Olen 40v ja haluaisin kovasti
lapsen. Mieheni ei missään tapauksessa halua. Eli tässä lähtökohta aiheeseen. Minua ahdistaa tämä kovasti, ja mietin, että mikä olisi hyvä ratkaisu. Olisikohan sterilisaatio paras tähän tilanteeseen, eli ei enää tarvitsisi surra asiaa kun se ei olisi enää mahdollista? Onko kukaan toiminut näin tässä tilanteessa?
Kommentit (99)
Kinkkinen tilanne. Itse en olisi valmis luopumaan niin isosta asiasta miehen takia. Toisaalta olet jo niin iäkäs, että raskaus ei välttämättä enää onnistu, se on fakta. Eli erotessa hukkaisit mahdollisesti hyvän parisuhteen turhaan. Sinuna jättäisin ehkäisyn kylmän viileästi pois, ja katsoisin kuinka käy. Jos tulet raskaaksi, eikä mies sitä sulata, niin sitten antaa lähteä lätkimään. Anna luonnon ratkaista. Jos et enää saa vauvaa, ei jää ainakaan jossittelun varaa ja sitten elätte mahdollisesti kahdestaan onnellisesti loppuun asti.
Tuossa iässä ei ole helppoa a) tulla raskaaksi ja b) synnyttää c) terve lapsi. Jos olet valmis luopumaan nykyisestä parisuhteestasi ja pelaamaan tuota lottoa, niin onnea vaan!
Hoivaviettiä voi tyydyttää muillakin tavoin kuin saamalla lapsen.
T. Onnellinen, lapseton 45-v. nainen
Niinpä. Olen aika alavireinen. Olen vanha, ulkonäkö on repsahtanut. Haave ei toteudu. Vähän sellainen olo, että tätä asiaa ei olisi pitänyt miettiä lainkaan, mutta vaikea kieltää ajatuksensa. Ap
Sinä toivot lasta...ja sinä mietit, josko ottaisit sterilisaation? Häh?
Kenen elämää sinä elät?
Sinulla on sinun elämäsi. Nyt se on se elämä.
Ikävä pattitilanne teillä on. Oletteko kokeilleet voitteko saada lapsen?
Luulen, että sielusi synkkenee, jos et saa edes yritä raskaaksi tulemista.
Anna itsellesi mahdollisuus.
Jos eroat ja joko löydät uuden miehen tai et, niin olet ainakin antanut mahdollisuuden.
Jos jäät tuohon ja latistat oman toiveesi ja tahtosi, niin sielusi kärsii. Kyllä sinun olisi hyvä uskaltaa elää. Jos et sitten sitä,lasta saa....niin olet ainakin yrittänyt
Näin ajattelen. Ettei ei pidä tehdä toisen tahdon mukaan silloin, kun on kyseessä,sellainen asia, joka on itselle tosi tärkeä.
Nykyään on kyllä aika tavallista että 40+ -ikäiset naiset saavat lapsia. Kuka sille nauraa? Ehkä jotkut (henkisesti) teinit. Mitä väliä. Itsekin olen saanut kaksi lasta yli 40-vuotiaana, ja olen hyvin onnellinen näistä kullanmuruista.
Sinun pitää kertoa miehellesi, että tämä on oikeasti tosi iso asia. Ei mikään pikku juttu. Että haluat yrittää lasta. Sittenhän sen näkee onnistuuko. Ja jos mies ei sittenkään halua yrittää, niin sitten sinun pitää tehdä omat ratkaisut.... Oman elämän ratkaisit. Älä mene alle ja piiloon noin isossa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kinkkinen tilanne. Itse en olisi valmis luopumaan niin isosta asiasta miehen takia. Toisaalta olet jo niin iäkäs, että raskaus ei välttämättä enää onnistu, se on fakta. Eli erotessa hukkaisit mahdollisesti hyvän parisuhteen turhaan. Sinuna jättäisin ehkäisyn kylmän viileästi pois, ja katsoisin kuinka käy. Jos tulet raskaaksi, eikä mies sitä sulata, niin sitten antaa lähteä lätkimään. Anna luonnon ratkaista. Jos et enää saa vauvaa, ei jää ainakaan jossittelun varaa ja sitten elätte mahdollisesti kahdestaan onnellisesti loppuun asti.
No tämä oli aikuismainen ja kypsä neuvo! Että ap jättäisi ehkäisyn noin vain pois miehelleen kertomatta ja sitten katsotaan mitä tulee. Tuleeko lapsi vai paska. Ja jos tulee lapsi, niin kyllä se mies siitä oppii tykkäämään. :D Pari viikkoa sitten oli iso kohina siitä kuinka teinipoikia huijataan tällä tavoin isiksi ja varmasti suurin osa täälläkin tuomitsi typyköiden käytöksen, mutta aikuisena vaihdevuosien kynnyksellä se olisikin sitten ihan suotavaa? Jep, lisääntykää ihmiset vain näin, kylmän viileästi. XD
meinaatko vielä löytää miehen jos eroat, ei sinulla kuitenkaan ihan hirveästi aikaa olisi olla sinkkuna ja vielä hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Sinä toivot lasta...ja sinä mietit, josko ottaisit sterilisaation? Häh?
Kenen elämää sinä elät?Sinulla on sinun elämäsi. Nyt se on se elämä.
Ikävä pattitilanne teillä on. Oletteko kokeilleet voitteko saada lapsen?
Luulen, että sielusi synkkenee, jos et saa edes yritä raskaaksi tulemista.
Anna itsellesi mahdollisuus.
Jos eroat ja joko löydät uuden miehen tai et, niin olet ainakin antanut mahdollisuuden.Jos jäät tuohon ja latistat oman toiveesi ja tahtosi, niin sielusi kärsii. Kyllä sinun olisi hyvä uskaltaa elää. Jos et sitten sitä,lasta saa....niin olet ainakin yrittänyt
Näin ajattelen. Ettei ei pidä tehdä toisen tahdon mukaan silloin, kun on kyseessä,sellainen asia, joka on itselle tosi tärkeä.
Oih, sielusi kärsii. Sielusi synkkenee. Olisiko kirjoittajan hyvä mennä jollekin työväenopiston kirjoituskurssille kirjoittamaan sinne pöytälaatikkoon lisää näitä ah niin dramaattisia tarinoita suuresta rakkaudesta? XD Pitää alkaakin käyttämään näitä lausahduksiasi täälläkin, ne herättävät varmasti hilpeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Hän voi olla hyvä äiti, mutta miksi miehen mielipide ei merkitse hänelle mitään? Hyvässä parisuhteessa ei noin voi edetä ja huonoon parisuhteeseen en lasta väen väkisin vääntäisi. Ehkä ap sai kuitenkin kirjoituksistani jotakin ajattelemisen aihetta.
Se, että ap ei ole raskaana tai hankkinut lasta tarkoittaa että miehen mielipide on merkinnyt hänelle paljon. Nythän tän tuli tänne pohtimaan asiaa, eli miehen mielipide todellakin merkitsee hänelle. Miksi miehen mielipide on se joka lopulta määrää? Nainenhan sen raskauden kropassaan tuntee ja mies pääsee aika helpolla. Ja ap:lla on lapsi, joten kyllähän tietää mitä tuleman pitää jos lapsen hankkii.
Minun mielestä olet ärsyttävä provooja. Pienen aloituksen perusteeella teet isoja johtopäätöksiä ja tulet sitten tänne soittamaan suutasi. Tylsyyttäni tartuin syöttiisi.
Näinpä. Vaihdevuosien kynnyksellä. Kyllä sitä tuntee itsensä tosi vanhaksi ja elämä eletyksi. Ehkä just olen antanut liiaksi haaveideni olla, nyt huomaan, että kaikki myöhäistä. Ap
Ohis, mutta kuka teini täällä kuvittelee, että nelikymppistä kiinnostaisi mitä muut ajattelevat tai jos jopa pitäisivät lasta nolona? Vai onko kirjoittajan mielestä siis noloa kun vanhempien ikäiset "vielä" harrastavat seksiä? :D
No, ei ton ikäiset oikeasti harrasta, sehän on jo katsos vanhuuden rajapyykki ylitette. Vain hedelmällinen nainen on hyvä ja haluttu tässä yhteiskunnassa.
Mini ystäväni on saanut lapsen yli 40 v ja itse vähän alle. Ihan yleisesti lapsia saadaan vanhempina akateemisissa piireissä ja isoissa kaupungeissa. Maaseudulla näköjään perustetaan perheet nuorina.
Sinulla on yksi lapsi ja hyvä mies? En hyvästä miehestä luopuisi.
Jos näin on, olisin vallan tyytyväinen ja odottaisin lapsenlapsia.
On jo niin iso, ja aina omilla menoillaan. Vauvakuumetta vain on ilmassa ollut jo pitkään. Ja tuo lastenlasten odottelu ei oikein kuullosta sikäli mukavalta. kun ei se ole oma lapsi. Ja tarkoittaa tietenkin, että on jo itsekin vanha. Ap
Käy ap lukemassa tuolla iltasanomien sivuilla kun iäkkäät äidit kertovat lastensaannista. Tuon ikäiselle se on jo noloa.