Onko tämä nyt saatana ihan oikein?? (Mies ja raha-asiat)
Muutimme miehen kanssa hiljattain yhteen, lapsia ei ole.
Mies on aivan hulluna peleihin ja pelaamiseen, ja asiasta on väännetty kättä ennenkin. Jos hän ei seuraa jotain peliä, niin hän itse pelaa jotain, tai sitten on ostelemassa pelejä, kirppareilta, huuto.netistä, uutena...
Tämä osteleminen onkin koitunut ongelmaksi. Nyt viimeisen vajaan kuukauden aikana postin kautta on tullut 5 peliä, yhden on ostanut uutena. Eli 6 peliä vajaassa kuukaudessa. Tarkkaa en tiedä paljonko näihin on rahaa mennyt, mutta tämä uusi peli maksoi lähemmäs 50 euroa.
Rahaa meillä ei liiaksi asti ole, pärjäämme, mutta joudumme miettimään menoja.
Mies tietää että pidän jatkuvaa pelien ostelemista turhana rahanmenona, ja nyt näköjään hän on alkanut tilailemaan pelejä salaa.
Tänään hän tuli töistä, valitteli huonoa oloa ja sanoi menevänsä lepäämään. Minä puuhasin hetken omiani, kunnes tarvitsin makuuhuoneesta jotain ja menin sen kummempia ajattelematta sinne. Mies oikein hätkähti kun ei osannut odottaa minua, ja eihän se siellä mitään lepäillyt vaan avasi taas postipakettia!
En tässä vaiheessa sanonut mitään, lähdin vain pois.
Miehen äiti on jo pidempään pyydellyt häntä käymään, että tulisi junalla.
Tänään sitten, pari tuntia tuon postipakettijutun jälkeen, kysyin että onko hän kenties pääsiäisen aikaan lähdössä sinne äitinsä luo käymään, hän totesi että ei, koska "matkat maksaa niin paljon"
En sitten malttanut olla huomauttamatta, että mistähän hänellä peleihin riittää rahaa, kun äitinsä luo ei voi mennä ja ruokakaupassa nuristaan rahojen riittämistä.
Mies totesi ensin ettei se ole "minun asiani", minä sanoin uudemman kerran että ruokaankin pitäisi riitää rahaa jne. että en ymmärrä miksi pitää koko ajan ostaa uusia pelejä.
Siinä vaiheessa mies korotti ääntään ja huusi "No ei ne ole sun rahoja!"
Sitten hän huomautti minulle mm. ostamastani sateenvarjosta.
Lopulta hän heittäytyi marttyyriksi, että eipä hänen sitten tarvitse täällä olla, kun kerta koko ajan on tällaista (siis tässä asunnossa)
Ja alkoi luettelemaan mitä kaikkea hän on ostanut/minun hyväkseni tehnyt, ja yhtään ei arvosteta.
Minä lopulta vaikenin täysin kun keskustelu alkoi mennä ihan hulluun suuntaan ja äänen korottamiseksi, lopulta mies riuhtaisi puhelimensa oikein äkkipikaisella eleellä sohvalta ja meni makuuhuoneeseen mököttämään.
Että minäkö tässä nyt olen se nalkuttava kusipää?
En ensinnäkään siedä ollenkaan äänen korottamista/uhkaavia eleitä, sain katsella niitä lapsuudenkodissani ihan tarpeeksi.
En myöskään lainkaan ymmärrä tuollaista, että puhutaan asiasta x, ja sitten yhtäkkiä siihen pitää vetää jostain sivusta kaikkea ihan asiaan liittymätöntä.
Kommentit (131)
kyllähän käytetty peli voi maksaa 100e kin. riippuu ihan mille pelimasiinalle niitä pelejä ostelee
ihanko totta :D ?
mä olen nähnyt kun tyyppi ostaa 1500e käytetyn pelin ja oli vielä semmonen peli jota on aikanaan myyty lähiprismassa muutamalla kympillä :)
En jaksa koko ketjua lukea mutta tässä ratkaisu.. Aukaisette talous tilin jonne molemmat siirtää x määrän rahaa sen verran kuitenkin että riittää ruokaan, vuokrien, ja yhteisten laskujen maksuun.. Pyöritätte taloutta siltä tililtä ja omat hankinnat omilta tileiltä.. Simppeli ratkaisu eikä kummankaan tarvitse nurista toisen hankinnoista..
