Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä nyt saatana ihan oikein?? (Mies ja raha-asiat)

Vierailija
16.03.2016 |

Muutimme miehen kanssa hiljattain yhteen, lapsia ei ole.

Mies on aivan hulluna peleihin ja pelaamiseen, ja asiasta on väännetty kättä ennenkin. Jos hän ei seuraa jotain peliä, niin hän itse pelaa jotain, tai sitten on ostelemassa pelejä, kirppareilta, huuto.netistä, uutena...

Tämä osteleminen onkin koitunut ongelmaksi. Nyt viimeisen vajaan kuukauden aikana postin kautta on tullut 5 peliä, yhden on ostanut uutena. Eli 6 peliä vajaassa kuukaudessa. Tarkkaa en tiedä paljonko näihin on rahaa mennyt, mutta tämä uusi peli maksoi lähemmäs 50 euroa.
Rahaa meillä ei liiaksi asti ole, pärjäämme, mutta joudumme miettimään menoja.

Mies tietää että pidän jatkuvaa pelien ostelemista turhana rahanmenona, ja nyt näköjään hän on alkanut tilailemaan pelejä salaa.
Tänään hän tuli töistä, valitteli huonoa oloa ja sanoi menevänsä lepäämään. Minä puuhasin hetken omiani, kunnes tarvitsin makuuhuoneesta jotain ja menin sen kummempia ajattelematta sinne. Mies oikein hätkähti kun ei osannut odottaa minua, ja eihän se siellä mitään lepäillyt vaan avasi taas postipakettia!
En tässä vaiheessa sanonut mitään, lähdin vain pois.

Miehen äiti on jo pidempään pyydellyt häntä käymään, että tulisi junalla.
Tänään sitten, pari tuntia tuon postipakettijutun jälkeen, kysyin että onko hän kenties pääsiäisen aikaan lähdössä sinne äitinsä luo käymään, hän totesi että ei, koska "matkat maksaa niin paljon"

En sitten malttanut olla huomauttamatta, että mistähän hänellä peleihin riittää rahaa, kun äitinsä luo ei voi mennä ja ruokakaupassa nuristaan rahojen riittämistä.
Mies totesi ensin ettei se ole "minun asiani", minä sanoin uudemman kerran että ruokaankin pitäisi riitää rahaa jne. että en ymmärrä miksi pitää koko ajan ostaa uusia pelejä.
Siinä vaiheessa mies korotti ääntään ja huusi "No ei ne ole sun rahoja!"
Sitten hän huomautti minulle mm. ostamastani sateenvarjosta.

Lopulta hän heittäytyi marttyyriksi, että eipä hänen sitten tarvitse täällä olla, kun kerta koko ajan on tällaista (siis tässä asunnossa)
Ja alkoi luettelemaan mitä kaikkea hän on ostanut/minun hyväkseni tehnyt, ja yhtään ei arvosteta.

Minä lopulta vaikenin täysin kun keskustelu alkoi mennä ihan hulluun suuntaan ja äänen korottamiseksi, lopulta mies riuhtaisi puhelimensa oikein äkkipikaisella eleellä sohvalta ja meni makuuhuoneeseen mököttämään.

Että minäkö tässä nyt olen se nalkuttava kusipää?
En ensinnäkään siedä ollenkaan äänen korottamista/uhkaavia eleitä, sain katsella niitä lapsuudenkodissani ihan tarpeeksi.
En myöskään lainkaan ymmärrä tuollaista, että puhutaan asiasta x, ja sitten yhtäkkiä siihen pitää vetää jostain sivusta kaikkea ihan asiaan liittymätöntä.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joka kuukausi 100 - 600 euroa erilaisiin vanhoihin keräilypeleihin, mutta toisaalta myyn niitä myös koko ajan pois. Tarkoituksena on jättää itselle pieni kokoelma pitkällä aikavälillä ja myydä hiljalleen hankitut pois kalliimmalla kuin ne itse hankin.

En ole pelannut enää vuosiin, peliharrastus alkoi kumminkin jo 1982 ja en enää ole siis ihan nuori. Keräilyharrastus ei onneksi vaimoa haittaa. Joskus suhteen alkuvuosina nalkutti pelaamisesta mutta nalkutus loppui kun sain toisen vähemmän häiritsevän harrastuksen tilalle eli tämän pelikeräilyn ja lisäksi liikuntaa. Ainoa mistä on tullut keskustelua on varastotila kun on tullut hankittua myös erilaisia koneita aikamoinen määrä. Kumpikin tienaa ihan mukavasti, on rakennettu, remontoitu, matkusteltu paljon, muutama lapsi ja tehty paljon yhdessä sekä molempien ura nousussa.

