Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä nyt saatana ihan oikein?? (Mies ja raha-asiat)

Vierailija
16.03.2016 |

Muutimme miehen kanssa hiljattain yhteen, lapsia ei ole.

Mies on aivan hulluna peleihin ja pelaamiseen, ja asiasta on väännetty kättä ennenkin. Jos hän ei seuraa jotain peliä, niin hän itse pelaa jotain, tai sitten on ostelemassa pelejä, kirppareilta, huuto.netistä, uutena...

Tämä osteleminen onkin koitunut ongelmaksi. Nyt viimeisen vajaan kuukauden aikana postin kautta on tullut 5 peliä, yhden on ostanut uutena. Eli 6 peliä vajaassa kuukaudessa. Tarkkaa en tiedä paljonko näihin on rahaa mennyt, mutta tämä uusi peli maksoi lähemmäs 50 euroa.
Rahaa meillä ei liiaksi asti ole, pärjäämme, mutta joudumme miettimään menoja.

Mies tietää että pidän jatkuvaa pelien ostelemista turhana rahanmenona, ja nyt näköjään hän on alkanut tilailemaan pelejä salaa.
Tänään hän tuli töistä, valitteli huonoa oloa ja sanoi menevänsä lepäämään. Minä puuhasin hetken omiani, kunnes tarvitsin makuuhuoneesta jotain ja menin sen kummempia ajattelematta sinne. Mies oikein hätkähti kun ei osannut odottaa minua, ja eihän se siellä mitään lepäillyt vaan avasi taas postipakettia!
En tässä vaiheessa sanonut mitään, lähdin vain pois.

Miehen äiti on jo pidempään pyydellyt häntä käymään, että tulisi junalla.
Tänään sitten, pari tuntia tuon postipakettijutun jälkeen, kysyin että onko hän kenties pääsiäisen aikaan lähdössä sinne äitinsä luo käymään, hän totesi että ei, koska "matkat maksaa niin paljon"

En sitten malttanut olla huomauttamatta, että mistähän hänellä peleihin riittää rahaa, kun äitinsä luo ei voi mennä ja ruokakaupassa nuristaan rahojen riittämistä.
Mies totesi ensin ettei se ole "minun asiani", minä sanoin uudemman kerran että ruokaankin pitäisi riitää rahaa jne. että en ymmärrä miksi pitää koko ajan ostaa uusia pelejä.
Siinä vaiheessa mies korotti ääntään ja huusi "No ei ne ole sun rahoja!"
Sitten hän huomautti minulle mm. ostamastani sateenvarjosta.

Lopulta hän heittäytyi marttyyriksi, että eipä hänen sitten tarvitse täällä olla, kun kerta koko ajan on tällaista (siis tässä asunnossa)
Ja alkoi luettelemaan mitä kaikkea hän on ostanut/minun hyväkseni tehnyt, ja yhtään ei arvosteta.

Minä lopulta vaikenin täysin kun keskustelu alkoi mennä ihan hulluun suuntaan ja äänen korottamiseksi, lopulta mies riuhtaisi puhelimensa oikein äkkipikaisella eleellä sohvalta ja meni makuuhuoneeseen mököttämään.

Että minäkö tässä nyt olen se nalkuttava kusipää?
En ensinnäkään siedä ollenkaan äänen korottamista/uhkaavia eleitä, sain katsella niitä lapsuudenkodissani ihan tarpeeksi.
En myöskään lainkaan ymmärrä tuollaista, että puhutaan asiasta x, ja sitten yhtäkkiä siihen pitää vetää jostain sivusta kaikkea ihan asiaan liittymätöntä.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain jätä ukkoa, kun et selvästikään tästä edes pidä?

Mutta kun miehellä on niin harvinaiseen upea ja iso...SE.  En viittis millään jättää...:-(

Vierailija
62/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

urhusband is dfokin console pesant!!!!!!1!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykö/vaihtaako mies pelejä samaan tahtiin, vai hampstraako kaikki läpipelatut? Koska muuten noin 6 peliä voisi olla ~150-200 euroa, mutta jos käytetyt on vaihdettuja tai ensin myyty oma pois niin sitten kaikki kulut saattaa olla se noin 50e, max. 100e. Enemmän kun rahasta olisin huolissani tuosta käytöksestä ja mahdollisesta riippuvuudesta.

