Olen rakastunut toiseen miehen ja ihan helvetin ahdistunut
Tilanne on se, että olen pikkuhiljaa rakastunut toiseen mieheen. Tätä on ollut ilmassa yli vuoden. Pikkuhiljaa tunteeni on syventyneet ja ahdistus ottanut minussa enemmän valtaa- Päivä päivältä minulla on tunne, etten kuulu tähän nykyiseen liittoon. En, vaikka kaikki meillä on päällisin päin ihan hyvin.
Yhteistä taivalta takana pian 20 vuotta, lapsia, oma koti ja oikeastaan kaikki ulkopuolisen silmään ihan hyvin.
Minä vain en tunne miestäni kohtaan enää muuta kuin korkeintaan kaveruutta. Yhteiset hommat sujuu, onhan niitä viilaistu ja harjoiteltu pieni ihmiselämä. Käydään kaupassa lauantaina, suunnitellaan lasten harrastuksia, korjaillaan taloa, käydään töissä...
Mutta en tunne sellaisia tunteita enää...sellaisia tunteita joita oli ennen. Kaipaan joka hetki tätä toista miestä. Varattua miestä jota en koskaan tule saamaan.
Olen yrittänyt katsoa asiaa niin monelta kannalta, miettinyt pääni puhki, itkenyt yöt, valvonut ja kärsinyt.
Oma mieheni ei tiedä tästä pääni sisäisestä kakofoniasta mitään. Itken silmät päästäni suihkussa.
En näe mitään järkeä hajottaa lapsilta kotia mutta elän koko ajan puolikasta elämää. Rakastamani mies on muualla ja sydämeen koskee koko ajan päivä päivältä enemmän...Onko loppuelämäni tälläistä?
Kommentit (61)
Hirveä tilanne kun mies pyörittää noin sun tunteita. Itse olen kokenut, että rukous oikeasti auttaa tällaisissa asioissa, vapauttaa vääristä kahleista. Itse siihen ei todellakaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Tilannetta ei piiruakaan helpota tuon työkaverin suhtautuminen ja käyttäytyminen. Saattaa olla kaksi viikkoakin niin että suurinpiirtein juokseen karkuun ja välttelee niin että sen huomaa, sitten kun olen ihan alamaissa, onneton ja naama punaisena itkemiestä, se tuleekin taas ja halaa, kehuu, suutelee. Taas toivo herää...saattaa viikonkin olla tällä hyvällä muudilla...kunnes TAAS välttelee, ei ole huomaavinaankaan. Kunnes jälleen saa minut epätoivoon, sitten voikin taas kysäistä ohimennen rappusissa kirkkain silmin että onko kaikki hyvin, ottaa kädestä kiinni ja katsoa silmiin.
Tämä on niin saatanan kuluttavaa, raastavaa, repivää...;(. Itken tälläkin hetkellä.
-ap
Tuo mieshän pitää sinua ihan pilkkanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ton vaiheen alku 2 vuotta sitten. Oma suhdehan siinä on mennyt tarkasteluun. Kerroin miehelle asiasta melko heti ja hän oli ihan että kyllä maailmaan tunteita mahtuu. Mutta huomasin matkan varrella, etten rakasta omaa miestäni. Jatko on edelleen avoin. Olemme yhdessä edelleen. Ja en ois minäkään halunnut niitä tunteita, ne vain tulivat ja ainoa mitä en tehnyt oli tukahduttaa niitä niin kuin olin siihen asti tukahduttanut kaikkea rakastamiseen liittyvää elämässäni.
Ja jaksan uskoa, että se, ettei tukahduta tunteitaan vie kyllä oikealle radalle. Jos miehesi sinut tuon takia jättää, niin rakkautenne ei ollut niin täydellistä ja täyttä kuin sen ehkä kuuluisi olla, jotta voisit hyvin. Osa kykenee jatkamaan sellaisessa tilanteessa, osa ei, ja olemme niin erilaisista taustoista ja kodeista ja "rakkauksista" ettei kukaan muu voi tuomita toisen valintaa minun mielestäni. Tai voi, mutta hänkään, tuomitsija, ei voi ymmärtää ikinä oikeastaan muita täysin kuin itseään.Lisään vielä tähän, että sinulle voisi tehdä hyvää keskustella tunteistasi jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Usein tilanteessa, joss aitse ei näe ulospääsyä ja omat ajatukset tuntuvat menevän pakonomaista kaavaa, saa apua ja perspekstiiviä siitä, kun voi puhuaniistä jonkun ulkopuolisen kanssa. Tsemppiä sinulle!
Kiitos. Suoraan sanottuna en luota kehenkään vieraaseen ihmiseen niin paljon, että avaisin tätä asiaa...yhtään. Suuri tuska tässä on että joudun kantamaan nämä tunteeni yksin...en voi kertoa tästä kenellekään koskaan. Kannan tätä sisälläni joka päivä. Töissä hymyilen vaikka tekisi mieli huutaa ulos tämä tuska. Olen kykenemätön toimimaan työn ulkopuolella. Tuijotan kotona telkkaria havahtuen välillä siihen etten ole pitkään aikaan edes seurannut ohjelmaa...Kun anoppi selittää suu vaahdossa raskaista työvuoroistaan, huomaan ajatusteni vaeltavan töissä...
