Nettideittailun ja muutenkin netissä tutustumisen vaikeus... PITKÄ VUODATUS
Tarkennuksena ensin, että minulla on siis "verkot vedessä" sekä parisuhdetta silmälläpitäen, kuin myös uusien ystävyyssuhteiden toivossa.
Ongelma nro 1: Yhteydenpidon lopettajat.
Tämä tapahtuu ihan kummassakin leirissä, sielä parisuhteen etsijöissä, kuin ystävienkin etsijöissä. Yhtäkkiä, naps vain, lakataan vastaamasta.
Helvetin ärsyttävää, varsinkin sellaisissa tapauksissa, joissa vastapuoli on itse ottanut yhteyttä. Tulee sellainen olo että mitä hemmettiä teen väärin. Olisi kohteliasta edes vaikka valehdella ettei ehdi enää kirjoittaa, tai jopa sanoa suoraan missä mättää.
Eri asia ovat tapaukset, joissa selkeästi huomaa että homma alkaa hiipumaan, ettei oikein ole yhteistä ja asia tahtoo loppua, silloin osaa odottaa että kohta jompi kumpi lopettaa... MUTTA, on todella outoa tulla yhtäkkiä "dumpatuksi" sellaisen ihmisen taholta, jonka edellinen viesti vielä oli pitkä ja täynnä intoa siitä kuinka meiltä löytyy kivasti yhteistä tms....
Varsinkin huonoina päivinä on todella masentavaa katsoa, että kappas, tuossahan tuo on taas kirjautuneena joka ei ole vastannut minulle enää kahteen viikkoon.
Joskus näitä on sattunut olemaan useampi lyhyen ajan sisällä, ja silloin kyllä mieli vetää niin matalaksi, että haluaisi lopettaa koko touhun.
Nro 2: Ihmiset joille olet toinen, kolmas, neljäs... vaihtoehto
Liittyy vähän edelliseen, joku laittaa viestiä, juttu lentää ja on kivaa.. Sitten viestien väli pitenee, ja pitenee, jaaa piiiiitenee. Huomaat monesti toisen kyllä olevan paikalla, mutta silti vastaa sinulle vasta viikon päästä. Monet eivät ilmeisesti edes tajua, että jos olemme yhtäaikaa kirjautuneena niin näen sen, ja saattavat vielä viestissään valehdella olleensa niiin kiireisiä.. Joopa joo, niin kiireinen että olet ehtinyt täällä olemaan tämän tästä, mutta juuri mulle et ole ehtinyt vastaamaan.
En todellakaan halua olla kenellekkään se ihminen, jolle vastaaminen jätetään aina viimeisten joukkoon, tai joka on jotenkin varalla.
Tai se johon otetaan yhteyttä sitten kun kaikki muut profiilit on koluttu läpi. Yleensä siis ne ihmiset jotka ovat käyneet kurkkimassa jo kymmenen kertaa, kunnes yhtäkkiä ottavat yhteyttä.
3. Haaremin kerääjät
Tämä siis tietenkin parisuhdejutuissa. Joo, jokainen tavallaan, mutta rehellinen olisi hyvä olla.
Jos minä sanon, että haluan tapailla yhtä ihmistä kerrallaan, ja itse tapailet useampia ihmisiä yhtäaikaa, on hyvä todeta se heti alkuunsa.
Tai jos itse etsin parisuhdetta, ja toinen etsiskelee vain seksisuhteita.
Se, että alkaa valehtelemaan toiselle tapailevansa myös vain yhtä, mutta lopulta jää nolosti kiinni, kun on jo niin monta kiikarissa että menee nimissä sekaisin, ei johda mihinkään muuhun kuin mielipahaan.
Olen oikeasti miettinyt, että olenko suht nuoresta iästäni huolimatta vain liian vanhanaikainen, naiivi tai jotain tällaiseen nettipelleilyyn. Tai että onko minussa jotain vikaa mitä en huomaa tai tiedosta.
