Te, jotka raskaudutte helposti, ette tajua kuinka tukahduttavaa on olla lapseton/ei niin helposti raskautuva!!!!!
Kommentit (81)
Kunnes vihdoin tärppäsi, vaihdoin miestä ja seuraavaan lapseen menikin 6 viikkoa! Kokeile sitä reseptiä, ukon vaihtoa!
t:3,11
ps. älä mulle rupee!
Mutta tän palstan lapsettomat...no joo, ne on ihan oma lukunsa. Ei voida onnitella toisten vauvoista, vihataan toisten raskauksia, laitetaan välit poikki ystäviin, jotka saa lapsia, loukkaannutaan ihan vaan nettikirjoituksista, joissa pohditaan sopivaa ikäeroa lapsille...
Ei minuun ainakaan sovi yksikään pointtisi, vaikka olen lapseton, ja käyn tällä palstalla. Ihan yhtä reilu yleistys, kun väittää, että KAIKKI av-mammat pitävät Reimatec-vaatteita ainoina oikeina tms.
Vierailija:
Hiton saivartelijat!Ja sitten kun raskaudutte Jumalan armosta, niin olette kailottamassa ääneen, että sukupuolella ei ole väliä kunhan on terve. Ettekä ajattele yhtään, miltä se toisista tuntuu.
Ja kun sinä et tiedä millaista on olla ns. lapsellinen, niin jospa lopettaisit heittelemästä tuhkaa päällesi ja nauttisit siitä elämästä mitä sulla on.
Tunnen monta ei-katkeraa lapsetonta
Ihan yllättävän paljon täältä saa lukea niitä " vahinkolapsi ei voi olla yhtä rakas kuin suunniteltu lapsi" jne. paskaa, jotka ovat lähes aina lähtöisin jonkun lapsettoman näppikseltä.
Sekin olisi parempi kuin katsoa päivästä toiseen kun oma lapsi kituu tuskissaan
Mitä se on sinulta pois, jos joku tulee helposti raskaaksi??? Miksi aina pitäisi tuntea jostain syyllisyyttä? Aina on joku sellainen asia, jonka takia pitäisi potea huonoa omaatuntoa.
Minä olen saanut kaksi lasta helposti. Minkä minä sille voin? Ja miksi tuntisin siitä syyllisyyttä???
Ei mene päivää, että en olisi kiitollinen lapsistani ja perheestäni. Olen, aivan varmasti olen. Jos sanon sinulle ja muille, ketkä eivät tule helposti raskaaksi, että olen pahoillani, että ette tule niin auttaako se? Totta kai olen pahoillani, jos ei onnista. Lähipiirissäni on lapsettomuutta ja näen sen tuskan, mutta en tietenkään tiedä, miltä se tuntuu.
Tottakai sitä toivoo, että lapsi on terve. Toivon itsekin, että pysyn elämässäni terveessä!
Jotkut loukkaantuvat tuosta terve-sanasta sen vuoksi, kun sen ajatellaan tarkoittavan vammaista. Mutta terve ja vammainen on kaksi eri sanaa.
Vierailija:
Vierailija:
Hiton saivartelijat!Ja sitten kun raskaudutte Jumalan armosta, niin olette kailottamassa ääneen, että sukupuolella ei ole väliä kunhan on terve. Ettekä ajattele yhtään, miltä se toisista tuntuu.
vanhemmat toivoisi, että ko. lapsi olisi vammaton/terve? Jokainen vanhempi toivoo lapselleen parasta ja vamma/sairaus ei sitä ole. Tämä toive ei silti estä rakastamasta vammaista/sairasta lasta. Mulla itsellä lievä cp-vamma ja vaikka se on lievä, niin silti mahdollistaisi joitain asioita paremmin, jos minulla ei olisi sitä ollenkaan.
Emilyn:
Tottakai sitä toivoo, että lapsi on terve. Toivon itsekin, että pysyn elämässäni terveessä!Jotkut loukkaantuvat tuosta terve-sanasta sen vuoksi, kun sen ajatellaan tarkoittavan vammaista. Mutta terve ja vammainen on kaksi eri sanaa.
Mulla ei ole mitään velvollisuutta synnyttää vammaista tai sairasta lasta siksi että lapsettomat eivät saa edes sitä sairasta lasta...
saa helposti lapsia? Tai sanotaan sitten näin päin, että kukin toitottakoon mitä toitottaa, miksi niistä pitäisi kenellekään suuttua. Jokaisella on oikeus omiin iloihin ja myös omiin suruihin.
Emilyn:
Tottakai sitä toivoo, että lapsi on terve. Toivon itsekin, että pysyn elämässäni terveessä!Jotkut loukkaantuvat tuosta terve-sanasta sen vuoksi, kun sen ajatellaan tarkoittavan vammaista. Mutta terve ja vammainen on kaksi eri sanaa.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
vanhemmat toivoisi, että ko. lapsi olisi vammaton/terve? Jokainen vanhempi toivoo lapselleen parasta ja vamma/sairaus ei sitä ole. Tämä toive ei silti estä rakastamasta vammaista/sairasta lasta. Mulla itsellä lievä cp-vamma ja vaikka se on lievä, niin silti mahdollistaisi joitain asioita paremmin, jos minulla ei olisi sitä ollenkaan.
Ei sairas tai vammainen lapsi ole mikään perheen henkisen kehityksen edistämisväline!
En vaihtaisi sairasta lastani terveeseen, muuta jos lapseni sairauden voisin poistaa, tekisin sen heti!
Vierailija:
Olla raskautumatta niin helposti ja kitua lapsettomuudessa ihan vaan tahattomasti lapsettomien iloksi?
joten tiedän minkälaista on odottaa sitä plussaa. Seuraavat kolme lasta ovat saaneet alkunsa helpommalla.
Toivoisin että lapsen saaminen olisi kaikille helpompaa,ei tarvitsisi hoitoja jne.
tön hyväksymään hänet, jos minä itsekään en häntä hyväksyisi.
Vierailija:
Mietittiin miehen kanssa tuossa joku aika sitten tätä " kunhan lapsi on terve " asiaa ja ultraa yms... yhdet ystävät kävivät tutkimuksissa, koska heillä epäiltiin lasta down-lapseksi. Tekivät päätöksen, että jos jatkotutkimuksissa käy selville, että lapsi on vammainen, he tekevät abortin.
Minua se asia alkoi vaivaamaan. Antaisiko joku lapsen pois, jos se esim. kuukauden päästä syntymästä osoittautuisi vammaiseksi tms.? Tai jos lapsella on vaikea atooppinen ihottuma, onko hän silloin sairas vai ihan ok? Entä saako kuulossa olla vikaa? Entä näössä? Jos jalka on lyhyempi kuin toinen tai selkäranka kiero... mitä sitten tehdään?
Miten rajaatte sen " kunhan lapsi on terve" ? Minulle se tuottaa vaikeuksia. Kummityttöni esim. on vaikeasti atooppinen ja elämä on rankkaa. Märkiviä haavoja, hanskat kädessä hiekkalaatikolla, rasvaamista, lääkkeitä... ja ikää 2 vuotta. Ihottuma rajottaa elämää siinä missä raajojen vamma tai kuulovamma.
Ehkä olisi parempi toivoa lasta, joka pärjää elämässä ja vanhemmille viisautta lapsen kanssa kuin " tervettä lasta" .
minut aina välistä!!!! KERPELE!