Nettideittailun ja muutenkin netissä tutustumisen vaikeus... PITKÄ VUODATUS
Tarkennuksena ensin, että minulla on siis "verkot vedessä" sekä parisuhdetta silmälläpitäen, kuin myös uusien ystävyyssuhteiden toivossa.
Ongelma nro 1: Yhteydenpidon lopettajat.
Tämä tapahtuu ihan kummassakin leirissä, sielä parisuhteen etsijöissä, kuin ystävienkin etsijöissä. Yhtäkkiä, naps vain, lakataan vastaamasta.
Helvetin ärsyttävää, varsinkin sellaisissa tapauksissa, joissa vastapuoli on itse ottanut yhteyttä. Tulee sellainen olo että mitä hemmettiä teen väärin. Olisi kohteliasta edes vaikka valehdella ettei ehdi enää kirjoittaa, tai jopa sanoa suoraan missä mättää.
Eri asia ovat tapaukset, joissa selkeästi huomaa että homma alkaa hiipumaan, ettei oikein ole yhteistä ja asia tahtoo loppua, silloin osaa odottaa että kohta jompi kumpi lopettaa... MUTTA, on todella outoa tulla yhtäkkiä "dumpatuksi" sellaisen ihmisen taholta, jonka edellinen viesti vielä oli pitkä ja täynnä intoa siitä kuinka meiltä löytyy kivasti yhteistä tms....
Varsinkin huonoina päivinä on todella masentavaa katsoa, että kappas, tuossahan tuo on taas kirjautuneena joka ei ole vastannut minulle enää kahteen viikkoon.
Joskus näitä on sattunut olemaan useampi lyhyen ajan sisällä, ja silloin kyllä mieli vetää niin matalaksi, että haluaisi lopettaa koko touhun.
Nro 2: Ihmiset joille olet toinen, kolmas, neljäs... vaihtoehto
Liittyy vähän edelliseen, joku laittaa viestiä, juttu lentää ja on kivaa.. Sitten viestien väli pitenee, ja pitenee, jaaa piiiiitenee. Huomaat monesti toisen kyllä olevan paikalla, mutta silti vastaa sinulle vasta viikon päästä. Monet eivät ilmeisesti edes tajua, että jos olemme yhtäaikaa kirjautuneena niin näen sen, ja saattavat vielä viestissään valehdella olleensa niiin kiireisiä.. Joopa joo, niin kiireinen että olet ehtinyt täällä olemaan tämän tästä, mutta juuri mulle et ole ehtinyt vastaamaan.
En todellakaan halua olla kenellekkään se ihminen, jolle vastaaminen jätetään aina viimeisten joukkoon, tai joka on jotenkin varalla.
Tai se johon otetaan yhteyttä sitten kun kaikki muut profiilit on koluttu läpi. Yleensä siis ne ihmiset jotka ovat käyneet kurkkimassa jo kymmenen kertaa, kunnes yhtäkkiä ottavat yhteyttä.
3. Haaremin kerääjät
Tämä siis tietenkin parisuhdejutuissa. Joo, jokainen tavallaan, mutta rehellinen olisi hyvä olla.
Jos minä sanon, että haluan tapailla yhtä ihmistä kerrallaan, ja itse tapailet useampia ihmisiä yhtäaikaa, on hyvä todeta se heti alkuunsa.
Tai jos itse etsin parisuhdetta, ja toinen etsiskelee vain seksisuhteita.
Se, että alkaa valehtelemaan toiselle tapailevansa myös vain yhtä, mutta lopulta jää nolosti kiinni, kun on jo niin monta kiikarissa että menee nimissä sekaisin, ei johda mihinkään muuhun kuin mielipahaan.
Olen oikeasti miettinyt, että olenko suht nuoresta iästäni huolimatta vain liian vanhanaikainen, naiivi tai jotain tällaiseen nettipelleilyyn. Tai että onko minussa jotain vikaa mitä en huomaa tai tiedosta.
Koen tämän olevan jotenkin äärimmäisen julmaa ja turhauttavaa.
Esim. juuri nuo yhtäkkiset yhteydenpidon katkaisut.
