Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä perhetilanteesta:

Vierailija
29.06.2008 |

Avioliitto rakoillut jo muutaman vuoden ajan, koska mielestäni on vaikea kestää tilannetta. Mies on käytännössä lopettanut opinnot alkuunsa. Joka syksy ja kevät lupaa aloittaa ja yrittääkin, mutta noin kuukaudessa jää pois luennoilta. On saanut oman alansa keikkatöitä, mutta pysyvää työtä ei ole eikä odotettavissakaan, ainakaan minkäänlaisella varmuudella. Miehellä bruttotulot kuukaudesta riippuen noin 1500-2000 e.

Asumme vuokralla kaupungin keskustassa kerrostalokolmiossa, toinen lapsi tulossa. Mies on kieltäytynyt ostamasta autoa, koska "se olisi turha menoerä, ja kyllähän busseilla pääsee". Mies on kova keräilemään harrastuksensa kohteita ja pienen asuntomme joka sopukka on täynnä hänen keräilykohteitaan niin, että lapsen huonekin on puolillan miehen tavaroita. Viime aikoina olen pakottanut miehen lähettämään sukulaisten mukana keräilyesineitään anopin luo, koska anoppi hyväksyy miehen keräilyvimman. Olen miettinyt, että säilököön anoppi sitten nurkissaan esineet, jos kerran sellaiseen on heillä tilaa. Meillä ei kerta kaikkiaan ole tilaa miehen ympäri asuntoa ylläpitämille jopa 2-metrisille tavaravuorille.

Nyt olen saanut työtarjouksen toiselta paikkakunnalta, mutta mies ei ole kiinnostunut sinne muuttamaan. Jos mies ei muuttoon suostu, joudun tilanteeseen, jossa joko joudun kieltäytymään tarjotusta hyväpalkkaisesta vakituisesta työpaikasta tai sitten lähtemään toiselle paikkakunnalle lasten kanssa.

Tuntuu pahalta, että mies ikäänkuin tuhoaa perhe-elämäämme mielestäni typerillä säännöillään (ei autoa, ei omistusasuntoa, ei muuttoa isompaan, ei muuttoa vakituisen työn perässä) ja sillä, ettei ole hoitanut opintojaan eikä itse asiassa omien keikkatöidensä eläkemaksujakaan. En haluaisi ottaa eroa, ja välillä on alkanut jo tuntua, vaadinko liikaa? Toisaalta on tunne, että koko perheen elämä menee ihan mahdottomaksi miehen käytöksen takia.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla lähipiirissä muuta tukiverkostoa? Miten ehdit hoitaa sekä lapset että työn?

Viimeistään nyt minun pitää hommata se auto. Mukavaa, tykkään ajamisesta! Tosin jos auto hajoaa, en osaa korjata sitä...:/

t. ap

Vierailija
22/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Siis juuri tämä ota huomioon että et ole ainut. Kannattaisko sun yrittää tutustua toisiin puolisoihin ja udella tästä anopista heiltä. Ties mitä paskaa on sinusta heille puhunut!!

Monta vuotta ihmettelin, että anopin puolen sukulaiset haukkuivat järjestelmällisesti selän takana kaikkia sukuun tulleita puolisoita, mutta tyhmänä vasta pari vuotta tajusin, että tekevät sitä samaa minullekin.

t. ap

Onko tämä totta? Anoppi sanoo että sun pitäisi mies elättää. Hei nyt!Siis joko te eroatte tai sitten mies vaan lähtee sun kanssa sinne toiselle paikkakunnalle.Oikeasti.

Miehellä ei ole koskaan ollut oikein kunnollista isän mallia, ja edelleen hänen äitinsä on antanut miehelle kuukausittain noin 100-150 e rahallista avustusta, eli anoppi osaltaan mahdollistaa miehen lapsellisia kuvioita. Lisäksi anoppi on julkisesti arvostellut ja syyllistänyt minua siitä, kun olen "kehdannut" olla huolissani miehen tilanteesta. Anopin mukaan olen liian vaativa ja hän on sanonut, että kyllä hän (anoppi siis) ainakin naimisiin mennessään ajatteli, että voi yhden miehen vaikka elättääkin, jos tämä ei siihen itse pysty. Toki itsekin ihan hyvin ja mielelläni elättäisin mieheni, jos hän ei itse pystyisi elättämään itseään ja meitä ja jos hän vain antaisi minulle mahdollisuuden vakauttaa työtilanteeni ja antaisi mahdollisuuden minulle hankkia perheelle tuloja vakituisella työllä.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaa! Jos miehesi oppii elämään ilman heidän jatkuvaa näkemistään hänkin voi ihmisenä muuttua!

Vierailija
24/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selän takana, ja siksikään en ole kovin tarkkaan kysellyt muilta sukuun tulleilta, onko minusta puhuttu ja mitä. Joskus on kyllä tuntunut, että joku on reagoinut erikoisella tavalla minuun, ikään kuin olisi olettanut jotain ihan kummallista mitä ei ole ollut mielessänikään tehdä tai sanoa.