No se on ollu varmasti joku harvinainen keräilijän erikoisversio, joka on ollu siellä Prismassa viimeinen kappale alessa -80% tai jotain siihen suuntaan... Itse olen ostanut oman kokoelmani lähes kokonaan jahtaamalla alennuksia!
Voit teitä keskenkasvusia, vaikka olisikin kykyä ymmärtää toista niin halua ei ole ja sitten tullaan tänne nillittään. Voi kun toinen tekis aina just silleen kun mä haluun ja itse saisi tehdä mitä tykkää...
Nillin nillin niisk!
Ihme kitinää. Kyse on miehen omista rahoista ja hän saa käyttää ne mihin parhaakseen näkee. Kyllä minä mieluummin hyvää peliä pelaan ja nautin PC-speaker piipityksestä, kuin kuuntelisin loisivaa nalkuttavaa emäntää. Muutenkaan en oikein ymmärrä mitä ihmeen antipatioita osalla naisista on pelaamista kohtaan noin yleisellä tasolla. Jos mies pistäisi 200€ kuussa ryyppäämiseen, tupakkaan tai kosmetiikkaan, niin se olisi sitten naiselle ok. Harrastukset maksavat, myös omasi. Kaikki sympatiat kyllä menee miehellesi.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää omia rahojaan, niin eipä sinulla ole mitään sanottavaa asiaan.
Voi helvetti tuota logiikkaa.
Kyllä todellakin on sanottavaa jos yksi törsää rahansa huvitteluihin, ja sen takia toisen täytyy käyttää kaikki rahansa vuokraan, laskuihin, ruokaan jne. yhteisiin menoihin.
Meilläkin huonoina raha-aikoina mies mm. osti kolmensadan euro soittimen ja tonnin tatuoinnin. Itse laskin senttejä, jotta saadaan edes jotain ruokaa pöytään, mihinkään ylimääräiseen en itse tietenkään voinut käyttää rahaa.
Mies ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Sittemmin aloin itseki käyttää rahojani itseeni asenteella, että jos jää joku miehen nimissä oleva lasku maksamatta niin voi voi, ei ole minun asiani.
pelimies69 kirjoitti:
Ihme kitinää. Kyse on miehen omista rahoista ja hän saa käyttää ne mihin parhaakseen näkee. Kyllä minä mieluummin hyvää peliä pelaan ja nautin PC-speaker piipityksestä, kuin kuuntelisin loisivaa nalkuttavaa emäntää. Muutenkaan en oikein ymmärrä mitä ihmeen antipatioita osalla naisista on pelaamista kohtaan noin yleisellä tasolla. Jos mies pistäisi 200€ kuussa ryyppäämiseen, tupakkaan tai kosmetiikkaan, niin se olisi sitten naiselle ok. Harrastukset maksavat, myös omasi. Kaikki sympatiat kyllä menee miehellesi.
Kyllä tuossa mies se täysi loinen on, kerta maksattaa elämän vaimokkeella ja itse ostelee jotain pelejä.
Tämän ko. miehen pitäisi pikemmin hankkiutua eroon ap:sta
Stabiloituneen esipuberteetin staattinen oireyhtymä, toivotonta :(
istukaapa alas puhumaan vuokrasta ja ruokakuluista mitkä maksetaan puoliksi ja lopuilla omilla rahoilla saa tietenkin tehdä mitä haluaa. älä siis puhu peleistä ja pelaamisesta tässä yhteydessä
Tässä on tyypillinen esimerkki naisesta, joka ei ymmärrä tasa-arvoa parisuhteessa vaan yrittää pakottaa miehen omaan malliinsa. Ei siedä miehen harrastuksia eikä tule edes ajatelleeksi, että hänen miehensä voi saada paljon enemmän iloa niistä peleistä kuin jonkun ikävän sukulaisen tapaamisesta.
Missä kaikessa muussa aiot yrittää alistaa ja kontrolloida miestäsi?
En ennusta parisuhteelle pitkää tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tyypillinen esimerkki naisesta, joka ei ymmärrä tasa-arvoa parisuhteessa vaan yrittää pakottaa miehen omaan malliinsa. Ei siedä miehen harrastuksia eikä tule edes ajatelleeksi, että hänen miehensä voi saada paljon enemmän iloa niistä peleistä kuin jonkun ikävän sukulaisen tapaamisesta.
Missä kaikessa muussa aiot yrittää alistaa ja kontrolloida miestäsi?