On meillä tottakai riitoja ja ongelmiakin, mutta kyllä me osataan keskustella ongelmista ja antaa tilaa toiselle kun on tarvetta. Kun asiat ovat tasapainossa ja talous kunnossa, niin ei pelikeräilystä tai mistään muustakaan tule ongelmaa. Joskus on hyvä vähän riidellä, tekee ihan hyvää. Sopikaa hyvät ihmiset aina ensin mitä kukin maksaa ja miten rahaa perheessä käytetään. Itselle pitää varata kohtuullinen siivu omiin juttuihin, mutta ei se perheen elämää saa pilata. On muuten aika tärkeä juttu, että vaimollakin on joku oma harrastus johon käyttää aikaa Edellisessä suhteessa tyttöystävällä ei ollut mitään omia harrastuksia, oli aina vain suu vääränä ja pahalla tuulella. Kaiken lisäksi sillä ei ollut mitään muuta kuin opintotuki joten mun piti maksaa kaikki. Siinä oli sitten kaksi ongelmineen eikä siitä mitään tullut ... 

Vierailija
102/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa miehestäsi, hän ilmiselvästi ansaitsee parempaa kuin kaltaisesi nalkuttavan kiusaajan. Olit luultavasti ala-asteella se, joka aina kiusasi ja arvosteli muita pönkittääkseen omaa egoaan.

Miehesi ansaitsee parempaa kuin kaltaisesi ison kiusaajan. Häpeä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelejä ostetaan silloin kun niitä sattuu halvalla löytymään ja aika harvoin pelaaja satsaa tuon 50e yhteen peliin. Viime aikoina valitettavasti tullut monta isomman nimen julkaisua, jotka monet ovat sitten uunituoreeltaan ostaneet.

Jos miehesi keräilee retropelejä, älä huoli niitä ei maailmassa loputtomasti ole ja jossain vaiheessa niiden rahallinen arvo saattaa nousta. Ehkäpä  miehesi pistää ne sitten myyntiin ja hankkii teille lemmenloman Turkin auringon alle.

Muutenkin jos et itse pelaa, tuskin  koskaan tulet ymmärtämään pelaamista harrastuksena kunnolla. 

Jos päädyt viskaamaan miehen ulos, nii lähetä se tänne. Pistän kahvit tippumaan ja pleikkarin ja pc:n lämpenemään.

Vierailija
105/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on pöljä, vieläpä oikein pöljä!

Vierailija
106/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakene Amerikkaan ja pyydä Angelina Jolieta ja Brad Pittiä että adoptoisiko ne sut.

#adoptionisoption

Vierailija
107/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille piiskaa ja sano hyi hyi. Kyllä se siitä oppii.

Vierailija
108/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsi mennä omaa äitiään tapaamaan tämän vielä erikseen pyytäessä sitä, kun ei halua maksaa junalippua, mutta pilipalipeleihin on rahaa! Voi ****** sietäisi hävetä itseään!

No, jonain päivänä äitinsä on kuollut. Sitten ei enää tarvitse käyttää rahaa tai aikaa toissijaisuuksiin, voi keskittyä pelien napsuttamiseen.

(minä pelaan tietokoneella ehkä 2 kertaa vuodessa pari tuntia)

Vierailija
109/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää akat hoitoon.

Vierailija
110/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

This thread is now offically cancer.

Vierailija
111/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuota aapeen kirjoitusta oikein lukee niin se . Näyttää nyt lähinnä siitä että ap haluaisi miehen käyttävän rahansa muuhun kuin peleihin. Ei siinä sanota että heillä on rahaongelmia pelien takia. Eikä tässä ole varmuutta siitäkään "häpeääkö ja piilotteleeko" mies pelejään. Aapeesta vaan tuntuu siltä kun mies säpsähtää hänen tultuaan varoittamatta huoneeseen. Mäkin säpsähtäisin. Mitä äidin luokse matkustamiseen tulee niin mies ei ilmiselvästi halua eikä aapee häntä voi pakottaa. 

Aapee, tee palvelus sekä miehelle että itsellesi ja lopeta suhde tähän. Mulla on sellainen aavistus että saat lähteä ilman turhia kyyneleitä kenenkään tukkimatta tietäsi ulos asunnosta.