Itse vastaan jokaiselle joka minulle viestin laittaa, jollei vastapuoli nyt aivan kirvesmurhaajalta vaikuta. Ja vastailen toiselle kyllä, kunnes johonkin lopputulokseen tullaan, joko siihen ettei ole sitä yhteistä ja homma hiipuu, tavataan ja katsotaan mitä kasvotusten tulee, tai toinen katkaisee yhteydenpidon.
Vaikka ihmiset tuntuvat suhtautuvan nettijuttuihin kovin pinnallisesti, niin mielestäni olisi aina hyvä muistaa, että sielä vastapuolella on ihan oikea tunteva ihminen. Tuskin kukaan esim. kahvilassa treffeillä ollessaan yhtäkkiä vain nousee pöydästä ja häipyy... joten miksi sitten katkaista yhteydenpito toiseen täysin yllättäen.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi esittää kiinnostunutta kaikille? Jos vastaus viestiin on vain "joo" eikö ole selvää että tämä oli tässä, toinen vastaa pelkästään kohteliaisuudesta. Mitään kiinnostusta ei ole.
No ei varmaan pitäisikään, siinähän se on. Miehen on turha valikoida tarkkaan kenelle viestittää, koska vastausprosentit on niin marginaalisen pieniä, koitat sitten olla kuinka kiinnostava mielestäsi tahansa. Naiset saa miljoonia viestejä miehiltä jotka eivät ole valikoineet kohteitaan. Miehet ehkä on itse sen pilanneet, mutta siitä on turha ketään syytellä, se on se realiteetti jossa nyt eletään.
Typerää miehiltä lähetellä törkyviestejä että saisi aikaan reaktion. Eivät naiset ala teeskennellä kiinnostusta, että välttyisivät törkyviesteiltä. Mies vain nolaa itsensä ja saa monta deittailuhaluista naista poistumaan linjoilta pysyvästi.
Siinä taisi olla pientä satiirin makua joka ei valitettavasti välittynyt oikein.
Jos nainen on valinnut tutustumiskanavaksi kirjoittelua vaativan tavan, miksi nainen toteaisi kirjoittelun olevan turhaa länkytystä ja lähtisi noin vain treffeille? Jos sitä keskustelua ei kaipaa, voi yhtä hyvin ehdottaa treffejä kadulla satunnaisille vastaantulijoille. Kun se nainen ymmärtää ihan yhtä hyvin nettideittailun ja Tinderin asettamat rajoitteet kuin mieskin.
Jos on valinnut tutustumiskanavaksi kirjoittelua vaativan tavan, niin pitäisi kai sitä sitten koittaa kirjoitella sen verran että toisellakin osapuolella on mahdollisuus kiinnostua.
Itse tästä kysyin joskus toisen palstan naisilta, että mitä pitäisi ajatella kun tulee yhden-kahden sanan vastauksia kun itse laittaa monen rivin jutusteluja ja tulos oli että "oot vaan niin vitun tylsä ettei niitä kiinnosta". Se voi hyvinkin olla totta. Omasta ja äitini mielestä olen kuiteskin aika kiva ja juttelen mukavia enkä kysele nippelitietoja tai utele intiimiasioita.
Itse pidän parempana vaihtoehtona, ettei nainen vastaa ollenkaan jos ei ole kiinnostunut. Olen myös jatkojalostanut tämän siihen, että en lähetä niitä viestejä alunperin itsekään ja lopetin koko humpuukin. Saan helpommin seuraa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tylsää niin lukekaa tuo. (teksti on kuvana siksi, että kyseinen saitti poisti sen blogistaan kun omistaja vaihtui. siellä on kuitenkin erittäin hyvää matskua ja deittailutilastojen analysointia muuten vielä tarjolla aiheesta: http://blog.okcupid.com)
Nuo ovat epämiellyttävää luettavaa, koska kaikki data käytännössä osoittaa, että naiset ovat oikeasti pilanneet nettideitin, oli se perimmäinen syy sitten mikä tahansa. Tyyliin 80% miehistä on rumia(=ei kiinnosta) naisten mielestä jne kun taas miesten mielestä naiset asettuvat kellokäyrälle ihan normaalisti.
