Työpaikka ihastukseni taitaa inhota minua.
Olen ollut nyt muutaman kuukauden uudessa työpaikassa, jossa on ikäiseni mies. Olemme siis molemmat sairaanhoitajia, joten välillä töitä tehdään fyysisestikin lähekkäin. Alusta alkaen ainakin minusta on tuntunut, että välillämme kipinöi. Hoitotilanteissa välillä esimerkiksi käsivarret väkisinkin hipaisevat toisiaan ja tuntuu, kuin molemmat olisivat aina säpsähtäneet tilanteesta. Mielestäni mies on välillä selvästi hakeutunut seuraani, katseemme ovat kohdanneet aina käytävillä yms muita "varmoja kiinnostuksen merkkejä". Viime päivinä mies on kuitenkin käyttäytynyt minua kohtaan siten, kuin inhoaisi minua eniten koko osastolla. Tänä aamuna kun toivotin huomenta, mies vältteli katsettani eikä ollut kuulevinaan. Välillä kuitenkin taas vaihdoimme samoja vanhoja tuttuja vaivaantuneita pikaisia katseita.
En ole muuttanut käytöstäni millään tavalla. En ymmärrä miksi taas käy näin!? Lupaavasti alkanut ihastus päätyy taas siihen, että mies alkaa vihata ja vältellä minua. Onko kukaan keksinyt tähän selitystä?
Kommentit (46)
Ihme käytöstä miehiltä mutta niin totta eikä se katso ikää. Täällä samanlaista mutta emme ole samassa työpaikassa. Mies jo välillä selitteli miksi oli käyttäytynyt välillä töykeästi. Tosiaan välillä on niin kiinnostuneen iloisen ja yhtäkkiä kaikkea muuta.
Tuntuu jotenkin että naiset pikemminkin käyttäytyisivät noin ailahtelevasti. Minulla tulee kyllä tuollaisesta käytöksestä käsitys ettei mies ole oikein kiinnostunut tai on epävarma naisen tunteista eikä oikein uskalla mennä täysillä jos vaikka sais pakit. En tiedä. Miehet mitä mieltä olette???
Itse itkin aikoinani ystävälleni sitä, kun ihastukseni inhoaa minua. Käyttäytyi hyvin vastaavalla tavalla, kun tässä ketjussa on jo kuvailtu. Kaverini meni kerran baarissa kovistelemaan tätä miestä, ja selvisi, että mies todellakin oli minuun vain niin ihastunut ja oli epävarma minun tunteista. Siitä alkoi sitten pikku hiljaa muutaman kuukauden kestävä seurustelu jopa :)
Kannattaakohan tällaiselle miehelle olla kylmä takaisin, auttaako vai pahentaako se tilannetta? Itse huomaan välillä olevani sitten takaisin kylmä ja välillä ystävällinen. Ties vaikka ihastukseni kuvittelisikin minun olleen ensin kylmä häntä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä mies on varattu, sillä yleensä ne potentiaalisimmat kumppanit on.
Tästä ei ole kyse. Viimeksi viikko sitten kahvipöydässä oli puhetta miehen sinkkuudesta. Ap
Työpaikan tantat on yrittäneet parittaa sitä sulle ja nyt sitä hävettää. Tuttu homma.
Ehkä mies on muillekin luonnostaan avoin ja ystävällinen ja ehkä vähän flirtti, mutta nyt huomannut että kiinnostuit niin ottaa etäisyyttä koska ei itse halua mitään säätöä. Oletko liian tyrkky?
Toisaalta mieshän voi olla päättänyt ettei ala työpaikkasuhteisiin ihan siitä syystä että se sekoitta ajatukset, parisuhde tulee työpaikalle riitoineen päivineen ja suhde työkaveriin aina vaikuttaa koko työyhteisöön eikä se vaikutus ole positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nyt muutaman kuukauden uudessa työpaikassa, jossa on ikäiseni mies. Olemme siis molemmat sairaanhoitajia, joten välillä töitä tehdään fyysisestikin lähekkäin. Alusta alkaen ainakin minusta on tuntunut, että välillämme kipinöi. Hoitotilanteissa välillä esimerkiksi käsivarret väkisinkin hipaisevat toisiaan ja tuntuu, kuin molemmat olisivat aina säpsähtäneet tilanteesta. Mielestäni mies on välillä selvästi hakeutunut seuraani, katseemme ovat kohdanneet aina käytävillä yms muita "varmoja kiinnostuksen merkkejä". Viime päivinä mies on kuitenkin käyttäytynyt minua kohtaan siten, kuin inhoaisi minua eniten koko osastolla. Tänä aamuna kun toivotin huomenta, mies vältteli katsettani eikä ollut kuulevinaan. Välillä kuitenkin taas vaihdoimme samoja vanhoja tuttuja vaivaantuneita pikaisia katseita.
