Mies 2 yötä pois - tuntuu etten enää jaksa :,(!
Lapset 1,5v, 3,5v ja 7v. Nuorin valvottaa vieläkin, mikään kotiunikoulu ei ole auttanut. Joulusta asti on sairasteltu, keskimmäinen joutui keuhkokuumeen takia sairaalaan. Viime viikolla olin itse räkätaudissa enkä saanut levätä yhtään. Nyt olen sitten niin väsynyt että itkettää ja en ymmärrä miten selviän iltaan, kaikki yksin hoitaen. Isovanhemmista ei ole apua , oma äitini on sairas ja miehen vanhemmat ovat tällä hetkellä aurinkolomalla ja heillä on tanssikursseja ja läjä harrastuksia , eivät halua osallistua. Ei ole edes ketään kenen luo voisi mennä kylään tai joka kävisi kylässä. Olen täysin yksin. Ahdistaa ja itkettää :,(. Olen edelliset vuodet jaksanut esimerkillisesti mutta nyt asiat on kasautunut ja olen aivan loppu :,(!
Kommentit (84)
Ymmärrän tunteen. Olet ilmeisesti vielä lasten kanssa kotona? Eikö ole ketään piha- tms. tuttua, joka voisi jossain vaiheessa leikittää lapsia edes tunnin, että voit nukkua päiväunet? Sekin voisi auttaa jo alkuun.
Missä miehesi siis on? Jos hupimatkalla niin jätä se, mene töihin ja laita lapset hoitoon. Saat vaikka joka toisen viikonlopun vapaaksi kun on isäviikonloppu.
Se on kaksi yötä. Osa joutuu elämään noin ihan jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Soita miehelle monta kertaa ja syyllistä sitä niin ei ainakaa uskalla nauttia poissaolostaan
Niin, ap olisi toki voinut avata miksi mies on poissa. Itse olen miehenä joutunut tekemään matkatöitä ja kertalleen mm. yt:ssä irtisanottu ja valinta osui minuun ihan suoraan sen takia, että perhe vei liikaa aikaa. Eli aika vaikea sitä on töistä kieltäytyäkään - eli ne syyllitämispuhelut ei nyt hirväesti auttaisi.
Olen lasten kanssa kotona hoitovapaalla ja kaksi nuorinta kanssani koko ajan . Vanhin on 1. luokalla. Mies on töissä ja siis työn takia poissa. Ap
Mies on joka viikko 1-2 yötä poissa. Ennen olen pärjäillyt mutta nyt tuntuu että ei jaksa :.(. Ei saa levätä koskaan! Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä miehesi siis on? Jos hupimatkalla niin jätä se, mene töihin ja laita lapset hoitoon. Saat vaikka joka toisen viikonlopun vapaaksi kun on isäviikonloppu.
Ja helpostihan ei erota.
Vierailija kirjoitti:
Olen lasten kanssa kotona hoitovapaalla ja kaksi nuorinta kanssani koko ajan . Vanhin on 1. luokalla. Mies on töissä ja siis työn takia poissa. Ap
Kannattaa ehdottomasti erota miehestä joka käy töissä ja koska lapset ovat raskaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita miehelle monta kertaa ja syyllistä sitä niin ei ainakaa uskalla nauttia poissaolostaan
Niin, ap olisi toki voinut avata miksi mies on poissa. Itse olen miehenä joutunut tekemään matkatöitä ja kertalleen mm. yt:ssä irtisanottu ja valinta osui minuun ihan suoraan sen takia, että perhe vei liikaa aikaa. Eli aika vaikea sitä on töistä kieltäytyäkään - eli ne syyllitämispuhelut ei nyt hirväesti auttaisi.