Yhtä lailla miehet ovat pilanneet systeemin spämmäämällä turhia viestejä itsensä kanssa yhteensopimattomille naisille niin paljon, että naiset pian aloitettuaan kyllästyvät avaamaan saamiaan viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lailla miehet ovat pilanneet systeemin spämmäämällä turhia viestejä itsensä kanssa yhteensopimattomille naisille niin paljon, että naiset pian aloitettuaan kyllästyvät avaamaan saamiaan viestejä.
Ehkä systeemi siis on huono? Syyttelemällä ei pääse mihinkään, realiteetti on kuitenkin se, että hommassa tuntuisi olevan jotain mätää.
Oletteko kukaan naisista kokeilleet sitä bumblea? Konsepti vaikuttaa mielestäni kiinnostavalta. http://techcrunch.com/2014/12/02/bumble-is-exactly-like-tinder-except-girls-are-in-charge/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tylsää niin lukekaa tuo. (teksti on kuvana siksi, että kyseinen saitti poisti sen blogistaan kun omistaja vaihtui. siellä on kuitenkin erittäin hyvää matskua ja deittailutilastojen analysointia muuten vielä tarjolla aiheesta: http://blog.okcupid.com)
Nuo ovat epämiellyttävää luettavaa, koska kaikki data käytännössä osoittaa, että naiset ovat oikeasti pilanneet nettideitin, oli se perimmäinen syy sitten mikä tahansa. Tyyliin 80% miehistä on rumia(=ei kiinnosta) naisten mielestä jne kun taas miesten mielestä naiset asettuvat kellokäyrälle ihan normaalisti.
Mitä sillä on väliä kun 80% miehistä ei kiinnosta kuitenkaan, rumia kun ovat naisten mielestä. Sen takiahan ne spammaa epätoivoisesti kun vastauksia ei tule KOSKAAN. Jotenki tuntuu, että loppujen lopuksi nettideiteille valikoituu sittenkin pääsääntöisesti jotain mielisairaita. Naisissa se ilmenee tuolla "kranttuudella" ja miehissä varmaan jollakin toisella tavalla. Lähetellään kalukuvia jne...
Treffipalstoilta ei löydä vakavaa seuraa. Kannattaa tavata mahdollisimman nopeasti ja siirtää mahdollinen juttu siten elävään elämään. Pelkän seksin perässä olevat eivät jaksa kiinnostua tapaamisista ilman seksiä kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettideittailu on tosiaan ihan perseestä. Koko dynamiikka on ihan ahterista, koska miehille ei vastaa kukaan.
Voi siellä tinderissä ihan yhtä hyvin sutia jokaiseen "yes" tai lähettää sen copypasteviestin jokaiselle. Aivan uskomattomalla mäihällä yksi tuhannesta vastaa. Nainen sutasee kerran "yes" niin melko varmasti ukko on sutassut häneen yessit jo aikoja sitten.
No entäpä keskustelut sitten? Mistä hemmetistä sitä puhuu? Hyvä profiili on sellainen, jossa on kerrottu jo kaikenlaista. Mistäpä sitä sitten enää kyselee ja mistä sitä voi mielenkiintoiselta vaikuttaen keskustella tuntemattoman ihmisen kanssa?
Jotenkin tuossa asetelmassa on se ongelma, että nainen ei jaksa esittää kiinnostunutta kaikille ja homma menee siihen, että ukko kirjoittaa kuuden rivin sepustuksia joissa on kysymyksiä ja nainen vastaa niihin "joo" tai "ei" tai "emmä tiiä" tai "ehkä" ja kun mies ei saa mitään lisämateriaalia niin ei osaa tai viitsi enää sitten muuta enää kysellä kun nainen vaikuttaa niin mielenkiinnottomalta. Lopulta ehkä kyllästyy tämmöiseen ja alkaa lähetellä niitä "moi, pannaaks?" viestejä tai lähetellä kullinkuvia että saisi jotain huomiota osakseen. Tämä on ehkä ykkösharmitukseni ja osittain sama kuin tuo aloittajan kuvailema ongelma. Ei vaan pysty keskustelemaan, koska on kuin koittaisi puristaa vettä kivestä jos nyt yleensäkään se kivi edes tulee alunperinkään puristeltavaksi. Miehen pitää vakuuttaa olevansa kiinnostava naiselle ennen kuin nainen uskaltautuu vaikuttamaan itse kiinnostavalta. Eli mies joutuu olemaan kiinnostunut naisesta, joka ei ole kiinnostava ja näin nainen tapaa vain sellaisia miehiä, joille on ihan sama onko nainen kiinnostava vai ei, koska ne on ainoita jotka jaksaa puristaa sen veden sieltä kivestä. Itse katson sen kolme neljä yhden-kahden sanan tai hymiön vastausta ja totean että ei kiinnosta, ei kiinnostunut, en viitsi kirjoittaa enempää.