Toisaalta tämäkin taitaa olla jollain lailla pahan puhumista miehestäni ja anopistani. Mutta en oikein ole saanut keskusteltua asiasta kenenkään meidän suhteen neutraalin ihmisen kanssa. Ja toivon, ettei kukaan nyt tunnistaisi meitä näistä jutuista... :/

t. ap

[Siis juuri tämä ota huomioon että et ole ainut. Kannattaisko sun yrittää tutustua toisiin puolisoihin ja udella tästä anopista heiltä. Ties mitä paskaa on sinusta heille puhunut!!

Vierailija
25/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tiennyt mitä. On tullut niin ikäviä tuntemuksia että kerta kaikkiaan olen vältellyt tiettyjä henkilöitä.

selän takana, ja siksikään en ole kovin tarkkaan kysellyt muilta sukuun tulleilta, onko minusta puhuttu ja mitä. Joskus on kyllä tuntunut, että joku on reagoinut erikoisella tavalla minuun, ikään kuin olisi olettanut jotain ihan kummallista mitä ei ole ollut mielessänikään tehdä tai sanoa.

Toisaalta tämäkin taitaa olla jollain lailla pahan puhumista miehestäni ja anopistani. Mutta en oikein ole saanut keskusteltua asiasta kenenkään meidän suhteen neutraalin ihmisen kanssa. Ja toivon, ettei kukaan nyt tunnistaisi meitä näistä jutuista... :/

t. ap

Vierailija
26/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on vaikea rakastaa kun koen hänen vahingoittavan perhettämme vakavasti.

t. ap

Vierailija
27/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran oli päässäni järkeä jo vuosia sitten, että varoin muuttamasta liian lähelle anoppilaa, koska anopilla on tosiaan mielestäni pelottavan symbioottinen suhde mieheeni.

t. ap

Ehdottomasti muutatte kauemmas miehesi vanhemmista, heistä ei ole teille kuin haittaa! Jos miehesi oppii elämään ilman heidän jatkuvaa näkemistään hänkin voi ihmisenä muuttua!

Vierailija
28/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran oli päässäni järkeä jo vuosia sitten, että varoin muuttamasta liian lähelle anoppilaa, koska anopilla on tosiaan mielestäni pelottavan symbioottinen suhde mieheeni.

t. ap

Ehdottomasti muutatte kauemmas miehesi vanhemmista, heistä ei ole teille kuin haittaa! Jos miehesi oppii elämään ilman heidän jatkuvaa näkemistään hänkin voi ihmisenä muuttua!

Vierailija
29/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sait mut naurahtamaan ääneen.

t. ap

Vierailija
30/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko tämä tietää asiasta. Olin niin tuskastunut ja eksyksissä tässä tilanteessa, että viimeksi yhdessä iltaa viettäessämme kerroin jotain hiukan tilanteesta miehen kaverin vaimolle. Mutta se nyt tietenkin on vain minun versio, mieheni selittää tilanteen omalla tavallaan. En tiedä, mitä ja miten on selittänyt jos on selittänyt.

t. ap

Vierailija
31/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö jo Raamatussa sanota: Mies kun otat vaimon pakkaa tavarasi ja lähde vanhempiesi luota ja perusta oma perheesi. Ehkä kaukaa ja liian vanha viisaus, mutta totta tämäkin.

Vierailija
32/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset.

paljonko tämä tietää asiasta. Olin niin tuskastunut ja eksyksissä tässä tilanteessa, että viimeksi yhdessä iltaa viettäessämme kerroin jotain hiukan tilanteesta miehen kaverin vaimolle. Mutta se nyt tietenkin on vain minun versio, mieheni selittää tilanteen omalla tavallaan. En tiedä, mitä ja miten on selittänyt jos on selittänyt.

t. ap

Vierailija
33/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut, että jos kerran miehenä perustaa perheen, toivon hänen olevan perheen pää eikä hänen mielestäni saisi päästää omaa äitiään meidän perheen pääksi. Se on toisaalta varmaan vaikeaa miehelle, kun hänellä ei ole sitä selkeää isän mallia ollut. On mies ihailtavastikin yrittänyt suojata perhettämme anopilta, esim. mies ei nykyään lupaa anopille meidän perheeseen liittyviä asioita keskustelematta kanssani. Mutta toisaalta tämä miehen aikuistumisen vaikeus (opinnot, auto, asunto jne.) kuvaa jollain lailla sitä, että miehen on vaikea irtautua anopista itsenäiseksi aikuiseksi.

Tuolla toiveella, että mies on perheen pää en tarkoita mitään päsmäröintiä, mutta itse olen kasvanut perheessä, jossa isä on ollut perheen pääasiallinen elättäjä ja äiti enemmän vastuussa lasten hoidosta, vaikkakin vanhempani jakoivat kylä lastenkasvatusvastuuta ja myös äiti kävi töissä.

