Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä nyt saatana ihan oikein?? (Mies ja raha-asiat)

Vierailija
16.03.2016 |

Muutimme miehen kanssa hiljattain yhteen, lapsia ei ole.

Mies on aivan hulluna peleihin ja pelaamiseen, ja asiasta on väännetty kättä ennenkin. Jos hän ei seuraa jotain peliä, niin hän itse pelaa jotain, tai sitten on ostelemassa pelejä, kirppareilta, huuto.netistä, uutena...

Tämä osteleminen onkin koitunut ongelmaksi. Nyt viimeisen vajaan kuukauden aikana postin kautta on tullut 5 peliä, yhden on ostanut uutena. Eli 6 peliä vajaassa kuukaudessa. Tarkkaa en tiedä paljonko näihin on rahaa mennyt, mutta tämä uusi peli maksoi lähemmäs 50 euroa.
Rahaa meillä ei liiaksi asti ole, pärjäämme, mutta joudumme miettimään menoja.

Mies tietää että pidän jatkuvaa pelien ostelemista turhana rahanmenona, ja nyt näköjään hän on alkanut tilailemaan pelejä salaa.
Tänään hän tuli töistä, valitteli huonoa oloa ja sanoi menevänsä lepäämään. Minä puuhasin hetken omiani, kunnes tarvitsin makuuhuoneesta jotain ja menin sen kummempia ajattelematta sinne. Mies oikein hätkähti kun ei osannut odottaa minua, ja eihän se siellä mitään lepäillyt vaan avasi taas postipakettia!
En tässä vaiheessa sanonut mitään, lähdin vain pois.

Miehen äiti on jo pidempään pyydellyt häntä käymään, että tulisi junalla.
Tänään sitten, pari tuntia tuon postipakettijutun jälkeen, kysyin että onko hän kenties pääsiäisen aikaan lähdössä sinne äitinsä luo käymään, hän totesi että ei, koska "matkat maksaa niin paljon"

En sitten malttanut olla huomauttamatta, että mistähän hänellä peleihin riittää rahaa, kun äitinsä luo ei voi mennä ja ruokakaupassa nuristaan rahojen riittämistä.
Mies totesi ensin ettei se ole "minun asiani", minä sanoin uudemman kerran että ruokaankin pitäisi riitää rahaa jne. että en ymmärrä miksi pitää koko ajan ostaa uusia pelejä.
Siinä vaiheessa mies korotti ääntään ja huusi "No ei ne ole sun rahoja!"
Sitten hän huomautti minulle mm. ostamastani sateenvarjosta.

Lopulta hän heittäytyi marttyyriksi, että eipä hänen sitten tarvitse täällä olla, kun kerta koko ajan on tällaista (siis tässä asunnossa)
Ja alkoi luettelemaan mitä kaikkea hän on ostanut/minun hyväkseni tehnyt, ja yhtään ei arvosteta.

Minä lopulta vaikenin täysin kun keskustelu alkoi mennä ihan hulluun suuntaan ja äänen korottamiseksi, lopulta mies riuhtaisi puhelimensa oikein äkkipikaisella eleellä sohvalta ja meni makuuhuoneeseen mököttämään.

Että minäkö tässä nyt olen se nalkuttava kusipää?
En ensinnäkään siedä ollenkaan äänen korottamista/uhkaavia eleitä, sain katsella niitä lapsuudenkodissani ihan tarpeeksi.
En myöskään lainkaan ymmärrä tuollaista, että puhutaan asiasta x, ja sitten yhtäkkiä siihen pitää vetää jostain sivusta kaikkea ihan asiaan liittymätöntä.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää omia rahojaan, niin eipä sinulla ole mitään sanottavaa asiaan.

Vierailija
2/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ainakin lopettaa sen ruokkimisen. Ostakoot ite sitten pelejä tai ruokaa rahoillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea unelma miehestä 👌

Vierailija
4/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se ap:nkin asia, jos mies ei pysty osallistumaan yhteisiin, pakollisiin menoihin, koska tuhlaa kaikki rahansa peleihin. Älä ainakaan ala elättää miestä, ap.

Vierailija
5/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.

Mies ei käsitä, että ensin hoidetaan normaalit kulut, kuten mm. asuminen ja ruoka ja vasta sen jälkeen tilataan tonttulakkeja/sisällissodan sankareita/laskettelumonoja/videopelejä jne.

Naurettavaa, jos ei pysty tapaamaan vanhempiaan naurettavien pelien ostamisen vuoksi. 

Vierailija
6/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule sinakaan ajan saatossa paranemaan

Vierailija
7/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se ap:nkin asia, jos mies ei pysty osallistumaan yhteisiin, pakollisiin menoihin, koska tuhlaa kaikki rahansa peleihin. Älä ainakaan ala elättää miestä, ap.