Olisi mukava, jos vastauksissa voisi kysyä itsekin ja kertoa asioita ilman kysymistä. Yksinkertainen temppu on esim. "joo, entäs ite?" tai "en, mutta..."
Laitat naisena ilmoituksen jossa lukee "testi" niin tulee päivässä 300 viestiä. Laitat miehenä kivan pitkän ilmoituksen ja IKINÄ ei tule yhtäkään viestiä tai jos tuleekin niin mainosboteilta. Ei mikään ihme, että naisen on vaikea kiinnostua niistä jokaisesta, varsinkin kun suurin osa on lähettänyt saman viestin sadalle muullekin naiselle tai teksti on "moi, pannaaks?". Mies ei saa vastauksia ja masentuu ja turhautuu.
Miesten palstoja aiheeseen liittyen lukeneena tuntuisi yleinen konsesus olevan, että paras profiili tinderissä on sellainen, jossa profiilitekstinä on pelkkä "185cm" ja yleensäkin pituutensa valehteleminen yläkanttiin jos sitä kysytään. Itse olen siihen liian rehti ja näin "pätkänä" (170cm) sitä nyt vaan ei kelpaa 95%:lle naisista eikä edes näy heidän hakutuloksissaan jos kyseisellä deittisivustolla voi sen laittaa hakukriteeriksi. Samaisilla palstoilla on aika paljon muitakin vinkkejä ja aloitusrepliikkejä, yleisesti sousittu vaikuttaisi nykyään olevan sanoa vaan toisen etunimi ja huutomerkki, jos törmäätte sellaiseen niin on taidettu käydä forumeita lueskelemassa. Voisi olla ihan avartavaa naistenkin niissä käydä kattelemassa mitä ne ukot siellä juonii.
Pitäisiköhän teidän naisten kokeilla semmoista deittailusovellusta kuin "bumble"? Se toimii niin, että miehet ei voi lähettää naisille yhtään mitään. Miehet vaan voi laittaa oman kuvansa ja pikkuprofiilinsa niinkuin tinderissä, mutta vain naiset voi tehdä aloitteita. Jos nainen klikkaa mieheen "yes" eikä mitään tapahdu oliko se nyt 48 tunnin sisällä, niin kyseinen kytkös poistuu eikä kumpikaan voi enää viestitellä toisilleen.
Tuosta keskustelun tyrehtymisesti pääsee kai ainakin kahdella tavalla:
1) osallistumalla paremmin keskusteluun ja tuomalla siihen lisää keskusteltavaa eikä vain vastailla kysymyksiin
2) tiedostamalla, että netissä länkyttäminen vieraiden ihmisten kanssa on vaan helvetin vaikeata kun ei ole mitään kontekstia tai järkevää puhuttavaa. tarvitseeko sitä niin paljon puhua? menkää vaan niille treffeille, sopikaa ne vaikka sinne julkiselle paikalle niin tuskin teille mitään kauhean pahaa voi tapahtua vaikka ukko osoittautuisikin ihan pöntöksi. tässä tulee tietysti sitten se ongelma, että tulee ohareita molemmin päin. mutta minkäs teet? jos ukko kävi jostain nurkan takaa kurkkimasta ja totesi että hyi, niin sama kai se sitten, parempi ettei tarvinnut istua treffeillä turhaan. sano ja päätä vaikka etukäteen että odotat tasan 10min ja jos ei ketään näy niin keksit muuta tekemistä.
