Paino ON neutraali aihe!!
Siis miten se, että joku sanoo pitävänsä mitoista 160/40 eroaa siiitä, että joku pitää punaisesta väristä? Tai vaihtoehtoisesti joku sanoo pitävänsä 160/60, miten tämä eroaa sinisestä väristä pitämisestä? Ei mitenkään!
Kommentit (87)
Mä en nyt ymmärrä. Siis normaalipainoinen ei saisi pitää itseään normaalipainoisena mutta et kehota kuitenkaan ihmisiä laihduttamaan...? Sä haluaisit, että normaalipainoiset tajuaisivat olevansa oikeasti lihavia ja sitten mitä?
Sun pitäisi käydä tuota toivotonta taisteluasi niitä tahoja vastaan, jotka määrittelevät painoindeksit. Mitä muuten lääkärit sanovat sun nykyisestä painostasi? Anna kun arvaan, välttelet puntaria hoitohenkilökunnan luona kuin ruttoa.
Tiedätkö mitä ap? Saattaisit olla paljon onnellisempi elämässäsi, jos sulla ei olisi pakkomiellettä laihuuteen.
Itse ainakin olen onnellinen elämääni, vaikka olen ylipainoinen. Olen kaunis, opiskelen, mulla on mahtava poikaystävä ja kavereita. Löydän myös kivoja hyvin istuvia vaatteita. Olen joskus ollut myös hoikka, mutta en ollut silloin läheskään näin onnellinen.
"En odota ihmisten muokkaavan kehoaan ihanteideni mukaiseksi!"
Miksi sitten puhut jatkuvasti muiden ihmisten painosta ja liität sanan "läskidenialismi" jopa normaalipainoisiin henkilöihin? Miksi halveksut ja solvaat ihmisiä tämän asian takia?
Nyt varmaan väität, ettet halveksi ketään, mutta kirjoituksistasi kyllä paistaa halveksunta ja ylimielisyys. Heittelet äärimmilleen kärjistettyjä lauseita, ja myöhemmissä viesteissäsi kiellät sanoneesi mitään.
Jos olet omasta mielestäsi oikeassa ja tiedät "totuuden", keskittyisit sitten omaan erinomaisuuteesi ja matkaasi kohti täydellistä painoindeksiä ja autuutta. En voi ymmärtää, miksi muiden ihmisten paino ja ulkonäkö on sinulle pakkomielle.
Vai olisiko vastaus tässä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Projektio_(psykologia)
En vieläkään ymmärrä tuota läskidenialismin käsitettä....miten ihmisten / yhteiskunnan pitäisi suhtautua ylipainoisiin ja ylipaineisuuteen?
Hyväksytkö muunkaanlaista erilaisuutta vai pitäisikö kaikkien olla pitkiä, vammattomia jne.?
Mäkin olin joskus kuin SSSS. Laiha kun kun henkari, mikään muu ei pyörinyt päässä kuin ruoka ja paino, kyttäsin muiden syömistä ja olin vahingoniloinen, kun joku söi "läskiruokaa" koska siitä tulee läski ja kukaan läski ei voi olla onnellinen.
Sosiaalinen elämä oli 0, olin onneton kuin mikä..
Nyt olen sellainene 170/60, entisen minäni kauhistus. On puoliso, on harrastuksia, olen onnellinen ja elämäni on täyttä. Ihailijoita riittää ja kauniilta näytän.
SSSS on surullinen, mutta kukaan muu ei voi tehdä virheitä toisen puolesta. SSSS käy tämän läpi, ja jonain päivänä hän kertoo samaa tarinaa kuin minä. Toivottavasti selviää ehjänä siihen asti.
Ssss -
Muistathan, että ihmiset saattavat toivoa sinulle hyvää, vaikka olisivatkin eri mieltä kanssasi. Ihan oikeasti.
ssss kirjoitti:
79: Ylipainoisia ei pitäisi näyttää mediassa.
Ei jumalauta....
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ei jumalauta....
Ssss sä olet kyllä oikeasti niin pikku paska. Noh, elämä opettaa. Jos elät sinne asti että niin ehtii käydä.
ssss kirjoitti:
Tämä koko ketju on taas vaihteeksi fucked up, huomasin sen juuri. Yhtäkään kommenttia ei ole tullut siitä, onko paino neutraali puheenaihe, ainoastaan syytöksiä ja kaiken sanomani kyseenalaistamista!!!
Paino voisi olla neutraali aihe, mutta asia miten esität sen, ei ole neutraali.
Paino on neutraali puheenaihe. Painosta puhuminen terveessä mielessä on hyvä puheenaihe. Normaalipainon haukkuminen ja "läskidenialismista" tyhjä turha väittely ei ole. Doven kampanjan kaikki naiset olivat normipainoisia, varmasti netistä löytyy kampanjan keulakuvien mitat. Eivät olleet ylipainoisia eli läskejä. Läskidenialismi ei kuulu Doven kampanjaan mitenkään.
Läskidenialismi tulee aiheeksi vasta kun BMI on yli 25 ja aiheuttaa terveydellistä vaaraa, mutta henkilö itse näkee painonsa toisin. Sama tapahtuu toisinkinpäin, eli alipainoiset pitävät itseään lihavana. Tätä kutsutaan dysmorfiseksi ruumiinkuvaksi.
Hanki sitä apua ja jätä vauvapalsta jos niin ärsyttää kun kaikki on terveitä mieleltään ja pitävät normaalipainoa normaalina ja alipainoa epänormaalina. Miksi kuvittelet että normaalipaino on NORMAALIpaino? Siksi koska se on ihmiskehon ihanteellisin paino.
N 43 kirjoitti:
Mua kyllä kiinnostaisi tietää, että miksi ssss:n viestit ja ketjut poistetaan. Se, että toisen mielipide ärsyttää, ei voi olla hyväksyttävä poistosyy. Se, että ei jaksa keskustella hänen haluamastaan aiheesta, ei voi olla hyväksyttävä poistosyy myöskään.
Poistuvat siksi, että ylläpito on laiskaa väkeä. Heille on helpompi poistaa asiattomuuksia kerääviä keskusteluita kokonaisuudessaan kuin ryhtyä keskustelun joukosta poistelemaan yksittäisiä asiattomia viestejä.
Samaa linjaa ovat noudattaneet aiemminkin.
ssss kirjoitti:
Tämä koko ketju on taas vaihteeksi fucked up, huomasin sen juuri. Yhtäkään kommenttia ei ole tullut siitä, onko paino neutraali puheenaihe, ainoastaan syytöksiä ja kaiken sanomani kyseenalaistamista!!!
Pitäisikö sun ymmärtää vetää johtopäätökset asiassa?
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
61: Mielestäni tuo on tyhmästi ajateltu. Jokainen voi panostaa ulkonäköön ja -muotoon ja näin ollen vastata ihannetta.
Onko pointti siis se, että normaalipainoiset ja lihavat ovat rumia, ja heidän siksi pitäisi muuttua?
En ole koskaan väittänyt, että ihmisten pitäisi muuttua vastoin omaa tahtoaan.
62:Ole ystävällinen ja tutustu keskusteluhistoriaani ennen kuin levittelet väärää tietoa minusta. Sieltä selviää kyllä, etten ole provo/trolli/tms.
No mikä sinun pointtisi tällä ristiretkelläsi on?
Ja jokaisella ei ole yhtäläisiä mahdollisuuksia muovata itseään catwalkien malleja muistuttaviksi, eikä siinä terveydelliseltä kannalta ole edes mitään mieltä. Kaikki eivät ole rakenteeltaan pitkiä, sirorakenteisia, eivätkä kaikki yksinkertaisesti pysty elämään tervettä, onnellista elämää mahdollisimman laihana. Rintavasta ja lanteikkaasta ei saa langanlaihaa tekemälläkään - ja vaikka saisi, se tarkoittaisi jo todella pahaa alipainoa.
En odota ihmisten muokkaavan kehoaan ihanteideni mukaiseksi! Tuntuu että koko ajan väitätte asiota, joita en todellakaan ole kirjoittanut. Miksi harratatte tätä?? Palstailussani ei ole poittia! Onko sinun palstalussasi jokin erityinen pointti?? Niimpä!
Kun esitän väitteen, siinä on pointti, ja minulla on jonkinlainen tarkoitus sille, miksi olen halunnut ylipäätään lähettää kommentin. Kun nyt sinun antisi on sitä, että esität väitteen --> joku kyseenalaistaa sen --> sanot, ettet missään nimessä ole väittänyt niin --> joku kysyy, mitä sinä sitten edes tarkoitit --> mekastat siitä, että sinua vastaan hyökätään henkilönä. Eli et itse edes seiso väitteidesi takana, joten kanssasi on hyvin, hyvin vaikeaa keskustella asiallisesti.
ssss kirjoitti:
Tämä ei ole vastaus ssss:lle vaan yleisempi kommentti liittyen keskusteluihin, sillä tätä samaa on ennenkin ihmetelty muissa keskusteluissa.
