Paino ON neutraali aihe!!
Siis miten se, että joku sanoo pitävänsä mitoista 160/40 eroaa siiitä, että joku pitää punaisesta väristä? Tai vaihtoehtoisesti joku sanoo pitävänsä 160/60, miten tämä eroaa sinisestä väristä pitämisestä? Ei mitenkään!
Kommentit (87)
Miksi muka täällä ei voisi jakaa muuta kuin pinnallisen puolen itsestään? Meiltä muilta kyllä onnistuu keskustella vaikka ihmissuhteista, kirjallisuudesta, opiskelusta, töistä ja kaikenlaisista pohdinnoista, mitä päähän pälkähtää. Voi valita, minkä ketjun klikkaa auki.
Vierailija kirjoitti:
N 43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mä olen saanut sun puheista sen käsityksen, että jos 160/60 on mun mielestä hyvä paino itselleni, mä olen läskidenialisti, mutta jos 160/40 on mun mielestä hyvä paino, se on vain neutraali mielipide? Miksi sitten kaikki vähän ylipainoisia ihmisiä kauniina pitävät ovat läskidenialisteja, mutta pienen alipainon suosiminen on vaan tervettä ja tosi hyvä juttu. Ei kuulosta kovin tasapainoiselta tai neutraalilta.
Tuo on minusta tosi hyvä kysymys. Voisin itse kysyä samaa. Turhauttaa vain enää edes kysyä tai kirjoittaa mitään, kun kaikki poistetaan.
Varsinkin kun 160/40 ei ole edes pieni alipaino vaan bmi-laskurin mukaan vaikea alipaino. Mut tän ihmisen kanssa on ihan yhtä turha keskustella painosta kuin asperger-hennan kanssa on keskustella vauvan hoitamisesta. Täysin turhaa.
Joo. En laskenut paljon bmi olisi. Lähinnä tässä oli nyt vastakkain vain pieni yli- ja alipaino eikä millään "oikeilla" mitoilla ollut väliä.
Arvoisa ssss,
Vaikutat jokseenkin aggressiiviselta, tuomitsevalta ja hyvin pakkomielteiseltä. Sinulla on oikeus omanlaiseesi kauneusihanteeseen, mutta tapa, jolla tuot mielipiteesi esille, on hyökkäävä ja epämiellyttävä. Kommunikoitko samalla tavalla myös live-elämässä?
Tunnen ihmisiä, joilla paino on noussut rajusti lääkehoidon seurauksena. He eivät ole tyytyväisiä tilanteeseen, mutta yrittävät kuitenkin keskittyä elämän hyviin puoliin. He hoitavat myös terveyttään ja kuntoilevat, jottei paino ainakaan nousisi enää. Sanoisitko sinä näille ihmisille, ettei heillä ole oikeutta olla elämäänsä tyytyväisiä? Koska muistan lukeneeni sinulta kommentin: "En ikinä voisi elää ylipainoisena, elämä ei olisi elämisen arvoista" tms.
On todella helppo sanoa, ettei voisi "ikinä" tehdä sitä tai tuota tai elää jollain toisella tavalla. Mutta elämä voi yllättää joskus. Ja joskus omia näkemyksiä kannattaa tarkistaa ja kyseenalaistaa ihan muuten vain. Yhteen asiaan jämähtäminen ei ole kenellekään hyväksi.
Ssss. Keskustelusi ei pysy asiallisina, koska huudat, haukut ja syyllistät ihmisiä, jotka eivät pidä runsasta alipainoa terveenä ja tavoiteltavana asiana. Sen lisäksi pidät jopa normaalipainon ihannointia läskidenialismina.
Vierailija kirjoitti:
N 43 kirjoitti:
Mua kyllä kiinnostaisi tietää, että miksi ssss:n viestit ja ketjut poistetaan. Se, että toisen mielipide ärsyttää, ei voi olla hyväksyttävä poistosyy. Se, että ei jaksa keskustella hänen haluamastaan aiheesta, ei voi olla hyväksyttävä poistosyy myöskään.
