Nuoret naiset haukkuivat pientä poikaa kaupassa – äiti vetosi haukkujiin Facebookissa
Nuoret naiset haukkuivat pientä poikaa kaupassa – äiti vetosi haukkujiin Facebookissa
Tänään klo 21:27
”Hän on meille kauneinta maailmassa, ehkä ensi kerran ymmärrät olla hiljaa”, äiti kirjoittaa.
Suomalaisperheen sunnuntain ostosreissu Vantaan Jumbossa sai ikävän käänteen.
Suomalaisperheen sunnuntain ostosreissu Vantaan Jumbossa sai ikävän käänteen. AOP
Nelihenkinen suomalaisperhe oli sunnuntaina ostoksilla Vantaan Jumbossa, kun mukava ostospäivä sai ruman käänteen.
Perheenisä meni vaateliikkeen kassalle maksamaan pojilleen valitsemiaan pipoja, kun heidän eteensä tuli kolme nuorta naista.
Perheen pieni, alle kouluikäinen poika seisoi isänsä takana ja katsoi noin parikymppisiä naisia yrittäen samalla näyttää heille kädessään ollutta uutta lelua. Naiset kääntyivät poispäin ja alkoivat haukkumaan toisilleen lasta rumaksi. Pieni poika kuuli kaiken.
Perheenäiti suuttui tapahtuneesta sen verran, että hän kirjoitti siitä Facebookiin. Nainen toivoi, että nuoret naiset näkisivät kirjoituksen ja miettisivät seuraavan kerran omaa käytöstään.
Jaettu runsaasti
Äiti julkaisi koskettavan kirjoituksensa Facebookissa sunnuntai-iltana yhdeksältä ja sitä on vuorokauden aikana jaettu jo yli 10 000 kertaa.
Nainen on myös saanut todella paljon kannustavia viestejä sosiaalisessa mediassa. Moni on kauhistellut sitä, miten huonosti nuoret naiset käyttäytyivät.
Näin äiti kirjoitti:
”Tämä on viesti sinulle ja sinun kahdelle kaverillesi, ketkä olitte tänään päivällä Jumbon Cubuksen kassalla. Mieheni käveli kassalle maksamaan pojilleen valitsemiaan pipoja ja minä kävelin perässä. Ehditte meidän väliin kassajonossa ja minun pieni poikani seisoi isänsä takana katsoen teitä vienosti, jos ehkä huomaisitte hänen kädessään olevan uuden avaruusaluksen, jonka hän oli ostanut tänään omilla rahoillaan.
Sinä kavereillesi kerroit kuinka et ollut koskaan nähnyt niin rumaa lasta, kuinka hänellä oli kauheat hörökorvat ja vielä mitkä lasitkin! Tiedoksi sinulle, tämä pieni poika kuuli kaiken sanomasi! Hän tuli luokseni ja painoi päänsä pettyneenä jalkaani vasten, ymmärtämättä kuinka joku sanoo noin. Minä äitinä nielin kiukkuni ja katsoin teitä, että ymmärtäisitte kuinka loukkasitte tätä pientä kilttiä poikaa, joka ei voi sille mitään, että on lähes sokea.
Kaikesta huolimatta hän jaksaa huolehtia muista, olla positiivinen ja iloinen sekä kehua muita. Hän on meille kauneinta maailmassa ja hän ei ehkä ollut sitä sinulle, mutta ehkä ensi kerran ymmärrät olla hiljaa! Sinä olit kaunis ja ystäväsikin olivat, mutta näiden sanojen jälkeen voin sanoa, että olitte ruminta mitä olen aikoihin nähnyt!”
Poika kuuli
Iltalehden tavoittama äiti kertoo, että nuoret naiset huomasivat ainakin sen, että äiti kuuli mitä nämä puhuivat.
– He tirskuivat käsiinsä ja sanoivat, että pojan äiti oli tuossa takana, nainen kertoo.
Äiti tietää varmuudella, että myös hänen poikansa kuuli nuorten naisten sanat.
– Poikani tuli luokseni ja kysyi surullisena, että ”äiti olenko minä ruma”. Sanoin hänelle, että naiset eivät puhuneet hänestä.
Kaupassa käynnin jälkeen poika ei ole puhunut tapahtuneesta.
– Emme mekään ole asiaa enää ottaneet hänen kanssaan puheeksi. Toivon, että hän unohtaisi sen eikä joutuisi enää kärsimään tämän vuoksi. En halua muuta kuin suojella häntä, äiti sanoo.
Liike pahoitteli
Myös Jumbon Cubuksessa kuultiin tapahtuneesta. Liike pahoitteleekin tapahtunutta Facebook-sivuillaan.
”Pahoittelemme liikkeemme puolesta eilisestä tilanteesta aiheutunutta mielipahaa. Meille on todellakin tervetullut jokaikinen jedi ja supersankari - ihan omana itsenään. Toivomme todella, että hurjan valloittava poikanne on jo pystynyt unohtamaan pahat sanat. Ja se avaruusalus️ oli muuten ihan huippuhieno!”
Asiasta kertoi ensimmäisenä MTV3.
TIIA PALMÉN
tiia.palmen@ilmedia.fi
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Toivon että nämä 3 ämmää joutuisi väkivaltaisen joukko********** uhriksi ja sen jälkeen jokaisen naama tuhottaisiin joko hapolla tai muulla kivalla. Niin saapahan itse sitten kestää ihmisten pitkiä katseita, huuteluita ja nauruja. En voi ymmärtää kuinka tälläistä tapahtuu nykyään niin paljon....
No et sinäkään ihan terve ole. Pissikset tekivät todella törkeästi, mutta törkeitä on sinunkin toivomuksesi. Idiootti.
Jonkun lehden kommenttiosiosta huomasin viestin jossa joku kertoin tuntevansa huomiohuoraaja äidin alakoulusta. Siellä oli äiti itse ollut paskiainen toisille ja pilannut toisten elämät.
Niin että karma on narttu.
Vierailija kirjoitti:
En usko tarinaan.
Minä uskon. Olen kuullut nuorten ihmisten arvostelevan ohikulkijoita kadulla ja ostoskeskuksissa ihan tarpeeksi usein.
Poika sai karun opetuksen siitä millaisia nuoret naiset voivat olla.
Suomalainen nainen on sairas päästään, ja av-mammat opettavat tyttärensä miesvihaajiksi.
Jotenkin nykyisissä nuorissa naisissa on hirveän paljon todella ilkeitä, narsistisia tapauksia. Onko yletön ulkonäön ympärillä pyöriminen ja siihen liittyvä tukahdutettu viha jotenkin tehnyt neitosistamme psykopaatteja? Vai eikö vanhemmat enää kasvata lapsiaan lainkaan?
Ylipäänsä tuntuu, että ns. sydämen sivistys ja muiden huomioon ottaminen ovat kadonneet. Jopa hyvät käytöstavat, anteeksipyytämisestä puhumattakaan, nähdään nyky-Suomessa vain halveksittavana heikkoutena.
Hyi helvetti mitä ämmiä. Melkein tuli kyynel silmään.
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa avata suunsa siinä tilanteessa. Turha sitä on enää jälkeenpäin facessa itkeä, olisi puuttunut silloin kun teinit alkoivat haukkua! Säälittävää huomion hakemista tuolta äidiltä. Poika parka, siitäkin kasvaa varmaan tuollainen selkärangaton.
Minä taas ymmärrän hyvin ettei äiti lapsen kuullen alkanut asiaa rääpimään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen on sairas päästään, ja av-mammat opettavat tyttärensä miesvihaajiksi.
No olepa sinä esimerkillinen isä sitten ja opeta lapsesi hyville tavoille. Ai, etkö ole naista ikinä saanutkaan? Juu, sori.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun lehden kommenttiosiosta huomasin viestin jossa joku kertoin tuntevansa huomiohuoraaja äidin alakoulusta. Siellä oli äiti itse ollut paskiainen toisille ja pilannut toisten elämät.