En ole muuttanut käytöstäni millään tavalla. En ymmärrä miksi taas käy näin!? Lupaavasti alkanut ihastus päätyy taas siihen, että mies alkaa vihata ja vältellä minua. Onko kukaan keksinyt tähän selitystä?
Mies on ollut sinulle peruskohtelias, kuten työkavereita kohtaan kuuluukin olla. Nyt häntä ärsyttää kun sinä kuvittelet enemmän ja tunget iholle joka tilanteessa, haet katsekontaktia ja hihität kuin teini. Yritä aikuistua ja keskity töihisi.
Voi olla ,että miehellä on huolia veloista tai muuten vähän vaikeaa aikaa. Ei minuakaa paljoa hymyilytä, kun on vähän tiukkaa rahan suhteen tai joku asia vaatii enemmän viranomaisasiointia tai muuta sellasta inhottavaa.
Kevät kun menee ohi ja lämpimät kesä kelit tulee, ni monet jo oottaa kesälomaa ja on jo aika letkeää työseuraa :)
Ihastuneena usein ylitulkitsee ystävällisen käytöksen ihastukseksi. Otetaan esimerkkinä tuo käsien koskettaminen ja "sähkön" tunteminen. Oletko nyt ihan varma, ettei se tunne tullut vain sinun puoleltasi? Mistä sinä tiedät, mitä mies tunsi siinä tilanteessa? Varsinkin jos jostain hoitotyöstä kysymys ja siinä hommassa sitä fyysistä läheisyyttä saattaa olla tahtomattaankin. Voihan olla, että mies oli vain kiusaantunut kosketuksesta tai sitten ei tuntenut mitään. Ethän sinä näe sinne miehen pään sisälle.
Sama teille muillekin. Varokaa ylitulkitsemista. Ap:lle sanoisin, että jatka normaalia, ystävällistä käytöstä, ehkä neutraalimpaa kuin jatkossa. Jos hän on kiinnostunut oikeasti, niin eiköhän se sitten tule ilmi.
Oletko kuullut termistä EUM? Tämän termin löytäminen ja etenkin tämän linkin takaa löytyvän artikkelin lukeminen avasivat silmäni miesten kummalliselle käytökselle!
http://www.baggagereclaim.co.uk/how-to-spot-emotionally-unavailable-men/
Vierailija kirjoitti:
Minulla on täsmälleen sama tilanne työpaikalla. Mies on viimeiset pari viikkoa käyttäytynyt todella tylysti minua kohtaan. Paitsi välillä sitten hymyilytkin ja vaikuttanut ilahtuneelta minut nähdessään. Laitoin hänelle eilen aamulla viestiä yhdestä työasiasta ja hän vastasi viestiin heti iloisen oloisesti. Kun esitin jatkokysymyksen samaan asiaan liittyen, niin hän ei vastannut enää mitään. Muutoinkin käytös on täysin muuttunut, välttelee selvästi minua.
Eikö kukaan osaa sanoa mistä tällainen johtuu? Omalla kohdalla olen tulkinnut asian niin, että hän on ollut minuun ihastunut, mutta ei ole (jostain syystä) enää. Nyt hän vaikuttaa suorastaan inhoavan minua, mikä on tietty vähän ikävää, kun ollaan samalla työpaikalla. Miksi ihmiset käyttäytyvät noin, onko vaikeaa olla normaalin kohtelias edes?
No niin. Äsken ko. Mies tuli sitten pyytämään mua kahdestaan hänen kanssaan lounaalle. Kävimme sitten syömässä yhdessä ja hän katsoi minua kokoajan silmiin ja nauroi jutuilleni. Eikä hänellä todellakaan ollut mikään kiire takaisin töihin. En pysty oikeasti ymmärtämään hänen käytöstään! Jos hän haluaa välillä vältellä minua, koska luulee/tietää minun ihastuneen, niin miksi ihmeessä hän haluaa sitten kahdestaan kanssani lounaalle?!? Vai onko hän ihastunut ja välillä yrittää kuolettaa tunteensa vai mitä hän oikein meinaa?!? Olisipa kivaa lukea hänen ajatuksiaan.