Toisaalta voihan olla niinkin, että jos mies ei vain halua elää kanssani mutta ei osaa lähteäkään... En tiedä.

t. ap

Vierailija
34/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän sanoo olevansa unelma-alallaan ja että ei halua vaihtaa alaa. Uskon kyllä sen, että hän tosiaan tekee unelmatyötään, mutta se vaan ei oikein riitä perheen elättämiseen.

t. ap

Voisko sun mies uudelleen kouluttautua? Kestäiskö teidän talous sen?.

Vierailija
35/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista että anoppi matkii esim omaa äitiään tai anoppiaan?

Katsos usein me alamme käyttäytyä vanhemmiten niin kuin meille oltiin kun olimme nuoria ja vanhemmat sukulaiset kiusasivat. Tietenkään jos näin on se ei oikeuta anoppiasi kohtelemaan teitä väärin, mutta saattanee selittää osan järjettömältä tuntuvasta käyttäytymisestä.

Varo sitä jos olet tunteellinen ja anoppi vetoaa tunteisiisi, kylmetä itsesi ja mieti oikeasti järjellä!

sanonut, että jos kerran miehenä perustaa perheen, toivon hänen olevan perheen pää eikä hänen mielestäni saisi päästää omaa äitiään meidän perheen pääksi. Se on toisaalta varmaan vaikeaa miehelle, kun hänellä ei ole sitä selkeää isän mallia ollut. On mies ihailtavastikin yrittänyt suojata perhettämme anopilta, esim. mies ei nykyään lupaa anopille meidän perheeseen liittyviä asioita keskustelematta kanssani. Mutta toisaalta tämä miehen aikuistumisen vaikeus (opinnot, auto, asunto jne.) kuvaa jollain lailla sitä, että miehen on vaikea irtautua anopista itsenäiseksi aikuiseksi.

Tuolla toiveella, että mies on perheen pää en tarkoita mitään päsmäröintiä, mutta itse olen kasvanut perheessä, jossa isä on ollut perheen pääasiallinen elättäjä ja äiti enemmän vastuussa lasten hoidosta, vaikkakin vanhempani jakoivat kylä lastenkasvatusvastuuta ja myös äiti kävi töissä.

Toisaalta voihan olla niinkin, että jos mies ei vain halua elää kanssani mutta ei osaa lähteäkään... En tiedä.

t. ap

Vierailija
36/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies joko seuraa tai sitten ei, en mä jaksais ainakaan tuollaista elämää

Vierailija
37/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa ettei hän elä todellisuudessa. Sunhan pitäisi näin ollen tienata aika lailla että hän saisi pitää unelmatyönsä.

Kuule sanot hänelle että sinä otat toiselta paikkakunnalta työn ja hän hoitakoon unelmatyötään kauempaa vai onnistuuko.

hän sanoo olevansa unelma-alallaan ja että ei halua vaihtaa alaa. Uskon kyllä sen, että hän tosiaan tekee unelmatyötään, mutta se vaan ei oikein riitä perheen elättämiseen.

t. ap

Voisko sun mies uudelleen kouluttautua? Kestäiskö teidän talous sen?.

Vierailija
38/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin taitava organisoimaan, joten yleensä saa ajettua tahtonssa läpi jos hänen kanssaan ei ole todella tarkkana. Hän on myös pinnallisesti ja osin syvemmältäkin hyvin ystävällinen, joten usein on todella vaikeaa olla myöntymättä hänen suunnitelmiinsa ja projekteihinsa, ellei ole itse ehtinyt järjestää asioita niin kuin on parhaaksi nähnyt ja sitten vedota siihen, että kun on jo eri lailla sovittu.

Anoppi toimii paljossa samalla lailla kuin hänen oma äitinsä. Mieheni on viettänyt lapsuudessaan erittäin paljon aikaa anopin kanssa anopin äidin luona heidän silloisen elämäntilanteensa takia. Vaikka olen tässä viime vuosina alkanut ajatella, että olisivatkohan viettäneet anopin äidin luona joka tapauksessa paljon aikaa, vaikka appiukko olisi ollut miten voimakas ja vahva isä. Tuntuu, että anopin äiti on aika kärkäs ottamaan kantaa kaikkiin suvun asioihin.

Anopin oma anoppi tuskin on kovin paljon puuttunut lastensa tai näiden puolisoiden asioihin.

t. ap

Vierailija
39/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muitakin sukulaisia onsamalla aikka kunnalla. kaiiki hyvät ystävät tosin muualla.

Teen 30 tuntista työviikkoa mikä vähän helpottaa, mutta kyllä sitä välillä aika puhki on!

T 13

Vierailija
40/69 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on ja toi johonkin asiaan tai harrasteeseen innostuminen menee todella äärimmäisyyksiin.

Myös ihmissuhdetaidot ovat aika kehnot.

lue asperger-syndroomasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi