Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni mieskaveri ei osaa puhua kuin tuttujensa omaisuudesta ja raha-asioista

Vierailija
15.03.2016 |

Ystäväni alkoi vuosi sitten seurustella mukavan oloisen miehen kanssa. Mies oli ensitapaamisella oikea herrasmies, niin ystävääni kuin muita ihmisiä kohtaan, sosiaalinen, hauska, ystävällinen. Jo ensitapaamisella kiinnitin huomiota , että hän kovasti halusi kertoa rahaan/omaisuuteen ja menestykseen liittyviä asioita itsestään, tai oikeastaan sukulaisistaan ja ystävistään. Kertoi miten isä on yritysjohtaja, setä asuu kuulemma jossain Suomen tunnetussa kalliissa kartanossa ja siellä itsekin toisinaan vierailee, isoisänsä todella rikas ja jakelee tämän tästä ennakkoperintönä tuhansia euroja tälle pojanpojalleen. Ja niin edelleen.

Tämän jälkeen joka kerta kun näin ystävää ja hänen mieskaveriaan niin mieskaveri jatkoi tuota sukulaistensa ja ystäviensä rahalla/omaisuudella/saavutuksilla puhumista. Osittain kertoi jo samoja juttuja yritysjohtajaisästään miten tämä juuri osti tehdasuuden Mersun avoauton "taskurahoilla", miten rikas isoiso antoi kouraan 5 000e ennakkoperintönä ja lupasi pian maksaa lisää ja kertoi osin myös uusia juttuja samasta aihealueesta: miten oli ollut baarissa viikonloppuna kaverinsa kanssa joka maksoi koko illan juomat ja tilasi pöytään tämän tästä kalliita shampanjapulloja ja miten hänen veljensä oli juuri ostanut uuden television ja kotiteatterin ja uuden matkapuhelimenkin vielä. Miten veljellä on tyttöystävä jolla on oma yritys ja tienaa ihan sikana yms yms yms.

Jos joku muu porukassa, vaikka nyt minä, aloitan jutella aiheesta vaikkapa miten löysin kirpputorilta halvalla uuden polkupyörän niin tämä ystäväni mieskaveri puuttuu pian juttuun "Joo, munkin kaveri osti just uuden polkupyörän. Se maksoi sittä 1500e en ymmärrä miks joku haluaa ostaa niin kalliin polkupyörän!!!!!" tai jos vaikkapa joku samasta porukasta kertoo että varasi itselleen viikonlopuksi matkan Lontooseen niin taas siskon mieskaveri puuttuu puheeseen "Mun veli ja sen muijakin varas juuri muutaman viikon matkan New Yorkiin, ne oli varannut oikeen 5tähden hotellit paremmalta alueelta" jne.
Tuntuu ettei hänen kanssa samassa porukassa ole mitään mieltä jutella ja alkaa toi hänen jatkuva rahasta ja omaisuudesta puhuminen tulemaan korvista ulos. Vaihtaisi mies jo levyä. Hienoa jos on rikkaat sukulaiset ja kaverit mutta miksi niitä juttuja pitää hokea kokoajan?
Kaikenlisäksi jotenkin huvittavaa että mies itse ei ole mitenkään varakas eikä hän omia rahoja mainostakaan vaan mainostaa vanhempiensa, sukulaistenssa, veljensä, veljensä tyttöystävän, ystäviensä rahoja ja omaisuutta. ;D

Luulin että tuo olisi joku ohimenevä vaihe leveillä vähän uusille tutuille mutta vuoden verran ovat olleet yhteydessä ja joka kerta kun olemme samassa paikassa samaan aikaan sama levy soi ja soi.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä hölmö henkilökohtaisuuksiin menevä kirjoittelija!

Keskustelupalstoilla ei ole tapana vetää yhdestä aloituksesta typeriä ja lapsellisia johtopäätöksiä aloittajan persoonasta ja sitten jankata niitä monessa viestissä. Täällä on tapana puhua siitä ASIASTA, ja siksi tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta. Opettele keskustelemaan tai mene pois! Kiitos.

Tämä taisikin olla sun koko av-historiasi asiallisin viesti..

