Nettideittailun ja muutenkin netissä tutustumisen vaikeus... PITKÄ VUODATUS
Tarkennuksena ensin, että minulla on siis "verkot vedessä" sekä parisuhdetta silmälläpitäen, kuin myös uusien ystävyyssuhteiden toivossa.
Ongelma nro 1: Yhteydenpidon lopettajat.
Tämä tapahtuu ihan kummassakin leirissä, sielä parisuhteen etsijöissä, kuin ystävienkin etsijöissä. Yhtäkkiä, naps vain, lakataan vastaamasta.
Helvetin ärsyttävää, varsinkin sellaisissa tapauksissa, joissa vastapuoli on itse ottanut yhteyttä. Tulee sellainen olo että mitä hemmettiä teen väärin. Olisi kohteliasta edes vaikka valehdella ettei ehdi enää kirjoittaa, tai jopa sanoa suoraan missä mättää.
Eri asia ovat tapaukset, joissa selkeästi huomaa että homma alkaa hiipumaan, ettei oikein ole yhteistä ja asia tahtoo loppua, silloin osaa odottaa että kohta jompi kumpi lopettaa... MUTTA, on todella outoa tulla yhtäkkiä "dumpatuksi" sellaisen ihmisen taholta, jonka edellinen viesti vielä oli pitkä ja täynnä intoa siitä kuinka meiltä löytyy kivasti yhteistä tms....
Varsinkin huonoina päivinä on todella masentavaa katsoa, että kappas, tuossahan tuo on taas kirjautuneena joka ei ole vastannut minulle enää kahteen viikkoon.
Joskus näitä on sattunut olemaan useampi lyhyen ajan sisällä, ja silloin kyllä mieli vetää niin matalaksi, että haluaisi lopettaa koko touhun.
Nro 2: Ihmiset joille olet toinen, kolmas, neljäs... vaihtoehto
Liittyy vähän edelliseen, joku laittaa viestiä, juttu lentää ja on kivaa.. Sitten viestien väli pitenee, ja pitenee, jaaa piiiiitenee. Huomaat monesti toisen kyllä olevan paikalla, mutta silti vastaa sinulle vasta viikon päästä. Monet eivät ilmeisesti edes tajua, että jos olemme yhtäaikaa kirjautuneena niin näen sen, ja saattavat vielä viestissään valehdella olleensa niiin kiireisiä.. Joopa joo, niin kiireinen että olet ehtinyt täällä olemaan tämän tästä, mutta juuri mulle et ole ehtinyt vastaamaan.
En todellakaan halua olla kenellekkään se ihminen, jolle vastaaminen jätetään aina viimeisten joukkoon, tai joka on jotenkin varalla.
Tai se johon otetaan yhteyttä sitten kun kaikki muut profiilit on koluttu läpi. Yleensä siis ne ihmiset jotka ovat käyneet kurkkimassa jo kymmenen kertaa, kunnes yhtäkkiä ottavat yhteyttä.
3. Haaremin kerääjät
Tämä siis tietenkin parisuhdejutuissa. Joo, jokainen tavallaan, mutta rehellinen olisi hyvä olla.
Jos minä sanon, että haluan tapailla yhtä ihmistä kerrallaan, ja itse tapailet useampia ihmisiä yhtäaikaa, on hyvä todeta se heti alkuunsa.
Tai jos itse etsin parisuhdetta, ja toinen etsiskelee vain seksisuhteita.
Se, että alkaa valehtelemaan toiselle tapailevansa myös vain yhtä, mutta lopulta jää nolosti kiinni, kun on jo niin monta kiikarissa että menee nimissä sekaisin, ei johda mihinkään muuhun kuin mielipahaan.
Olen oikeasti miettinyt, että olenko suht nuoresta iästäni huolimatta vain liian vanhanaikainen, naiivi tai jotain tällaiseen nettipelleilyyn. Tai että onko minussa jotain vikaa mitä en huomaa tai tiedosta.
Koen tämän olevan jotenkin äärimmäisen julmaa ja turhauttavaa.
Esim. juuri nuo yhtäkkiset yhteydenpidon katkaisut.
Itse vastaan jokaiselle joka minulle viestin laittaa, jollei vastapuoli nyt aivan kirvesmurhaajalta vaikuta. Ja vastailen toiselle kyllä, kunnes johonkin lopputulokseen tullaan, joko siihen ettei ole sitä yhteistä ja homma hiipuu, tavataan ja katsotaan mitä kasvotusten tulee, tai toinen katkaisee yhteydenpidon.
Vaikka ihmiset tuntuvat suhtautuvan nettijuttuihin kovin pinnallisesti, niin mielestäni olisi aina hyvä muistaa, että sielä vastapuolella on ihan oikea tunteva ihminen. Tuskin kukaan esim. kahvilassa treffeillä ollessaan yhtäkkiä vain nousee pöydästä ja häipyy... joten miksi sitten katkaista yhteydenpito toiseen täysin yllättäen.
Kommentit (85)
Kun ystäviä etsii vuosia pekästään netistä niin oppii paljon ihmisistä. Siellä on tietty osa niitä jotka ovat roistoja, mutta aina löytyy ystäviä jotka säilyy vuosikausia. Välillä kirjoitellaan ja välillä ei, mutta rehellisiä ollaan kaikessa. Vähän on välillä vaiketa miettiä että mitä vastaisi jos pitempiaikainen ystävä innostuu liikaa.
I love you tulee toiselta puolelta maapalloa päivittäin eikä halua loukata mutta ei Suomalaisen rehellisellä luonteella kirjoitella ailavjuuta päntiönään. Siis, paljon oppii vain kirjoittelemalla pitkään..........kokemusta kertyy vertailemalla, ensialkuun ottaa kaiken niin tosissaan.....
Onnittelut, olet vihdoinkin huomannut kantapään kautta että netissä on vaikea tutustua ihmisiin.
Seuraavaksi: tietokone kiinni ja ulos oikeiden ihmisten pariin!
Vierailija kirjoitti:
Nro 2: Ihmiset joille olet toinen, kolmas, neljäs... vaihtoehto
Liittyy vähän edelliseen, joku laittaa viestiä, juttu lentää ja on kivaa.. Sitten viestien väli pitenee, ja pitenee, jaaa piiiiitenee. Huomaat monesti toisen kyllä olevan paikalla, mutta silti vastaa sinulle vasta viikon päästä. Monet eivät ilmeisesti edes tajua, että jos olemme yhtäaikaa kirjautuneena niin näen sen, ja saattavat vielä viestissään valehdella olleensa niiin kiireisiä.. Joopa joo, niin kiireinen että olet ehtinyt täällä olemaan tämän tästä, mutta juuri mulle et ole ehtinyt vastaamaan.
En todellakaan halua olla kenellekkään se ihminen, jolle vastaaminen jätetään aina viimeisten joukkoon, tai joka on jotenkin varalla.
Itse vastaan jokaiselle joka minulle viestin laittaa.
Olet siis itse Nro 2. Tietenkään ei voi vastata kaikille yhtä aikaa, jolloin taukoja tulee väkisin. Moni kirjoittelukaverisikin varmaankin vastaa kaikille ja/tai olettaa sinun pitävän häntä varalla, kun viestiä ei tulekaan, vaikka näkevät sinun olevan paikalla. Älä vastaa kaikille!
Nosto hiiop!