Missä näin sanottiin? Ap;han itse päinvastoin kertoi miehen ostaneen aloittajallekin vaikka mitä.

Vierailija
8/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kävisin ulkona syömässä ja jemmaisin jotain pientä ruokaa kotiin piiloon vaan itselleni. Jääkaappi tyhjänä. Kulut tasan 50 %. Tiukka linja kunnes keskusteluhalukkuutta löytyy tai sitten loppuu yhteisasuminen.

Vierailija
9/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa.

Mies ei käsitä, että ensin hoidetaan normaalit kulut, kuten mm. asuminen ja ruoka ja vasta sen jälkeen tilataan tonttulakkeja/sisällissodan sankareita/laskettelumonoja/videopelejä jne.

Naurettavaa, jos ei pysty tapaamaan vanhempiaan naurettavien pelien ostamisen vuoksi. 

Missä tuli ilmi, että mies ei ymmärtäisi hoitaa ensin näitä normaaleja kuluja?

Ja eikö harrastukseen saa käyttää rahaa? Vai onko tämä taas tätä "pelaaminen ei ole oikea harrastus"-kitinää?

Vierailija
10/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse lähden ajatuksesta, että samassa taloudessa pitäisi löytyä niihin YHTEISIIN menoihin ensin rahaa, asumiseen, ruokaan, laskuihin jne. Ja sitten kun elämiseen liittyvät asiat on hoidettu, voi toki käyttää omia rahojaan mihin lystää.. mutta siinä vaiheessa kun ruokakaupassa käymisestä tulee nurinaa, ja mies olettaa minun tekevän isommat ostokset, siinä kun hän itse ostaa kaupasta lähinnä mehua ja leipää, niin ei ihan oikein mielestäni mennä..

Ja nro 7: En ole todellakaan sanonut miehen ostaneen minulle "vaikka mitä", se oli miehen oma puolustus itselleen. Mies kun kokee olevansa suuri uhri kun hänkin joutuu tekemään kotitöitä ja osallistumaan pakollisiin menoihin

Ap

Vierailija
11/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kävisin ulkona syömässä ja jemmaisin jotain pientä ruokaa kotiin piiloon vaan itselleni. Jääkaappi tyhjänä. Kulut tasan 50 %. Tiukka linja kunnes keskusteluhalukkuutta löytyy tai sitten loppuu yhteisasuminen.

Tulisi kulujen jakaminen tasan varmaan miehelle halvemmaksi.

Vierailija
12/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain jätä ukkoa, kun et selvästikään tästä edes pidä?

Vierailija
13/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla itselläsi ole maksullisia harrastuksia?

Vierailija
14/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisit huolen omista asioistasi. 50euroa kuukaudessa ei ole kovin paha peleihin. Kyllähän yhdessä illassa baarissakin menee enemmän rahaa. Jos teillä on talous noin tiukilla että parista eurosta nousee noin kova haloo, niin kannattaa varmaan alkaa miettiä jotain ylimääräisiä ansioita ja pitää erilliset tilit jne.

Vierailija
15/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää omia rahojaan, niin eipä sinulla ole mitään sanottavaa asiaan.

Ai sinun puolisosi saa rauhassa käyttää kaikki omat rahansa omiin huvituksiinsa ja sinä kiltisti makselet sitten hänenkin ruokansa sun muut?

Vierailija
16/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain jätä ukkoa, kun et selvästikään tästä edes pidä?

Kukas sitten ostelis AP:lle kaikkea kivaa?

Vierailija
17/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäisit huolen omista asioistasi. 50euroa kuukaudessa ei ole kovin paha peleihin. Kyllähän yhdessä illassa baarissakin menee enemmän rahaa. Jos teillä on talous noin tiukilla että parista eurosta nousee noin kova haloo, niin kannattaa varmaan alkaa miettiä jotain ylimääräisiä ansioita ja pitää erilliset tilit jne.

Luetun  ymmärtäminen kohdallaan taas...

Vierailija
18/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haastat vain riitaa, ja ostelet itse kalliita sateenvarjoja? Just.

Vierailija
19/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaako mies paljon? Tunnin päivässä? Viisi tuntia päivässä? Enemmän kuin rahasta niin olisin huolestunut siitä jos pelaa kovin paljon. Siihen addiktoituu niin pahasti ettei monella edes lapsen saanti vaikuta pelaamisen vähentämiseen.

Vierailija
20/131 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellä on yhteiset rahat eikä kumpikaan saa määräillä, että tätä ei saa ostaa eikä tätä. Jos rakastat miestä, hyväksyt harrastuksensa.