Koen tämän olevan jotenkin äärimmäisen julmaa ja turhauttavaa.
Esim. juuri nuo yhtäkkiset yhteydenpidon katkaisut.
Itse vastaan jokaiselle joka minulle viestin laittaa, jollei vastapuoli nyt aivan kirvesmurhaajalta vaikuta. Ja vastailen toiselle kyllä, kunnes johonkin lopputulokseen tullaan, joko siihen ettei ole sitä yhteistä ja homma hiipuu, tavataan ja katsotaan mitä kasvotusten tulee, tai toinen katkaisee yhteydenpidon.
Vaikka ihmiset tuntuvat suhtautuvan nettijuttuihin kovin pinnallisesti, niin mielestäni olisi aina hyvä muistaa, että sielä vastapuolella on ihan oikea tunteva ihminen. Tuskin kukaan esim. kahvilassa treffeillä ollessaan yhtäkkiä vain nousee pöydästä ja häipyy... joten miksi sitten katkaista yhteydenpito toiseen täysin yllättäen.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan kuulostaa naisten ongelmalta. Eli pyritään sinne legendaariseen alphamiesten panorinkiin :D
Ei rinkiin kuuluvan miehen ongelmat nettitreffeillä ovat hiljaisuus, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Aivan yksin saat olla. Kerran muutamassa kuukaudessa joku sinua 20kg painavampi yh korsosta voi ottaa yhteyttä hyvällä kielitaidolla ja sanoa, että te sopisitte yhteen. Tässä vaiheessa mies yleensä poistuu palstalta.
Osui minuun täydellisesti. Naurattaisi, jos ei itkettäisi enemmän : /
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan kuulostaa naisten ongelmalta. Eli pyritään sinne legendaariseen alphamiesten panorinkiin :D
Ei rinkiin kuuluvan miehen ongelmat nettitreffeillä ovat hiljaisuus, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Aivan yksin saat olla. Kerran muutamassa kuukaudessa joku sinua 20kg painavampi yh korsosta voi ottaa yhteyttä hyvällä kielitaidolla ja sanoa, että te sopisitte yhteen. Tässä vaiheessa mies yleensä poistuu palstalta.
Toivottavasti olet jo poistunut. Miten noin vastenmielistä tekstiä viljeleviä otuksia pitääkin olla olemassa? Tulee ihan huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yrität tyrkyttää itseäsi sille 10% miesporukalle? Loput miehistähän, näihin kuuluu ihan hyviäkin tapauksia, kusevat suunnilleen hunajaa jos joku nainen viestii heidän kanssaan.
Ihanaa. Enpä mitään muuta halua, kuin että olen miehelle edes "joku nainen", joka alentuu viestittelemään. En kyllä usko, että 90 %:lla miehistä on niin huono itsetunto, että viesti satunnaiselta naiselta on unelmien täyttymys.
Ei se ole uskon asia. Tee testinä miehenä "perusprofiili" ja huomaa nolla tason kiinnostus. Tee naisena "perusprofiiili" ja saat kymmeniä viestejä viikossa. Ja joo tiedetään, että niistä suurin osa on paskaa mutta silti.
Uskomattomaltahan se minullekin tuntui, että kuvattomaan 29v naisen "hei olen plaaplpplaa seudulta tykkään siitä ja tästä plaaplaa ota yhteyttä niin katsotaan mitä tapahtuu <3" tason profiiliin tunkee jatkuvasti viestejä.
Ja tämähän ei ole naisten vika, että nettideitit ovat järjestään pahemmassa "sausagefest" tilassa kuin yökerhot kello kolmen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet jo poistunut. Miten noin vastenmielistä tekstiä viljeleviä otuksia pitääkin olla olemassa? Tulee ihan huono olo.
Mies ei saa toivoa treffikumppanilta mitään? Täällä kuitenkin monet naiset sanovat kuinka inhottaa jos mies on alle 180cm vaikka itse olisi 145cm :D
Kaikilla nettideittailusta valittajilla on mielestäni kaksi ongelmaa.
