Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä nyt saatana ihan oikein?? (Mies ja raha-asiat)

Vierailija
16.03.2016 |

Muutimme miehen kanssa hiljattain yhteen, lapsia ei ole.

Mies on aivan hulluna peleihin ja pelaamiseen, ja asiasta on väännetty kättä ennenkin. Jos hän ei seuraa jotain peliä, niin hän itse pelaa jotain, tai sitten on ostelemassa pelejä, kirppareilta, huuto.netistä, uutena...

Tämä osteleminen onkin koitunut ongelmaksi. Nyt viimeisen vajaan kuukauden aikana postin kautta on tullut 5 peliä, yhden on ostanut uutena. Eli 6 peliä vajaassa kuukaudessa. Tarkkaa en tiedä paljonko näihin on rahaa mennyt, mutta tämä uusi peli maksoi lähemmäs 50 euroa.
Rahaa meillä ei liiaksi asti ole, pärjäämme, mutta joudumme miettimään menoja.

Mies tietää että pidän jatkuvaa pelien ostelemista turhana rahanmenona, ja nyt näköjään hän on alkanut tilailemaan pelejä salaa.
Tänään hän tuli töistä, valitteli huonoa oloa ja sanoi menevänsä lepäämään. Minä puuhasin hetken omiani, kunnes tarvitsin makuuhuoneesta jotain ja menin sen kummempia ajattelematta sinne. Mies oikein hätkähti kun ei osannut odottaa minua, ja eihän se siellä mitään lepäillyt vaan avasi taas postipakettia!
En tässä vaiheessa sanonut mitään, lähdin vain pois.

Miehen äiti on jo pidempään pyydellyt häntä käymään, että tulisi junalla.
Tänään sitten, pari tuntia tuon postipakettijutun jälkeen, kysyin että onko hän kenties pääsiäisen aikaan lähdössä sinne äitinsä luo käymään, hän totesi että ei, koska "matkat maksaa niin paljon"

En sitten malttanut olla huomauttamatta, että mistähän hänellä peleihin riittää rahaa, kun äitinsä luo ei voi mennä ja ruokakaupassa nuristaan rahojen riittämistä.
Mies totesi ensin ettei se ole "minun asiani", minä sanoin uudemman kerran että ruokaankin pitäisi riitää rahaa jne. että en ymmärrä miksi pitää koko ajan ostaa uusia pelejä.
Siinä vaiheessa mies korotti ääntään ja huusi "No ei ne ole sun rahoja!"
Sitten hän huomautti minulle mm. ostamastani sateenvarjosta.

Lopulta hän heittäytyi marttyyriksi, että eipä hänen sitten tarvitse täällä olla, kun kerta koko ajan on tällaista (siis tässä asunnossa)
Ja alkoi luettelemaan mitä kaikkea hän on ostanut/minun hyväkseni tehnyt, ja yhtään ei arvosteta.

Minä lopulta vaikenin täysin kun keskustelu alkoi mennä ihan hulluun suuntaan ja äänen korottamiseksi, lopulta mies riuhtaisi puhelimensa oikein äkkipikaisella eleellä sohvalta ja meni makuuhuoneeseen mököttämään.

Että minäkö tässä nyt olen se nalkuttava kusipää?
En ensinnäkään siedä ollenkaan äänen korottamista/uhkaavia eleitä, sain katsella niitä lapsuudenkodissani ihan tarpeeksi.
En myöskään lainkaan ymmärrä tuollaista, että puhutaan asiasta x, ja sitten yhtäkkiä siihen pitää vetää jostain sivusta kaikkea ihan asiaan liittymätöntä.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä puhut samalla lailla kuin kirjoitat, niin minäkin menisin makkariin mököttämään..

siis pitkäpiimäisesti, kaarrellen, monin monituisin sanoin.

Vierailija
42/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitäisit huolen omista asioistasi. 50euroa kuukaudessa ei ole kovin paha peleihin. Kyllähän yhdessä illassa baarissakin menee enemmän rahaa. Jos teillä on talous noin tiukilla että parista eurosta nousee noin kova haloo, niin kannattaa varmaan alkaa miettiä jotain ylimääräisiä ansioita ja pitää erilliset tilit jne.