Vierailija
112/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten mieluisampaa jos ukko ryyppäisi ja juoksisi vieraissa,taikka läpsisi sinua humalapäissään.Maailmassa on pahempiakin asioita kuin pelaaminen ja niiden ostaminen,siitä olen kyllä samaa mieltä että voisi hieman rajoittaa ja mennä käymään siellä äitinsä luona.

Vierailija
113/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti vaihtaa mies johonkin duunariin joka on poissa illat kavereiden kanssa baarissa ja haisee parfyymiltä tullessaan kotiin viikonloppuna klo 4:30.

Mielellään vielä jos jostain löytää narsistin tai sellaisen joka mieluummin antaa nyrkistä kuin pelaa niitä hemmetin videopelejä, niin parempi.

P.S. Sarkasmi

P.P.S. Terveisiä MuroBBS:stä, tuosta peliriippuvaisten mekasta.

Vierailija
114/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä mielenvikasia akkoja oikeen riittää?

Toisaalta hyvä että niitä on, koska näistä jutuista saa aina niin loistavat naurut.

Vierailija
115/131 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä jos et tykkää miehestä joka pelaa mutta jotain rajaa sentään, kyllä kai sun mies sais joskus ostaa jonkun pelin? tuskin se sulta on pois. Varmasti rahaa jää ruokaanki kerta sun mies on töissä, vai mitenkä on? :D kyllä siinä luulisi rahaa riittävän ostella välillä omia juttuja, minä 25v ja mun mies 27v ostellaan toisilemme joskus pelejä :) enkä näe sitä rahan tuhlaamisena, jotkut vaan tykkää pelata. Lopeta se kitinä ja ota ero jos ei kiinnosta mies joka pelaa..

Vierailija
116/131 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli mies on työssä, maksaa puolet vuokrasta, ruoasta, sähköstä sun muut yhteiset menot puoleksi, itse maksaa omat menot niin kai saa ostaa omillaan mitä haluaa. Eriasia jos pidät sitä typeränä koska aikaa menee ja näin ollen se on pois teidän yhteisestä ajasta. 

Vierailija
117/131 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopelien kerääminen on viihdeharrastus samoin kun maksukanavien katselu (On tullu kysyttä sellasen saamista esim. DNA:lta ja kun avaus/takuumaksun näin niin jätin väliin), tällöin viihteestä maksetaan. Tiiän kokemuksesta että jos harrastuksesta mitään maksa, tällöin viikonpäivät voivat olla erittäin tylsiä ja jopa masentavia. Ymmärrän myös rahan merkitysen (jolla on tässä mailmassa varmaakin eniten merkitystä kaikista muista universumin asioista) ja sen, millaista on ns. puhlataa yhteen hiileen että pärjää.

Suosittelen siispä pelienkeräämisen harrastusta vähentämään esim. 1-2peliä 2-3kk välein (Koska veikkaan että tällä miehellä on jo muutenkin paljon pelejä pelaamatta).  Ehdotan tälläistä vähennystä siksi että ainekin toinen osapuoli voi vielä harrastaa silloin tällöin harrastustaan ja rahaa jää enemmän muuhun käyttöön/säästöön. Ja jos taloudessa on niin että mies syö sinun rahalla osettuja ruokia ja sinä hänen rahalla ostettuja ruokia, silloin te käytettä toistenne rahoja, täten se olisi sama, kun teidän tulot olisi yhteiset. Mutta myös tulot voidaan luokitella ns. yhteiseksi, jos taloudessa on sellassia välttämättömiä menoja esim. sähkö ja nettiliittymä, jonka toinen osapuoli maksaa.

Eli toisinsanoen, jos miehesi, osallistuu yhtään omilla rahoillaan talouden hyvinvointiin, on silloin hänkin tehnyt jotai yhteisen hyvinvoinnin eteen ja täten ansaitsee (kyllä, veikkaan että oikein luit), jotai ajanvietettä/harrastusta mutta ei tietenkään niin että kaikki rahat menisi siihen. Ja myös sinä, tämän viestin kirjoittaja, tarvit jotai harrastusta jolla päästä pois arjesta. Se harrastus/ajanviete voi maksaa, jolloin se on melkein aina parempaa, kuin ilmainen harrastus (Mutta jos tarkkoja ollaa, ei ole olemassa ilmaista harrastusta maapallossa koska aina pitää sittä jotai maksaa. Jos ei rahaa niin jotai muuta). Huimapäisenä, voit vaikka itsekkin lähteä pelaamaan videopelejä, mutta jos ei nappaa, ymmärrän ja harrastusmahikset nykypäivänä ovat melkein rajattomat.

