaa! Kehottaisin ottamaan yhteyttä neuvolaan ja kertomaan suoraan näistä ajatuksista. Samoin kannattaa puhua myös niille isovanhemmille, sisaruksille, ystäville. Jos saisit tukiverkon hieman aktivoitumaan, edes niin että saisit vähän levätä. Kuulostaa meinaan siltä että olet vain todella väsynyt ja asiat voivat näyttäytyä paremmassa valossa kunhan saat omia voimavaroja takaisin! Avun pyytämisessä ei ole mitään hävettävää! Toivottavasti asia järjestyy, tsemppiä! 

Vierailija
67/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ton läheisten kuoleman toivomisen myötä meni sympatiat tähän aloittajaan.

Todella oksettavaa, kuka ihme edes kehtaa kirjoittaa tuollaista?

Minusta loppuunpalaneelle ilkeily on niin törkeää, että ansaitsee törkeyttä takaisin.

No jos on palanut loppuun, niin pitäisikö etsiä apua jostain, eikä roukkua AV:lla?

Vierailija
68/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rotia siihen lasten vääntämiseen.  Jos titeten tahdoin hankitaan 3 pientä lasta, niin mun mielestä aivan turha valittaa. Vai ihmettä oikein odotit?

Vierailija
69/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas huomaa millaista ihmissaastaa av-palstalla pyörii. Toinen tulee kertomaan siitä kuinka on elämäntilanteessaan loppuun palanut, eikä jaksamista enää löydy. Miten reagoi av-mammat? Näkee hyvän tilaisuuden hyökätä jälleen kerran heikomman kimppuun, haukkua ja syytellä. Kivoja ihmisiä!

AP, kannattaa käydä juttelemassa esim. neuvolassa. Ja jos haluat netissä purkaa asiaa niin rekisteröidy ja tee se vaikka kaksplussan keskustelupalstalla. Av-palstalla meno on aivan järjetöntä.

Vierailija
70/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas huomaa millaista ihmissaastaa av-palstalla pyörii. Toinen tulee kertomaan siitä kuinka on elämäntilanteessaan loppuun palanut, eikä jaksamista enää löydy. Miten reagoi av-mammat? Näkee hyvän tilaisuuden hyökätä jälleen kerran heikomman kimppuun, haukkua ja syytellä. Kivoja ihmisiä!

AP, kannattaa käydä juttelemassa esim. neuvolassa. Ja jos haluat netissä purkaa asiaa niin rekisteröidy ja tee se vaikka kaksplussan keskustelupalstalla. Av-palstalla meno on aivan järjetöntä.

Tätä hoetaan jatkuvasti,  mutta silti niitä ilkeitä trolliviestejä on 5/69.

Vierailija
71/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai me ilkeillään "loppuunpalaneelle"? Nooh, jaksaapa tuo räksyttää takaisin sangen energisesti.

Kyllä, te ilkeilette. Eikä siihen löydy oikeutusta siitä että toinen ilkeilee puolustuksena takaisin. Te olette ne jotka aloititte, nyt nurkkaan häpeämään ja miettimään tekojanne. Tuollaisten äitien lapsista kasvaa juuri niitä teinejä jotka kaupan kassoilla kokevat oikeudekseen haukkua vierasta lasta. Koska huono ihminen=huono äiti=ja se olet sinä joka toista haukut täällä.

Vierailija
72/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää mahtava palsta. Yks avautuu hankaluuksistaan ja muut hyökkää kimppuun kuin haukat. Älä lannistu ap! Soita neuvolaan ja pyydä sieltä kotiapua, ei se ole mikään häpeä eikä aiheuta lasua. Ja tosiaan nopeampaa saat jos palkkaat itse. Ja jos tunnet muita äitejä lähiseudulla, voisit keskustella heidän kanssaan tilanteesta jos joku katsoisi hetken muksujasi.

Itse olen melkein puoliväkisin kerran vienyt yhden kaverin lapset meille kun hän oli ihan poikki. Hänellä ei ollut varaa palkata hoitajaa eikä uskaltanut neuvolassa puhua asiasta. Ei uskaltanut puhua myöskään isovanhemmille, koska pelkäsi että aletaan syyllistämään huonoksi äidiksi. Hänellä oli tosi huonosti nukkuva vajaan vuoden ikäinen vauva ja pari isompaa tenavaa. Sanoin, että nyt sovitaan niin että sinä teet ihan mitä haluat ja nämä muksut lähtee meille yöksi ja palautan ne seuraavana päivänä iltapäivällä. Intti ensin vastaan että ei voi tehdä niin, mutta näki selvästi että meinasi aivan itkeä väsymyksestä. Seuraavana päivänä lapsia palauttaessa myönsi että olin oikeassa. Kertoi, että oli kävellyt suoraan kaapille, ottanut pullon ja vetänyt pari isoa ryyppyä raakaa viinaa pullon suusta ja mennyt heti nukkumaan ja nukkunut kellon ympäri, syönyt välillä ja jatkanut nukkumista. Sen jälkeen lapset ovat olleet useamminkin meillä ja myös meidän lapset heillä.

Ja niille syyllistäjille tiedoksi: Joo, lapset ja myös vauva tunsivat minut erittäin hyvin. Ei, kaverini ei ole juoppo eikä hänellä ole tapana vetää keskellä päivää viinaa. Piti saada vaan rentoutua että saa unen.

Ihana kaveri. <3

Meilläkin on ollu valvottava vauva (itse asiassa 3v asti) ja univaje oli kauheaa. Pahimmassa vaiheessa ajatukset oli niin puuroa ettei järki juossut yhtään. Aamuisin piti juoda pannullinen kahvia että pystyin minkäänlaiseen järkevään toimintaan. Unohtelin asioita, pikkujutut oli ylitsepääsemättömän vaikeita. Kun pätkäunia oli kestänyt tarpeeksi pitkään, en saanut nukuttua silloinkaan kun vauva nukkui. Saatoin valvoa pitkälle aamuyöhön tai säpsähdellä 15  välein hereille. Päivisin en uskaltanut istua sohvalla jos olin yksin vauvan kanssa kotona, niin monesti meinasin nukahtaa istualleen pehmeälle sohvalle. Näin jälkeenpäin ajatellen, aika selkeät uupumuksen merkit.

Vierailija
73/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, te ilkeilette. Eikä siihen löydy oikeutusta siitä että toinen ilkeilee puolustuksena takaisin. Te olette ne jotka aloititte, nyt nurkkaan häpeämään ja miettimään tekojanne. Tuollaisten äitien lapsista kasvaa juuri niitä teinejä jotka kaupan kassoilla kokevat oikeudekseen haukkua vierasta lasta. Koska huono ihminen=huono äiti=ja se olet sinä joka toista haukut täällä.

Minä en ainakaan ole haukkunut ketään, mutta onko sinusta sitten hyvän äidin merkki toivoa toisen läheisille sairautta ja kuolemaa? Jos tälle linjalle lähtee...

ohis

Vierailija
74/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä hoetaan jatkuvasti,  mutta silti niitä ilkeitä trolliviestejä on 5/69.

Aika monta peukkua on ilkeät viestit saaneet ennen Ap:n omaa inhottavaa kommenttia. Minusta tuollaiset kommentit ovat ikäviä. Jos yksinäinen monen lapsen äiti valittaa, että on ahdistunut ja itkuinen, niin kuinka joku edes uskaltaa alkaa syyllistää ja ilkeillä? Eikö ihmiset ymmärrä, jos tilanne on paha, ilkeily voi ns katkaista kamelin selän.

Vierailija
75/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan ole haukkunut ketään, mutta onko sinusta sitten hyvän äidin merkki toivoa toisen läheisille sairautta ja kuolemaa? Jos tälle linjalle lähtee...

ohis

Eiköhän sitä pahaa toivottu niille jotka vastaa ilkeästi....

Vierailija
76/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mahtavaa että jaksat elämäntilanteessasi! Sinulla on kuitenkin kolme lasta ja oletettavasti myös kotityöt kontollasi.

Moni on kuitenkin täällä jo antanut ihan asiallisia neuvoja: ota vähän vapaata aikaa lapsistasi. Siihen on montakin vaihtoehtoa, tässä kootusti:

1) Miehesi hoitaa lapsia. Pyydä tätä mieheltäsi, vaikka hänkin saattaa olla väsynyt.

2) Hankit apua, esimerkiksi tukiperheen.

3) Palkkaat lastenhoitoapua edes joskus.

4) Koetat järjestellä lapset hoitoon verkostoosi: sinun vanhempasi, miehen vanhemmat, sukulaiset, ystävät.. toivottavasti edes joku löytyy.