Koska ssss:n tarkoitus on solvata ihmisiä ja muutkin vihakampajat poistetaan täältä.
Miksette sitten poistattele vain sellaisia viestejä, joissa hän solvaa muita? Miksi ne kaikki ei solvaavatkin pitää poistaa? Ja voi sitten tasapuolisuuden nimissä poistatella nekin viestit, joissa häntä solvataan. Minun mielestäni ssss menee varsin harvoin henkilökohtaisuuksiin. Harvemmin kuin monet muut häntä kohtaan.
ssss kirjoitti:
Alan olemaan täysin kyllästynyt teihin. Miksi ette anna perusteluita kommenttiini nro 8????
Ihmiset eivät tykkää siitä että ihannoit sairalloista tilaa ja haukut niitä läskidenialisteiksi joiden mielestä esim. tervein mahdollinen painoindeksi on ok. Sama kuin kävisit täällä ihannoimassa pedofiliaa ja haukkuisit aikuisista pitäviä seksidenialisteiksi. Tai ihannoisit itsensä viilteyä ja haukkuisit kehostaan pitäviä tuskadenialisteiksi tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Alan olemaan täysin kyllästynyt teihin. Miksi ette anna perusteluita kommenttiini nro 8????
Ihmiset eivät tykkää siitä että ihannoit sairalloista tilaa ja haukut niitä läskidenialisteiksi joiden mielestä esim. tervein mahdollinen painoindeksi on ok. Sama kuin kävisit täällä ihannoimassa pedofiliaa ja haukkuisit aikuisista pitäviä seksidenialisteiksi. Tai ihannoisit itsensä viilteyä ja haukkuisit kehostaan pitäviä tuskadenialisteiksi tai jotain.
Ja sitten väittäisit että pedofilia ON neutraali aihe. Itsensä viiltey ON neutraali aihe.
ssss kirjoitti:
11: No minulla on oikeus pitää sinua läskidenialistina, sinö voit pitää minua tasapainottamana. Meillä kaikilla on OIKEUS näkemyksiimme!!!
Ja tämä on neutraali suhtautuminen aiheeseen? Oot varmaan joku violettidenialisti!
-ei11
ssss, mielipiteesi painoasioista on varmaan tullut kaikille selväksi. Koeta nyt jotenkin hyväksyä se, että suurin osa ihmisistä ei tule koskaan olemaan kanssasi samaa mieltä.
ssss kirjoitti:
JES! Juhuu!
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ssss. Keskustelusi ei pysy asiallisina, koska huudat, haukut ja syyllistät ihmisiä, jotka eivät pidä runsasta alipainoa terveenä ja tavoiteltavana asiana. Sen lisäksi pidät jopa normaalipainon ihannointia läskidenialismina.
Minulla on EDELLEEN OIKEUS pitää normaalipainon ylärajaa läskidenialismina. Ymmärrätkö, valtavirrasta poikkeavaan näkemykseen on kaikilla oikeus!
Onhan sinulla oikeus tehdä vaikka mitä, mutta järkevää, kohtuullista, tervettä, toisia kunnioittava, yhteisöä eteenpäin vievää, rakentavaa asiaa se ei kuitenkaan ole.
Onhan sinulla oikeus huutaa läskiä kadullakin, mutta entä sitten. Yhtä hulluna sitä pidettäisiin joka paikassa.
ssss kirjoitti:
Luulen että tunne on molemminpuolinen. Eihän ihmiset jaksa kirjoitella sulle, kun vastaat itsekin samantyylisesti. Usein et vastaa muiden kysymyksiin ollenkaan.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on EDELLEEN OIKEUS pitää normaalipainon ylärajaa läskidenialismina. Ymmärrätkö, valtavirrasta poikkeavaan näkemykseen on kaikilla oikeus!
On oikeus, tietenkin. Mutta jankuttamisesi ei muuta ihmisten käsityksiä vaan aiheuttaa pikemminkin torjuntareaktion.
Koska sitähän sinä teet, jankutat.