Ap kirjoitti että peli oli jo kuudes tämän kuun aikana, ja tämä peli maksoi 50 e. Jos muut on olleet saman hintaisia, on puolen kuun aikana mennyt rahaa jo 300 euroa peleihin. Ap:n pitäisi sopia, että yhteiseltä taloustililtä maksetaan vuokra, vakuutus, ruoka ym:t yhteiset kulut, ja sille tlille kumpikin laittaa tietyn summan kuussa. Loput on omaa rahaa, ja jos mies käyttää kaikki rahansa peleihin, niin oma on ongelmansa. Mä kyllä tekisin myös sitten selväksi että mä en osta miehelle vaatteita saati maksa mitään ruokia tai juomia jossain illanvietossa. Tai lähtisin lomalle, mut mies ei pääsis jos rahaa ei olis, kun se ostais vaan pelejä.

1. Tämä 50 maksanut peli oli uusi, muut ilmeisesti käytettyjä, eli n. 10-20€ kpl.

2. Ap:n ei pidä sopia mitään, vaan suosiolla lopettaa suhde ja molemmat voivat etsiä tahoillaan uuden kumppanin. Tuollainen pennien laskeminen on lapsellista, eikä suhde tule sitä kuitenkaan kestämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL, kiertoon, jos vetää raget siitä, että ei saa ostella usealla sadalla pelejä. Älä tee mun virhettä ja sääli peliongelmaista miestä, sinne menee nopeesti useampi satanen. :(

Vierailija
44/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe tota rahankäyttöä tässä suurimpana ongelmana. Peliriippuvainen on eittämättä aivan paska puoliso. Kokemusta on. Ei pysty ikinä vai olemaan, aina jos on "aikaa" niin pelataan...

En tajuu kuka lähtee tollaseen. Jos ap haluaa joskus lapsia, niin ai että kun sitä koliikkivauvaa kanniskelet ja mies tulee töistä suoraan koneelle. Ja jos huomauttaa niin tulee just tollaset huudot ja niskojen nakkelut että "et sinä voi määrätä minua" ja ratkaisuna a) heivaa mies helvettiin b) rupea miehen äidiksi ja säännöstele rahankäyttöä, peliaikaa... Joudut varmasti kehittämään myös rangaistukset. Pleikka piiloon aikuiselta mieheltä ja sitä rataa.

Vahva suositus erolle

Vierailija
45/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kävisin ulkona syömässä ja jemmaisin jotain pientä ruokaa kotiin piiloon vaan itselleni. Jääkaappi tyhjänä. Kulut tasan 50 %. Tiukka linja kunnes keskusteluhalukkuutta löytyy tai sitten loppuu yhteisasuminen.

Tulisi kulujen jakaminen tasan varmaan miehelle halvemmaksi.

Miehet syö yleensä enemmän, mutta se on sitten eri asia että kumpi syö kalliimmin. Tulee mieleen yksi tuttava, jonka mies oli olevinaan fitnesharrastaja ja vältteli hiilareita ja popsi proteinia.  Kumppani kyllästyi syömään pelkkää makaroonia kun toinen söi kaikki leikkeleet.

Jos arkipäivän asioissa alkaa tulla riitaa, niin kannattaa siirtyä eri osotteisiin.

t.mies

Vierailija
46/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ex-mies vastaavanlainen, tosin rahaa oli aina ryyppäämiseen muttei muuhun.... Eikä muuttanut tapojaan, vaikka vuosia yritin ymmärtää. Ilmainen vinkki: Lähde vielä kun ei ole lapsiakaan.

Vierailija
47/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni menee peleihin varmaan saman verran rahaa, eli en pidä sitä mitenkään outona. Sen sijaan jo pelkästään se, että mies valehtelee pelien ostamisesta, on hälyttävää. Samoin keskustelukyvyttömyys. Lisäksi kirjoitat että mies kokee olevansa "suurikin uhri" koska et tee kaikkia kotitöitä etkä osta kaikkea. Eikö tämän pitäisi olla jo aika selvä merkki siitä että suhde on todella epäterve?

Jos olet kertonut kaiken totuudenmukaisesti niin pelien ostaminen on loppupeleissä se pienin ongelma. 

Vierailija
48/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittais muakin, jos puoliso saisi päättää omista rahoistaan, eikä antaisi niitä mulle. Jaxuhali!!

Vierailija
49/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa noin paljon pelejä, niin varmaan pelaakin niitä pelejä ihan kiitettävästi. Lähtökohtaisesti olisin sitä mieltä, että sellaisella miehellä, joka vaan pelaa, ei tee mitään. Vaikka ne pelit olisi ilmaisia.

Vierailija
50/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutat, jankkaat vierestä, vahdit tekemisiä, ja sitten, kun toinen kyllästyy, otetaan krokotiilinkyyneleet esiin ja uhka on hirmuinen. Kyllä, olet nalkuttava kusipää.

Vierailija
51/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista lienee se, onko hänellä peliriippuvuus vai ei. Yleinen harhakäsitys on, että peliriippuvuus tulee vain rahapeleihin, mutta se voi tulla myös ihan tavallisiin pleikka ja tietokonepeleihin. Vielä olennaisempaa on se, että olette asiasta erimieltä niin paljon, että asia etäännyttää teitä toisistanne. Jaksatko sellaista? Minä en jaksaisi.

Vierailija
52/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun minulta suoraan kysyit niin onhan se oikein

T. Franciscus Vatikaanista

Vierailija
53/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ostaa ihan vapaasti ne spiruliina-lehtikaali-smoothiensa omalla rahallaan, mistä lähtien miehen lompakolla loisiminen on yhteisten asioiden hoitamista?

Pahoittelen heikkoa ymmärrystäsi ja huonoa perimääsi.

Ohis

Vierailija
54/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda pelien tilalle kengät ja saat mun exän.

Vierailija
55/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää se yhteinen tili minne siirrätte aina palkkapäivänä sovitun summan rahaa laskuihin ja ruokaan. Lopuilla rahoillaan tehköön mitä lystää. Jos yhteisistä rahoistakin ostelee pelejä, on luottamus ja eläminen toisen kanssa vaikeaa.

Vierailija
56/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät miestä maksamaan puoliksi yhteiset juttunne, ja ota häneltä puolet ruokarahoista valmiiksi itsellesi.

Vierailija
57/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheellä on yhteiset rahat eikä kumpikaan saa määräillä, että tätä ei saa ostaa eikä tätä. Jos rakastat miestä, hyväksyt harrastuksensa.

Tokihan mies sitten varmaan hyväksyy, ettei ole ruokaa kun kaikki rahat menevät peleihin? Näkkileipää ja makaronia kitusiin vain.

Ja milläs perusteella se ei ole ruokaa?

Vierailija
58/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos ihan varma, että yhteenmuuton moottorina oli miehen puolelta rakkaus vai tarkoitus, että sinä maksat laskut, niin riittää rahaa pelaamiseen? Saitko juuri lompakkoloisen?

Vierailija
59/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin, erota raha-asianne HETI 100% ja pidä ne erillään. Pidä sentilleen huolta siitä, että hän maksaa puolet kaikista asumiskuluista, sähköstä, vedestä, vakuutuksesta, nettiyhteydestä, huonekaluista, ruuasta, taloustavaroista, mahdollistta matkakuluista. Elä siis maksa hänen puolestaan KOSKAAN mitään. Ja huolehdi että hän maksaa ihan kaikesta osuutensa AINA. Poikeuksetta. Tämän jälkeen toki hänen rahansa ovat hänen rahojaan, eivätkä sinällään sinulle kuulu. Jos hän haluaa säästää esim. ruokakuluissa niin anna säästää, mutta jos ostat itsellesi omilla rahoillasi parempaa, se on sitten vaan sinulle, ei hänelle.

Muuten, mieti pidemmälle. Haluatko tuollaista miestä..? Ongelmilla on vaan taipumus pahentua. Entä sitten kun joskus saattaa olla lapsia? Päädytkö sinä maksamaan ja hoitamaan lapset yksin peliriippuvuuden takia.

Vierailija
60/131 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli peliriippuvainen. Tilanne riistäytyi käsistä, kun hän sai potkut töistä. Hän pelasi lähes kaiken valveilla olo ajan tämän jälkeen. Luottotiedot meni, kun hän lopetti raha-asioiden hoitamisen. Terveys alkoi reistailla mutta se ei ollut merkittävää ja lopulta, sotkettuaan oman ja monen muun elämä, kuolema korjasi.

Jos miehesi on riippuvainen, niin lähde pois. Tilanne tulee vain pahenemaan.