Ok, otetaas tää vinkiksi, kun tulevaisuudessa kirjaudun treffisivustolle, on siis parempi laittaa viestiä suoraan kiinnostavan profiilin omaavalle miehelle. Määrähän ei muutenkaan korvaa laatua. Jos laitat oman profiilin ja 80% vastauksista on shaibaa niin onhan se turhauttavaa käydä läpi montamonta epäsopivaa, siis ei kiinnostavaa. Tosin ei 20% sinänsä huonokaan match oo, kun ei vaan kaikkien kanssa voi natsata. Livenäkään.
Ongelma taitaa olla se, kun ei tiedä, laittaako itseään kuinka paljon peliin vai ei. Itsellä ainakin keskustelun tapaa ja tasoa määrittää se, miten toinen kysyy ja vastailee alkuun, herääkö kiinnostus vai typistyykö siihen. Ja joskus voi lupaavan alun jälkeen siltikin homma lässähtää. En kyllä lannistuisi heti, kyllä meressä riittää kaloja, vaikka välillä joutuu vähän troolarilla kalastamaankin. Ja saalis jää siltikin laihaksi.
Itse en kovin helposti lähtis tapaamaan ihmistä livenä, jos kiinnostusta ja kipinää ei välity viestittelystä, koska pidän sitä ajanhukkana. Se on ok, jos ei kipinää olekaan livenä sitten, mutta ne kokemukset on yleensä olleet ihan positiivisia, koska keskusteltavaa on kuitenkin ollut.
Mitä tohon pituushommaan tulee niin onhan pitkät miehet kai suositumpia kuin lyhyet, mutta jos aitoa kiinnostusta on taas homma siihen asti etenee niin ei kait todellakaan kynnyskysymys?! Ehkä nettideittailu ei ole kaikkia varten ja toiset eivät taas löydä vientiä esim. baarista. Kiinnostavia ihmisiä voi tavata MISSÄ vaan ja toisaalta ei missään, mielummin rennoilla fiiliksillä kuin lukemattomilla odotuksilla, joihin pettyy... Väistämättä.
Ai niin, ja sitten vielä:
Nro 4: Ihmiset joiden kanssa on mahdotonta jutella
Joku ottaa itse yhteyttä, viestissä on toteamus siitä että olisi kiva tutustua, ja yksi ainut kysymys, joka useimmiten on "Mitä kuuluu/Mitäs sun iltaan?"
Tämän jälkeen vastapuoli tuntuu vajoavan koomamaiseen tilaan, koska mitään ei saa enää irti.
Vastaat, kirjoittelet tutustumisen alkuun sopivasti kevyesti itsestäsi/päiväsi kulusta jne niitä näitä, esität toiselle kysymyksiä..
Vastaukseksi tulee pari lausetta, EI YHTÄÄN vastakysymystä! Yrität muutaman viestin ajan pitää keskustelua yllä, turhaan. Toinen ei tunnu haluavan tietää sinusta mitään. ja vaikuttaa muutenkin haluttomalta jatkamaan keskustelua, siitä huolimatta että itse totesi haluavansa tutustua.
Näitä en oikein ikinä ymmärrä. Ei oikein tiedä mitä tilanteessa pitäisi tehdä, kun loputtomiin ei jaksaisi iloisena kysellä kuin tarhatäti pikkulapselta.
Toisaalta ymmärrän jos vastapuolella on joku todella kokematon joko ihmisuhteissa yleensä tai sitten nettijutuissa, mutta ehkä jokin toinen väylä olisi sitten parempi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on valinnut tutustumiskanavaksi kirjoittelua vaativan tavan, miksi nainen toteaisi kirjoittelun olevan turhaa länkytystä ja lähtisi noin vain treffeille? Jos sitä keskustelua ei kaipaa, voi yhtä hyvin ehdottaa treffejä kadulla satunnaisille vastaantulijoille. Kun se nainen ymmärtää ihan yhtä hyvin nettideittailun ja Tinderin asettamat rajoitteet kuin mieskin.
Jos on valinnut tutustumiskanavaksi kirjoittelua vaativan tavan, niin pitäisi kai sitä sitten koittaa kirjoitella sen verran että toisellakin osapuolella on mahdollisuus kiinnostua.