1) Nettideittailuun suhtaudutaan kuten deittailuun live-elämässä ja jumitetaan valittamaan erilaisista säännöistä. Miksi nettideittailu toimisi livedeittailun tapaan, kun se ei sitä ole? Ei siinä istuta kahvilassa keskustelemassa yhden ja saman ihmisen kanssa kasvotusten. Siinä voi viestitellä rennosti vaikka kymmenien ihmisten kanssa samaan aikaan, kunnes joku potentiaalinen löytyy. En ymmärrä miksi kaikille pitäisi laatia selitykset, miksi nyt ei kiinnostakaan enempää. Itse olen joskus saanut tällaisen selityksen viikkoja myöhemmin, enkä enää edes muistanut kuka mies oli.
2) Negatiivinen asenne, eli lähdetään mukaan ajatellen että kaikki nettideittailijat (paitsi minä itse) ovat kylmiä, tunteettomia ja pinnallisia. Miksi pitää edes kokeilla, jos se tuollaiselta tntuu? Itselle tulee vain paha mieli. Sekä muille, jos sitä pahaa mieltä alkaa muihin purkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei saa toivoa treffikumppanilta mitään? Täällä kuitenkin monet naiset sanovat kuinka inhottaa jos mies on alle 180cm vaikka itse olisi 145cm :D
Kertoo paljon sinusta, kun luulet kommenttisi ongelman olevan se että et kiinnostu ylipainoisista yksinhuoltajista.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen viestittely on täyttä ajanhukkaa. Kannattaa sopia vain livetapaaminen mahdollisimman pian. Vasta kohtaaminen kasvotusten kertoo, onko jutulla mitään mahdollisuuksia toimia. Olen taitava kirjoittaja ja esiinnyn edukseni tekstiviestinnässä, mutta en suostu tuhlaamaan aikaani.
Kirjoitellessa, jos pitkään ja syvästi kirjoitellaan oppii ihmisestä paljon enemmän kuin "mitä kuuluu" deitillä. Jos oikeasti etsii ihmistä jonka kanssa haluaa elää minusta on paljon parempi tutustua ensin pään sisältöön, sitten vasta tavata ja katsoa kuinka kemiat toimii. Näilläkin palstoilla näkee paljon kertomuksia pareista joissa kyllä on kovasti ihastuttu, mutta yhteiselämässä törmätään ongelmiin jotka olisi voinut arvata tulevan jos hiemankin ennen ihastumista olisi miettinyt luonteiden, tapojen ja arvojen yhteensopivuutta. Mutta jos sitä hetkellistä innostusta ja innoittajaa etsii, niin ilman muuta äkkiä vaan kuvan perusteella tapaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yrität tyrkyttää itseäsi sille 10% miesporukalle? Loput miehistähän, näihin kuuluu ihan hyviäkin tapauksia, kusevat suunnilleen hunajaa jos joku nainen viestii heidän kanssaan.
Ihanaa. Enpä mitään muuta halua, kuin että olen miehelle edes "joku nainen", joka alentuu viestittelemään. En kyllä usko, että 90 %:lla miehistä on niin huono itsetunto, että viesti satunnaiselta naiselta on unelmien täyttymys.
Ei se ole uskon asia. Tee testinä miehenä "perusprofiili" ja huomaa nolla tason kiinnostus. Tee naisena "perusprofiiili" ja saat kymmeniä viestejä viikossa. Ja joo tiedetään, että niistä suurin osa on paskaa mutta silti.
Uskomattomaltahan se minullekin tuntui, että kuvattomaan 29v naisen "hei olen plaaplpplaa seudulta tykkään siitä ja tästä plaaplaa ota yhteyttä niin katsotaan mitä tapahtuu <3" tason profiiliin tunkee jatkuvasti viestejä.
Ja tämähän ei ole naisten vika, että nettideitit ovat järjestään pahemmassa "sausagefest" tilassa kuin yökerhot kello kolmen jälkeen.