Vierailija
64/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette yhdessä?

Vierailija
65/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on peliriippuvuus. Siihen hän tarvitsee apua. Aluksi esim. perusterveyshuolto ja lähete mt-polille. Jos hän ei suostu myöntämään edes itselleen peliongelmaa ja hakemaan itselleen apua, tulevat asiat vain pahenemaan. Siinä tapauksessa on parempi lähteä suhteesta.

T. Masentunut ja lievästi peliriippuvainen nainen, jolle riittää yksi uusi peli vuodessa alennusmyynnistä. 

Vierailija
66/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi saattaa olla riippuvuus noiden pelien ostamiseen ja koittaa kieltää sen.

Vierailija
67/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei alkuperäinen,

tarinasi kuulostaa valitettavan tutulle. Tapasin mieheni 15 vuotta sitten ja hän oli aivan samanlainen hamsteri, mutta kohde vain vaihtui, milloin ostelun kohteena olivat vanhat pikkuautot, lehdet, autot, mopot...ihan mikä vaan. Myös samanlainen äkkipikainen käytös ja tilanteen kääntäminen minun viaksi oli hyvin tavallista. Hänelle ei kertakaikkiaan voinut huomauttaa, saati keskustella tästä asiasta. Uskon, että hän tiesi raha-asiat ongelmakseen, mutta ei myöntänyt sitä ennen kaikkea itselleen.

Vaikka hälytyskellot soivat niin menimme naimisiin ja saimme lapsia ja siinä menikin kymmenen vuotta ihan sujuvasti, kunhan minä osasin olla hiljaa ja tyydyin vähään. Mies teki minulle jatkuvasti selväksi, että rahaa ei ole ja minun kaikki rahani menivät ruokaan ja lasten hankintoihin, mitkä nekin olivat erittäin kohtuullisia kirpparityyliin. Itselleni en kuin pakolliset vaatteet ja pienet muut ostokset. Lopulta koko vyyhti alkoi purhautua ja se olikin aivan helvetinmoinen soppa! Mies oli elänyt aivan kaksoiselämää. Siinä vaiheessa minulle selvisi, että hänellä oli ollut todella hyvät tulot, sellaiset, että kukaan tutuistani ei esimerkiksi tienaa. Lisäksi alkai paljastua kokonaan hänen psyykkeensä heikkous. Hän oli ollut vuosien aikana koukussa milloin mihinkin. Olennaista oli siis addiktio, vain kohde vahtui. Jäin yksinhuoltajaksi monen lapsen kanssa ja yht´äkkiä minulla oli rahaa! Olin oppinut niin nuukan elämäntyylin, että kun viimein rahani eivät menneet loisen elättämiseen minulla alkoi olla varaa ostaa lapsilleni ja itselleni materiaalisesti kunnon elämä.

Tarinasi ei kuulosta hyvälle ja jos voin kokemuksesta sanoa jotakin niin lähde pois. Ansaitset ihan varmasti parempaa, tuo käytös ei muutu parempaan.

Vierailija
68/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä johonkin mt-polille kehottajat voisivat kehottaa sinne myös sitten naisia, jotka ostelevat tarpeettomasti kenkiä tai käsilaukkuja.

Vierailija
69/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...peleihin menee siis noin satku kuussa jos ostaa enimmäkseen käytettyjä.Hän käy töissä.

Jos mun puolisoni suuttuisi mulle siitä,että käytän satkun itseeni kuussa,varmaan käytänkin,niin minähän repeisin.En tykkää joka jutusta mitä mies ostaa,pelejä,kuulokkeita you name it.Silloin puren vaan huuleen ja kihisen itsekseni.Niin se Saa tehdä,oma vika jos mua ärsyttää.

Mullakin menee kosmetiikkaan,urheiluun ja vaatteisiin kuussa 100 e.Vaikka mun miehen pelit on mun näkökulmasta typeriä,niin hänen ei.Koskaan en ole kuullut itse valitusta mun ostamisesta.En edes käy töissä,mieheni käy.