Itse ainakin nimenomaan kirjoittelen. Tuossahan joku markkinoi sitä, että pitäisi vain heti lähteä tapaamaan ihmisiä. En ymmärrä miksi nettideittaillessa niin kannattaisi tehdä, kun netin etu on juuri siinä että toisesta voi saada paljonkin selville ennen kuin lähtee tapaamaan. Tai jos toinen ei halua kertoa itsestään, silloinkin saan selville riittävästi (= emme sovi kovin hyvin yhteen).
Olen pitkän suhteen päätyttyä taas varovaisesti aloitellut nettideittailua ja erehdyin tapaamaan ensimmäistä kertaa elämässäni erään miehen kohtalaisen nopeasti, koska hän edusti näitä nopean tapaamisen kannattajia. Siitä kokemuksesta viisastuttuani palaan nyt ehdottomasti totuttuun tyyliini. Olen onnistunut kirjoittelemalla ennustamaan hyvinkin tarkasti, tulenko pitämään miehestä vai en ja onko meillä tarpeeksi yhteistä, onko tämä rehellinen ja avoin vai ei ja onko hänellä niitä muita ominaisuuksia, joita pidän miehellä tärkeinä. Mutta toki toisenkin osapuolen pitää olla kiinnostunut kirjoittelusta, ei se muuten toimi.
Ehkä nettideittailu on suolesta niiden mielestä, joille kohtaamisissa ensisijaista on mm. ulkonäkö, kemia, kehonkieli ja muut sellaiset jutut, joita ei netin kautta voi mitata. Silloin varmasti kannattaa deittailla liveympäristössä ennemmin. Itselleni miehen ajatukset ja pään sisältö ovat se tärkein asia, ja ne on helpompaa selvittää tehokkaasti netissä. Tällä tavalla kohtaan riittävän kiinnostavia miehiä harvoin, mutta joskus kuitenkin, ja heidän joukossaan on yleensä sitten se kemioidenkin osalta kolahtava tapaus. Livetapaamisiin ei tarvitse tuhlata liikaa ruutia, kun esikarsinta on tehty hyvin, ja silloin ihmiseen myös jaksaa tutustua paljon syvällisemmin, ja suhteen kehittymiselle haluaa antaa enemmän aikaa ja tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi esittää kiinnostunutta kaikille? Jos vastaus viestiin on vain "joo" eikö ole selvää että tämä oli tässä, toinen vastaa pelkästään kohteliaisuudesta. Mitään kiinnostusta ei ole.
No ei varmaan pitäisikään, siinähän se on. Miehen on turha valikoida tarkkaan kenelle viestittää, koska vastausprosentit on niin marginaalisen pieniä, koitat sitten olla kuinka kiinnostava mielestäsi tahansa. Naiset saa miljoonia viestejä miehiltä jotka eivät ole valikoineet kohteitaan. Miehet ehkä on itse sen pilanneet, mutta siitä on turha ketään syytellä, se on se realiteetti jossa nyt eletään.
Typerää miehiltä lähetellä törkyviestejä että saisi aikaan reaktion. Eivät naiset ala teeskennellä kiinnostusta, että välttyisivät törkyviesteiltä. Mies vain nolaa itsensä ja saa monta deittailuhaluista naista poistumaan linjoilta pysyvästi.
Siinä taisi olla pientä satiirin makua joka ei valitettavasti välittynyt oikein.
Itse tästä kysyin joskus toisen palstan naisilta, että mitä pitäisi ajatella kun tulee yhden-kahden sanan vastauksia kun itse laittaa monen rivin jutusteluja ja tulos oli että "oot vaan niin vitun tylsä ettei niitä kiinnosta". Se voi hyvinkin olla totta. Omasta ja äitini mielestä olen kuiteskin aika kiva ja juttelen mukavia enkä kysele nippelitietoja tai utele intiimiasioita.
Itse pidän parempana vaihtoehtona, ettei nainen vastaa ollenkaan jos ei ole kiinnostunut. Olen myös jatkojalostanut tämän siihen, että en lähetä niitä viestejä alunperin itsekään ja lopetin koko humpuukin. Saan helpommin seuraa muualta.
Miehillä tuntuu olevan liian suuret odotukset nettideittailusta ja muutenkin epärealistiset odotukset. Eivät naiset saa "miljoonia" vastauksia. Omasta mielestäni (äidistäni en tiedä) olen ihan kiva. Silti voi mennä kuukausi, että en saa miehiltä kuin yhden Mitä kuuluu? -viestin ja sitten hiljenee täysin. Ja nainen siis olen, asun isossa kaupungissa. Kun miehet saavat yhtä vähän viestejä kuin naiset, mutta kuvittelevat että naiset saavat viestejä koko ajan, miehet joutuvat paniikkiin. Sitten on seurauksena sekoilua ja sikailua.
Vierailija kirjoitti:
Joku ottaa itse yhteyttä, viestissä on toteamus siitä että olisi kiva tutustua, ja yksi ainut kysymys, joka useimmiten on "Mitä kuuluu/Mitäs sun iltaan?"
Tämän jälkeen vastapuoli tuntuu vajoavan koomamaiseen tilaan, koska mitään ei saa enää irti.
Vastaat, kirjoittelet tutustumisen alkuun sopivasti kevyesti itsestäsi/päiväsi kulusta jne niitä näitä, esität toiselle kysymyksiä..
Itse en ole tainnut koskaan vastata noin geneerisellä tavalla yhteyttä ottaneelle miehelle. Ilmeisesti ei olisi siis kannattanutkaan.
Minulla on huolellisesti laadittu, paljon informaatiota sisältävä profiiliteksti. Jos ei siitä tuon enempää saa irti niin ei taida olla muutenkaan keskustelevaa tyyppiä, eli siis ei sopiva minun kumppanikseni. Varmasti sen tyyppisten ihmisten kannattaisi hakea seuraa muiden kanavien kautta ensisijaisesti, mutta kai se toisaalta tuntuu houkuttelevalta kun nettisivulle on niin paljon helpompaa mennä kuin baariin.
t. 70
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä systeemi siis on huono? Syyttelemällä ei pääse mihinkään, realiteetti on kuitenkin se, että hommassa tuntuisi olevan jotain mätää.
Oletteko kukaan naisista kokeilleet sitä bumblea? Konsepti vaikuttaa mielestäni kiinnostavalta. http://techcrunch.com/2014/12/02/bumble-is-exactly-like-tinder-except-girls-are-in-charge/
Voisin kokeilla, mielummin kuin Tinderiä. Mut onko tolla käyttäjiä?
T. 67
Vierailija kirjoitti:
Treffipalstoilta ei löydä vakavaa seuraa. Kannattaa tavata mahdollisimman nopeasti ja siirtää mahdollinen juttu siten elävään elämään. Pelkän seksin perässä olevat eivät jaksa kiinnostua tapaamisista ilman seksiä kovin pitkään.
Kyllä löytää, jos tuota vakavuutta mitataan muodostuneilla parisuhteilla. Tuttavapiirissani usempia pariskuntia jotka jo useita vuosia yhdessä. Kannattaa ihan oikeasti miettiä mitä haluaa, ei pelkästään ulkonäköä vaan enemmän niitä muita juttuja ja olla rehellisesti ja omalla tyylillä mukana. Pakit on kevyempi ottaa netissä kuin livenä, nekin kannattaa kääntää hyväksi, turhaan sitä vääränlaisen kanssa kannattaa jatkaakaan.
Tulipa vaan ajatus:
Ehkä miehet joiden kanssa naiset viestittelevät onkin niitä päällisinpuolin kiinnostavia miesten 10-prossalaisia jotka saa viestejä naisilta jatkuvasti.
Ehkä heidän reaktio naisiin on just se sama kuin niiden 99% naisen reaktio niille lopuille 90%:lle miehistä.
Pari riviä jaksetaan mutta sitten todetaan ettei kiinnosta ja painetaan nextiä kun niitä siellä kuitenkin on niin helposti jonossa.
