Olen 40v ja haluaisin kovasti
lapsen. Mieheni ei missään tapauksessa halua. Eli tässä lähtökohta aiheeseen. Minua ahdistaa tämä kovasti, ja mietin, että mikä olisi hyvä ratkaisu. Olisikohan sterilisaatio paras tähän tilanteeseen, eli ei enää tarvitsisi surra asiaa kun se ei olisi enää mahdollista? Onko kukaan toiminut näin tässä tilanteessa?
Kommentit (99)
Jos et saa lasta suret sitä loppuelämän. Miksi luopuisit siitä mitä varten ihminen ylipäätään on, miehen mielipiteen vuoksi?
Onko sulla entuudestaan lapsia? Lapsen haluaminen on melko yleinen ikään liittyvä tunne. Oot siinä iässä jolloin aika lapsen saamiselle on menossa umpeen, joten on tietenkin luonnollista että se herättää hieman pelkoa ja ahdistusta. Ehkä tää toive vauvasta siis kumpuaa vaan siitä tiedosta että pian se ei enää ole mahdollista.
Luulen, että biologia tosiaan tekee tepposet. ELi vanhuus pelottaa kovasti, ja se, että ei voi enää saada lapsia. Mä koen jotenkin, että se hedelmättömyys on sama asia kuin vanhuus. Ja ahdistaa vanhuus myös.
Tuo miehen vaihtaminen on ehkä sikäli vaikeaa, että eroa on hankala tehdä, jos välittää paljon.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että biologia tosiaan tekee tepposet. ELi vanhuus pelottaa kovasti, ja se, että ei voi enää saada lapsia. Mä koen jotenkin, että se hedelmättömyys on sama asia kuin vanhuus. Ja ahdistaa vanhuus myös.
Minkäs ikäinen olet, 12 v? Siis jos hedelmättömyys mielestäsi on sama asia kuin vanhuus... Joillekin saattaa tulla vaihdevuodet jo pikkuisen päälle 40 iässä eli silloin jo eletään vanhuutta?? Melko kolkkoa sanoisin...
No, onhan sitä jo vanha jos ei pysty enää lapsia saamaan. Ja tarkoitan nyt ikänsä puolesta. Ap
Tunnepuoli sanoo, että ei voi erota, järkipuoli sanoo, että pakko jos haluaa saada haluamansa. Ap
No ei kannata ton ikäisenä enää alkaa kohtua ropistelemaan. Voi siitä elämästä ilman lastakin nauttia.
Mieskin on sitä mieltä, että ei tämän ikäisen kuulu olla raskaana. Ap
Minä olen 42 ja aktiivisesti vauvaa yritetään. Esikoinenkin tuli +40 siis.
Tosi ikävä tilanne. Ei ole olemassa hyvää ja mukavaa ratkaisua. Jompi kumpi tulee pettymään.
Meillä on sama tilanne nyt miehen kanssa. Minä olen päätökseni tehnyt ja haluan eron. Ollaan oltu aviossa 8 vuotta. Tiedän että tulen katumaan loppuelämän sitä etten saanut edes yrittää lasta kun mies ei halua. Kiirehän tässä vaan tulee uusi mies hankkia. Tietääkö kukaan yksin lapsen hankkimisesta hedelmöityshoidoilla?
Ja miehen syyt miksei halua: elämä on nyt niin mukavaa, hänestä tuntuu ettei jaksa lapsen mukanaan tuomia vaikeuksia, univelkaa jne.
Ota koira