Teepä sinä mielenkiintoinen testi. Kokeile oikeaa elämää. Huomaat, että miehet ja naiset antavat ja saavat pakkeja ihan samalla tavalla. Tuo sausagefestisi muuten kuulostaa tosi homoeroottiselta.
Minua yleensä tympii pitkät välimatkat. Ajat 100 km ja käyt kahvilla jonkun kanssa joka ei sitten ollutkaan mieleinen. Se on niin harva joka saa sellaista täpinää aikaan, että kiinnostaisi tavata. Ihmiset on tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen viestittely on täyttä ajanhukkaa. Kannattaa sopia vain livetapaaminen mahdollisimman pian. Vasta kohtaaminen kasvotusten kertoo, onko jutulla mitään mahdollisuuksia toimia. Olen taitava kirjoittaja ja esiinnyn edukseni tekstiviestinnässä, mutta en suostu tuhlaamaan aikaani.
Kirjoitellessa, jos pitkään ja syvästi kirjoitellaan oppii ihmisestä paljon enemmän kuin "mitä kuuluu" deitillä. Jos oikeasti etsii ihmistä jonka kanssa haluaa elää minusta on paljon parempi tutustua ensin pään sisältöön, sitten vasta tavata ja katsoa kuinka kemiat toimii. Näilläkin palstoilla näkee paljon kertomuksia pareista joissa kyllä on kovasti ihastuttu, mutta yhteiselämässä törmätään ongelmiin jotka olisi voinut arvata tulevan jos hiemankin ennen ihastumista olisi miettinyt luonteiden, tapojen ja arvojen yhteensopivuutta. Mutta jos sitä hetkellistä innostusta ja innoittajaa etsii, niin ilman muuta äkkiä vaan kuvan perusteella tapaamaan.
Siksi ei kannatakaan puhua säästä treffeillä. Miksi pitäisi? Ei kirjoittamalla voi ikinä oppia tunteman yhtä hyvin ja nopeasti kuin livenä. Kokemuksesta puhun. Aika omituinen ajatus muutenkin, että alkaisi kovin syvällisiä itsestään kertoa ihmiselle, jota ei ole edes ikinä tavannut livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teepä sinä mielenkiintoinen testi. Kokeile oikeaa elämää. Huomaat, että miehet ja naiset antavat ja saavat pakkeja ihan samalla tavalla. Tuo sausagefestisi muuten kuulostaa tosi homoeroottiselta.
Eli et osaa sanoa mitään kun todellisuus olikin erilainen kuin luulit. Voi voi....
Vierailija kirjoitti:
Tarkennuksena ensin, että minulla on siis "verkot vedessä" sekä parisuhdetta silmälläpitäen, kuin myös uusien ystävyyssuhteiden toivossa.
Ongelma nro 1: Yhteydenpidon lopettajat.
Tämä tapahtuu ihan kummassakin leirissä, sielä parisuhteen etsijöissä, kuin ystävienkin etsijöissä. Yhtäkkiä, naps vain, lakataan vastaamasta.
Helvetin ärsyttävää, varsinkin sellaisissa tapauksissa, joissa vastapuoli on itse ottanut yhteyttä. Tulee sellainen olo että mitä hemmettiä teen väärin. Olisi kohteliasta edes vaikka valehdella ettei ehdi enää kirjoittaa, tai jopa sanoa suoraan missä mättää.
Eri asia ovat tapaukset, joissa selkeästi huomaa että homma alkaa hiipumaan, ettei oikein ole yhteistä ja asia tahtoo loppua, silloin osaa odottaa että kohta jompi kumpi lopettaa... MUTTA, on todella outoa tulla yhtäkkiä "dumpatuksi" sellaisen ihmisen taholta, jonka edellinen viesti vielä oli pitkä ja täynnä intoa siitä kuinka meiltä löytyy kivasti yhteistä tms....