Tiedän. Mä taas olen se joka on kotona kun toinen on reissutyössä. Silloin yllättävän monet miehen kollegoiden vaimot syyllisti miestään siitä että heillä on niin rankkaa kotona ja mies vaan nauttii töissä. Tekivät älytöntä päivää ma-ke että pystyivät lähtemään kotiin to ajoissa ja olemaan pidempään kotona, joten tuskin kovin suurta nautintoa oli yhteiskämpässä kolmen muun äijän kanssa
Tukiperhe voisi auttaa, ei ole mikään häpeä nykymaailmassa, kun ihmisillä on paljon heikommat tukiverkostot kuin ennen muinoin. Eikä tietysti muutenkaan, kukaan kun ei voi tehdä määräänsä enempää.
Mitäs teitte noin monta lasta? Ihan oma syy. Erilaisia ehkäisymenetelmiä on ja niistä voi jokainen valita itselleen sopivan.
Missä päin asut? Voisin auttaa vaikka hoitamalla lapsia, niin saisit vähän levättyä?
Hätätila. Kun mies tulee vapaapäivilleen (viikonloppu?) kotiin, niin mene hotelliin lepäämään. Sinun täytyy irroittautua tuosta kokoaikaisesta valmiustilasta. Itse en osannut, mutta yritä sinä. Minä sain lopulta sukulaisen avuksi vähäksi aikaa.
Nukkuuko 3 v vielä Päikkärit? Meillä 1,5v ja 3v kotona, itse olen jaksanut Inoastaan sen takia että heti kakkosen synnyttyä synkronoin molempien päiväunet alkavaksi samaan aikaan ja itse nukun myös tuolloin ainakin tunnin joka päivä. Meillä valvotaan myös öisin ja olisin aivan kuollut jos en pystyisi nukkumaan päivisin. Voimia!!! Ps neuvolasta voi saada kotiapua pahimpaan vaiheeseen jos on aivan uupunut. Siitä on itselläni myös kokemusta ja ykdinomaan positiivista! Meillä oli todella rankat yöt kun nuorempi oli vauva ja kotiapu oli aivan mahtava tuolloin
Vierailija kirjoitti:
Mies on joka viikko 1-2 yötä poissa. Ennen olen pärjäillyt mutta nyt tuntuu että ei jaksa :.(. Ei saa levätä koskaan! Ap
Mikset saa? Onhan mies sitten 6-7 yötä viikossa kotona?
Vierailija kirjoitti:
Kenenköhän vika se on, että et saa levätä?
Mies on 1-2 yötä poissa. Entä ne 6-4 yötä? Esim. viikonloput? Olisiko liian raskas ponnistus esim. varata kylpylä viikonloppu?
Pystytkö palkkaamaan lastenhoitoapua? Maksullisia vaihtoehtoja on tarjolla myös tilapäiseen tarpeeseen.
Soita neuvolaan ja kerro tilanne! Vähävaraisille ei maksa mitään, hyväosaisille tosi vähän, me maksettiin muistaakseni 6 E per tunti ja oli 3h kerrallaan ha nukuin ainakähes koko ajan
Voi sinua. Onko varmaa ettei ole ketään kuka voisi auttaa? Minulla oli aika tasan vuosi sitten mies sairaalassa, valvottava vauva ja kipeät 4v ja 7v ja aika sama fiilis. Itse olin sitä mieltä että ei minua voi kukaan auttaa. siskoni kuitenkin otti yhteyttä ystäviini (asuu itse eri puolella suomea) ja niin mulla oli pian ovella viikon ruuat valmiina, koiranlenkkeilyttäjä, vauvan vaunulenkkeilyttäjä...
Ja sit toisaalta. Ehkä sua itkettää ja uuvuttaa siksi että olet nyt niin yksin. Kestä pari päivää, aika yksinhän sä olet varmasti tähänkin asti kaiken tehnyt. sitten kun mies tulee, mene lepäämään. sitten puhutte kuinka jatkossa huolehditaan sun jaksamisesta. Mutta asiat askel kerrallaan. Nyt hengität vaan rauhallisesti, sanot itsellesi että pärjäät kyllä, väsyt sitten vasta parin päivän päästä. Ja silloin myös pidät kiinni siitä että saat levätä.