Tässä vielä olisi yksi suomalainen n. 45min dokumentti juurikin videopeleien keräämisestä että mikä se juttu siinä on: https://www.youtube.com/watch?v=CxlnW30BbLQ

Vierailija
118/131 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möllikkä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on peliriippuvainen mies, joka toimii samoin. Jossain vaiheessa oli ihan normaalia, että kaupassa käydessä minun oli pakko ostaa luottokortilla lapsille ruokaa ja mies osti samalla itselleen 60'euron PS-pelin. Mies pelasi helposti 8 h päivässä töiden jälkeen, oli talossa sitten vauva tai moniallerginen taapero, tai oli vaimo tööt vuosikausien valvomisen jälkeen tai ei.

Peliriippuvuuden selättämiseen vaadittiin 15 vuotta, joista suurin osa ilman minkäänlaista parisuhdetta tai seksielämää (koska mies pelasi), minun yksi vaikea masennukseni/burn outini (koska kannoin yksin vastuun, valvoin lasten kanssa ja jäin ilman kosketusta ja kumppanuutta) ja kaksi avioerohakemusta. Kumpikin hakemus jäi siis ykkösvaiheeseen.

Tähän oli pakko puuttua. Suomeksi sanottuna, taidat valehdella. Miksi teet niin?

15 vuotta sitten oli vuosi 2001 eikä todellakaan ollut kummoisia pelikoneita saatika sitten 60euron hintaisia pleikkaripelejä. Muutenkin haiskahtaa tekstisi.

Minä olen pelannut teini-iästä eli Commodore C-64:stä asti, eli kyllä on pystynyt ihan hyvin pelaamaan 15v. Pelitkin saattoivat maksaa silloinkin n. 500mk ja ap tarkoittaa varmasti nykyaikaa...

Vierailija
119/131 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostattehan tekin meikkejä...

Vierailija
120/131 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on kuin lapsuudesta tuttu leikki "rikkinäinen puhelin", mitä pidemmäksi ketju venyy, sitä kauemmas mennään alkuperäisestä viestistä. Loppua kohti viestit alkoivat mennä jo surkuhupaisiksi.

MISSÄ VÄLISSÄ ap on ilmaissut haluavansa kieltää miehen harrastuksen kokonaan, tai nalkuttavansa siitä koko ajan?? Eikö kyse ollut siitä, että harrastus alkaa lähteä käsistä, pelejä tulee enemmän kuin ehtii edes pelaamaan tai rahatilanne sallisi.

"Mies saa käyttää omat rahansa miten haluaa ja ap, nalkuttava, kyttäävä paskiainen pitää päänsä kiinni"

Ööööö... Aha? Eli tällä logiikalla myös ap saa käyttää rahansa miten haluaa, ja sitten vain ihmetellään tyhjää jääkaappia ja odotetaan häätöä kämpästä niinkö? Että oma napa ennen kaikkea, perusasioista viis. Nainen hoitaa tai sitten ei hoida kukaan.

"Niin kauan kuin mies maksaa oman osansa" Eikö se tullut selväksi että ruokakaupassa ollaan naama väärinpäin kun miehen pitäisi ruokaakin ostaa eikä vain pelata, että se ei ihan sitä omaa osuuttaan maksa?

"Ap on loinen, joka naama rytyssä nalkuttaa kun mies käyttää rahaa itseensä eikä häneen, ja naiselle jää vähemmän rahaa turhuuksiin" MITEN HELVETISSÄ asian saa luettua noin??

"Jos mies nyt yhden pelin ostaa joskus..." Aloituksessa lukee, että mies on vajaassa kuukaudessa ostanut 6 peliä, KUUSI, ja selvästi ei ensimmäistä kertaa. Miettikääpä huviksenne millaisen määrän pelejä, saatika millaisen läjän rahaa, tuo tahti tekee vuodessa

"Miksi olet edes miehen kanssa kun et selvästi hänestä pidä?" MITÄ VITTUA?? :D Eli jos on huolissaan toisen rahankäytöstä, ja "nalkuttaa" yhdestä asiasta ja kirjoittaa siitä selkeästi tunnekuohuissaan, EI PIDÄ TOISESTA ? Ok

Joo ei muuta, heippa