Varsinkin huonoina päivinä on todella masentavaa katsoa, että kappas, tuossahan tuo on taas kirjautuneena joka ei ole vastannut minulle enää kahteen viikkoon.
Joskus näitä on sattunut olemaan useampi lyhyen ajan sisällä, ja silloin kyllä mieli vetää niin matalaksi, että haluaisi lopettaa koko touhun.Nro 2: Ihmiset joille olet toinen, kolmas, neljäs... vaihtoehto
Liittyy vähän edelliseen, joku laittaa viestiä, juttu lentää ja on kivaa.. Sitten viestien väli pitenee, ja pitenee, jaaa piiiiitenee. Huomaat monesti toisen kyllä olevan paikalla, mutta silti vastaa sinulle vasta viikon päästä. Monet eivät ilmeisesti edes tajua, että jos olemme yhtäaikaa kirjautuneena niin näen sen, ja saattavat vielä viestissään valehdella olleensa niiin kiireisiä.. Joopa joo, niin kiireinen että olet ehtinyt täällä olemaan tämän tästä, mutta juuri mulle et ole ehtinyt vastaamaan.
En todellakaan halua olla kenellekkään se ihminen, jolle vastaaminen jätetään aina viimeisten joukkoon, tai joka on jotenkin varalla.
Tai se johon otetaan yhteyttä sitten kun kaikki muut profiilit on koluttu läpi. Yleensä siis ne ihmiset jotka ovat käyneet kurkkimassa jo kymmenen kertaa, kunnes yhtäkkiä ottavat yhteyttä.3. Haaremin kerääjät
Tämä siis tietenkin parisuhdejutuissa. Joo, jokainen tavallaan, mutta rehellinen olisi hyvä olla.
Jos minä sanon, että haluan tapailla yhtä ihmistä kerrallaan, ja itse tapailet useampia ihmisiä yhtäaikaa, on hyvä todeta se heti alkuunsa.
Tai jos itse etsin parisuhdetta, ja toinen etsiskelee vain seksisuhteita.
Se, että alkaa valehtelemaan toiselle tapailevansa myös vain yhtä, mutta lopulta jää nolosti kiinni, kun on jo niin monta kiikarissa että menee nimissä sekaisin, ei johda mihinkään muuhun kuin mielipahaan.Olen oikeasti miettinyt, että olenko suht nuoresta iästäni huolimatta vain liian vanhanaikainen, naiivi tai jotain tällaiseen nettipelleilyyn. Tai että onko minussa jotain vikaa mitä en huomaa tai tiedosta.
Koen tämän olevan jotenkin äärimmäisen julmaa ja turhauttavaa.
Esim. juuri nuo yhtäkkiset yhteydenpidon katkaisut.
Itse vastaan jokaiselle joka minulle viestin laittaa, jollei vastapuoli nyt aivan kirvesmurhaajalta vaikuta. Ja vastailen toiselle kyllä, kunnes johonkin lopputulokseen tullaan, joko siihen ettei ole sitä yhteistä ja homma hiipuu, tavataan ja katsotaan mitä kasvotusten tulee, tai toinen katkaisee yhteydenpidon.Vaikka ihmiset tuntuvat suhtautuvan nettijuttuihin kovin pinnallisesti, niin mielestäni olisi aina hyvä muistaa, että sielä vastapuolella on ihan oikea tunteva ihminen. Tuskin kukaan esim. kahvilassa treffeillä ollessaan yhtäkkiä vain nousee pöydästä ja häipyy... joten miksi sitten katkaista yhteydenpito toiseen täysin yllättäen.
Paljon hyviä huomioita!
Ihmiset tulevat yhä enemmän itsekeskeisiksi. Oma nautinto ja oma hyvinvointi menee kaiken edelle.
Tässäpä teille yksi miehen profiiliteksti: "
Wanted!
Etsintä kuulutus naisesta joka on kiinnostunut puutavara-autoista,metsästä,luonnosta/luonnon olosuhteiden armoilla,liasta,epä säännöllisestä työajoista ja tietysti minusta!
