Paino ON neutraali aihe!!
Siis miten se, että joku sanoo pitävänsä mitoista 160/40 eroaa siiitä, että joku pitää punaisesta väristä? Tai vaihtoehtoisesti joku sanoo pitävänsä 160/60, miten tämä eroaa sinisestä väristä pitämisestä? Ei mitenkään!
Kommentit (87)
ssss kirjoitti:
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
79: Ylipainoisia ei pitäisi näyttää mediassa.
Ei jumalauta....
Lainaamaasi lausetta "79: Ylipainoisia ei pitäisi näyttää mediassa." on tosiaan vaikea pitää yhtään minään muuna kuin tarkoituksellisena provoiluna ja ärsyttämisenä. On tietenkin jokaisen oma päätös haluaako sitten käyttää (tuhlata) aikaansa tuollaiseen vastaamiseen.
Se ei ole provosoimista vaan olen ihan oikeasti tuota mieltä! Ymmärrän tosin ettei näin tule koskaan käymään!
Sitten varmaan myös ymmärrät, että tuollaisista lähtökohdista aloittamasi painoon tai painonhallintaan liittyvä keskustelu täällä tavallisten ihmisten av-palstalla ei koskaan tule olemaan mitään muuta kuin henkilökohtaisuuksiin päätyvää riitelyä. Kanssasi samansuuntaisesti ajattelevien foorumilla saattaisit saada myös positiivista ja samaa ajatusta vahvistavaa palautetta, mutta täällä se ei tapahdu. Jos siis haluat vahvistusta ajatuksillesi (jotka minusta eivät vahvistusta kylläkään ansaitsisi) niin joudut etsimään sitä juurikin pro-ano palstoilta. Niitä löytyy, mutta tämä AV ei ole sellainen.
Joka kerta kun aloitat täällä tästä aiheesta tiedät jo etukäteen olevasi ärsyttämässä suurinta osaa lukijoistasi ja tiedät myös etukäteen että ylläpito jossakin vaiheessa poistaa asiattomaksi muuttuvan keskustelun. Minusta sinulla ei tuossa tilanteessa pitäisi enää olla olla syytä eikä perustetta hämmästyä reaktioista. Ne reaktiot kun ovat olleet koko ajan samanlaisia.
Palstabimbo sekoilee taas ja tarjoaa päivän oksennuksen.
ssss kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
79: Ylipainoisia ei pitäisi näyttää mediassa.
Ei jumalauta....
Lainaamaasi lausetta "79: Ylipainoisia ei pitäisi näyttää mediassa." on tosiaan vaikea pitää yhtään minään muuna kuin tarkoituksellisena provoiluna ja ärsyttämisenä. On tietenkin jokaisen oma päätös haluaako sitten käyttää (tuhlata) aikaansa tuollaiseen vastaamiseen.
Se ei ole provosoimista vaan olen ihan oikeasti tuota mieltä! Ymmärrän tosin ettei näin tule koskaan käymään!
En ole varma avaako tämä näkemystäni, mutta yritetään: Se, että joku sanoo ettei halua nähdä alipainoisia malleja on minulle yhtä vaikeaa ymmärtää kuin jollekin on ymmärtää se, että minä en haluaisi ylipainoisia mediaan.
Näissä on tietty sävyero, ainakin sen suhteen, mitä olen aiemmin aiheesta kanssasi keskustellut:
Esim. Adele on ylipainoinen laulaja, ja hän seisoo punaisilla matoilla ennen kaikkea laulajanuransa vuoksi. Samoin esimerkiksi ylipainoiset näyttelijät ovat suosion huipulla niinikään ammattinsa vuoksi, eli he eivät "edusta" ylipainoa sinänsä. Katukuvassa ja mediassa näkyy ylipainoisia, ja minusta olisi diskriminointia jättää jonkun ammatillinen menestys huomiotta siksi, että hän sattuu poikkeamaan kauneusihanteista - saati estää ylipainoisten liikkuminen, etteivät he pelkällä olemisellaan "ylistäisi ylipainoa". Ylipainoisena oleminen ja ylipainon ihannoiminen ovat kaksi tyystin eri asiaa.
Mitä taas tulee mallimaailmaan: malleille kauneus ja kauneustrendien luominen on työtä. Niinpä minusta on ihan asiallista kritisoida sitä, että tämä kauneusihanne on jotakin, millä ei pahimmillaan ole terveyden kanssa mitään tekemistä. Tietenkin mallimaailmassa on myös plusmalleja, mutta nämä plusmallit eivät ole sairaalloisen ylipainoisia. Lievä ylipaino ei ole samalla viivalla kuin vaarallinen alipaino, ja jälkimmäinen mallimaailmassa on valitettava normi. On hyvä asia, että tällaista normia vastaan käydään, jos kohta se vastaankäyminen on IMO lähinnä näennäistä.
En odotakaan, että sinulta tulisi tähän minkäänlaista pätevää vasta-argumenttia, mutta lähinnä selitteeksi, miksi joku muu ajattelee toisin kuin sinä. Se on minun mielestäni hedelmällisempää keskustelua, kuin kaikki tähänastinen.
Paino on neutraali puheenaihe juuri niin kauan kuin liikutaan tiettyjen tyyppien määrittämissä rajoissa, siis todellisessa alipainossa. Sen todistaa jo tuo ässärykmentin aloitus.
No, I don't like you, but I don't take a seat, not near you.
Minä pidän vihreästä. Tummansinisestä väristä en pidä, mutta taivaansininen väri on mielestäni kaunis.
Kahden huutomerkin käyttö virkkeen lopussa on mielestäni noloa.
Haittaako yhtään se että pahimmassa tapauksessa tuomitset itsesi elämänmittaiseen mahouteen tuon huomionhakunongelmasi takia? Sääli rikkoa keho joka on putkahtanut terveenä maailmaan. Ja sit itse varta vasten sairastutetaan ja pilataan se.
Doven kampanjassa ihailtiin kaikenlaisia naisia, niin ylipainoisia kuin laihoja, niin pitkiä kuin lyhyitä, niin nuoria kuin vanhoja. Tämä tuli kyllä eilisessä ketjussa osoitettua täysin selvästi.
Kerrotko minulle, miten on läskidenialismia ihailla kaikenlaisia naisia? Missä se denialismi on? Minkä tosiasian kyseinen kampanja kieltää?
Sinähän sanoit tietäväsi mitä denialismi tarkoittaa. Sitten tiedät tämän Wikipedian määritelmänkin:
"Denialismiksi on kutsuttu tilannetta, jossa väitteen mukaan henkilö kieltää asian, jonka tiedeyhteisö kykenee todistamaan mm. toistettavin ja tilastollisesti merkitsevin mittaustuloksin."
Mikä on se tiedeyhteisön todistama asia, jonka Doven kampanja kieltää? Kertoisitko?