5) Muistakaa lomailla yhdessä! Lomakohteissakin on valinnanvaraa, monessa lomakohteessa löytyy esimerkiksi lapsille suunnattua ohjattua aktiviteettia, joka sopii ainakin vanhemmille lapsille. Lomalla tietysti lataatte akkuja, lepäätte mahdollisuuksien mukaan ja nautitte palveluista.

Vierailija
77/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tsemppiä ap! Meillä on ollut jo muutaman vuoden tilanne, että mies on suurimman osan viikkoa poissa. Olen jaksanut ihan hyvin, ekat poissaolot tuntuivat raskaimmilta, mutta sitten se helpotti. Minullakaan ei ollut ketään sukulaista auttamassa, enkä kauheasti kehdannut ketään vaivatakaan.

Pärjättiin kuitenkin ihan hyvin, mutta pahin juttu tässä oli, että joku (en vieläkään tiedä kuka) teki meistä lastensuojeluilmoituksen sen takia, että isä on paljon poissa, ja äiti ei selvästi jaksa olla lasten kanssa ja on uupunut! Muistan miten se musersi, eikä ollut edes totta! Olin kyllä avoimesti puhunut puolitutuillekin että mies on paljon poissa, mutten tiennyt että joku pitää sitä lasu-ilmoituksen arvoisena asiana! Aika hiljaa olen ollut omista asioistani tuon jälkeen, ja vähentänyt tapaamista sellaisten ihmisten kanssa, jotka saattaisivat tuollaisen nimettömän ilmoituksen tehdä.

Suututtaa vieläkin, että joku iski just raskaimmalla hetkellä, jaksoin ja pärjäsin hyvin, mutta tuo lasu-ilmoitus ja sen aiheuttamat kaikenmaailman kotikäynnit kyllä vei voimat aivan totaalisesti. Oli kyllä niin veemäinen teko silloin joltakulta. 

Tämän takia en avaudu perheen asioista. Joku voi saada päähänsä "auttaa" tekemällä lasun.

Oisko se apn tapauksessa jotenkin huono että saisivat apua arkeen, perhetyöntekijän tms? Ei ls-ilmoitus tarkoita huostaanottoa. 

Lasun perhetyöntekijä ei auta kotitöissä tai lastenhoidossa konkreettisesti, se on vain keskustelua, mistä kirjoittaja ei varmastikaa hyötyny yhtään mitään vaan rasitti vaan lisää. Kodin hoitajat oli niitä jotka aidosti teki avuksi eli tekivät koti töitä, hoitivat lapsia, kävivät kaupassa jne., että äiti sai oikeasti levätä. Tuollaiset "kotisisaret" , niin kuin heitä ennen sanottiin,olisivat kultaaki kalliimpia juuri koti töihin , lastenhoitoon apua tarvitsevalle äidille.

Vierailija
78/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käsittääkseni on kaupunkikohtaista. Jossain kaupungeissa vain keskustelevat ja joissain paikoissa tekevät kotitöitä. 

Vierailija
79/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs teitte noin monta lasta? Ihan oma syy. Erilaisia ehkäisymenetelmiä on ja niistä voi jokainen valita itselleen sopivan.

Sinä et taida käydä ihan täysillä? Eikä ne reilu 30 muuta,jotka ovat tätä peukuttaneet? Sun mielestä ihminen ei saa olla väsynyt ja tunnustaa sitä? Ap on kertonut muulloin jaksaneensa hyvin ja nyt väsyttää, eikö se ole ihan inhimillistä? Kaikki ihmiset voivat uuvahtaa,oli lapsia tai ei, mitäs siihen sanot? Itsellesi väsymys tai mielialavaikeudet taitavat olla ihan uusi juttu. Kannattaako edes joskus nostaa se katse omasta navasta ja katsoa ympärilleen.Joskus ihmiset vain uupuvat ja tarvitsevat vähän apua, ei täällä mitään superihmisiä tarvitse olla.

Vierailija
80/84 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs teitte noin monta lasta? Ihan oma syy. Erilaisia ehkäisymenetelmiä on ja niistä voi jokainen valita itselleen sopivan.

Juuri tämä asenne tekee Suomesta niin raa,an ja kovan. Ei ihme että on itsemurhien luvattu maa.

"Mitäs lähdit".

Kyllä kai kelle tahansa voi sanoa noin.

Yleensä sanojat ovat niitä jotka itse eivät elämässään uskalla mitään riskiä ottaa , poimivat vaan muiden tekemisten hedelmiä.

Lapsettomia ihmisiä hoitaa vanhana toisten tekemät lapset .