Vierailija
42/49 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lle vinkiksi, että rahasta höpöttävän tyypin voi vaientaa sillä tavalla, että porukka vaihtaa arvoja. kas näin: kun joku on matkustanut jonnekin päiväksi shoppailemaan kalliilla, katsotaan hiljaa järkyttyneinä ja sanotaan, "melkoinen hiilijalanjälki". paheksutaan tuhlaajia ja maapalloa kuluttavia ja puhutaan arvostaen esim. kierrätyksestä, kirpputoreista yms. Annetaan selvästi ymmärtää, mitä arvostetaan ja mitä ei.

Jos siitä ei tajua niin sitten ei tajua eli on hölmö. kannattaa sulkea pois kaveripiiristä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa hän ei itsekään tajua puhuvansa niin paljon muiden rahoista kuin puhuu. Hänelle voisi ehkä vihjaista, että vähempikin riittää.

Hän on ilmeisesti varakkaasta perheestä, joten siellä on hyvinkin voinut olla tapana puhua juuri tuohon tyyliin ja hän saattaa pitää sitä aivan normaalina.

paitsi että oikeasti varakkaassa perheessä ja suvussa ei puhuta noin. Rahasta ei puhuta ns. seurustelupuheena, raha-asioista vaietaan seurassa, tämän oppii jo pikkulapsena.

Vierailija
44/49 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että AP:n tutulla on huono itsetunto ja hän on kateellinen näitä rikkaita tuttaviaan kohtaan. Raha selvästi kiinnostaa häntä ja siksi hän ajautuu puhumaan siitä koko ajan. Oma siskoni on suurituloinen ja olen kateellinen hänelle siitä, mutta laiskuuttani en saa itse tehdyksi yhtä paljon töitä. Hänen varakkuutensa kiehtoo minua ja haluaisin päästä puhumaan siitä muidenkin kanssa. Siksi mielelläni sopivan tilaisuuden tullen mainitsen asiasta jotain. Yritän kyllä tarkkaan varoa, etten tee tätä liian usein. Ylipäätään yhden asian ihmiset eivät ole koskaan hauskaa seuraa -- oli se "yksi asia" sitten lapset, ekoilu tai ruuanlaitto.

Vierailija
45/49 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon samanlainen, kuin AP:n kaverin mies, sillä erotuksella, että jauhan omasta varallisuudestani :( Tänään kävin kaverin luona kahvilla ja totesin siinä, että tuli tänään ostettua sellanen 2 tuhannen euron 65'' telkkari. Ja varasin kuukaudeksi matkan Australiaan, jonne lähden pian. 

En itse ole edes hoksannut, että puhun paljon itsestäni ja melkein kaikki puhumiseni liittyvät jollain tavalla aina rahoihini ja siitä mitä kaikkea (kallista) olen ostanut. Ennen kuin tänään kaverini siitä avautui ja sanoi, ettei kestä enään mun juttuja.

Tuli tosi paha mieli, ei sitä itse ole oikein osannut edes ajatella että puhuisin liikaa noista asioista :( On tosi tyhmä olo nyt.

Kannattaisi sanoa sille miehelle suoraan tuosta, jospa sekin pysähtyisi sen jälkeen ajattelemaan ja ymmärtäisi että voisi puhua välillä muustakin.

Vierailija
46/49 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää seurustele kateellisten ihmisten kanssa.

Se on mun ratkaisuni.

Itsehän kateelliset sitä haluavat, en mä.

Vaikka on mulla työttömiäkin kavereita.

Kas kun niitä ei häiritse mun mitkään jutut tai asiat. Mistähän se voisi johtua?

Vierailija
47/49 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä maassa uskalla enää edes päivää sanoa..

Vierailija
48/49 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtainen kokemukseni on se, että narsistit puhuvat paljon rikkaista ystävistään. Tiedän, että sana narsismi on paljon käytetty, mutta näiden kolmen tuntemani ihmisen kohdalla asiasta ei ole epäilystä. Heillä on joku pakko puhua joka kerta siitä, miten joku varakas tuttu teki sitä ja tätä. Sitäkin on tapahtunut, että minulle täysin tuntemattoman ihmisen veroilmoitus on lyöty nenäni eteen ja todettu, että "Tämä mies se tienaa ja reilusti". Miten tuohon voi reagoida, muuta kuin hämmennyksellä.

Vierailija
49/49 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin joskus sukulaisen juhlissa, jossa oli paikalla myös hänen kaveripiiriään. Oli hämmentävää miten kaikilla heillä puheenaiheet jollain tavalla sivusivat omaa/puolison taloudellista menestystä tai uraa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä