Istutin tänään vesimelonipuita :)
Nyt sitten odotellaan ja kastellaan ahkerasti, jos kesäksi saisi vesimeloneita :)
Kommentit (17)
Oon muuten nähnyt sellaisia ihan oikeasti Suomessa :)
Vierailija kirjoitti:
Minä istutin pari Fazerin Sininen-taimea, muutaman irtokarkkipuskan ja yhden sipsipellon.
Lisään: tarkoitus on vielä istuttaa pari Coca cola zero-puuta mutta ne kuuluu istuttaa vasta huhtikuun alussa. Ovat näet herkkiä pakkaselle.
Itse ostin kaupasta rahapuun muutama kuukausi sitten, onko kenelläkään tietoa koska sitä rahaa alkaa tulemaan!? Yhtenä päivänä tuli toivonpilkahdus kun luulin nähneeni setelin, mutta se olikin vain kuivunut lehti :/
Vierailija kirjoitti:
Minä istutin pizzapuun :)
Minä harkitsen ranskalaisten kylvöä, mutta en ole vielä löytänyt lajiketta josta tulisi yhtä hyviä kuin Mäkin raneista.
Voisiko nakit istuttaa jo nyt ? En pidä pakastetuista, sulaessaa vetistyvät. Entä harvennus milloin olisi oikea aika ?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nakit istuttaa jo nyt? En pidä pakastetuista, sulaessaa vetistyvät. Entä harvennus, milloin olisi oikea aika?
Ole hyvä :)
Vesimeloni tarvii paljon lämpöä ja valoa mutta kasvatus onnistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nakit istuttaa jo nyt ? En pidä pakastetuista, sulaessaa vetistyvät. Entä harvennus milloin olisi oikea aika ?
Jos et pidä pakastetuista niin kannattaa odottaa toukokuuhun sen istuttamisen kanssa. Silloin ei ainakaan pitäisi olla enää yöpakkasia. Jos ostat hyvälaatuisia nakkeja niin harvennusta ei tarvitse suorittaa vaan ne kaikki mahtuvat kyllä peltoon ja niistä kasvaa tasalaatuisia, yhtä pitkiä ja painavia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten odotellaan ja kastellaan ahkerasti, jos kesäksi saisi vesimeloneita :)
Koitin vesimelonin kasvatusta viime kesänä. Taimet kasvoivat hyvin sisällä. Istutin ne kesäkuussa lopullisiin astioihin ja siirsin kasvihuoneeseen. Taimet kasvoi vahvoiksi ja kukkivat hyvin. Hedelmiäkin alkoi kehittyä. Hedelmät eivät kuitenkaan kasvaneet kuin vähän hernettä isommiksi ja sen jälkeen kuihtuivat.
Toivottavasti sulla sujuu paremmin ja saat kunnon sadon.
Katsoitteko Ville Haapasalon ohjeman jossa se vieraili vesimelonifarmilla,epätodellinen näky kun niitä isoja pallukoita oli silmän kantamattomiin hiekkaisella tasaisella aavikolla.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää porukkaa.
Mulla jäi viime vuodelta huumorinsiemeniä yli, laitanko postiin? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää porukkaa.
Mulla jäi viime vuodelta huumorinsiemeniä yli, laitanko postiin? :)
:'D
Puuta et taida vesimelonista saada, ovat köynnöskasveja.
Vierailija kirjoitti:
Vesimeloni tarvii paljon lämpöä ja valoa mutta kasvatus onnistuu kyllä.
Aivan oikein. Ihan oikeaoppisesti oli ap laittanut esikasvatukseen tähän aikaan vuodesta. Tosin se ei kasva puissa.
http://puutarha.net/kasvikortisto/hedelmat_ja_marjat/vesimeloni_993.htm
http://www.meillakotona.fi/kysy/puutarhanhoito/vesimelonin-kasvatus
http://www.suomela.fi/piha-puutarha/Hyotykasvit/Vesimelonin-kasvattajal…
Minä istutin pari Fazerin Sininen-taimea, muutaman irtokarkkipuskan ja yhden sipsipellon.