Keskustelun aloittaja ei hallitse keskustelun sisältöä ja etenemistä. Keskustelu polveilee ja sen aihe voi muuttua täysin siitä alkuperäisestä. Moni blogikirjoittajiin liittyvä keskustelu alkaa positiivisesti tai neutraalisti mutta hyvin pian muuttuu blogistin haukkumiseksi. Anonyymit kirjoittelevat paljon alatyylisemmin ja hyökkäävämmin kuin mitä tekisivät omalla nimellään kirjoittaessaan.
Ihmiset joskus ajattelevat, että kun aloittaa keskustelun jostakin aiheesta niin sitten tuo keskustelu jatkuu ja sen kuuluu jatkua samaisesta aiheesta. Palstan sääntöihin ei ole sellaista kirjattu. Eli täällä on luvallista vaikkakin epäkohteliasta suistaa keskustelu täysin harhapoluille. Keskustelun aloittaja voi tietenkin omalla toiminnallaan yrittää pitää aihetta kasassa tai sitten hän voi itse lähteä mukaan niihin harhapolkuihin. Valinta on jokaisen oma.
Jos keskustelun aloittaa väitteellä, joka herättää suurta vastustusta niin AV-palstalla ei ole minkäänlaista toivoa saada aiheesta aikaan asiallista keskustelua. Tämä on testattu moneen kertaan ja aina sama lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ei jumalauta....
Lainaamaasi lausetta "79: Ylipainoisia ei pitäisi näyttää mediassa." on tosiaan vaikea pitää yhtään minään muuna kuin tarkoituksellisena provoiluna ja ärsyttämisenä. On tietenkin jokaisen oma päätös haluaako sitten käyttää (tuhlata) aikaansa tuollaiseen vastaamiseen.
ssss kirjoitti:
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ei jumalauta....
Lainaamaasi lausetta "79: Ylipainoisia ei pitäisi näyttää mediassa." on tosiaan vaikea pitää yhtään minään muuna kuin tarkoituksellisena provoiluna ja ärsyttämisenä. On tietenkin jokaisen oma päätös haluaako sitten käyttää (tuhlata) aikaansa tuollaiseen vastaamiseen.
Se ei ole provosoimista vaan olen ihan oikeasti tuota mieltä! Ymmärrän tosin ettei näin tule koskaan käymään!
No minunkin mielestäni rumat ihmiset tulisi haudata elävältä bunkkereihin, ja olen syvästi, aidosti sitä mieltä. Kuitenkin tiedostan, että tuollaisen mielipiteen esittäminen sellaisenaan saa ihmiset takajaloilleen, eikä aivan syyttä. Kun esität pinon tuollaisia totuuksia, joihin ihan aidosti uskot, ihmiset provosoituvat. Ja oletushan on, että jos sinä esität väitteen, sinä itse uskot siihen väitteeseesi.
(Korjaan muuten: minusta rumia ei tule haudata bunkkereihin, mutta tajusit toivottavasti pointtini!)
ssss kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ei jumalauta....
Se ei ole provosoimista vaan olen ihan oikeasti tuota mieltä! Ymmärrän tosin ettei näin tule koskaan käymään!
En ole varma avaako tämä näkemystäni, mutta yritetään: Se, että joku sanoo ettei halua nähdä alipainoisia malleja on minulle yhtä vaikeaa ymmärtää kuin jollekin on ymmärtää se, että en haluaisi ylipainoisia mediaan.
On ihan eri asia puhua malleista ja mediasta. Minä ainakin haluan alipainoisia ihmisiä mediaan ihan siinä missä ylipainoisiakin kertomaan elämästään jne. Se mihin en halua alipainoisia ihmisiä on esittelemään vaatteita äärimmäistä keskitysleirilaihuutta edustavassa kuosissa samalla kun he ovat jotain roolimalleja siellä. En minä sinne catwalkille kyllä myöskään pahasti ylipainoisia halua. Tässä puhutaan kahdesta täysin eri asiasta. On törkeää sanoa ettei mediassa saisi näyttää ylipainoisia ihmisiä.
ssss kirjoitti:
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ei jumalauta....
Minkä takia heitä ei saisi näyttää mediassa? Sanot, ettet ole pinnallinen, väität ymmärtäväsi, että ihmiset ovat muutakin kuin painonsa, vakuutat, ettet halveksi ylipainoisia...eivät taida pitää paikkansa, kun kuitenkin kirjoittelet tämmöisiä. Minullekin on jäänyt epäselväksi, että miten ihmisen pitäisi suhtautua ylipainoisiin, ettei hän olisi läskidenialisti.
Juurihan sanoit, että pelkkä normaalipainon yläraja on läskidenialismia. Ja se Doven kampanja oli mielestäsi läskidenialismia siksi, että siinä esiintyi myös normaalipainon ylärajoilla olevia ja ylipainoisia malleja.