Mies sai kilarit aamulla
Siis niin turha riita syntyi taas mitättömästä asiasta. Lapsi kaatoi vahingossa kaakaomukin lattialle. Itselläni oli vauva sylissä ja mies kiirehti siivoamaan sotkua. Hän tarttui valkoiseen kylpypyyhkeeseen, joka oli kuivumassa tuolin selkänojalla. Sanoin siihen, että älä nyt pyyhettä ota, onhan meillä rättejäkin. Mies suuttui siitä aivan suunnattomasti. Oli ensinnäkin vihainen lapselle, jolta kuppi kaatoi ja minä sain haukut, että olen sellainen nurisija, hän kun sentään vaivautui korjaamaan aiheutuneen vahingon. Sitten nuorimmainen alkoi itkeä kun hänen pyyhkeensä sotkeentui kaakaoon. Siitä mies syytti minua, että nuriseminen on opittu minulta. Itsekin sitten aloin puolustuskannalle, kun tuntui että miestä ärsytti neuvominen niin kovasti. Varmasti hän on yhtä loukkaantunut kuin minäkin. Taas tuli kommenttia, miten olen nuriseva muija, jota pitäisi alkaa kouluttaa. Niin varmaan pitäisikin. Ehkä miehenkin pitäisi mennä jonnekin anger management -kurssille. Miten kukaan jaksaa tällaisesta tapella? Ei ollut nimittäin eka ja tuskin viimeinen kerta...
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kuinka monet kirjoittajat keksivät jostain että ap olisi hirveä kaikesta nalkuttaja. En ymmärrä miksi.
Ihan käytännöllisyyden takia esim. meillä tekstiileillä on omat käyttötarkoituksensa. Olisin minäkin huikannut miehelle että siivoaa rätillä eikä valkoisella pyyhkeellä (tosin mies ei kyllä olis todellakaan edes koettanut siivota pyyhkeellä lattiaa). Mitä tulee huuteluun että voihan pyyhkeen pestä ja kaupasta saa lisää kunhan mies vaan saa siivota mahd helposti. No tässä taas nähdään että mies on sankari kun siivoaa kaatuneen kaakon vaikka sotkee lapsen lempipyyhkeen samalla ja sen peseminen onkin sitten vaimon ongelma ja kaupastahan saa uusia pyyhkeitä (jotenkin veikkaan ettei kuitenkaan miehen toimesta vaan oletettavasti vaimo joutuu tarvittaessa sen uuden pyyhkeenkin ostamaan).
Mitä jos kunnioitettaisiin toisiamme niin että että tehtäisiin hommat kunnolla ja otettaisiin neuvotkin vastaan. Kyllä minäkin kuuntelen mieheni neuvot autoiluun liittyen kun hän on siinä taitavampi. Tai pannuhuoneella lämmitykseen koska mies tekee sitä enemmän. Ja mies kyllä kuuntelee minun neuvoni ruuanlaittoon, pyykkäykseen ja siivoukseen koska teen niitä enemmän kuin mieheni. Ei neuvominen ole samaa kuin arvostelu (paitsi joillekkin miehille joiden itsetunto on nolla).
Saattaahan osa sen apn miehen suuttumisesta olla sitäkin kun pohjimmiltaan tajus että on tyhmää siivota kaakao valkoisella pyyhkeellä...
Kysehän on nimenomaan siitä, että miestä kunnioitettaisiin edes sen verran, että saa omassa kodissaan omilla pyyhkeillään tehdä, mitä haluaa, ilman että joku vaimo diktaattorina ottaa jopa tällaisista yksityiskohdista päätäntävallan ja pitää edes mainitsemisen arvoisena tällaista tilannetta. Ja moni vaimo ei miestä pyyheostoksille edes päästä, kun ne on sitten vääränvärisiä ja merkkisiä ja ties mitä.
Eli miehet muistaakaapa että jos vaimo naarmuttaa autoanne niin ette edes neuvo miten jatkossa tulisi autoa käsitellä. Ootte vaan tyytyväisiä että vaimo käyttää autoa. Ja hei tuo pyyhehän ei ollut miehen vaan lapsen (kuten lainaamani kirjoittaja väitti)eli yhtälailla miehen autosta ei sitten valiteta. Ja voihan sillä autolla ajaa vaikka siinä on naarmuja ja kaupasta saa uusia autojakin jos haluaa.