Mikäs tyyppi tämä on? Mitään kukaan edes jaksaa olla jotain mieltä jostain hemmetin painosta? Mitä väliä? Aloittaja voi vapaasti keskenään pohtia omaa kehoaan ja sen painoa, jos nyt ei muuta tekemistä ole. Neutraalia ei sen sijaan ole olla kovin kiinnostunut muiden painosta, koska oma keho ei ole kenellekään neutraali asia.
Oma elämänkokemus on jo sen verran laaja, että arvostaa kehossa eniten toimivuutta, terveyttä, kivuttomuutta jne. Muu on täysin samantekevää. Luultavasti - tai toivottavasti - elämä opettaa aloittajaakin. Tai sitten hän on yksi niistä surullisista jo keski-ikäisistä naisista, jotka raahustavat anorektisina jokapäiväistä kävelylenkkiään vuodesta toiseen tai tulevat salille kävelemään juoksumatolle, koska eivät kykene enää kahvakuulaamaan tai combatiin.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ja sitten väittäisit että pedofilia ON neutraali aihe. Itsensä viiltey ON neutraali aihe.
Nyt menit liiallisuuksiin. Viiltely & pedofilia eivät ole millään tavalla verrattavissa painosta keskustelemiseen.
Läskidenialismi ei ole haukkumista, vaan valitettava ja vallalla oleva ilmiö länsimaissa. Enkä ihannoi sairasta tilaa, olen sitä vastaan.
Kerrotko nyt vihdoin, mitä se läskidenialismi oikein on, jotta päästään keskustelussa eteenpäin.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Nyt menit liiallisuuksiin. Viiltely & pedofilia eivät ole millään tavalla verrattavissa painosta keskustelemiseen.
Läskidenialismi ei ole haukkumista, vaan valitettava ja vallalla oleva ilmiö länsimaissa. Enkä ihannoi sairasta tilaa, olen sitä vastaan.
Sinä annoit tänne esimerkin painosta joka sinusta on hyvä ja se menen kategoriaan vaikea alipaino. Jolla on lukuisia haittavaikutuksia ihmiskeholle. Itse olet vielä tätäkin painoa vakavammin alipainoinen. Olet sairas ja tulet tänne haukkumaan terveitä, ja se ärsyttää ihmisiä. Samalla lailla jos alkoholisti tulisi kehumaan alkoholisminsa etuja ja haukkumaan päivästä toiseen rumasti terveitä ja itsestään huolta pitäviä ja reaaliteeteissa eläviä ihmisiä.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Nyt mä en enää käsitä, mitä koko läskidenialismilla tarkoitat. Miten ihmeessä pelkkä painoindeksi voi olla läskidenialismia? Mitä denialismia normaalipainon ylärajassa on?
Tämä kannattaa lukaista, se liippaa painoa vaikka onkin enemmän rasvaprosentista: http://gains.fi/naisten-rasvaprosentti/
Mielipide on ihan eri asia kuin se mitä nyt teet. Saat kertoa että laihat on sun mielestä nättejä.
Et saa mollata muita ja ohjeistaa normaalipainoisia laihduttamaan. Et saa altistaa muita sairaille ajatuksillesi. Et saa väittää että muiden mielipiteet ovat väärin. Et saa väittää että kaikkien pitää olla alipainoisia jotta ansaitsevat elää. Et saa kehottaa läskejä katoamaan tai kuolemaan.
Seuraavana koulupäivänä menet terkkarille ja kerrot että sulla on vaikeaa ja vääristynyt kuva ruoasta ja ihmisen normaalivartalosta. Saat parempaa apua sieltä kuin väittelemällä täällä. Syömishäiriöistä ja dysmorfiasta voi parantua. Tsemppiä.
Jos jokainen alkaa ilmoittelemaan poistoon jokaisen kommentin, joka vituttaa, niin mitä jää jäljelle? Kyseinen poistettu ketju ei ollut mitään sairauden ihannointia. Luin sen ja myös osallistuin siihen itse. Se sisälsi erittäin asiallista pohdintaa kauneuskäsityksistä, siinä mentiin kerrankin syvemmälle kuin siihen anorektikko-läskidenialisti-väittelyyn.