En ennusta parisuhteelle pitkää tulevaisuutta.
Ei tolkun mies vaan pelaa!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on peliriippuvainen mies, joka toimii samoin. Jossain vaiheessa oli ihan normaalia, että kaupassa käydessä minun oli pakko ostaa luottokortilla lapsille ruokaa ja mies osti samalla itselleen 60'euron PS-pelin. Mies pelasi helposti 8 h päivässä töiden jälkeen, oli talossa sitten vauva tai moniallerginen taapero, tai oli vaimo tööt vuosikausien valvomisen jälkeen tai ei.
Peliriippuvuuden selättämiseen vaadittiin 15 vuotta, joista suurin osa ilman minkäänlaista parisuhdetta tai seksielämää (koska mies pelasi), minun yksi vaikea masennukseni/burn outini (koska kannoin yksin vastuun, valvoin lasten kanssa ja jäin ilman kosketusta ja kumppanuutta) ja kaksi avioerohakemusta. Kumpikin hakemus jäi siis ykkösvaiheeseen.
Tähän oli pakko puuttua. Suomeksi sanottuna, taidat valehdella. Miksi teet niin?
15 vuotta sitten oli vuosi 2001 eikä todellakaan ollut kummoisia pelikoneita saatika sitten 60euron hintaisia pleikkaripelejä. Muutenkin haiskahtaa tekstisi.
Helppoa syytellä toista puolta kun kuullaan vain tämä syyttävä puoli
Jos tämä kyseinen henkilö maksaa myös puolet vuokrasta ja muista yhteisistä menoista, niin eihän se kenellekään kuulu paljonko käyttää rahaa peleihin tai johonkin muuhun harrastukseen.
Jos asia ahdistaa noin paljon, niin ainahan sitä voi lähteä katsomaan josko ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella.
Helppohan tuo on varmistaa kuka loisii.
AP jättää ensi kuussa kaikki yhteiset laskut maksamatta, maksaa vain omat puhelin- yms. laskunsa.
Ruokaakaan ap ei osta, vaan käy ulkona syömässä.
Jos mitään vuokraa/vastiketta, sähkölaskua jne. ei ole maksettu eikä kotona ole laisinkaan ruokaa ja silti mieheltä fyrkat loppu, niin voidaan aika hyvin päätellä kuka tuossa asetelmassa loisii.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ko. miehen pitäisi pikemmin hankkiutua eroon ap:sta
Juu, ihan varmasti saisi aikaiseksi.
Ettekö te pelejä paljon ostelevat käytä aikaa pelaamiseen? Ostaminen on ok, jos toisen ei tarvitse kustantaa toisenkin osuutta yhteisistä menoista, mutta jos kaikki vapaa-aika menee pelaamiseen, niin en minä ainakaan sellaista parisuhdetta jaksaisi.
pelimies69 kirjoitti:
Nainen ilmeisesti kokee pelin kilpailijana itselleen. Jos vaatii 100% miehen huomiosta, niin sillon kannattaa etsiä sellainen mies joka on tuohon valmis. Voi olla että on vaikea tehtävä tai jos löytyy, niin hänellä on vastaava vaatimus joten voi tulla yllätyksiä siinä kohtaa kun itse haluaisi tehdä jotai omia juttuja.
Jos taas löytyy se kuuluisa oma elämä, niin silloin ei toisen pelaamiset niin haittaa, ellei sitten ole kyse todellisesta peliaddiktista joka ei saa hoidettua ihan perusasioita jatkuvan pelaamisen takia.
*räkänaurua* ei jumpe pekka hei ihan oikeesti :D
Jäbä osti kuus peliä enne kuun loppua ja jäätävä haloo ja foliohatut päähän.
Sen ymmärrän et jos emäntä elättää ja miehen rahat menee vaa peleihin ni vituttaa. (vaikka kaikki 6 ois 50e pelejä ni 300e on aika pikku summa viel)
Seuraavan kerran ku ukko aukoo pakettia ni pyyhippä ne setelin kuvat silmistä pois ja KATSO kuinka onnellinen toine on :) ihan ku pikkulapsi jouluna. Harrastukseen menee rahaa joo mut se myös tekee iloseksi.
Meikäläiseltä kaikki supportti miehelle ja game on! Lasten kengis tuo vielä on ;)
Alleviivaus paketteja VÄHINTÄÄ kuus kuukaudes.
#retroclub
-retropelaaja