Jep. Parhaimmillaan monen kymppitonnin auto onkin sama kuin muutaman euron pyyhe.
Ja pyyhkeen voi pestä, jos ei ole perse homeessa makaava av-mamma, naarmut autosta ei lähde pesemällä.
Sun kotona vissiin luututtiin lattiat kylpypyyhkeillä, mutta kuule, se ei ole mikään normaali käytäntö. Yleensä lattian pyyhkimiseen on ihan eri rätit olemassa.
Ja monen kymppitonnin autoko on pilalla, jos siinä on naarmu? Mitä turhanpäiväistä nillitystä, taidat olla sellainen tyhjästä nalkuttava pirttihirmu joka haluaa aina kyykyttää toista. Naarmut eivät vaikuta auton ajettavuuteen, Ja naarmut voi halutessaan korjata, jos ei ole perse homeessa makaava palstapappa.
Kuinka vajaa oikein olet? Parin euron pyyhe on mielestäsi sama asia, kuin monen sadan euron maalausoperaatio? Ja sen pyyhkeen peseminen on sinulle ylivoimaista? Onko?
Kuinka vajaa oikein olet, jos panet monta sataa euroa maalausoperaatioon, jonka tavoitteena on peittää pari naarmua jostakin peltilehmästä?
Ja sen lattiarätin ottaminen käteen on sinulle ylivoimaista? Onko?
Mikähän suakin vaivaa? Toivottavasti sulla ei ole miestä tai on jo tajunnut aikaa sitten lähteä kävelemään.
Saat sitten sortteerata rättejäsi rauhassa, ne kun on elämäsi sisältö.
You wish. :) Minulla on normaalilla järjellä varustettu puoliso, joka osaa pyyhkiä lattian lattiarätillä tai paperilla ilman, että siitä tarvitsee erikseen mainita. Tuskin tuolle tulisi mieleenkään alkaa luututua kylpypyyhkeellä, niin kuin ei ilmeisesti muillekaan normaalilla järjellä varustetuille ihmisille, jotka itsekin pesevät pyykkä eivätkä vain sitä tee.
Asia erikseen sitten tämmöiset äidin pilalle paapomat ulipojat, jotka saavat halutessaan vaikka niistää nenänsä pöytäliinaan, kun mammahan sen sitten pesee. Tui tui. ;)
"Lapsi kaatoi vahingossa kaakaomukin lattialle. Itselläni oli vauva sylissä ja mies kiirehti siivoamaan sotkua."
Nyt en pysynyt kärryillä! Siis sylissäsi ollut vauva joi kaakaota ja kaatoi mukin lattialle?
Vierailija kirjoitti:
"Lapsi kaatoi vahingossa kaakaomukin lattialle. Itselläni oli vauva sylissä ja mies kiirehti siivoamaan sotkua."
Nyt en pysynyt kärryillä! Siis sylissäsi ollut vauva joi kaakaota ja kaatoi mukin lattialle?
Eiköhän tässä nyt viitata ihan siihen, että kyseessä on yksi isompi lapsi, se joka kaatoi mukin sekä ap:n sylissä ollut vauva. Jännä, että tämä oli kuitenkin ilmeisesti selkeä n. 99% vastaajista?
Vierailija kirjoitti:
Älkää ihmetelkö jos se mies jättää, kun muutaman euron pyyhe on teille maailman kaatava asia.
"Mun mielestä meillä oli kaikki niin hyvin ja mieskin halusi niitä lapsia!".
Jepjep.
Jepjep, jos äijä vetäis kilarit siitä, että pyydän käyttämään lattiarättiä eikä kylpypyyhettä lattian pyyhkimiseen, niin se olisin minä joka nostaa kytkintä. Puhumattakaan tuollaisesta keskenkasvuisesta koulttamisuhosta - miten lapsellinen ja juntti voi aikuinen mies olla!
Ja sinä kommenttiautomaatti: kyllähän jokainen näkee, että sinulla ei ole mitään kokemusta naisista saati parisuhteista, mutta leikitään nyt porukalla, että siellä on asialla suuri ja mahtava kaikkien miesten puolesta toitottava äänitorvi. (Sulle ei jostain syystä mene millään jakeluun, että herätät suunnatonta myötähäpeää niissä palstalle ajoittain eksyvissä normaaleissa miehissä. Mutta eise mitään, jossainhan sunkin pitää saada päteä.)