Olen vakavissani vaihtamassa ammattia puutavara-auton kuljettajaksi/yrittäjäksi.
Täällä on ihan järjissään oleva kaveri joka haluaa tehdä sitä omaa juttua.
Mitään titteleitä ei tarvi asenne ratkaisee!"
Oikeesti, mä en kestä... Mä laitan profiilin kiinni, mun pää hajos just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et osaa sanoa mitään kun todellisuus olikin erilainen kuin luulit. Voi voi....
Mikä ihmeen todellisuus? Voi voi vaan itsellesi. Sinulle todellisuus tuntuu olevan testiprofiilien tehtailu, johon toiset testailijamiehet lähettelevät vastauksia testimielessä.
Vierailija kirjoitti:
Wanted!
Etsintä kuulutus naisesta joka on kiinnostunut puutavara-autoista,metsästä,luonnosta/luonnon olosuhteiden armoilla,liasta,epä säännöllisestä työajoista ja tietysti minusta!
Olen vakavissani vaihtamassa ammattia puutavara-auton kuljettajaksi/yrittäjäksi.
Mitään titteleitä ei tarvi asenne ratkaisee!"Oikeesti, mä en kestä... Mä laitan profiilin kiinni, mun pää hajos just.
Kuulostaa enemmän työpaikkahaulta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ei kannatakaan puhua säästä treffeillä. Miksi pitäisi? Ei kirjoittamalla voi ikinä oppia tunteman yhtä hyvin ja nopeasti kuin livenä. Kokemuksesta puhun. Aika omituinen ajatus muutenkin, että alkaisi kovin syvällisiä itsestään kertoa ihmiselle, jota ei ole edes ikinä tavannut livenä.
Aika paljon ihmisestä oppii jo kun pyytää kertomaan päivän tekemisistään ja mitä on ajatellut, mitä haluaisi tehdä jne. Itse nettideittailin hyvin lyhyen ajan, ja kirjoittelun perusteella pystyi nopeastikin erottamaan sellaiset jotka tuntuivat itselle sopivilta. Sen sopivimman kanssa kirjoiteltiin kiivaasti, tekstit hupsahtivat nopeasti hyvinkin syvällisiksi. Tavallaan helpompaa kertoa kirjoittaen asioista kuin nokitusten oudolle ihmiselle. Ja syvällisiä voi helpostikin kirjoittaa oudolle ihmiselle, joskus helpomminkin kuin tutulle. Jos juttu ei etene, eihän ne omat jutut takaisin silmille tule, ei ne omat kipeät asiat, kuten erot jne on oudoille, ihmisiä tuntemattomalle ihmiselle mitään merkitse. Kun tapasimme olimme jo valmiiksi ihastuneita toisiimme ja siitä lähti nyt jo kolmevuotinen suhde. Kun mies kiinnostui minusta kirjoitukseni perusteella ei hän edes tiennyt miltä näytin.
Mut varmaan joku toinen haluaa heti tavata ihmisen ja tehdä päätöksen sitten, toimiiko tuo sinun tapauksessasi hyvin? Onko se oikea löytynyt nopeasti?
Vierailija kirjoitti:
Wanted!
Mitään titteleitä ei tarvi asenne ratkaisee!"Oikeesti, mä en kestä... Mä laitan profiilin kiinni, mun pää hajos just.
MIkä tässä oli kamalaa? Etsii maalaistyttöä, aikoo yrittäjäksi alalle jossa joutuu tekemään pyöreää päivää, ihan hyvä kun etsii tuota ymmärtävää naista. Joku pienyrittäjäperheen tyttö voi hyvinkin innostua, miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on sinun näkemyksesi. Monella muulla asiat on juuri päinvastoin: Kirjoittaessa pääsee helpommin syvempiin keskusteluihin kuin livenä. Niin meitä vaan on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Wanted!
Tässä naisen vertailukohdaksi.
Kurvikas brunette etsii potentiaalista nuorekasta treffiseuraa :)