Vaikka se olisikin totta, koston/karman ei koskaan pidä osua viattomaan lapseen. Tuo lapsi ei ole mitenkään syyllinen äitinsä mahdollisiin tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapa kuule ittes, vatipää. Kukaan lapsi ei ole ansainnut mitään paskaa muiden tekemistä virheistä. Vittu, että pistää vihaks tollanen ihmispaska kuin sinä.
Ettei ois tekijät menneet kirjottelemaan... Oli pilannut tai ei, outoa muistella sitä kun kaikkeen viatonta lasta on loukattu lapsen kuullen. Tuntuu ettei kirjoittajalla ole itsellään puhtaat jauhot pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa avata suunsa siinä tilanteessa. Turha sitä on enää jälkeenpäin facessa itkeä, olisi puuttunut silloin kun teinit alkoivat haukkua! Säälittävää huomion hakemista tuolta äidiltä. Poika parka, siitäkin kasvaa varmaan tuollainen selkärangaton.
Minä taas ymmärrän hyvin ettei äiti lapsen kuullen alkanut asiaa rääpimään.
Äidillä oli tilannetajua. Ehkä tämä fb-päivitys sai jonkun ajattelemaan omaa käytöstään.
Jos parikymppiset miehet ois tehny saman niin tuskin täällä mammat näin paljon jauhais, muttakun olivat oikein nuoria naisia!!! Voi hellanlettat. Pojat on poikia mut tytsyt ei kyl varmaa puhu mitää tollasia!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olepa sinä esimerkillinen isä sitten ja opeta lapsesi hyville tavoille. Ai, etkö ole naista ikinä saanutkaan? Juu, sori.
Todistit vain osaltasi kirjoittamaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tarinaan.
Minä uskon. Olen kuullut nuorten ihmisten arvostelevan ohikulkijoita kadulla ja ostoskeskuksissa ihan tarpeeksi usein.
Oli tämä juttu totta tai ei, niin näitä arvostelijapissiksiä on olemassa. Kohdallekin on joskus sattunut ja olen saanut heidät hiljaiseksi sanomalla, ei tarvi kovin häävi olla, että pääsee sanomaan.
Tällä kommentilla on terä arvostelusta katkennut.
Vaatii tietysti sen verran kohteelta, että ymmärtää sanan -häävi- :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Kasvattakaa ne nuorenne vähän paremmin. Kyseessä olevat nuoret "naiset" olivat luultavasti jonkun 12 - 14 vuotiaita pissapääteiniprinsessoja.
Tossa iässä monet on kyllä ujompia, itse oletin vanhempia, 15-20v.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä h*lvettiä miksei voinut avata suutaan siellä kaupassa vaan päätti someen kirjoittaa???? ''toivottavasti nuoret naiset näkevät tämän'' no hemmetti h-hetkellä olisivat ainakin kuulleet!
Ihan pelkkää huomionhakua äidiltä. Naiset tekivät väärin mutta tollanen tuppisuu huomionhakija pistää vtuttamaan niin paljon etten jaksanut jakaa tuota.
No katsoin äidin fb-sivut ja antoi kyllä omanlaisen kuvan äidistä. Selfietä sivuittain ja nokakkain, että näkyisi parhaat puolet ja saisi paljon peukutuksia ja kauniskehuja. Ja valkoisella sohvalla ja oven pielessä maha sisälle vedettynä jne...
Varmasti nämä samat parikymppiset pyörii tälläkin palstalla aina nokkimassa muiden ulkonäköä, niitähän täällä riittää. En usko että osaavat edes hävetä.
Siis mitä h*lvettiä miksei voinut avata suutaan siellä kaupassa vaan päätti someen kirjoittaa???? ''toivottavasti nuoret naiset näkevät tämän'' no hemmetti h-hetkellä olisivat ainakin kuulleet!
Ihan pelkkää huomionhakua äidiltä. Naiset tekivät väärin mutta tollanen tuppisuu huomionhakija pistää vtuttamaan niin paljon etten jaksanut jakaa tuota.