-ap
Sun elämässä ja sisällä on suuri tyhjä tila, niin kuin meillä kaikilla. Sen olemassaolo tulee esiin silloin, kun kaikki on hyvin - jos sun perheessä yhtäkkiä tulisi vakava sairaus tai miehesi ilmoittaisi huomenna löytäneensä toisen, saisit muuta ajateltavaa ja nykyinen olotilasi alkaisi tuntua typerältä.
Yritä löytää sen tilan täytteeksi jotain muuta kuin joku mies. Joskus se voi tarkoittaa pitkääkin prosessia ja itsesi löytämistä, mutta eikö se ole sen arvoista?
Ja ihan ensiksi sun on alettava vältellä sitä työpaikan miestä. Mietipä sitäkin, että koska hän ei jätä ikinä vaimoaan, hän ei halua sinusta mitää muuta kuin hetken hupia, välittämättä lainkaan siitä hinnasta minkä saat maksaa jos jäätte kiinni. Ei ehkä niin ihana mies sittenkään.
Ihmisiä on erilaisia. Joillakin pelaa järki ja joillakin tunteet ja jotkut vaan elää jossain "sinkkuelämää unelmamaailmassa".
Ap, lue tämä ketju:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2469327/limerenssi_viimeinkin_tiedan_mik…
Musta kuulostaa siltä, että osa ongelmaa on se, että se on salaisuus. Luultavasti sen voima vähenee, jos kerrot miehellesi. Ihan vaikka sen, että olet ihastunut -ei sun heti tarvi koko liittoa rikkoa. Minusta tuo mies ei kuulosta kovinkaan tavoittelemisen arvoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Sorry ap mutta kuulostat jotenkin lapselliselta. Lähde menemäännykyisestä liitostasi, ehkä mies tulee perässä kun sinä olet vapaa. Sanot ettei mies jätä vaimoaan, mutta mistä tiedät?
Ei kukaan mies jätä vaimoaan ap:n kuvaamassa tilanteessa: mies selvästi leikkii naisen tunteilla. Oikein ehtaan pelimieheen on ap mennyt ihastumaan. Se ei koskaan lähde liitostaan ap:n takia! Varsinkaan kun vaimo todennäköisesti katsoo noita pelailuja läpi sormien, niin mikäs siinä on äijän ollessa. Kuinkahan monta muuta eukkoa siihen samaan mieheen on ihastunut tuolla työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Musta kuulostaa siltä, että osa ongelmaa on se, että se on salaisuus. Luultavasti sen voima vähenee, jos kerrot miehellesi. Ihan vaikka sen, että olet ihastunut -ei sun heti tarvi koko liittoa rikkoa. Minusta tuo mies ei kuulosta kovinkaan tavoittelemisen arvoiselta.
Minä olin joitain vuosia sitten samanlaisessa tilanteessa, joka raukesi itsestään kun odottelin tarpeeksi kauan ja näin ihastuksesta sitten muitaki puolia kuin sen ihanan. Nyt jälkeenpäin ainoa asia, minkä muuttaisin, on se, etten enää kertoisi miehelle asiasta. Se nimittäin jäi pysyvästi hiertämään suhdettamme. Miehellä on nykyisin jatkuvasti joku ihastus työpaikalla, josta saattaa jopa kertoa kun arvaan kuka se on. Ehkäpä juuri ap..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry ap mutta kuulostat jotenkin lapselliselta. Lähde menemäännykyisestä liitostasi, ehkä mies tulee perässä kun sinä olet vapaa. Sanot ettei mies jätä vaimoaan, mutta mistä tiedät?
Ei kukaan mies jätä vaimoaan ap:n kuvaamassa tilanteessa: mies selvästi leikkii naisen tunteilla. Oikein ehtaan pelimieheen on ap mennyt ihastumaan. Se ei koskaan lähde liitostaan ap:n takia! Varsinkaan kun vaimo todennäköisesti katsoo noita pelailuja läpi sormien, niin mikäs siinä on äijän ollessa. Kuinkahan monta muuta eukkoa siihen samaan mieheen on ihastunut tuolla työpaikalla?
Unohda tuollainen mies. Luultavasti pyörittää haaremia ja montaa naista yhtä aikaa. Jos hän sinusta olisi oikeasti kiinnostunut jättäisi vaimonsa kun ei kerran ole lapsiakaan jonka takia olla yhdessä. Liittosi on varmaan paska kun noin annat itsesi ihastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda tuollainen mies. Luultavasti pyörittää haaremia ja montaa naista yhtä aikaa. Jos hän sinusta olisi oikeasti kiinnostunut jättäisi vaimonsa kun ei kerran ole lapsiakaan jonka takia olla yhdessä. Liittosi on varmaan paska kun noin annat itsesi ihastua.
Ei se oikeasti ole mikään pelimies. Tiedän sen. Kärsii ja vihaa kuulemma itseään kun on antanut tapahtuneen tapahtua...saattaa todella olla viikkojakin että olen hänelle kuin ilmaa...sitten taas joki muuttuu. Hän tasan tarkkaan tieetää tunteeni. On sanonut että hänrllä on liitossaan kaikki hyvin. Olemme eri planeetoilta, ei niin fiksu mies muutenkaan minua ottaisi kumppanikseen. On hyvin koulutettu ja fiksu.
-ap
Otathan mieheltäsi huuleen sillon tällön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oikeasti ole mikään pelimies. Tiedän sen. Kärsii ja vihaa kuulemma itseään kun on antanut tapahtuneen tapahtua...saattaa todella olla viikkojakin että olen hänelle kuin ilmaa...sitten taas joki muuttuu. Hän tasan tarkkaan tieetää tunteeni. On sanonut että hänrllä on liitossaan kaikki hyvin. Olemme eri planeetoilta, ei niin fiksu mies muutenkaan minua ottaisi kumppanikseen. On hyvin koulutettu ja fiksu.
-ap
Liitossa kaikki hyvin ja silti suutelee toista naista? Ei se mies ole susta täysin kiinnostunut jos kerta menee viikkojakin, että ignooraa sut täysin. Tykkää varmaan kiusata ja leikkiä sun tunteilla.
Vierailija kirjoitti:
Otathan mieheltäsi huuleen sillon tällön?
Joo ne tunteethan muuttuu heti kun muna on suussa.
Rakkaus on tahtomista. Sitähän siellä kirkossa pappi sanoo aviopuheessaan. Että siis tahtoo takastaa aviopuolisoaan. Se on tahdon asia.
Inhottavaa, että kuolaat noin toisen perään, vaikka sulla on oma mies ja lapsiakin. Olet itsekäs. Mieti, jos miehesi tekisi sulle samaa. Käsittämätöntä, että haet täällä sääliä, vaikka itse olet se pahis, joka satuttaa ja altistaa perheenne hajoamisen vaaraan.
Vaihda nyt ekaksi työpaikkaa ja jätä tuo ihastuksessa roikkuminen. Vaikuttaa ihan pakkomielteiseltä.
Muista se että kaikki mitä työkaveristasi ajattelet on fantasiaa. Vaikka olisitkin ihmisen kanssa tekemisissä paljon et silti voi tuollaisen perusteella tietää millainen hän olisi esim. Parisuhteessa. Muista se että olet mennyt miehesi kanssa yhteen syystä, ja tuollaisen historian kanssa ei kannata vielä ottaa riskiä. Muista että tunteet häilyy jokaisella ihmisellä, vaikka sen kolmekin vuotta ja silti voit vaikka kolmen vuoden päästä olla taas onnellinen miehesi kanssa ja miettiä että mitä oikein ajattelit.
Muista myös se että ketään ei voi pakottaa pysymään suhteessa jos se tuntuu väärältä, ja olet oikeasti velkaa itsellesi sen verran että voit hyvin ja olet onnellisessa suhteessa.
Oikeasti sinuna joko vaihtaisin työpaikkaa tai aloittaisin sen terapian. Ehkä jopa molempia. Eihän ensimmäinen ole välttämättä millään tavalla mahdollista mutta musta tuntuu että 20 vuoden suhdetta ei todellakaan kannata vaihtaa mihinkään yhden vuoden yksipuolisen ihastumisen perusteella.
Kun olet jo yhteen mieheen sitoutunut, niin ole hänelle uskollinen myös ajatuksissasi. Lopeta kaikki flirtti tuon toisen kanssa. Loukkaat puolisoasi törkeästi.
Jos tollasessa tilanteessa vaihtaisi, niin hakisi itselleen onnea, mutta saisi monta muuta hyvin onnettomaksi siinä samalla.
Ihmiset eroavat ja vaihtavat kumppania se on ihan nykypäivää. Kun mies kerran vaimoaan rakastaa eikä hän halua suhdetta kanssasi unohda hänet ja hanki elämällesi muuta sisältöä.
On ollut tuollaisia tunteita. Ne menivät ohi, mutta kyllä siinä aikaa kesti. Toinen mies oli kaverini, joka asuu Ranskassa (hän on ranskalainen) ja näin häntä kerran /8kk kun kyläilin hänen luonaan kahdesti. Toisen kerran järkeen tuska oli viiltävää kipua, en ajatellut varmaan kuukauteen muuta kuin tätä miestä. Vähitellen tunteet menivät ohi ja muistin taas , miksi tunnen kiitollisuutta ja rakkautta omasta miehestäni. Kaikki ne ärsyttävät piirteet siinä kaverissa kuten ruuan valmistus tuntitolkulla, vaikka olisi kiljuva nälkä ja tunteiden paatoksella vaahtoaminen asioista. Reissuilla ei koskaan tapahtunut mitään, ja jälkeenpäin olen ollut tosi onnellinen, että pysyin uskollisena enkä hypännyt toisen matkaan ja tuhonnut hetken huumassa onnea, sitä kaunista yhdessä saavutettua. Tsemppiä sinulle!
Miksi ihmeessä et menisi puhumaan terapeutille!? Luuletko olevasi maailman isoin roisto tämän kaamalan tekosi kanssa?