#adhominem#olkiukko#sheimaus#uliuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä nyt viitata ihan siihen, että kyseessä on yksi isompi lapsi, se joka kaatoi mukin sekä ap:n sylissä ollut vauva. Jännä, että tämä oli kuitenkin ilmeisesti selkeä n. 99% vastaajista?
Mutta vauvat vetää usein mielellään kaakaota, varsinkin Pirkka-kaakaota, joten kun puhutaan vauvasta, lapsesta ja kaakaosta samassa lauseessa, niin voidaan jättää lapsi pois kuviosta, ja tehdä päätelmä vauva joi kaakaota. Etenkin jos pirkkaa oli saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ihmetelkö jos se mies jättää, kun muutaman euron pyyhe on teille maailman kaatava asia.
Jepjep.
Ja tän idean mukaan miehen psyyke on niin hauras että huomautus pyyhkeestä riittää tuhoamaan kaiken rakkauden ja jättämään lapset? Tai, no, tarkoitit varmaan että ylleensäkin kritiikki on miehille liikaa ja ei vaan selviä avioliitossa jos ei saa tehdä tyhmyyksiä rauhassa ilman kommentointia.
Täytyy näin ihan virallisesti sanoa että mä en tunne yhtään tuollaista miestä. Enkä naistakaan, sen puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä jeesus...mitä väliä millä pyyhkii? Onko sinulla enemmänkin tapana ohjailla ja säädellä miehen tekemisiä?
Ei tarttis jeesustella jos mies avuliaana myös pesisi sen pyyhkeen, se kun ei edelleenkään ole rätti. Aikuisen ihmisen pitäisi sen verran erottaa ilman ohjailua ja säätelyäkin.
Edelleen mitä väliä millä pyyhkiin pyyhkeellä vai rätillä, kun sen voi käytön jälkeen laittaa pe-su-ko-nee-seen?
Miehethän ei tunnetusti KOSKAAN pese pyykkiä?
Jos mies laittaa pe-su-ko-nee-seen likaiset itse ja vahtii pesuohjelman loppuun ja myös ripustaa kuivumaan, niin kaikin mokomin, pyyhkiköön vaikka juhlapuvullaan lattiat.
Mä en kyllä yhtään ihmettele, että niin monet päätyvät eroon jo lapsien ollessa pieniä.
Melkoisia riivinrautoja nää naiset.
Ja joo, olen itsekin nainen , monen lapsen äiti. Mä en jaksaisi tehdä mitään numeroa tollaisesta asiasta, vaan toteaisin vaan pyyhkeen nähtyäni, että no problem, varmasti lähtee pesussa pois.
Meinaatteko te tosissanne, että jos lapsi kaataa kaakaon vaatteilleen, että ne on "ikuisiksi ajoiksi" pilallla? Hah!! :)
Kiva asenne, sua ei rassaa niin ei saa rassata muitakaan, kun sun tapa on ainoa oikea ja kaikki miehet on kun sun mies.
Naisellakin on oikeus sanoa kun ketuttaa. Toisten tavarat on toisten tavarat.
Sinä voi rauhassa olla se 'heikko nainen vain', muut saa valita itselleen.
Kaakaon kaatuminen on sen verran pieni juttu, ettei siitä pitäisi suuttua. Jos kuitenkin suututtaa, niin paljon on merkitystä silläkin kuinka harminsa ilmaisee.
En minäkään pitäisi siitä että mies pyyhkisi sotkut lapsensa pyyhkeellä ja vieläpä märisi lapselle siitä, kun näin meni tekemään. Toisen vanhemman haukkuminen lapselle on todella alhainen teko. Niinhän hän tuossa tavallaan teki. Lastaankin arvosteli alhaiseen sävyyn.
Se pyyhkeellä lattian kuivaminenkin on loppujenlopuksi pieni juttu, kuten on siitä huomauttaminenkin. Normaalisti ihminen kait ajattelisi että kappas, ensi kerralla pyyhin sotkut rätillä/talouspaperilla tms ja pyytäisi anteeksi lapselta.
Toisaalta jos on jo valmiiksi hermot kireellä niin kyllä neuvomisestakin voi napsahtaa. Miehen käytös ei silti ole ok. Hermot saa mennä, mutta ei tuolla tavalla.