Vierailija
70/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että minäkö tässä nyt olen se nalkuttava kusipää?

En ensinnäkään siedä ollenkaan äänen korottamista/uhkaavia eleitä, sain katsella niitä lapsuudenkodissani ihan tarpeeksi.

En myöskään lainkaan ymmärrä tuollaista, että puhutaan asiasta x, ja sitten yhtäkkiä siihen pitää vetää jostain sivusta kaikkea ihan asiaan liittymätöntä.

Kyllä. Mutta en ymmärrä, että miksi ihmeessä te olette yhdessä. Sinä nalkutat pelien ostamisesta ja mies tekee sen salaa? On siinä parisuhde oikein hienolla tolalla :D

Vierailija
71/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ikinä ole kellään rahaa liiaksi asti.

Anna nyt ostella jos iloseksi tekee ja pärjäätte kuitenkin.

Kyllä minäkin saatan vaikka baariin viikonlopun aikana tuhlaa useita kymppejä.

Vierailija
72/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v*ttua, muija nalkuttaa siitä että mies ei mene tapaamaan äitiään? :D Toki vastuuton rahankäyttö on asia sinänsä, mutta miksi sinun pitää käyttäytyä kuin mies olisi murrosikäinen ja sinä hänen huoltajansa?

Vierailija
73/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Vierailija
74/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet siellä yhteisessä kämpässä vain sen takia että maksat asumista, laskuja ja ostat ruokaa ja näin miehelle jää enemmän rahaa peleihin!

Vierailija
75/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika harrastaa pelaamista ja äitinä olen  rahoittanut sitä osaltani , toinen poika harrastaa urheilua ja käyttää rahaa siihen. Rahoitan myös hänen harrastustaan. Mun mies harrastaa tietokoneita ja saa mun puolestani käyttää rahaa siihen. Me ollaan kaikki onnellisia ja tyytyväisiä. Ruokaa on tarpeeksi, kuukausittaiset maksut tulee maksettua. Mä harrastan omia juttujani. 

Jos AP sua häiritsee miehen pelaaminen niin hän ei ole sinua varten. Et voi  kuitenkaan määrätä sitä mitä hän saa harrastaa. Jokainen on vastuussa omasta elämästään.

Vierailija
76/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika harrastaa pelaamista ja äitinä olen  rahoittanut sitä osaltani , toinen poika harrastaa urheilua ja käyttää rahaa siihen. Rahoitan myös hänen harrastustaan. Mun mies harrastaa tietokoneita ja saa mun puolestani käyttää rahaa siihen. Me ollaan kaikki onnellisia ja tyytyväisiä. Ruokaa on tarpeeksi, kuukausittaiset maksut tulee maksettua. Mä harrastan omia juttujani. 

Jos AP sua häiritsee miehen pelaaminen niin hän ei ole sinua varten. Et voi  kuitenkaan määrätä sitä mitä hän saa harrastaa. Jokainen on vastuussa omasta elämästään.

Puhut nyt eri asiasta kuin AP. Apn mies valittaa kun ei ole rahaa käyttää mihinkään, ruokaan tai matkaan äidin luo. Koska rahat menevät peleihin. AP ei maininnut miehen pelaamisen olevan ongelma vaan salailevan käytöksen ja rahanpuutteen

Vierailija
77/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole ton kuvauksen perusteella mitään järkeä. Anna miehen olla ja homehtua ihan keskenään. Miksi tuollasta miestä kukaan haluaa vaivoikseen, toki jos on tärkeää että se miehen "oma elämä" on kivasti kontrollissa niin sitten... mutta ei jatkoon. Miksi AP tuollaseen keskenkasvuiseen tuhlaat aikaasi?

Vierailija
78/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nyt kyllä siltä, että tarinaa on vähän väritelty, ja miksi ei olisikaan, onhan tässä vain tarinan toinen puoli. 5 käytettyä peliä maksaa suunnilleen sen 50e, paitsi jos on jotain harvinaisempia retropelejä, ja silloinkin maksimissaan yhteishinnaksi sen 150e. Jos oikeasti teillä on noin tiukkaa, että itseensä ei voi tuon vertaa käyttää ilman, että se ruokaostoksiin tms. kuukausittaiseen vaikuttaisi, on teillä budjetointi aika perseellään. Terveisin keikkatöitä tekevä työtön espoon alueelta, joka omistaa 2 koiraa ja mies intissä. Silti syödään todella hyvin ja monipuolisesti (tosin kasvisruokaa, tulee paljon halvemmaksi kuin joku lihamättö), käydään ravintoloissa joka vklp, koirille parasta mahdollista kuivamuonaa ja raakaruokaa, ja asumme saunallisessa vuokrakämpässä jossa on oma piha. Käyn myös vanhemmillani 150km päässä vähintään 2 krt kk. Ja silti, pystyn helposti käyttämään sen pari sataakin peleihin, kosmetiikkaan, sisustuskrääsään ja vaatteisiin per kk. Tuo äidillään käyminenkään ei APlle pätkääkään kuulu, mitä jos mies ei halua käydä sielä ja käyttää rahaa tekosyynä?

Ehkä teidän oikeasti pitäisi miettiä tuota yhdessä asumista uudestaan, jos talous ei pelaa yhteen sinä iniset toisen harrastuksesta vain koska pidät sitä turhana. Kai kaikki akat täälä tajuaa, että miehet todennäköisesti pitävät teidän meikkaustanne ja sisustamistanne ja vaateostoksianne ihan yhtä turhana rahankäyttönä?

Vierailija
79/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n postauksessa en näe ongelmaa jos mies kerran maksaa oman osan yhteisistämenoista. MUTTA jos yhteisiinmenoihin ei enään riitä rahaa harrastuksen takia niin sen voi jo laskea ongelmaksi.

Ja toisekseen tässä on vain toisen näkökulma ja tännehän voi kirjoitella aivan minkälaisen tarinan haluaa kun ei ole toista antamassa omaa versiotaan tapahtumista.

Vierailija
80/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitäisit huolen omista asioistasi. 50euroa kuukaudessa ei ole kovin paha peleihin. Kyllähän yhdessä illassa baarissakin menee enemmän rahaa. Jos teillä on talous noin tiukilla että parista eurosta nousee noin kova haloo, niin kannattaa varmaan alkaa miettiä jotain ylimääräisiä ansioita ja pitää erilliset tilit jne.

Ap kirjoitti että peli oli jo kuudes tämän kuun aikana, ja tämä peli maksoi 50 e. Jos muut on olleet saman hintaisia, on puolen kuun aikana mennyt rahaa jo 300 euroa peleihin. Ap:n pitäisi sopia, että yhteiseltä taloustililtä maksetaan vuokra, vakuutus, ruoka ym:t yhteiset kulut, ja sille tlille kumpikin laittaa tietyn summan kuussa. Loput on omaa rahaa, ja jos mies käyttää kaikki rahansa peleihin, niin oma on ongelmansa. Mä kyllä tekisin myös sitten selväksi että mä en osta miehelle vaatteita saati maksa mitään ruokia tai juomia jossain illanvietossa. Tai lähtisin lomalle, mut mies ei pääsis jos rahaa ei olis, kun se ostais vaan pelejä.

1. Tämä 50 maksanut peli oli uusi, muut ilmeisesti käytettyjä, eli n. 10-20€ kpl.

2. Ap:n ei pidä sopia mitään, vaan suosiolla lopettaa suhde ja molemmat voivat etsiä tahoillaan uuden kumppanin. Tuollainen pennien laskeminen on lapsellista, eikä suhde tule sitä kuitenkaan kestämään.

1. Riippuu käytetystä pelistä ja pelikonsolista / pc:stä. Eli pelilaitteesta. Käytetty peli voi maksaa oikeastaan mitä tahansa. Jos konsoli on vielä harvinainen retrolaite voi sen erikoispelit maksaa maltaita. Mutta perus pelit voi olla hyvinkin halpoja. Itselläni on jopa pari käytettyä kirppislöytöä jotka maksoi jokainen vaivaisen euron.