Onko kellään kokemusta, että miten tällainen "vihanpito" päättyi?
Mies ei uskalla tehdä aloitetta, mutta ei halua päästää sinusta irti. On se miehellekin kova pala tehdä aloite, varsinkin työpaikalla. Ajattele jos sinut torjutaan ja joudut tekemään töitä yhdessä ties kuinka kauan kyseisen henkilön kanssa. "Vihanpito" on luultavasti miehen yritys jäähdytellä omia tunteitaan ja osoittaa sinulle ettei jaksa liehitellä loputtomiin. Anna joku todella selvä merkki, että olet kiinnostunut tai tee mielummin suora aloite itse. Pyydä vaikka kahville tai kävelylle työpäivän jälkeen milloin ei voi tulla vääriä tulkintoja tilanteen taustoista.
t. eräs mies
Missä sinä sh oikein olet töissä? Miten voit palstailla kesken työpäivän (n. klo 13) ? Meillä ei ikinä ole sellaiseen aikaa, enkä kyllä kehtaisikaan työaikana jotain noin hyödytöntä tehdä.
Terv. sh poliklinikalta
Kyllä minäkin välttelisin henkilöä, joka kirjoittaa "työpaikka ihastukseni".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on täsmälleen sama tilanne työpaikalla. Mies on viimeiset pari viikkoa käyttäytynyt todella tylysti minua kohtaan. Paitsi välillä sitten hymyilytkin ja vaikuttanut ilahtuneelta minut nähdessään. Laitoin hänelle eilen aamulla viestiä yhdestä työasiasta ja hän vastasi viestiin heti iloisen oloisesti. Kun esitin jatkokysymyksen samaan asiaan liittyen, niin hän ei vastannut enää mitään. Muutoinkin käytös on täysin muuttunut, välttelee selvästi minua.
Eikö kukaan osaa sanoa mistä tällainen johtuu? Omalla kohdalla olen tulkinnut asian niin, että hän on ollut minuun ihastunut, mutta ei ole (jostain syystä) enää. Nyt hän vaikuttaa suorastaan inhoavan minua, mikä on tietty vähän ikävää, kun ollaan samalla työpaikalla. Miksi ihmiset käyttäytyvät noin, onko vaikeaa olla normaalin kohtelias edes?No niin. Äsken ko. Mies tuli sitten pyytämään mua kahdestaan hänen kanssaan lounaalle. Kävimme sitten syömässä yhdessä ja hän katsoi minua kokoajan silmiin ja nauroi jutuilleni. Eikä hänellä todellakaan ollut mikään kiire takaisin töihin. En pysty oikeasti ymmärtämään hänen käytöstään! Jos hän haluaa välillä vältellä minua, koska luulee/tietää minun ihastuneen, niin miksi ihmeessä hän haluaa sitten kahdestaan kanssani lounaalle?!? Vai onko hän ihastunut ja välillä yrittää kuolettaa tunteensa vai mitä hän oikein meinaa?!? Olisipa kivaa lukea hänen ajatuksiaan.
Tänään klo 13 maissa kirjoitellut on siis eri henkilö kuin ap. Lainasin omaa tekstiäni, jotta samaa miestä koskeva juttu olisi tullut putkeen.. En ole siis sairaanhoitaja. Mutta olen täysin ymmälläni miehen käytöksestä, kun tänään hän tosissaan yhtäkkiä halusikin viettää vajaan tunnin kanssani kahdestaan lounaalla kun viime viikot on vältellyt minua kuin ruttoa.
Kirjoittelija nro 15
Haiset pahalle joinakin päivinä. Siksi hän väittelee. Pese vittus ja suusi. Kyl se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Haiset pahalle joinakin päivinä. Siksi hän väittelee. Pese vittus ja suusi. Kyl se siitä.
Pese hutsu ittes!!!
Miten tämä päättyi? Jatkuuko vihanpito ties kuinka kauan vai normalisoituuko tilanne joskus? Itsestäni tuntuu tosi kurjalta, kun toinen kohtelee päivittäin minua niin ikävästi. Vaikka aamuisin taas vaikuttaa iloiselta minut nähdessään..