Mietipä mitä tuo sinun kouluttamisesi mahtaa tarkoittaa... Ja entä kun miehesi puhuu lapsillennekin noin, joutuvatko hekin mahdollisesti isänsä koulutettavaksi jatkossa, jos eivät osaa olla isälleen mieliksi?
Ei se yh:ksi jääminen lopulta mikään kamala asia ole, etenkään tuollaisessa tilanteessa. Sitä kannattaisi harkita ja ehkä ryhtyä tuumasta toimeen, ennen kuin sattuu mitään vakavempaa.
Lapsillekaan ei ole hyväksi asua kodissa jossa tuon asteista henkistä väkivaltaa, sekä fyysisen väkivallan uhka läsnä.
Ap sanoit että nuorimmainen alkoi itkeä kun hänen pyyhkeensä likaantui? Vauvaa varmaan vitusti kiinnostaa jotkut likaantumiset
Vierailija kirjoitti:
Voi v*ttu! Kaakao ei tahraa. Sen saa pestyä pois, ilman että jää jälkeäkään. Myös pyyhkeistä.
Totta. Miehen ei tarvitse muuta kuin painaa nappia ja puhdas pyyhe ilmestyy puhtaana kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi v*ttu! Kaakao ei tahraa. Sen saa pestyä pois, ilman että jää jälkeäkään. Myös pyyhkeistä.
Totta. Miehen ei tarvitse muuta kuin painaa nappia ja puhdas pyyhe ilmestyy puhtaana kaappiin.
Tarkoitatko pesukoneen nappia 😊
Kun pieniä lapsia kotona ja yöunet rikkonaisia, niin ainakin meillä oli todella ihmeellisiä riitoja ihmeellisistä aiheista. 😈
Nämä poistuivat, kun saatiin taas nukuttua 😴
Minkälaisten kakaroitten kanssa te elätte jos ei edes voi sanoa tuollaisesta pikkuasiasta? Just eilen sanoin miehelle että älä pyyhi sillä keittiöliinalla vaan tiskirätillä. Mies taas opasti minua että ota tuo toinen paistinpannu kun se kestää paremmin korkeampaa lämpötilaa. Ei kumpikaan suututtu eikä alettu toista uhkailemaan. Kannattaa ottaa aikuinen mies eikä mitään keskenkasvuisia pentuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että näin helppoa se pyykinpesu on vain naiselle. Miehelle se on jostain syystä niin ylivoimainen ponnistus, että sitä ei saata edes kuvitella tekevänsä.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että näin helppoa se pyykinpesu on vain naiselle. Miehelle se on jostain syystä niin ylivoimainen ponnistus, että sitä ei saata edes kuvitella tekevänsä.
Mun miehen mielestä pyykinpesu ei ole kotityö. Perusteli mielipidettään sillä että kone ne pesee. :D Ei oikein vastannut enää kun kysyin että ripustaako kone ne pyykit kuivumaan, viikkaa kuivuttua ja vie kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen mielestä pyykinpesu ei ole kotityö. Perusteli mielipidettään sillä että kone ne pesee. :D Ei oikein vastannut enää kun kysyin että ripustaako kone ne pyykit kuivumaan, viikkaa kuivuttua ja vie kaappiin.
Lisäänpäs tähän viestiini vielä sen että mä siis hoidan meillä pyykinpesun 100%...
Mies ei saa edes vietyä niitä viikattuja vaatteita kaappiinsa. Kokeilin joskus, jätin sen nipun keittiön pöydälle. Kahden viikon päästä se oli siinä vieläkin. Enää en jaksa edes yrittää. :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä taas niin tätä keskustelupalstan helmeä... Aloittaja, joka kertoo tilanteesta X, saa mm. seuraavanlaisia vastaajia:
- Ap on nalkuttava pirttihirmu
- Ap loisii miehen lompakolla
- Ap:n pyyhe oli väärässä paikassa - mitä pyyhe teki keittiössä??
- Miksi ap:n lapsi joi kaakaota??- Ap on kohta yh-äiti, jossa ei pidä turpaansa kiinni
- Kaikki naiset ovat nalkuttavia pirttihirmu prinsessoja, jotka pitäisi ampua
Minusta on aivan älytöntä miehen aliarvioimista, että mies ei muka kykene ymmärtämään vaikka sitä, että valkoinen pyyhe ei ole paras rätti. Samaten kaikki nämä nälinät siitä, että mies ei ''osaa'' käyttää pesukonetta tai laittaa ruokaa - ja nämä ihanat asenteet sitten siirrätte omille lapsillenne. Tässäkin monista ap:n tarinan saamista kommenteista voidaan lukea miten kommentoijien mielestä olisi pitänyt taphtua: Ap hoitaa ja pitää pientä vauvaa sylissään. Lapsi kaataa kaakaota ja mies SIIVOAA (ohhoh!!!) sen valkoisella pyyhkeellä (vaikka keittiössä tod.näk. olisi ollut rätti, jonka olisi tämän jälkeen voinut heittää samantien roskiin). Ap:n olisi pitänyt kehua ja hyvitellä miestä siitä, että tämä pyyhki toisen lapsenSA tekemän roiskeen pyyhkeellä ja sitten mennä ja kiltisti liotella pyyhettä ja pestä se Vanish-supermahti-Actionilla ja illalla vielä kiitellä miestä ja antaa illalla p**settä kiitokseksi. Koska onhan se nyt ihan uskomattoman hieno ja mahtava saavutus, kun nyt oman lapsen jälkiä siivosi - siis ihan käsittämätöntä, kunhan eihän noiden poloisten pikkumiesten DNA:han ole ohjelmoitua kykyä siivota tai ajatella paria askelta pidemmälle tekojaan.
Ap: oman mieheni kommentti oli, että on tavattoman loukkaavaa ja nöyryyttävää puhua vaimon kouluttamisesta. Ei kukaan tosimies harkitsisikaan tuollaista vastenmielistä puhetta. Todellinen mies kunnioittaa ja arvostaa puolisoaan, eikä alennu uhkailemaan häntä.
Ja seuraavaksi tulee taas jotain lompakkoinisijältä: tienaan hyvin suurella todennäköisyydellä huomattavasti enemmän kuin sinä.
Mistä lähtien perseen antaminen miehelle on jokin palkinto? Tai antamatta jättäminen rangaistus? Järkyttävä ajatusmaailma.
Meillä tilanne olisi mennyt näin: kaakao lattialla, mies nappaa pyyhkeen ja pyyhkii sen. Minä nauran, että eikö taas?? No ei voi mitään. En edes ajattele mitään eri tekstiilejä. Mies nakkaa pyyhkeen pyykkikoriin tai likoamaan. Lapsi valittaa, ettå kyseessä on hänen pyyhkeensä mutta huomautan että sitä vartenhan on pesukone! Lapsenkin hyvä oppia, ettei vahingot ole asmilamnloppu. Illalla kun lapset ovat nukkumassa, harrastamme seksiä yhteisestä halusta - ilman kaupankäyntiä. Kiihotun ja haluan.seuraavana päivänä mies laittaa pyykkikoneen päälle, jos pyyhe ei peseydy puhtaaksi, pistän sen siivpuspyyhkeeksi ja annan lapselle toisen pyyhkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäänpäs tähän viestiini vielä sen että mä siis hoidan meillä pyykinpesun 100%...
Mies ei saa edes vietyä niitä viikattuja vaatteita kaappiinsa. Kokeilin joskus, jätin sen nipun keittiön pöydälle. Kahden viikon päästä se oli siinä vieläkin. Enää en jaksa edes yrittää. :D
Mitä merkistä sillä on, kenen vastuulle pyykinpesu on sovittu? Ei kai se mies niitä vie pois jos se ei hänen hommansa ole. Sopikaa toisin, jos et halua pyykätä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkistä sillä on, kenen vastuulle pyykinpesu on sovittu? Ei kai se mies niitä vie pois jos se ei hänen hommansa ole. Sopikaa toisin, jos et halua pyykätä enää.
Saahan sitä yrittää sopia mitä vaan, mutta minkäs teet, jos mies on sitä mieltä että kun kerran kone hoitaa niin mitä noista tekemään. Siis kun pelkällä napin painalluksella hoituu niin mikä ongelma, mitä muija valitat. Ja joka homman kanssa sama juttu: tommonen pikkujuttu, pyh, turhasta valitat. Mutta ei kyllä vahingossakaan itse voinut tehdä, ei sitten millään.
On syystä ex.
(En ole tuo jolle vastasit, mutta niin elävästi muistui mieleen...)
Jotenkin olettaisi, että tuollaisen keskustelun joutuisi käymään vain hieman yksinkertaisen pienen lapsen kanssa. Ei aikuisen miehen.
Jepjep.