Isolle osalle matcheistänne olette todennäköisesti ensimmäinen minkäänlainen reaktio palvelussa tai tuhannes "joo" "emt" "ehkä" "ok" "haha" "joo" "ei" "just" "*blocked*" tai sadas "jutellaan vielä, haluun tutustuu eka kunnolla, ollaan tunnettu vast pari kuukautta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 67
En tiedä. Kokeilin sitä n. kuukausi sitten ja oli siellä mun mielestä silloin ainakin jokunen. En toki mitään vastausta ole keneltäkään saanut, mutta se varmaan johtuu siitä että olen liian komea ja muutenkin niin out of kaikkien league ja käyttelen tommosia sovelluksia itkien itteni uneen miksei kukaan tykkää musta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaat, kirjoittelet tutustumisen alkuun sopivasti kevyesti itsestäsi/päiväsi kulusta jne niitä näitä, esität toiselle kysymyksiä..Itse en ole tainnut koskaan vastata noin geneerisellä tavalla yhteyttä ottaneelle miehelle. Ilmeisesti ei olisi siis kannattanutkaan.
Minulla on huolellisesti laadittu, paljon informaatiota sisältävä profiiliteksti. Jos ei siitä tuon enempää saa irti niin ei taida olla muutenkaan keskustelevaa tyyppiä, eli siis ei sopiva minun kumppanikseni. Varmasti sen tyyppisten ihmisten kannattaisi hakea seuraa muiden kanavien kautta ensisijaisesti, mutta kai se toisaalta tuntuu houkuttelevalta kun nettisivulle on niin paljon helpompaa mennä kuin baariin.
t. 70
Itse saattaisin vastata. En itsekään jaksa kirjoittaa pitkiä aloitusviestejä, jos toinen ei sitten olekaan kiinnostunut. Seuraavasta viestistä sitten näkee, lähteekö juttu liikkeelle vai jääkö siihen. Joskus joku taisi tehdä juuri noin, ilmoitti olevansa kiinnostunut mutta ei kysellyt ja vastaili lyhyesti. En jaksanut kauan kirjoitella. Viikon päästä tuli viesti: "Katosit???" Vastasin, että kun hän kirjoitti lyhyesti eikä kysellyt minulta mitään, tulkitsin että häntä ei kiinnosta. Vastaus tuli heti: "kiinnostaa :)". Eikä mitään muuta. Siinä vaiheessa luovutin. En jäänyt pohtimaan motiiveja vaan etsin uusia, kiinnostavia ihmisiä. Samaa suosittelen aloittajalle. Ihan hyödytöntä jumittaa noihin.
Olen mies ja minulle on käynyt ihan samalla lailla, että nainen on yhtäkkiä lopettanut kirjoittelun. Ensin oli kiinnostunut, mutta sitte kun heitin että voitaisiin joskus vaikka mennä pelaamaan tennistä (en tarkoittanut että juuri sillä hetkellä pitää sopia ajankohta) niin siihen loppui Tinder-keskustelu hänen osaltaan. Tällaista se on...
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa kohdistaa hakunsa juuri niihin alfoihin ja jännämiehiin. Toki he pyörittelevät naisia miten haluavat ja heitä kiinnostaa ensisijaisesti vain pilperi.
Vinkki: yritä seuraavalla kerralla jutella sellaisen miehen kanssa, jonka ensivilkaisulta rankkaisit 'ei jatkoon' kategoriaan.
Juurikin näin.
-mies29-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 67En tiedä. Kokeilin sitä n. kuukausi sitten ja oli siellä mun mielestä silloin ainakin jokunen. En toki mitään vastausta ole keneltäkään saanut, mutta se varmaan johtuu siitä että olen liian komea ja muutenkin niin out of kaikkien league ja käyttelen tommosia sovelluksia itkien itteni uneen miksei kukaan tykkää musta :D
tuosta sun vastauksesta tulikin muuten mieleen se, että huumori se vasta vaikea laji onkin näissä nettijutuissa... itsellä taitaa jutut tyssätä siihen, kun heittää omasta mielestään jotain ei vakavasti otettavaa ja toinen ottaa sen kirjamellisesti.
Mutta pus :* kyllä susta joku ihan varmasti tykkää. Äiti nyt ainakin? ;)
Ja miehet sitten ihmettelevät, kun nettideitissä on niin paljon vähemmän naisia kuin miehiä. Kivaa naisille olla aina syntipukkina.